Uitnodiging voor TV programma's

1
De afgelopen maanden worden wij regelmatig "lastig gevallen" door diverse productie bedrijven voor diverse TV programma's, voornamelijk het segment wat je in het weekend op tv ziet op de commerciële zenders.

Blijkbaar gaat het slecht in deze business want ondanks dat we in de mode zitten worden we nu al uitgenodigd om mee te werken met vakantie programma's en is er ook al een voorstel gedaan voor een zakelijk programma.

Alles natuurlijk om geld te verdienen, want door een "item" van een minuut voor te stellen als een soort van informatief praatje waarbij je naam genoemd mag worden voor de uitzending en als titel onder je naam zodra je in beeld komt betaal je dik.

Aangezien wij vorig jaar met één van de programma's hebben meegewerkt (toen nog super naïef) wil ik hier onder wat tips en ervaringen delen:
  • Ga niet te snel telefonisch overstag, vraag een voorstel via de e-mail
  • Bekijk het programma eerst voordat je ook maar iets toezegt
  • Past het programma wel bij jou klanten en jou bedrijf
  • Vraag een draaiboek van een andere aflevering
  • Vraag duidelijk wat kan en mag, officieel is het namelijk niet toegestaan om je merknaam + logo's duidelijk in beeld te brengen
Zeg je toch ja, dan zijn dit handige tips
  • de prijs is onderhandelbaar (30% tot 50%)
  • ga er vanuit dat je na de opnames gebeld wordt je de zendtijd wilt uitbreiden, ook hier weer onderhandelen en niet te snel toehappen.
  • spreek duidelijke afspraken af voor de betaling (nooit 100% betalen voor dat er ook maar een opname is geweest, en betaal ook pas een deel na de uitzending)
  • google even op het productie bedrijf en bekijk de levensloop van bijv. de directeur even op linkedin,
  • vraag alle beelden die zijn opgenomen op, dit kan handig zijn voor je eigen bedrijfsfilm
  • leg alle afspraken vast, en bevestig deze.
  • zorg dat op zijn minst een link naar je site wordt vermeld in de aftiteling maar ook op de website van het programma.(backlink)
Last but not least
  • het effect op je bezoekers aantallen op je site is nihil, het is een stukje branding
  • het is best tijdrovend, (je zaak spik en span maken, jezelf opdoffen en netjes presenteren en vooral je tekst goed doorlopen.
De hamvraag:

Zou je het nog een keertje doen? Nee, never nooit niet meer, het is veel geld en onder de streep levert het eigenlijk te weinig op. Het is wel een bijzondere ervaring om mee te maken, een professionele cameraploeg en een semi-BN-er over de vloer te hebben. Maar het geld kunt je beter investeren in je producten, je winkel of je webshop.

Re: Uitnodiging voor TV programma's

2
Als je moet betalen moet je sowieso niet meedoen als ze jouw benaderen. Als ze een info programma willen maken vraag je of je de reiskosten kan declareren en dan doe je verder gratis mee. Maar zelf betalen!! Dan is het een reclamefilm, nooit doen.

Re: Uitnodiging voor TV programma's

3
PaulG schreef:Als je moet betalen moet je sowieso niet meedoen als ze jouw benaderen. Als ze een info programma willen maken vraag je of je de reiskosten kan declareren en dan doe je verder gratis mee. Maar zelf betalen!! Dan is het een reclamefilm, nooit doen.
Voor niets gaat de zon op, het is ook promotie voor je zaak/business echter niet op gebruikelijke manier van een reclame spotje. Hoe denk je dat RTL en SBS anders het geld verdienen en waarom zou jou infopraatje over je product gratis worden uitgezonden en moet de waspoederfabriek 10k betalen voor 30 seconden reclame?

Re: Uitnodiging voor TV programma's

4
Zeker goede tips. Wij zijn twee en een half jaar terug benaderd door NewContent, welke toen nog programma's voor RTL5 maakte. Toen waren we ook zo naief geweest om 100% vooraf te betalen. Bij aankomst bij de studio op de afgesproken datum bleek dat NewContent nog rekeningen open had staan en dat er geen opnames waren. Direct alles geannuleerd, maar nooit geld teruggezien. Heb ze voor de rechter gesleept en die heeft ze veroordeeld tot het betalen van alle kosten plus rente, ben persoonlijk bij hun langs geweest, maar niets mocht baten. Zaak is kort daarna failliet gegaan. Staan ook twee blogs van op het webwinkelforum.

