Unieke teksten & Affiliate marketing

1
Wanneer je gebruik maakt van een affiliate programma kun je een product feed ter beschikking stellen met daarin al je producten en ook hun omschrijving. In mijn geval zijn alle omschrijvingen uniek geschreven teksten.

Nu nemen veel publishers van affiliate netwerken deze teksten over vanuit de feed, uiteraard wel met een link naar de originele pagina op mijn webshop. Nu vraag ik mij af tot in hoeverre dit invloed heeft op mijn google ranking aangezien de teksten hierdoor minder uniek worden.

Hebben jullie hier wel eens bij stil gestaan en nemen jullie het voor lief dat publishers deze teksten ook overnemen op hun site? Of stellen jullie de omschrijving van producten niet beschikbaar?
Koop je piercing, navelpiercing, tongpiercing of andere piercings op || Onlinepiercingskopen.nl.

Re: Unieke teksten & Affiliate marketing

2
Wij zitten met een vergelijkbaar dilemma. Ik heb de productfeed ook nog niet ter beschikking gesteld. Ik denk dat ik alleen prijs, url en productnaam ga geven.

Als 1 of 2 sites de feed met productomschrijving over zouden nemen dan zal het wel meevallen denk ik, maar als een paar honderd sites dat doen dan heb ik toch wel me twijfels daarbij..

Re: Unieke teksten & Affiliate marketing

3
Dit is inderdaad negatief en de publisher heeft daar ook last van.
Er zijn al veel affiliates die de teksten al niet meer overnemen uit feeds omdat hun eigen site gaat zakken (of in ieder geval niet stijgt) door de duplicate content.

Re: Unieke teksten & Affiliate marketing

4
Er zijn dacht ik sowieso een aantal factoren van belang. Als jijzelf de teksten er al veel langer op de site hebt staan dan in Google wel zo slim om te bepalen dat jij de eerste was die de teksten gebruikte. Een groter probleem is het als je teksten op een site komen te staan welk een grotere autoriteit heeft binnen Google dan jouw site. Hierdoor kunnen er wel negatieve gevolgen aan zitten.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Unieke teksten & Affiliate marketing

8
@Dennis Het gaat erom dat bij het gebruik van een affiliate netwerk andere websites deze teksten ook over kunnen nemen met behulp van een product feed. De teksten komen daardoor meerdere malen op het web te staan.

Ik heb inmiddels mijn omschrijvingen uit al mijn feeds verwijderd om mijn teksten uniek te houden.
Koop je piercing, navelpiercing, tongpiercing of andere piercings op || Onlinepiercingskopen.nl.

Re: Unieke teksten & Affiliate marketing

9
Als we google zouden moeten geloven, dan zou de originele website hier niet onder moeten lijden. Ik heb echter zelf al meegemaakt dat websites die content kopiëren gewoon eerst komen te staan. Het lijkt me dan ook verstandig om in de feed slechts een korte beschrijving te gebruiken. De uitgebreide beschrijving is waardevol voor google en deze hou je dan ook best enkel op je eigen website.
CentOS 6.3 webserver en DirectAdmin domeinnamen