Re: MKBsem blijft maar bellen

31
de 'verbaasde' reactie en het toezeggen meteen actie te ondernemen is eveneens niet nieuw

http://www.klacht.nl/mkb-sem-en-hun-ver ... e-verkoop/

Daarbij vraag ik me de 'tevreden klanten' af. Noem eens voorbeelden. Ik heb een paar 'campagnes' van jullie gevonden. Maar ik kan mij haast niet voorstellen dat je die ook bedoelt.

Voorbeeld:

http://www.scheerman-isolatie.nl/

Zelfs op spouwmuurisolatie castricum komt scheerman isolatie zijn telefoongids vermelding nog hoger dan ze website die jullie verzorgen. Daarbij is het wel een erg willekeurige template vinden jullie niet?

Zo kan ik er wel meer geven. Maar successen kan ik niet vinden. Ik heb echt gezocht ook op succesverhalen over jullie. Echt niets te vinden!
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: MKBsem blijft maar bellen

32
NOP Webdesign schreef:Ik heb een paar 'campagnes' van jullie gevonden. Maar ik kan mij haast niet voorstellen dat je die ook bedoelt. Voorbeeld: (link niet meegenomen, anders staat dit topic straks ook nog boven hun eigen zaak in google ;))
Dju! Als ik in de page source kijk zie ik alleen een wel héél bekende WP plugin (waarvan de opties niet volledig worden benut zo te zien, maar ben even te lui om er in te duiken). En een gruwelijk lelijke, niet bijzonder goed gemaakte WP template.

Dacht eerst dat je je vergiste met het voorbeeld, toen zag ik de footer :?
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen

Re: MKBsem blijft maar bellen

33
Beste allemaal,


Het is wel een beetje jammer om te zien dat een topic die initieel is gestart vanwege de problematiek m.b.t. het meermaals worden gebeld door onze callagents, nu wordt misbruikt om onze diensten af te branden. Ik vraag me dan ook oprecht af wat voor persoonlijke belangen hiermee zijn gemoeid.

Tips over het verbeteren van onze dienstverlening zijn meer dan welkom, mits ze op een constructieve wijze worden gecommuniceerd. Een cynische houding op internet aannemen vind ik persoonlijk nogal gemakkelijk en levert m.i. niemand wat op.

Ik zou de moderator dan ook willen vragen dit te respecteren.

Met vriendelijke groet,


Jeremy Husmann,
PR adviseur MKB SEM.
PR adviseur MKB SEM

Re: MKBsem blijft maar bellen

34
Een forum is een platform bedoeld voor meningen en ervaringen en het blijkt dat men met uw bedrijf slechte ervaringen heeft. De reacties die hier worden gegeven zijn een stuk netter dan de reacties en toenadering die het personeel van het callcentre namens uw bedrijf heeft gegeven.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: MKBsem blijft maar bellen

35
Ilonajoy schreef:Een forum is een platform bedoeld voor meningen en ervaringen en het blijkt dat men met uw bedrijf slechte ervaringen heeft. De reacties die hier worden gegeven zijn een stuk netter dan de reacties en toenadering die het personeel van het callcentre namens uw bedrijf heeft gegeven.
Beste Ilona,


Daarin heeft u volledig gelijk. Ik doel dan ook niet op meningen en ervaringen inzake het callcenter, laat ik daar duidelijk in zijn. Ik refereerde aan de opmerkingen aangaande het bouwen van websites, afkomstig van iemand die zelf geld verdient met websites bouwen. Dat vind ik ietwat twijfelachtig.

Daarnaast beginnen ook mensen die niet direct te maken hebben met de callcenterproblematiek zich bij de conversatie aan te sluiten. M.i. is dat niet van toegevoegde waarde voor het oplossen van dit probleem, begrijpt u mijn punt?

Inderdaad, een forum is een openbare plek en iedereen mag zeggen wat hij of zij denkt of vindt. Anderzijds, fora en andere (sociale) media zijn ook een online verlengstuk van het echte leven. Wanneer 2 mensen ergens op straat een discussie staan te voeren, gaat ook niemand erbij staan om er het zijne over te zeggen, toch?

Bovendien is er aan eerder geboden oplossingen om met ons, ofwel per e-mail of telefonisch, contact op te nemen geen gehoor gegeven. Helaas.

Met vriendelijke groet,


Jeremy Husmann,
PR adviseur MKB SEM.
PR adviseur MKB SEM

Re: MKBsem blijft maar bellen

36
Joh, je bent jezelf alleen maar aan het verdedigen.

Ik denk dat we allemaal begrijpen wat je standpunt hierin is.
Maar ik denk ook dat niemand hier op het forum overtuigd moet worden.

En ja, het is een negatieve spiraal. Maar dat was te verwachten natuurlijk.

Besteed je energie beter om het in orde te maken dan alleen maar te blijven herhalen.
Het gaat tenslotte altijd alleen maar om de oplossing.

Simpelweg.... staat een bedrijf bij een bel me niet register. Dan mogen ze niet gebeld worden.
Wat de reden ook is waarom het wel gebeurd doet daar niet aan af.
Je mag ze simpelweg niet bellen. Punt.

Als je nu zegt dat dat inderdaad zo is, en dat je ze niet meer zult bellen is denk ik alles duidelijk en opgelost.

Nu gaat het alleen nog maar om antwoorden, verwijten en verdedigen. En dat is in niemands belang.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: MKBsem blijft maar bellen

37
Ik heb (gelukkig) geen ervaring met MKBsem. Ik sta hier dus geheel neutraal in maar ik moet zeggen dat de reacties van Jeremy Husmann mij een slechter gevoel geven over het bedrijf dan de posts van andere forumleden.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: MKBsem blijft maar bellen

38
Ik sluit me aan bij husmann.

Hoewel de klachten zeker oorsprong vinden in het falen van MKB sem ben ik van mening dat deze discussie hier niet leid tot vooruitgang.

Het doel van een discussie, op een forum, over de vergadertafel, of met de conducteur van de trein is vooruitgang. En met vooruitgang bedoel ik een win/win situatie. Discussies zijn niet bedoeld om te winnen of om het laatste woord te hebben.

In de woorden van Joseph Joubert
"The aim of argument, or of discussion, should not be victory, but progress."
Ik snap dat de frustratie bij sommige mensen hoog ligt. Het gaat volgens mij om flinke bedragen die voor een lage ROI zijn uitgegeven. Dat is erg vervelend, daar sluit ik mij volledig bij aan. Maar probeer toch de focus te leggen op het samen zoeken naar een oplossing.

Groetjes,
Ori.
Elke maandag een artikel voor jouw webshop: Waarom jij User Experience niet over het hoofd mag zien

Re: MKBsem blijft maar bellen

39
Jeremy Husmann schreef:Het is wel een beetje jammer om te zien dat een topic die initieel is gestart vanwege de problematiek m.b.t. het meermaals worden gebeld door onze callagents, nu wordt misbruikt om onze diensten af te branden. Ik vraag me dan ook oprecht af wat voor persoonlijke belangen hiermee zijn gemoeid.
Verdenk je ons ervan stiekem allemaal een concullega te zijn? :P Onzin natuurlijk, maar waarom zouden we hier de diensten niet mogen bespreken? En wat weerhoudt je ervan om met een mooie case als voorbeeld te komen, in plaats van mensen proberen de mond te snoeren als ze menen dat je minder goed werk levert?

Mijn oorspronkelijke interesse in dit topic komt voort uit het feit dat ik jaren voor en bij facilitaire call centers gewerkt heb, en dus een redelijk idee heb hoe het er daar aan toe gaat. En met een nieuwe webshop online die omhoog moet in de zoekresultaten is SEO natuurlijk ook geen oninteressant onderwerp. Tadaa: mijn persoonlijke belangen.

Dat ik me nogal verbaas over de site die hier als voorbeeld gepost werd is ook eenvoudig te verklaren: ik gebruik zelf ook WP (voor al mijn sites & de shop) dus ja, dan kijk ik even hoe zo'n site van jullie er uit ziet. En dan is het best even schrikken als je ziet dat mensen veel geld betalen voor dingen die je met een paar muisklikken zelf (gratis!) kunt organiseren ...

