Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
tomatito1970
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 februari 2013

Uitnodiging voor een review: voorbeeld gezocht

04 juni 2013

Hallo allemaal,

Klanten van mijn webshop wil ik uitnodigen voor het schrijven van een review over het door hun aangeschafte artikel.

Mijn vraag: heeft iemand een voorbeeldje van een dergelijke uitnodiging? Een linkje naar een site met een voorbeeld kan natuurlijk ook.

Bedankt alvast voor jullie hulp! Groeten Tomatito.
 
Jordi
Berichten: 569
Lid geworden op: 02 december 2012
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Uitnodiging voor een review: voorbeeld gezocht

04 juni 2013

Afbeelding
Actief in webshopontwikkeling
 
tomatito1970
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 februari 2013

Re: Uitnodiging voor een review: voorbeeld gezocht

04 juni 2013

Bedankt voor je reactie hier kan ik wel wat mee :D Ik heb trouwens gegrepen dat je ook (deels) negatieve reviews moet toestaan i.v.m. geloofwaardigheid. Dus niet alleen jubelverhalen. En mensen die een review schrijven doen dit hoofdzakelijk om andere potentiële klanten te helpen.

Nog meer voorbeelden?

PS. Ik heb zelf ook wel eens een review geschreven voor Coolblue. Het woord beste moet je overigens vervangen door langste. Met een korte review maak je geen enkele kans.
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Uitnodiging voor een review: voorbeeld gezocht

04 juni 2013

Bedankt voor je reactie hier kan ik wel wat mee :D Ik heb trouwens gegrepen dat je ook (deels) negatieve reviews moet toestaan i.v.m. geloofwaardigheid. Dus niet alleen jubelverhalen. En mensen die een review schrijven doen dit hoofdzakelijk om andere potentiële klanten te helpen.

Nog meer voorbeelden?

PS. Ik heb zelf ook wel eens een review geschreven voor Coolblue. Het woord beste moet je overigens vervangen door langste. Met een korte review maak je geen enkele kans.
Negatieve reviews moet toestaan? Sterker nog: ga jij negatieve reviews niet toelaten dan wordt dit opgemerkt en kom je helemaal onbetrouwbaar over.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Caddy3
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 januari 2011

Re: Uitnodiging voor een review: voorbeeld gezocht

09 juni 2013

Bij Trustpilot moet je als je een negatieve review plaatst over een bedrijf, de bewijzen overleggen waar uit blijkt waarom je een negatieve recensie plaatst.
Nu heeft Trustpilot helemaal niks met mij te maken, en hoef ik al helemaal geen gegevens aan derden (Trustpilot) ter beschikking te stellen, dit ivm privacy.
Onderstaand een bericht dat ik van Trustpilot ontving na een negatieve recensie.


"Beste heer/mevrouw,

Allereerst bedankt voor het plaatsen van uw beoordeling.

Om er echter zeker van te zijn dat alle reviews op onze website gebaseerd zijn op echte ervaringen/aankopen, zouden we graag uw aankoop bij drukspuiten-specialist.nl willen verifiëren door middel van duidelijke documentatie.

We hebben geen specifieke eisen voor de soort van documentatie. Het kan bijvoorbeeld een orderbevestiging, factuur of emailcorrespondentie zijn, zo lang deze maar een ordernummer bevat en dit duidelijk is.

U heeft 7 dagen de tijd om de documentatie aan te leveren, hierna wordt de review verwijderd."
 
vampirelord
Berichten: 981
Lid geworden op: 12 oktober 2011
Contacteer:

Re: Uitnodiging voor een review: voorbeeld gezocht

09 juni 2013

Ik vind het terecht en niet onredelijk wat trustpilot vraagt
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Uitnodiging voor een review: voorbeeld gezocht

09 juni 2013

Ik vind het terecht en niet onredelijk wat trustpilot vraagt
Ik vind het wel onredelijk en onterecht.

Tenzij Trustpilot ook voor iedere positieve review zou vragen voor bewijs waaruit blijkt dat er een bestelling is geplaatst en deze positief is afgehandeld.

Anders ben ik van mening dat vanaf vandaag ik Trustpilot reviews niet meer serieus kan nemen. Velen zullen niet de moeite doen de negatieve reviews te onderbouwen met allerlei spul, vaak is het zelfs niet eens mogelijk dit te onderbouwen. Denk aan telefoongesprekken of een late levering die niet bewijsbaar is.
 
bartjuh
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 januari 2011

Re: Uitnodiging voor een review: voorbeeld gezocht

09 juni 2013

Beste heer/mevrouw,

Onlangs heeft u een aankoop bij ons gedaan, waarvoor nogmaals onze dank.