Voor mij nooit meer een productiemaatschappij vooraf betalen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Uitnodiging voor TV programma's

5
Wouter Hol schreef:Zeker goede tips. Wij zijn twee en een half jaar terug benaderd door NewContent, welke toen nog programma's voor RTL5 maakte. Toen waren we ook zo naief geweest om 100% vooraf te betalen. Bij aankomst bij de studio op de afgesproken datum bleek dat NewContent nog rekeningen open had staan en dat er geen opnames waren. Direct alles geannuleerd, maar nooit geld teruggezien. Heb ze voor de rechter gesleept en die heeft ze veroordeeld tot het betalen van alle kosten plus rente, ben persoonlijk bij hun langs geweest, maar niets mocht baten. Zaak is kort daarna failliet gegaan. Staan ook twee blogs van op het webwinkelforum.

Voor mij nooit meer een productiemaatschappij vooraf betalen.
Dat is helemaal zuur, helaas kwamen wij er na het tekenen van de overeenkomst achter dat één van de eigenaren van het bedrijfje ook een spoor van ellende had achter gelaten. Vandaar dat we direct na de overeenkomst een aparte betalingsclausule hebben laten opnemen. Niet helemaal zoals het hoort maar beter dan niet.

Toen de eerste opname werd uitgesteld kregen we het ook best wel even benauwd, terugbel afspraken werden niet nagekomen en draaiboeken werden niet gestuurd. Maar facturen en herinneringen waren altijd stipt op tijd.

Belangrijkste is het resultaat van de uitzending, deze was best leuk maar vraag je echt af of je het nodig hebt en of het kan brengen wat je nodig hebt. In ons geval heeft het niet gebracht wat we er van verwacht hebben. Waarschijnlijk had adwords (en daar kun je er een heleboel van kopen) meer opgeleverd dan dit.

Re: Uitnodiging voor TV programma's

7
Ik heb dit soort aanvragen al een tijdje niet meer gehad. Heb wel vorig jaar een aanvraag van een paar honderd stuks gehad voor een bekend tv programma. Het product zou als prijs dienen voor de deelnemers. In eerste instantie wilden ze het natuurlijk gratis hebben allemaal. Daarna voor (onze) inkoopprijs. Wij zijn geen liefdadigheid dus dat heb ik niet gedaan, maar het is een leuk programma dus uiteindelijk wel een goede korting gegeven.

Wat wij veel krijgen, en wat ik wel altijd doe, zijn de aanvragen van de diverse bladen (voornamelijk de maandbladen) en sites die foto's van ons willen gebruiken als illustratie bij een stuk. Enige voorwaarde die ik heb is dat er een link naar onze site bij komt te staan onder de foto.

Aanvragen van een gratis product om te verloten in een prijsvraag doen we ook soms. Maar dan alleen bij bladen en alleen als de oplage groot genoeg is.

De effecten zijn erg moeilijk te meten. Ik heb wel het idee dat de effecten van de diverse media zeer minimaal is. Zelfs genoemd worden in de grote dagbladen doet erg weinig. Wat wel relatief goed is zijn de diverse specialistische glossys die maar een paar keer per jaar uitkomen en dus lang blijven liggen bij bijv. de kapper.

Het ligt een beetje aan je producten natuurlijk, maar ik persoonlijk zou nooit geld uitgeven voor dit soort reclame.

Re: Uitnodiging voor TV programma's

9
Ook wij zijn wel eens benaderd. Ze doen het voorkomen of ze je uitkiezen voor de uitzending, pas later blijkt dat het om verkoop van uitzendtijd gaat. Zelf zag ik dat addertje al aankomen. Ik denk dan ook dat je goed moet overwegen of het filmpje voor jou als bedrijf meerwaarde heeft. Ik zou het dan niet enkel gebruiken voor TV, maar ook gebruiken als introductie voor je bedrijf op je webwinkel. Op die manier kun je de reclame ook gebruiken om de conversie op je webwinkel te verhogen.

Kortom, let goed op waar je mee in zee gaat. Overweeg goed of de investering opweegt tegen de voordelen. Verwacht verder geen grote aantallen nieuwe klanten.

Bedankt voor de duidelijke tips. Het vooruitbetalen zou ik zelf nog niet aan gedacht hebben. Goede tips!
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Uitnodiging voor TV programma's

10
Bij dit soort zaken is het belangrijk om de volgende zaken in het achterhoofd te houden:

1) De kracht van reclame via (massa)media is herhaling
2) Massa = kassa.

Een eenmalig iets zal dus inderdaad nauwelijks effect sorteren. Idem voor bijvoorbeeld een kortlopende reclamecampagne op een TV- of radiozender. Het begint pas te werken als je regelmatig voorbij komt met een spot of promofilm. Dit soort zaken zijn daarom dus niet rendabel.

Wie wil adverteren op radio of TV kan daar veel beter van worden, maar je moet wel bereid zijn om gedurende langere tijd een spot in te zetten. Op de radio komt dat bijvoorbeeld neer op 5-7 spots per dag, een aantal maanden achter elkaar (een op / af schema is dan overigens zeer te overwegen, dus een paar weken wel, een paar weken niet, enzovoorts).

Hou er ook rekening mee dat het effect moeilijker te meten is maar vooral meer tijd nodig heeft om zichtbaar te worden (bijv door een groei van direct bezoek of een toename van Google verkeer via een zoekterm die erg op de naam van de webshop lijkt). Het trage tempo komt omdat er eerst recognition (herkenning) moet ontstaan, zodat dat via naamsbekendheid uiteindelijk tot bezoek (en aankopen) kan leiden. Dat heeft tijd nodig.

Afhankelijk van de zenders die worden ingezet en de duur van de campagnes moet je dus rekening houden met duizenden (campagne via een regionale radiozender) tot honderdduizenden euro's cq > 1 miljoen (landelijke TV-zenders).

Oh, nog 1 ander ding: een campagne laten lopen via 1 zender is meestal ook niet handig. Tenzij de zender echt de enige is die vol op de doelgroep zit, maar dat komt nauwelijks voor - massamedia zijn niet zo selectief.

Re: Uitnodiging voor TV programma's

11
Voor een van men huidige uitdagingen (werk), zijn wij in december gevraagd om mee te doen aan RTL LifestyleExperience.. Het was natuurlijk niet gratis, echter woog dit kleine bedrag niet op tegen de uiteindelijke leeds! Dit kun je van te voren echter, helaas, nooit bepalen...
Het hangt mijn inziens sterk af van de sector / doelgroep!

Helaas gaat in dit soort gevallen voor niets de zon op!
Ben je benieuwd naar ons, of de laatste updates? Volg het op facebook -> Gerichtekeuze
Mooie huis en tuin decoratie http://gerichtekeuze.nl/

Re: Uitnodiging voor TV programma's

12
Een kennis van mij heeft meegedaan aan zo'n TV programma. Of deelname geld kostte weet ik niet (zal wel) maar om het filmpje ook te mogen gebruiken op hun eigen website moesten ze de rechten kopen voor een paar duizend euro.
Daarnaast hebben ze hun winkel/workshopruimte voor de uitzending helemaal heringericht wat ook de nodige kosten met zich mee bracht.
Ik was toen al sceptisch over wat zo'n uitzending op zou brengen, maar na het lezen van jullie reacties helemaal.

Re: Uitnodiging voor TV programma's

13
Wouter Hol schreef:Was dit toevallig meneer Dreves?
Nee, die naam zegt mij op jou blog artikelen na helemaal niks. Maar volgens mij het het wereldje van TV-productiebedrijven er eentje van ons kent ons. Dus misschien zit hij met een stromannetje wel achter.
Mareck schreef:Ik heb dit soort aanvragen al een tijdje niet meer gehad. Heb wel vorig jaar een aanvraag van een paar honderd stuks gehad voor een bekend tv programma. Het product zou als prijs dienen voor de deelnemers. In eerste instantie wilden ze het natuurlijk gratis hebben allemaal. Daarna voor (onze) inkoopprijs. Wij zijn geen liefdadigheid dus dat heb ik niet gedaan, maar het is een leuk programma dus uiteindelijk wel een goede korting gegeven.
Alleen andere ervaringen, geld vragen omdat het product in beeld komt + product gratis leveren/
Wat wij veel krijgen, en wat ik wel altijd doe, zijn de aanvragen van de diverse bladen (voornamelijk de maandbladen) en sites die foto's van ons willen gebruiken als illustratie bij een stuk. Enige voorwaarde die ik heb is dat er een link naar onze site bij komt te staan onder de foto.
Werkt leuk, wij laten de link vaak opnemen in de product omschrijving, vooral bij de weekendbijlage van de grootste krant van Nederland zorgt dat voor een boost. Al hangt het wel heel erg van het product af.
Aanvragen van een gratis product om te verloten in een prijsvraag doen we ook soms. Maar dan alleen bij bladen en alleen als de oplage groot genoeg is.
Ook dat doen we, echter leveren wij aan de redactie alleen tegoedbonnen, en geen fysieke producten, met die bonnen kan de winnaar dan de prijs verzilveren (via de webshop) vorig jaar gaven we via zo'n actie 10 horloges weg (vk: € 299,-) echter zijn er maar 2 horloges geclaimd. Last but not least, als de winnaar de prijs wil hebben kan deze langs komen, we willen tenslotte een fotootje voor op de blog, facebook, en noem het maar op. je krijgt iets dus mag je er ook wat voor doen. Wil je niet langskomen? Ook goed maar dan geen prijs. Zelfde doen wij met loterijen in de omgeving van de goede doelen, we stellen prijzen beschikbaar maar sturen het niet op. Langskomen zul je :). Zo weten we gelijk dat de loterij eerlijk gaat en de prijzen niet "toevallig" blijven liggen bij de organisatie.
De effecten zijn erg moeilijk te meten. Ik heb wel het idee dat de effecten van de diverse media zeer minimaal is. Zelfs genoemd worden in de grote dagbladen doet erg weinig. Wat wel relatief goed is zijn de diverse specialistische glossys die maar een paar keer per jaar uitkomen en dus lang blijven liggen bij bijv. de kapper.

Het ligt een beetje aan je producten natuurlijk, maar ik persoonlijk zou nooit geld uitgeven voor dit soort reclame.
Wij ook niet meer. Dure les geleerd. :)

Re: Uitnodiging voor TV programma's

14
Ik ben vanmiddag benaderd door het RTL bedrijf LifestyleXperience. Ze vroegen of ze mij mochten interviewen en wat over mijn bedrijf wou vertellen (http://www.Fuva.nl). Dit was helaas niet gratis, ik moet 2600 euro betalen voor 2 minuten zendtijd. Ik weet nu niet wat ik moet doen. Wat adviseren jullie mij als je kijkt naar mijn site/producten en het programma van RTL?
http://www.Fuva.nl | Voor uw zonnebrillen en contactlenzen

Re: Uitnodiging voor TV programma's

16
Hoeveel mensen kijken naar zo'n programma. Een 400.000?
En als nu eens 1 op 2500 naar je website gaat. Wauw dat zou heel erg veel zijn via een tv programma. (Zal veel minder zijn)
Dan betaal je dus al 16,25 euro per bezoeker.
Kun je met Google adwords om maar wat te noemen veel gerichter adverteren voor 2600 euro.

Re: Uitnodiging voor TV programma's

18
FreekvAerle schreef:Ik heb het nagevraagd, er kijken 200.000 mensen.
Geen idee hoe er gemeten wordt maar voor mij zijn alleen de gegevens van de stichting kijkonderzoek maatgevend:

RTL5: zaterdag 11 mei 1509|- LIFESTYLE XPERIENCETV - | 10.000
RTL4: zondag 12 mei 1429|- LIFESTYLE XPERIENCETV - | 54.000
RTL5: Zaterdag 18 mei 1520|- LIFESTYLE XPERIENCETV - | 15.000
RTL4: zondag 19 mei 1433|- LIFESTYLE XPERIENCETV - | 40.000
Bron

Als je graag je "minutes of fame" op landelijke TV wilt hebben moet je het doen, echter zal het je weinig tot geen leads/sales opleveren. Misschien de verveelde bankhanger met zijn iPad of tablet op schoot.

Net wat hier boven is gezegd, voor 2.600 eu, koop je ook een heleboel adsense advertenties die (mits goed ingezet) beduidend meer resultaat opleveren. dan de 120 seconden TV.

Re: Uitnodiging voor TV programma's

19
Vergeet ook niet dat die 2.6K enkel voor de uitzending is! Hierna komt men met eventuele overige kosten, zoals jou website en logo op hun website á €XXXX enz enz..

Zoals eerder gemeld hebben wij veel voornamelijk "leuke" reacties gehad op het programma, en met name daar we de week erop op een beurs stonden kwam het erg goed uit. Hier kwamen veel mensen welke ons "herkende".

