Pagina 1 van 1

De toegevoegde waarde van Google AdWords bij Organische res

Geplaatst: 09 augustus 2013
door Mediadeboer
De toegevoegde waarde van Google AdWords bij Organische Top Posities.
Heeft het nut volgens jullie om te adverteren met Adwords als je al een top positie hebt in de organische resultaten. Nu word je dus 2 maal getoond op een resultatenpagina 1 keer in de organische resultaten maar ook in de betaalde (adwords) resultaten.

Dit heeft zeker voordelen :D maar voordat ik deze bespreek zou ik eerst graag meningen en ervaringen willen horen.

Re: De toegevoegde waarde van Google AdWords bij Organische

Geplaatst: 10 augustus 2013
door grr0x
Je moet het zo zien, stel 20% van de zoekers klikt op AdWords links en 80% op organisch. Als je niet adverteert loopt je kans dat 20% naar je concurrentie loopt, mits deze boven jou adverteert.

Als je dus boven hen zou adverteren dan pak je het maximale, de kosten hiervan moeten echter opwegen tegen wat een klik/conversie oplevert. Dit is heel afhankelijk van de situatie.

Als er niemand boven je adverteert is het voordeel al minder.

Re: De toegevoegde waarde van Google AdWords bij Organische

Geplaatst: 13 september 2013
door Michel SEA
Je geeft zelf het antwoord grotendeels al :wink:

Als je kosten per conversie laag zijn, kun je natuurlijk ook nog extra winst binnen halen wanneer je nog meer producten via advertenties verkoopt.

Ook kan het als professioneel worden ervaren als je als bedrijf ook adverteert (hierover lopen de meningen wel uiteen aangezien sommige mensen uit principe niet op een AdWords advertentie klikken).

Re: De toegevoegde waarde van Google AdWords bij Organische

Geplaatst: 26 september 2013
door Mediadeboer
Excuses voor mijn late antwoord. (beter laat dan nooit) :P

In 2011 publiceerde Google een onderzoek. Hieruit bleek dat 89 procent van de Adwords bezoekers niet word vervangen door verkeer uit de organische resultaten. Met andere woorden:
89 procent van de Adwords bezoekers komt niet op uw website terecht via de organische resultaten na pauzering van uw Adwords campagnes.

Natuurlijk bent u sceptisch over dit onderzoek en logisch. Google zegt eigenlijk "U kunt beter ons product (in dit geval) Adwords gebruiken zodat u meer website bezoekers krijgt. Zonder Adwords zou u deze bezoekers niet krijgen".

Google was hier bewust van en heeft daarom een vervolg onderzoek gepubliceerd.
De volgende vragen werden gesteld:

[*]Hoe vaak staan AdWords adverteerders in de betaalde resultaten en tevens in de organische resultaten?
Slechts 19 procent van de Adwords adverteerders waren zichtbaar met Adwords advertenties evenals organische resultaten.

[*]Heeft de organische positie op Google, effect op de schommeling in website bezoekers die ontstaat als gevolg van de pauzering van de AdWords campagnes?

Google heeft een groot deel zoekwoorden ingekocht. Veel websites zijn niet zichtbaar met deze zoekwoorden in de organische resultaten.
Met andere woorden als je je Adwords campagnes pauzeerd/verwijderd zal je een groot verlies aan website bezoekers/leads/verkopen krijgen

Verder blijkt uit het onderzoek blijkt dat zo’n 82% van de Google AdWords bezoekers verloren gaan bij een nummer 2 tot 4 organische positie. Het gaat dus wel echt om een nummer 1 positie.

Op basis van deze gegevens kunnen we dus concluderen dat Google AdWords een toegevoegde waarde heeft met betrekking tot het genereren van verkeer naar uw site, en uw organische positie op Google.

Voordelen:
Betrouwbaarheid (een potentiële klant vertrouwd een bedrijf nog meer als deze ook in de betaalde resultaten word weergegeven). Dus u bent op 1 pagina 2 keer zichtbaar. 1 keer in de organische resultaten en 1 keer in de betaalde resultaten.

Herkenbaarheid
Wanneer een potentiële klant uw bedrijf/link 2 maal ziet dus vaker dan andere bedrijven dan maakt dit ook indruk op het onderbewustzijn. Haast automatisch zal een bezoeker uw bedrijf meer vertrouwen dan die van een partij die slechts 1 keer getoond word.

Tips:
Zorg dat u bovenaan komt te staan in de organische resultaten voor de voor uw belangrijkste zoekwoorden.