Wij zijn constant bezig om onze dienstverlening te perfectioneren, daarom zijn wij bijzonder geïnteresseerd in uw mening en bieden wij u de mogelijkheid om ons bedrijf te beoordelen.

Wij werken samen met The Feedback Company zodat u ons in 2 minuten kunt beoordelen. Wanneer u een beoordeling schrijft maakt u ook nog eens kans op leuke prijzen!

Klik hier om deel te nemen

Alvast hartelijk dank voor uw mening!

Met vriendelijke groet
,

Deze tekst wordt via the feedback company verstuurd, misschien heb je er iets aan.
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Uitnodiging voor een review: voorbeeld gezocht

09 juni 2013

Beste heer/mevrouw,

Onlangs heeft u een aankoop bij ons gedaan, waarvoor nogmaals onze dank.

Wij zijn constant bezig om onze dienstverlening te perfectioneren, daarom zijn wij bijzonder geïnteresseerd in uw mening en bieden wij u de mogelijkheid om ons bedrijf te beoordelen.

Wij werken samen met The Feedback Company zodat u ons in 2 minuten kunt beoordelen. Wanneer u een beoordeling schrijft maakt u ook nog eens kans op leuke prijzen!

Klik hier om deel te nemen

Alvast hartelijk dank voor uw mening!

Met vriendelijke groet
,

Deze tekst wordt via the feedback company verstuurd, misschien heb je er iets aan.
Wanneer u een beoordeling schrijft maakt u ook nog eens kans op leuke prijzen!

Klanten triggeren om een beoordeling te schrijven onder de voorwaarden dat er helemaal geen prijs is? Ik weet nog wel dat deze zin standaard bij the feedbackcompany er in stond. Velen zullen die niet wijzigen en de klant dus vertellen dat er prijzen te winnen zijn, die er helemaal niet zijn. Geen goed idee dus (deze zin).
 
tomatito1970
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 februari 2013

Re: Uitnodiging voor een review: voorbeeld gezocht

10 juni 2013

Ach ja... ik denk dat de Feedback compagnie vooral bezig is mijn zijn eigen belang en niet het belang van potentiële kopers. Vreemde gewaarwording maar ik begin er wat gewent aan te raken dat de wereld zo in elkaar steekt.

Anyway... ik inmiddels wat uitnodigen verstuurd (met dank aan het voorbeeld van Coolblue) en de 1e reacties/reviews zijn binnen. Het valt mij wel op dat er vrijwel direct word gereageerd. Zo niet dan kun je een review helemaal vergeten.
 
Caddy3
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 januari 2011

Re: Uitnodiging voor een review: voorbeeld gezocht

10 juni 2013

Ik vind het terecht en niet onredelijk wat trustpilot vraagt
Ik vind het wel onredelijk en onterecht.

Tenzij Trustpilot ook voor iedere positieve review zou vragen voor bewijs waaruit blijkt dat er een bestelling is geplaatst en deze positief is afgehandeld.

Anders ben ik van mening dat vanaf vandaag ik Trustpilot reviews niet meer serieus kan nemen. Velen zullen niet de moeite doen de negatieve reviews te onderbouwen met allerlei spul, vaak is het zelfs niet eens mogelijk dit te onderbouwen. Denk aan telefoongesprekken of een late levering die niet bewijsbaar is.

Zo denk ik er ook over, waarom zou je nog die moeite doen voor een bedrijf waar je niet tevreden over bent, gedane zaken nemen geen keer, te laat is te laat en fout blijft fout.
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Uitnodiging voor een review: voorbeeld gezocht

10 juni 2013

Volgens mij begrijpen jullie het verzoek van TrustPilot niet. Ze vragen om bewijs dat je überhaupt klant bent. Niet om bewijs voor de reden van de slechte beoordeling. Vind ik eigenlijk wel goed omdat ze ook al iedereen toestaan een review in te vullen, en het anders wel erg makkelijk is om je concurrenten negatief te beoordelen.

Niet dat ik een fan ben van TrustPilot. Heb er zelf een akkefietje mee gehad omdat ze zomaar review pagina's openen waar je als bedrijf niet van op de hoogte bent. Geen seintje als er een review binnen komt is niet echt een ideale situatie, maar dat is weer een heel ander verhaal dan dit topic.
 
MartijnOud
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 februari 2013
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Uitnodiging voor een review: voorbeeld gezocht

10 juni 2013

Deel uw ervaring met ons!

Beste VOORNAAM ACHTERNAAM,

Ongeveer een week geleden heeft u een aankoop gedaan op onze website Inktweb.nl met ordernummer 0000000000. Nogmaals bedankt voor uw bestelling en het in ons gestelde vertrouwen!