Maar om nou te zeggen dat het, het geld waard is...
Zoals men hier ook stelt, gooi het geld in een andere campagne en je haalt er waarschijnlijk meer uit!
Ben je benieuwd naar ons, of de laatste updates? Volg het op facebook -> Gerichtekeuze
Mooie huis en tuin decoratie http://gerichtekeuze.nl/

Re: Uitnodiging voor TV programma's

20
Bouw schreef:Vergeet ook niet dat die 2.6K enkel voor de uitzending is! Hierna komt men met eventuele overige kosten, zoals jou website en logo op hun website á €XXXX enz enz..
O, die truc haalde ze bij ons ook uit, reactie van ons toen: "geen logo, geen link, geen uitzending, geen uitzending geen deal" en op eens kon het gratis. Wel lullig dat het linkje op de site van het programma nog geen 20 dagen is blijven staan, ook van de andere bedrijven in het programma.

Verder krijg je na afloop van de opnames 100% zeker een telefoontje met de reactie dat de beelden zooo ontzettend leuk zijn dat je echt een minuut moet bijkopen, want dat blijft langer hangen bij de kijkers. kosten lopen ook zo weer op richting de € 1.000 maar ook hier, weer pingelen. het is net alsof je op de zwarte markt loopt.

Re: Uitnodiging voor TV programma's

21
Vandaag weer een tv programma wat de "dure" zendtijd probeerde te verkopen. Zes!!! minuten op de landelijke commerciëlen voor slechts € 9.800 wat in nog geen 20 seconden!!! daalde naar € 4.500 (ex btw natuurlijk).

Nogmaals!
Vraag naar de kijkcijfers
Vraag naar de doelgroep
Vraag naar de andere adverteerders

Re: Uitnodiging voor TV programma's

22
Ik wordt regelmatig. om de 2 a 3 maanden en soms wat vaker gebeld door de mensen van lifestyleXperience en lifestyleXperienceplus of ik mee wil werken aan een aflevering.

Het gaat dan inderdaad om ongeveer 5 min zendtijd. Bij het ene programma wordt het ook 2 keer uitgezonden.

Alleen steeds weer verschillen de prijzen, van 2600 euro (en meer) naar 975 euro.

Ze hadden zelfs een keer het idee geopperd om tijdens mijn 5 min om daarin ook nog eens het bedrijf van mijn vriend aan bod te laten komen .. dus slechts 2,5 min per bedrijf .. ja daag !!!!

Iemand die ik ken heeft er aan mee gedaan en heeft eigenlijk op de aflevering geen enkele reactie ontvangen. Wat ze wel merkt dat mensen het logo van lifestyleXperience wel aantrekt, maar ook via de website niet meer bestellingen dan voorheen.

In het begin toen ik gebeld werd vond ik het toch wel een eer ... maar naar alles wat ik er over gelezen heb, en de reacties van andere bedrijven die er aan mee hebben gedaan doe ik het niet..
Muurstickers & Sjablonen

Re: Uitnodiging voor TV programma's

25
Be-Slank schreef:Wij worden ook zeer vaak voor verschillende programma's gevraagd. Variërend van 4000 tot 8000 euro!

Ik ben dus vooral benieuwd naar mensen, die het al eens gedaan hebben en of het voor hun uitkon.
Zie mijn openingspost, ik doe het nooit meer.

Re: Uitnodiging voor TV programma's

26
Een collega uit mijn branche met wie ik goed contact heb heeft aan zo'n programma meegedaan. Ik heb haar nu eens gevraagd wat het heeft opgeleverd: nou, helemaal niets dus. Geen extra bezoekers op de site, geen extra workshops of extra bezoekers in haar showroom, die ze helemaal verbouwd hadden om op TV zo goed mogelijk over te komen.
Het heeft heel veel gekost en helemaal niets opgeleverd.
Eén dag adverteren op Marktplaats levert volgens haar meer op.

Re: Uitnodiging voor TV programma's

27
Oké duidelijk! Hier doe ik dus niet aan mee als ik ooit gebeld wordt. Heb ooit in een magazine gestaan en heb daar ook niets aan gehad. Ze spiegelen je iets moois voor, maar je hebt er weinig aan. En niet met alles is dit zo, maar wel veel.

Re: Uitnodiging voor TV programma's

28
Beste forumleden & geïnteresseerden,

Wij vinden het spijtig een aantal negatieve reacties te lezen over onze organisatie, echter is dit onvermijdelijk in deze interactieve tijd. Echter geeft ons dit gelukkig wel de gelegenheid in te haken op dergelijke uitingen.