Dat gezegd hebbende: het is en blijft de verantwoordelijkheid van de ondernemer zelf om het kaft van het koren te scheiden en de juiste partner(s) te zoeken om mee in zee te gaan. Eigen verantwoordelijkheid enzo.
Om een goede keuze te maken is informate echter onmisbaar, en daarvoor is o.a. dit forum een goede (maar zeker niet de enige) bron. En niet alleen als het gaat om bedrijven waar mensen wat minder tevreden over zijn; kijk maar eens hoeveel aanbevelingen bedrijven als Sisow hier krijgen.

Het mes snijdt aan twee kanten: heb je veel tevreden klanten dan wordt je als bedrijf vaak getipt. Heb je meer ontevreden klanten, dan zullen mensen elkaar waarschuwen.
Ik heb nog nooit een bedrijf zien vragen of de moderator wil ingrijpen omdat ze te vaak genoemd worden als tip, wel als mensen minder tevreden zijn en waarschuwen. Zo werkt het niet: tevreden klanten laten praten en ontevreden klanten stil willen houden.

Het is aan elk bedrijf zelf om te zorgen voor tevreden klanten. Zet je in om met je minder tevreden klanten tot een goede oplossing te komen, dan zul je zien dat de negatieve postings ook minder worden. Idem voor het call center gebeuren. Zet het goed op de rit en los het probleem op. Dat is echt niet moeilijk, en het bel-me-niet register hanteren is ook echt geen lastige opgave ...
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen

Re: MKBsem blijft maar bellen

40
De reactie van Zonnepakje is inhoudelijk sterk genoeg, daar heb ik weinig aan toe te voegen. Daarom een korte reactie.

Ik reageer enkel op de aantijging, dat 1 van de reacties afkomstig is van een bedrijf die geld verdient aan het bouwen van websites. Dat zal ongetwijfeld op mij gericht zijn. Gezien de forum naam.

De enige websites waar ik geld aan verdien zijn webshops, die ik zelf uitbaat. Ik ben al enkele tijd gestopt met het leveren van deze dienst aan andere bedrijven. Dus vanuit dat belang reageer ik zeker niet.

Mijn kritische reacties zijn bedoelt ter waarschuwing aan collega ondernemers en webshop eigenaren. De meeste 'SEO bedrijven' zijn immers vrij onbetrouwbaar. Wel heb ik hier in het in de vragende vorm gesteld, om je het voordeel van de twijfel te gunnen om jezelf te bewijzen. Deze kans heb je nog steeds door alsnog met succes verhalen te komen.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: MKBsem blijft maar bellen

43
Jan Speelgoedboer schreef:
NOP Webdesign schreef:Bovenstaande bericht kan ik helaas niet meer bewerken. Hierbij mijn excuses voor de belabberde grammatica en spelling.
Ik ken iemand die je wel wil helpen met dit soort zaken. ;)
Beste Jan,


Bedankt voor de referentie. Ik doe echter geen freelance werk ;)

Met vriendelijke groet,


Jeremy Husmann,
PR adviseur MKB SEM.
PR adviseur MKB SEM

Re: MKBsem blijft maar bellen

44
Net voor de tweede keer gebeld door MKB Sem, ondanks mijn registratie bij het bel-me-niet-register.
Blijkbaar wordt het nog steeds niet gebruikt.

Nogmaals verzocht aan de dame aan de lijn om mij niet meer te bellen. Heb er helaas weinig vertrouwen in, omdat ze ondanks mijn verzoek toch het product probeerde aan te smeren.
Erg jammer.

Re: MKBsem blijft maar bellen

45
Ilonajoy schreef:Net voor de tweede keer gebeld door MKB Sem, ondanks mijn registratie bij het bel-me-niet-register.
Blijkbaar wordt het nog steeds niet gebruikt.