Om het niveau van onze service te meten zouden we graag van u horen hoe tevreden u bent over de door ons geleverde service. Hiervoor werken wij samen met de onafhankelijke beoordelingssite van XYZ.

Zou u willen meewerken en een korte beoordeling willen geven?


Klik hier om ons te beoordelen op XYZ!


Alle reviews, positieve, negatieve worden integraal en onafhankelijk geplaatst en zijn direct zichtbaar.

Bij voorbaat dank voor uw medewerking,

Het Inktweb.nl team.

[LOGO]

W.M. Dudokweg 27
1703 DA Heerhugowaard

T PHONE // E EMAIL

Deze email is verstuurd omdat u een bestelling heeft geplaatst bij Inktweb.nl.
Dit is een eenmalige email - u bent NIET automatisch ingeschreven voor onze nieuwsbrief.
Dit is een eerste versie van een review mail die (nog) niet gebruikt wordt. Het is een combinatie van mails die ik mooi vind.

Hier heb ik op gelet;
  • De zin "Klik hier om ~" is in grote magenta letters onderstreept. Zo is het een duidelijke CTA
  • Alle vermeldingen van bedrijfsnamen (Inktweb.nl, review partner) zijn ook klikbaar evenals het email adres en telefoonnummer onderaan
  • Duidelijk maken dat het een eenmalige review is
  • Duidelijk maken dat het onafhankelijk is, en dat alle reviews geplaatst worden
  • Klanten nogmaals bedankten voor de bestelling en het vertrouwen
  • Kort en duidelijk
Ik bedenk me nu ook net dat iets als "Het is ook mogelijk om anoniem een recensie te plaatsen" een mooie aanvulling kan zijn.
SEO specialist bij Webvalue.
 
izabelas
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 juni 2019

Re: Uitnodiging voor een review: voorbeeld gezocht

27 juni 2019

Hierbij mijn voorbeld :

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bestelling bij Top Medi Care.

Wij zijn constant bezig om onze dienstverlening te verbeteren, daarom nodigen we u van harte uit om uw mening te delen en een review te schrijven. U weet als geen ander wat de plus- en minpunten van dit product zijn.


Alvast hartelijk dank voor uw mening!

Met vriendelijke groet
,
Team Top Medi Care
https://www.topmedicare.nl/
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Uitnodiging voor een review: voorbeeld gezocht

28 juni 2019

Bij reviews gaat het NIET om een ze hoog mogelijke beoordeling of om zoveel mogelijk positieve reviews te fabriceren. Op de lange termijn gaan het onderling uitwisselen van reviews of op andere manier fabriceren je alleen maar tegen werken.

De kunst bij het verzamelen van reviews is juist om:
- Zoveel mogelijk echte klanten te bewegen om een review te schrijven
- Een juiste balans te hebben tussen positieve reviews, neutrale reviews en negatieve reviews
- Hoe je om gaat met negatieve reviews

Negatieve reviews zijn een kans. Je kunt laten zien aan toekomstige klanten hoe je klachten oplost. Dat geeft vertrouwen. Elke webwinkel kan een pakketje inpakken en op de bus doen, maar wat gebeurt er als het product beschadigd aan komt of na enkele weken al kapot gaat? Hoe je om gaat met zulke klachten laat zien hoe goed jouw klantenservice is.

Steek je tijd dus in goede klantenservice en het bewegen van klanten om reviews te schrijven. Bij WebwinkelKeur proberen we dit zo makkelijk mogelijk te maken door onze software de klantnaam, e-mailadres en ordernummer al vooraf te laten invullen. Vervolgens krijgt de klant automatisch een e-mail waarmee hij met 1 klik een review kan geven, vervolgens proberen we de klant te verleiden om de review uit te breiden met extra informatie als een beschrijvende tekst en beoordeling op subcriteria. De klant hoeft niet zijn e-mailadres met een bevestigingslink oid te verificeren, gezien wij de uitnodiging zelf sturen naar een e-mailadres, weten we dat het e-mailadres echt is.

Afbeelding

In GMAIL kun je het klanten nog eenvoudiger maken, daar kun je middels rich snippets direct binnen de e-mail een beoordeling achter laten zonder de e-mail client te verlaten.
Afbeelding

Mijn tip is dan ook, verzin niet alleen een zo goed mogelijke tekst, maar zorg er gewoon ook voor dat het grafisch en processmatig zo eenvoudig mogelijk is om een review achter te laten. In de regel nemen klagers namelijk meer tijd om een review achter te laten dan tevreden klanten. Eenvoudiger reviewen betekend dus meer authentieke eerlijke positieve reviews. En die negatieve klant? Die heeft ook een uitlaatklep en je voorkomt dat hij elders waar je er geen zicht op hebt zijn ongenoegen gaat ventileren.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht