Google Alerts

1
Ik heb een vraagje over google alerts.

Ik heb er een aantal trefwoorden in gezet en krijg netjes een mailtje als er ergens op internet 1 van die trefwoorden neer worden gezet.
Echter klopt het volgens mij niet.

Het enige wat in die mails staat is een link naar mijn website. Dus ik snap niet zo goed wat ik ermee moet.

Zo ziet zo'n mail eruit:

Afbeelding
http://www.horsetopshop.nl

Re: Google Alerts

2
Dat kan drie oorzaken hebben:

• Je hebt site:horsetopshop.com opgenomen in de zoekopdracht.

• Je bent de enige die een van de zoekwoorden gebruikt.

• Je bent de enige met een nieuwe/gewijzigde webpagina in de ingestelde periode.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Google Alerts

5
HorseTopShop schreef:Oja, en op een bepaald forum wordt regelmatig over ons gepraat. Met woorden die ik bij google alert op heb gegeven. Maar daar krijg ik nooit een melding van.
Dan kun je bijvoorbeeld site: gevolgd door de domeinnaam van het forum gebruiken.

Code: Selecteer alles

horsetop site:example.net
Hiermee zoek je bijvoorbeeld naar een verkorte versie van je sitenaam op example.net.
StoreCore.io

Re: Google Alerts

8
Ik heb gedaan wat jullie zeiden, maar nog steeds krijg ik geen meldingen binnen. Er is al meerdere keren over ons gepraat op fora, maar daar krijg ik geen melding van.
Toevallig gisteren een melding binnen gehad, maar deze klopt ook al niet. Staat alleen een link van het product in. Verder niks.

Wat moet ik nou doen om het werkend te krijgen?

Afbeelding
http://www.horsetopshop.nl

Re: Google Alerts

9
Ik vind het ook vreemd! Krijg ook niet alle meldingen van mijn opgegeven woorden.
Toen ik jou melding zag in juli heb ik horsetopshop ook bij mijn meldingen gezet als test. Nog nooit iets van gezien....

Re: Google Alerts

10
Apart he? Terwijl ik een forum hier open heb staan, waar we regelmatig genoemd worden. Zelfs vandaag en gisteren nog.

Maar de melding zelf is ook vreemd. De mail die ik wel krijg. Er staat alleen een link in naar een product op mijn website. Ik kan nergens zien waar op internet er over ons gepraat wordt.
http://www.horsetopshop.nl

Re: Google Alerts

11
Sinds juli 2013 stond de alert aan op horsetopshop en vandaag zag ik opeens een eerste melding daarvan. (Gevonden portemonnee op facebook)
Het werkt dus nu wel! Krijg op andere alerts ook meer meldingen dan vroeger dus misschien hebben ze iets verbetert.

Re: Google Alerts

16
Je realiseert je wel dat google niet elk seconde van de dag alle content op de wereld in de gaten houdt
Afhankelijk waar het vandaan moet komen gaat het erg snel. Als mijn zoon iets nieuws op zijn blog schrijft weet ik het met een dag. Als er in onze woonplaats iets gebeurt wat nieuwswaardig is weet ik het heel vaak binnen 1 uur. Google is echt razendsnel met nieuws. En niet 1 nieuwssite maar het komt dan van verschillende bronnen. Klein nieuws duurt soms iets langer en dan komt het van lokale websites. Maar die schrijven ook niet direct en daarom kan het ook langer duren.