product verloten voor facebook likes

1
De eigenaar van een facebookpagina heeft contact met me opgezocht omdat het hem wel iets leek een van mijn producten te verloten als hij zorgt voor 'likes'.

Opzich leek me dit niet verkeerd, facebook kan voor veel publiciteit zorgen en de content van mijn webshop sluit goed aan op de doelgroep die deze persoon voor ogen heeft. Ik zat te denken hem 1x product x op te sturen voor een x aantal likes voor mijn facebookpagina (en niet slechts een foto van product x op hun pagina). Hij zou dan voor de verloting moeten zorgen, het lijkt me beter mezelf hiervan te distancieren om allerlei complicaties te voorkomen.

Ik heb hier echter totaal geen ervaring mee. Heeft iemand hier dat wel?
BullsI: een klein assortiment aan grootse producten!
http://www.bullsi.nl

Re: product verloten voor facebook likes

2
Ik houd zelf wel eens van dit soort acties om meer "likes" voor mijn pagina te krijgen.
Buiten dat het van Facebook officieel niet mag, heeft het tot nu toe mij niet veel opgeleverd.

Natuurlijk ziet het beter uit voor je site als je veel likers hebt i.p.v. een tiental, dit schept meer vertrouwen voor de consument.

Maar om potentiële klanten te trekken denk ik niet dat het erg effectief is. Er zijn honderden mensen die alleen een Facebook account hebben om dit soort acties te liken en delen. Deze personen zijn niet snel geneigd om serieus op je webshop te gaan kijken, maar doen het alleen voor de prijzen.
natuurlijk is het wel fijn dat ze deze acties delen en dus ook bij andere mensen op Facebook terecht komt.

Het is meestal maar een kleine investering, maar je moet er dus ook geen wonderen van verwachten. Zo ervaar ik het zelf, maar misschien brengt het voor anderen meer.

Re: product verloten voor facebook likes

3
Het mag trouwens wel van facebook, maar je moet de volledige voorwaarden erbij vermelden. Had ik ooit ergens gelezen op facebook. Maar ik moet eerlijk bekennen, heb aardig meegedaan aan share/like-acties, maar nergens voorwaarden bij gezien :lol:

Het klopt trouwens wel dat veel mensen niet omkijken naar hetgeen wat verkoopt, maar het puur om het gratis product doet. Wel heeft het het voordeel dat iedere bericht die je vervolgens post na de like, ook bij hun nieuwsoverzicht komt. Als je een leuke kortingsactie hebt, zullen zo ook meer mensen ervan te weten komen, of het ze nu interesseert of niet. Dus zo kan het toch enigszins klanten trekken, zeker als je iets unieks en niet overdreven duurs hebt. Ik zie bijvoorbeeld ook veel gratis steigerhoutmeubels die worden weggegeven, maar denk echt dat de meesten die de pagina's van de bedrijven leuk vinden echt geen 2000 euro kunnen neerleggen voor een eettafel. Dus in zo'n situatie zou het denk ik ook niet erg veel uithalen.

Re: product verloten voor facebook likes

4
Het is net wat Maverickje zegt.

Er zijn heel veel mensen die naast hun "echte" account een tweede account aanmelden om mee te doen aan die loterijen. Leuk, maar dat levert dus niks op voor degene die iets verloot.

Mensen liken een pagina en kijken vervolgens alleen op hun loterij-account of ze iets gewonnen hebben. Niemand die dus je berichten ziet over je geweldige aanbiedingen of producten.

Dit is dus verspilde moeite. Wel is het zo dat het aantal likes voor pagina redelijk snel kan stijgen.
e-messen.nl, de webshop vooral uw keukenmessen, snijplanken en messenblokken
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: product verloten voor facebook likes

7
Droomjuweeltjes schreef:Ik weet het niet hoor. Ik zie zoveel van die acties voorbij komen, dat ik me inmiddels afvraag hoeveel waarde je er nog aan moet hechten.
Klopt, ik heb ook m´n twijfels bij de effectiviteit van deze acties.
Volgens mij neemt de deelname eraan ook met de dag af. Maar dat is slechts mijn indruk.

Re: product verloten voor facebook likes

9
Ik heb het gisteren als test gedaan, geen 1000 likes vragen oid, gewoon lekker laagdrempelig 50 shares en dan winnaar trekken. Het duurde ongeveer 1,5 uur en in totaal hebben viraal meer dan 4500 mensen het bericht gezien.

Het product wat we verloot hebben is na de verloting nog 7 maal verkocht via webshop welke ik 4 keer kon herleiden naar een "liker"
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: product verloten voor facebook likes

12
Dat is gelijk mijn grote bezwaar: ik zie in mijn privé account alles voorbij komen, van stacaravans, steigerhouten meubels, motoren en weet ik wat meer. Maar je hoort nooit wat over het uitreiken van de prijzen. Kortom, hoe echt zijn die acties?
Kennelijk gelooft het gros van de mensen wel in deze acties, want ik zie er dagelijks wel een stuk of tien voorbij komen.

Re: product verloten voor facebook likes

14
Wouter Hol schreef:Eigenlijk mogen deze acties niet volgens de voorwaarden. Maar Facebook lijkt er weinig aan te doen. Wouterjan nam de proef op de som en ik schreef er een blogje over: http://www.molblog.nl/bericht/facebook- ... ike-en-win
Ik was bekend met feit dat officieel niet mocht :)
PaulG schreef:
want ik zie er dagelijks wel een stuk of tien voorbij komen.
Ben je vrienden met zulke mensen? :roll:
Vind dit geen gepaste uitspraak. Hier veroordeel je iemand mee zonder te kennen.. het is nu helemaal een hype
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: product verloten voor facebook likes

15
Maurice schreef:Het is nu helemaal een hype
Inderdaad, maar helaas vaak ook niet meer dan dat. Na een overname (Hyves in 2010) of een beursgang (LinkedIn in 2011) gaat het veelal snel bergafwaarts. Zeepbel 2.0.

Je kunt iets verdienen aan die zeepbel door omstreeks 2014 putopties te schrijven op #FB. Levert naar alle waarschijnlijkheid meer op dan een Like-campagne...

Re: product verloten voor facebook likes

16
Wouter Hol schreef:Eigenlijk mogen deze acties niet volgens de voorwaarden. Maar Facebook lijkt er weinig aan te doen. Wouterjan nam de proef op de som en ik schreef er een blogje over: http://www.molblog.nl/bericht/facebook- ... ike-en-win
Het klopt veel Facebook acties voldoen niet aan de voorwaarden die Facebook stelt. Er zijn echter Facebook contest tools waarmee je een Facebook campagne kunt opzetten die wel aan de voorwaarden van van Facebook voldoet, Contestr.net bijvoorbeeld.
http://ecompro.nl/
http://ecomblog.nl/

Re: product verloten voor facebook likes

17
Maurice schreef:Ik heb het gisteren als test gedaan, geen 1000 likes vragen oid, gewoon lekker laagdrempelig 50 shares en dan winnaar trekken. Het duurde ongeveer 1,5 uur en in totaal hebben viraal meer dan 4500 mensen het bericht gezien.

Het product wat we verloot hebben is na de verloting nog 7 maal verkocht via webshop welke ik 4 keer kon herleiden naar een "liker"
Leuk zo'n bericht!
Kon het uit? 7 verkopen was genoeg om de prijs terug te verdienen?

Re: product verloten voor facebook likes

19
Denk dat er geen antwoord is te geven op de vraag. Vaak kan zon like actie niet uit, maar vaak is zon like actie ook niet doordacht! De kunst is het om het publiek te bereiken dat je wilt met je like actie. Vraag jezelf dus af, bereik ik potentiële kopers met deze actie? En wanneer ik die bereik, zorgt dit dan voor omzet of andere langdurige ROI? Besluit je dan mee te doen, dan moet je de resultaten meten. Zorg bijvoorbeeld na verloten voor een follow up, door bijvoorbeeld likers die niet gewonnen hebben een bericht te sturen met het resultaat dan de loting en een kortingscode om alsnog te bestellen. Kortom, denk na over je actie, wat is je doel en hoe je resultaat gaat halen / meten.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m