Nogmaals verzocht aan de dame aan de lijn om mij niet meer te bellen. Heb er helaas weinig vertrouwen in, omdat ze ondanks mijn verzoek toch het product probeerde aan te smeren.
Erg jammer.
Beste Ilona,


Ik snap dat het onbegrijpelijk klinkt, maar wij maken echt gebruik van het bel-me-niet-register. Naar aanleiding van deze en eerdere berichten wil ik graag het volgende voor je doen:

- Jouw bedrijfsgegevens manueel (laten) invoeren, zodat je niet meer wordt gebeld.
- Achterhalen met wie je hebt gesproken om het gesprek dat je hebt gehad te analyseren.

Hopelijk wil je ons hierbij helpen door je bedrijfsnaam + telefoonnummer aan mij te verstrekken. Als je het prettig vindt mag dat in een privé bericht of via een e-mail naar: j.husmann@mkbsem.nl

Ik verneem graag je reactie.

Met vriendelijke groet,


Jeremy Husmann,
PR adviseur MKB SEM.
PR adviseur MKB SEM

Re: MKBsem blijft maar bellen

47
@Hussmann: Het bel me niet register is er niet voor niets: deze nummers mag je dus niet bellen. Dat nog eens extra moeite moet worden gedaan om je bij uw bedrijf af te melden is onzin, vooral wanneer dit als een eerder is verzocht.
Wanneer uw bedrijf mij zou bellen, bent u alvast gewaarschuwd: er gaat dan onmiddellijk een klacht de deur uit.
Wanneer uw bedrijf afhankelijk is van dit soort -vaak agressieve- telefonische marketing, zou ik er toch eens over nadenken of het gekozen verdienmodel wel zo fijn is. Een goed product verkoopt nl. zichzelf. Aan vrijwel alle producten die via telefonische marketing aan (meestal) kleine ondernemers worden verkocht zit een luchtje van misleiding en oplichting. Dat alleen al is een reden om er mee op te houden, want bijna iedereen is er nu zo langzamerhand van op de hoogte. Dat betekent dat u net zo lang moet doorbellen tot er een sukkel wordt gevonden die er in trapt! Die energie kunnen u en die arme call-centre-medewerkers toch beter in een echt mooi project steken dacht ik zo! Slaapt u ook rustiger :cry:

Re: MKBsem blijft maar bellen

50
Zonnepakje schreef:Robert-de-Graaf hier boven blijft zijn bedrijf maar spammen (in zijn 1e bericht is de bedrijfsnaam verwijderd, bij deze weer terug geplaatst).
Vraag me af wat je bezielt om je bedrijf zo te kakken te zetten ... :shock:
Uhm, zonnepakje.... Het is niet mijn bedrijf.
Het vorige bericht was de URL van verwijderd dus zette ik in het 2de bericht alleen de bedrijfsnaam (zonder URL). Ik vind namelijk dat lezers van dit forum recht hebben om te weten met wie wij zaken doen. Wouter had het eerder namelijk al over een transparante discussie! ;)

Dus 'zonnepakje', eerst nadenken en dan roepen?

Re: MKBsem blijft maar bellen

52
BertB schreef:Een bericht van jezelf citeren zonder een vervolgcommentaar of andere context is sowieso "merkwaardig"
Misschien kun je je beter focussen op het topic zelf (MKBSEM blijft bellen...) ipv mensen met goede bedoelingen afkraken. Ik ben nieuw op het gebied van fora en probeer gewoon mijn visie te geven op een discussie waar wij zelf ook het dupe van zijn geweest. En in plaats van bedrijven afkraken geef ik ook graag complimenten als bedrijven iets goeds doen. Zouden veel mensen een voorbeeld aan kunnen nemen! :)

Re: MKBsem blijft maar bellen

53
BertB schreef:Wanneer uw bedrijf afhankelijk is van dit soort -vaak agressieve- telefonische marketing, zou ik er toch eens over nadenken of het gekozen verdienmodel wel zo fijn is. Een goed product verkoopt nl. zichzelf.
Daar sluit ik me volledig bij aan!

Re: MKBsem blijft maar bellen

54
Robert-de-Graaf schreef:Ik ben nieuw op het gebied van fora en probeer gewoon mijn visie te geven op een discussie waar wij zelf ook het dupe van zijn geweest.
Dat is prima, maar het gaat hier niet om bedrijven anders dan MKBsem. Andere bedrijven hoeven daarom niet genoemd te worden, dat is voor de discussie irrelevant.