Zorg dat uw Adwords campagnes up to date zijn en goed geoptimaliseerd.

Zorg dat u in uw adwords advertenties een andere boodschap heeft dan die van de organische resultaten. (Zo profiteert u dubbelop u kunt nu meerdere boodschappen overbrengen)

Zorg ervoor dat alles meetbaar is (Google analytics).

Onze conclusie:
Zorg dat u een geoptimaliseerde Adwords campagne hebt die aansluit op de nummer 1 positie van Google in de organische resultaten. Het gevolg:
Meer offerte aanvragen en verkopen!

Re: De toegevoegde waarde van Google AdWords bij Organische

Geplaatst: 03 maart 2015
door Mediadeboer
Nog een kleine aanvulling op dit onderwerp seo of sea of het combineren van beiden:

- Niet meetbaar
- een continuïteitsinvestering. Het blijft niet bij het eenmalig opzetten van SEO. U moet dit ook blijven onderhouden. Voor een beetje resultaat praat al snel over enkele uren per week extra.
- Geen garantie dat het werkt. Het is namelijk gebaseerd op linkbuilding. In u geval kan het zijn dat u nu op pagina 13 te vinden bent maar na uitvoerig opzetten van SEO kan het ook zomaar zijn dat de verbetering minimaal is en dat u op pagina 12 terecht zult komen. Dan steek je veel tijd in iets wat uiteindelijk nutteloos blijkt te zijn.
- Voor landelijke dekking is het erg lastig om met SEO aan de slag te gaan. Het is namelijk zo. Hoe verder de klant zoekt van je standplaats, hoe slechter je wordt gevonden. Wil je dit goed doen dan praat je over een professionele investering met veel kennis van zaken, wat veel tijd en geld kost.
- Duurt erg lang voordat je resultaat merkt.

Met het starten van een SEA-campagne tackle je deze problemen en voorkom je veel tijdverlies en teleurstelling. Je krijgt namelijk maandelijks resultaten van de campagne. Dit geeft je inzage in hoe uw potentiele klanten zoeken. Dit kun je meenemen in de opbouw van je evt. SEO marketing. Met andere woorden, ga je nu tijd steken in SEO marketing, dan schiet je met hagel. Immers, je weet niet waar klanten op zoeken. Zonder deze kennis kun je niet goed een landelijke campagne opzetten. Google ziet namelijk door de bomen het bos niet meer met allemaal zoektermen die eigenlijk niet belangrijk blijken te zijn.

Re: De toegevoegde waarde van Google AdWords bij Organische

Geplaatst: 03 maart 2015
door Klaas Koopman
Mediadeboer schreef: - Niet meetbaar
Ga je nou vertellen dat SEO niet meetbaar is...?
Mediadeboer schreef: - een continuïteitsinvestering. Het blijft niet bij het eenmalig opzetten van SEO. U moet dit ook blijven onderhouden. Voor een beetje resultaat praat al snel over enkele uren per week extra.
Hetzelfde geldt voor Adwords, dat is ook niet eenmalig opzetten en achterover leunen.
Mediadeboer schreef: - Geen garantie dat het werkt. Het is namelijk gebaseerd op linkbuilding. In u geval kan het zijn dat u nu op pagina 13 te vinden bent maar na uitvoerig opzetten van SEO kan het ook zomaar zijn dat de verbetering minimaal is en dat u op pagina 12 terecht zult komen. Dan steek je veel tijd in iets wat uiteindelijk nutteloos blijkt te zijn.
Ook met Adwords heb je geen garantie dat het uit kan, terwijl je er eerst al het één en ander aan 'lesgeld' in hebt zitten.
Mediadeboer schreef: - Voor landelijke dekking is het erg lastig om met SEO aan de slag te gaan. Het is namelijk zo. Hoe verder de klant zoekt van je standplaats, hoe slechter je wordt gevonden. Wil je dit goed doen dan praat je over een professionele investering met veel kennis van zaken, wat veel tijd en geld kost.
Hier zijn methodes voor om dit goed op te zetten, betekent niet dat het heel lastig is en dus veel tijd en/of geld kost.
Mediadeboer schreef: - Duurt erg lang voordat je resultaat merkt.
Binnen 3 maanden zou je resultaat moeten zien. Het stukje 'duurt erg lang' is maar net hoe je het ziet. Ook met Adwords kan het 'lang' duren om positief resultaat te zien.

Je lijkt erg tegen zoekmachine optimalisatie te zijn en komt met argumenten waar natuurlijk veel over valt te zeggen. Maar ook Adwords is in dat opzicht niet perfect.