Eye Media Solutions/ Television produceert inmiddels een ruime 5 jaar tv-formats, wat voor ons ook een constant leerproces is. Er is in een aantal gevallen e.e.a. niet gegaan, maar wij produceren wekelijks +/- 2.5 uur tv, dus logischerwijs gaat er af en toe wat mis. Echter trachten wij dit passend op te lossen, als wij hier de gelegenheid toe krijgen. Denk als voorbeeld aan een organisatie als KPN, zij hebben een enorme range aan diensten en klanten, hierdoor zijn de negatieve ervaringen online ook hoger in aantal.

Er zijn inderdaad erg veel "productiehuizen" ontstaan die trachten snel te kunnen cashen en hierbij hun klanten frequent valse beloftes doen, wij betreuren dit ook, gezien het feit dit absoluut in ons nadeel werkt.

EMTV werkt 2 zijdig, enerzijds produceren wij veel items voor deelnemers die zichzelf aanmelden voor 1 van de formats, anderzijds benaderen wij inderdaad ondernemers die door onze redactie zijn aangedragen als zijnde zeer interessant voor een specifiek thema. iedere deelnemer is in zekere zin mede-regisseur van diens item, zij zijn immers zelf het best op de hoogte van hun eigen dienstverlening, echter zijn wij wel gebonden aan de richtlijnen van zowel het format in kwestie, als de mediawet.

Wat betreft de vragen inzake de ROI, dit wisselt per deelnemer, waar de één 5 verkopen nodig heeft voor zijn ROI, ligt dit bij de ander op 50 stuks. Het beste kan er contact met een aantal van deelnemers opgenomen worden, zij hebben ons als bedrijf vanuit eerste hand ervaren en kunnen daarom ook de beste antwoorden geven in onze optiek. Op de websites van onze formats zijn deze allen vermeld.

Als wij een deelnemers voor een specifiek thema uitnodigen, zullen zij hier ook in uitgezonden worden. De zender(s) beslissen niet of een specifiek item in de uitzending mag, zij beslissen wel of een format uitgezonden mag worden. Wij garanderen dan ook uitzending van onze deelnemers. De enige reden dat aflevering niet uitgezonden zou kunnen worden, is als er een specifiek nieuws in de media speelt, waarvoor programmeringen aangepast worden. Dit kan voorkomen, maar is meer een uitzondering op de regel.

Na de uitzending ontvangt iedere deelnemer zijn item voor eigen gebruik zoals social media en eigen website, hiervoor worden geen extra kosten in rekening gebracht.

Wij hopen hiermee passend te hebben gereageerd.



Hartelijke groet,

K. Westercappel

Commercieel Manager EMTV

Re: Uitnodiging voor TV programma's

29
Grappig een reactie van een salesmanager zelf.

Gelukkig is er een interactieve tijd, gelukkig bestaat er de mogelijkheid om collega ondernemers te waarschuwen. Tenslotte kun je marketing euro's maar één keer uitgeven. Ik wil het dan ook zeker geen nadeel noemen.z

Vorige week nog weer gebeld voor een nieuw TV format, wederom het verkooppraatje vol leugens en verdraaide feiten. Gesprek liep dan ook verre van prettig.

Blijkbaar is EMTV geschrokken van alle negatieve aandacht op de fora gezien deze reactie.

mijn inziens is elke euro die je uitgeeft aan een tv programma op de zaterdag/zondag middag een euro te veel.

In de appstore is een app te vinden waarmee je direct de kijkcijfers kunt raadplegen.

Re: Uitnodiging voor TV programma's

30
vince75 schreef:mijn inziens is elke euro die je uitgeeft aan een tv programma op de zaterdag/zondag middag een euro te veel.
Dat zou ik niet zo zwart op wit willen stellen. Ik ben het met je eens als je zegt dat je geen kopers over de streep zult halen met die uitzending op zondagmiddag. Als er al iemand kijkt is de stap naar het internet behoorlijk groot.

Je kunt die TV uitzending natuurlijk wel breder gaan gebruiken. "Kijk ons eens, wij waren op TV" "Ons product was zo bijzonder/goed, er is een TV item over gemaakt". Een consument weet niet dat je gewoon dik moet betalen voor zo'n uitzending en iedereen (met geld) daar aan kan meewerken. Een consument ziet alleen de voordelen er van in, jij kwam op TV, de concurrent niet, dat móet wel iets zeggen.