Nu weer terug naar het onderwerp.

Re: MKBsem blijft maar bellen

55
Na mijn frustratie te hebben geuit op dit forum betreffende MKB SEM en hun agressieve houding ook ten aanzien van (oude) klanten, moet ik nu ook de positieve kant laten horen. Na privé contact te hebben gehad met Jeremy Husmann heeft deze tot 100 % tevredenheid het probleem opgelost. Hij is zeer professioneel en betrokken bij menselijke aspecten. Natuurlijk moet je als jong en onervaren bedrijf wel eens je neus stoten, maar ze hebben te aanzien van mijn bedrijf Star Business Travel te Almere, absoluut hun goede kant laten zien. Rob Feenstra :D :D

Re: MKBsem blijft maar bellen

56
Rob51 schreef:Na mijn frustratie te hebben geuit op dit forum betreffende MKB SEM en hun agressieve houding ook ten aanzien van (oude) klanten, moet ik nu ook de positieve kant laten horen. Na privé contact te hebben gehad met Jeremy Husmann heeft deze tot 100 % tevredenheid het probleem opgelost. Hij is zeer professioneel en betrokken bij menselijke aspecten. Natuurlijk moet je als jong en onervaren bedrijf wel eens je neus stoten, maar ze hebben te aanzien van mijn bedrijf Star Business Travel te Almere, absoluut hun goede kant laten zien. Rob Feenstra :D :D
Beste Rob,


Hartstikke bedankt voor het vriendelijke compliment.
En nogmaals, enorm veel succes toegewenst met uw verdere toekomstplannen!

Met vriendelijke groet,


Jeremy Husmann,
PR adviseur MKB SEM.
PR adviseur MKB SEM

Re: MKBsem blijft maar bellen

57
Jeremy Husmann schreef:
Ik snap dat het onbegrijpelijk klinkt, maar wij maken echt gebruik van het bel-me-niet-register.
Dan wordt het tijd dat jullie dat iets 'beter' gaan doen. Ik ben net gebeld op een 06-nr dat al jaren in het bel me niet register staat. Sterker nog, het stond al geregistreerd in de (niet verplichte) voorloper daarvan.

Re: MKBsem blijft maar bellen

58
Weet je ik werd de laatste tijd privé en zakelijk zo vaak lastig gevallen, dat ik mij weer opnieuw heb moeten inschrijven met beide nummers. Vroeger was het een stuk makkelijker, nu moest het met een wachtwoord etc.

Ik zat ook in de voorloper ervan, maar op de één of andere manier werkt het niet goed. Nu is het weer heerlijk rustig! :D

Re: MKBsem blijft maar bellen

59
Zyra schreef: Ik zat ook in de voorloper ervan, maar op de één of andere manier werkt het niet goed. Nu is het weer heerlijk rustig! :D
Bedankt voor de tip! Ik werd ook gebeld, en toen ik het bel me niet register checkte, zag ik dat ik inderdaad ook niet meer geregistreerd was. Blijkbaar zijn de oude geregistreerde nummers niet meegenomen naar het nieuwe register.
Gelijk maar weer even opnieuw gedaan dus.
http://www.zazuco.nl De leukste Disney gifts en collectibles! Zazuco op facebook

Re: MKBsem blijft maar bellen

60
michielvd schreef:
Jeremy Husmann schreef:
Ik snap dat het onbegrijpelijk klinkt, maar wij maken echt gebruik van het bel-me-niet-register.
Dan wordt het tijd dat jullie dat iets 'beter' gaan doen. Ik ben net gebeld op een 06-nr dat al jaren in het bel me niet register staat. Sterker nog, het stond al geregistreerd in de (niet verplichte) voorloper daarvan.
Beste Michiel,


Zou het soms zo kunnen zijn dat jouw nummer niet in de 'nieuwe' variant van het register staat, zoals bij bovenstaande 2 respondenten ook het geval was?

Met vriendelijke groet,


Jeremy Husmann,
PR-adviseur MKB SEM.
PR adviseur MKB SEM