Wij raden altijd het volgende aan:
- Zorg dat de site goed staat mbt SEO.
- Zet Adwords in om te kijken hoe de conversie en bepaalde zoektermen lopen.
- Verbeter de conversie.
- Ondertussen blijf je werken aan de site qua SEO (meer content, hier en daar linkbuilding)
- Daarnaast blijf je ook werken aan Adwords (meer campagnes, meer testen enz.)

Re: De toegevoegde waarde van Google AdWords bij Organische

Geplaatst: 03 maart 2015
door ikfixhetvoorje
tip:
Gebruik voor betere organische resultaten (ook voor local search) Google+ meer. In Nederland is het nog niet erg populair, maar in UK en USA is het veel belangrijker. Stop minstens net zoveel tijd in je Google+ pagina's als je zou doen met FaceBook. Word lid van relevante communities op G+. Niet zo gek dat Google hun eigen product voortrekt, maar veel bedrijven hebben dit niet goed door.

Re: De toegevoegde waarde van Google AdWords bij Organische

Geplaatst: 03 maart 2015
door Ward
Klaas Koopman schreef:
Mediadeboer schreef: - Niet meetbaar
Ga je nou vertellen dat SEO niet meetbaar is...?
Tot op zekere hoogte is dat natuurlijk waar. Een sterke kop en een goede foto dragen rechtstreeks bij aan SEO, alleen laat die bijdrage zich niet kwantificeren.

Er is zelfs een ongewenste trend om elke vorm van content creation maar over de SEO-kam te scheren. Dat leidt dan onder andere tot tenenkrommende webteksten die duidelijk meer geschreven zijn voor Googlebot dan voor normale mensen.

Re: De toegevoegde waarde van Google AdWords bij Organische

Geplaatst: 08 maart 2015
door Mediadeboer
Klaas Koopman schreef:
Je lijkt erg tegen zoekmachine optimalisatie te zijn en komt met argumenten waar natuurlijk veel over valt te zeggen.


:arrow: Nee wij zijn niet tegen zoekmachine optimalisatie sterker nog wij bieden zelf ook zoekmachine optimalisatie aan. Daar komt bij dat wij de meest prominente posities in de organische resultaten van Google op de voor ons belangrijke zoekwoorden hebben zoals:[/b]
-Adwords uitbesteden
-Adwords beheer

Tik deze zoekwoorden in via Google en u ziet ons boven in de resultaten.

Dit zijn zeer koopgerichte zoekwoorden met veel moeilijke concurrentie van onder andere seo/sea specialisten. In Adwords is het niet vreemd als je minimaal 4, 6, of zelfs 12 euro betaald voor een klik op 1 van deze zoekwoorden.

Met een SEO campagne stel je een aantal zoekwoorden vast waarvan je denkt (of weet vanuit je Adwords campagnes en analytics) dat ze je voordeel opleveren. Eenmaal de gewenste posities behaald heeft men verder geen invloed meer op de conversies. Conversies en bepaalde factoren zijn natuurlijk wel meetbaar via bijvoorbeeld Google analytics. Eenmaal meetbaar kan men er verder geen invloed meer op uitoefenen behalve (Wanneer blijkt dat er geen voordeel behaald word) op andere zoekwoorden gaan richten en proberen die omhoog te krijgen (weer minimaal 2 maanden verder :cry: ). Misschien kan je dan nog de landingspagina s van de website/webshop optimaliseren voor het het verhogen van je conversiepercentage maar daar houd het toch echt bij op. Met Adwords zou je in een paar minuten andere zoekwoorden kunnen inzetten om te kijken of die wel renderen.


Maar ook Adwords is in dat opzicht niet perfect.

Ja Adwords is in beginsel nooit perfect maar kan door een goede sea specialist en genoeg budget verfijnt en letterlijk op maat gemaakt worden. ROI speelt hierbij een belangrijke rol. Door conversie management kan je zelf je budget bepalen en inzichtelijk maken of dit budget terug word verdiend exclusief winstmarges. Is dit niet het geval dan blijven optimaliseren tot dit wel het geval is. Met andere woorden: Doordat je met het systeem van Adwords zoveel invloed hebt op online aankopen/conversies kan je met de juiste investering tijd en expertise een campagne altijd rendabel maken. :D

Voor veel webshops/websites is een combinatie van beiden het meest effectief. Dit komt doordat het conversie percentage verhoogd kan worden met wel 50% indien goed opgezet. In bovenstaande berichten hebben wij hier meer uitleg over gegeven.