Google schuld betalen om ranking te verbeteren?

1
Wij gebruiken al vrij lang naar tevredenheid Adwords, voor ongeveer 1000 euro per maand. Natuurlijk zou ik liever het merendeel van mijn conversie uit organische resultaten halen. Ik betaal altijd eens per maand de adwords, ook als er een betalingsverzoek (of meerdere) zijn gekomen. Dus op een vast moment per maand betaal ik de ong. 1000 euro. Nu valt het mij op dat wij zakken in de ranking als het tegoed hoger is opgelopen dan Google zou willen. Is het raadzaam frequenter bijvoorbeeld 200 euro te betalen om dit te voorkomen? Of zie ik spoken. Graag uw mening!

Re: Google schuld betalen om ranking te verbeteren?

4
Welke ranking bedoel je? Die in de organische resultaten of die in de advertenties?

Ik denk dat je eens naar de prijsstelling van je advertenties moet kijken. Google verdeelt je advertentiebudget over een bepaalde periode. Je wilt immers niet in één minuut 1.000 euro uitgeven en de rest van de dag niet. Ik kan mij dus zo voorstellen dat bij het naderen van je kredietlimiet je bod per advertentie licht verlaagd wordt. Een logisch gevolg daarvan is dat je advertenties tijdelijk dalen.

Zou Google dit niet doen (en een vast bedrag aanhouden), dan kan een beperkt resterend budget alleen nog worden gespreid door het aantal impressies te verminderen.

Met andere woorden, het algoritme moet kiezen uit twee kwaden: tijdelijk lager weergeven of wisselend wel/niet weergeven.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Google schuld betalen om ranking te verbeteren?

5
Okee, soms toch lastig dat dit allemaal zo geheim is. Ik had het idee dat ik ook in de organische resultaten minder goed werd gevonden. Dit ook gewoon op basis van de statistieken. Dit kan natuurlijk ook gewoon te maken hebben met wanneer het salaris wordt gestort e.d. . Ik snap wel dat m'n advertenties minder frequent kunnen worden weergegeven, dat heb ik wel redelijk zelf in de hand door een vrij gelijke dagelijkse verdeling van het budget.

Re: Google schuld betalen om ranking te verbeteren?

6
Herbel schreef:Dit kan natuurlijk ook gewoon te maken hebben met wanneer het salaris wordt gestort e.d.
Afgaande op de producten die je verkoopt, zou ik seizoensinvloeden niet uitsluiten. Die worden mogelijk nog eens versterkt door de zomervakantie.

Re: Google schuld betalen om ranking te verbeteren?

7
Ward schreef:
Herbel schreef:Dit kan natuurlijk ook gewoon te maken hebben met wanneer het salaris wordt gestort e.d.
Afgaande op de producten die je verkoopt, zou ik seizoensinvloeden niet uitsluiten. Die worden mogelijk nog eens versterkt door de zomervakantie.
Dat ervaren wij ook, voornamelijk nu de scholen bijna beginnen of al begonnen zijn kunnen we dit erg goed merken op onder andere onze schooltassen voor kinderen.
Groeten, Ellen
Netzofashion
Contact: info|@|netzofashion.nl & 0570-744142

Re: Google schuld betalen om ranking te verbeteren?

8
Ward schreef:
Herbel schreef:Dit kan natuurlijk ook gewoon te maken hebben met wanneer het salaris wordt gestort e.d.
Afgaande op de producten die je verkoopt, zou ik seizoensinvloeden niet uitsluiten. Die worden mogelijk nog eens versterkt door de zomervakantie.
Dat is ook absoluut een factor. Ik vond het alleen wel heel toevallig dat ik altijd een dalpunt heb vlak voor ik mijn betaling doe, en een piek vlak daarna (op de organische resultaten dus). Maar ik denk dat ik toch te ver doordenk dan.

Re: Google schuld betalen om ranking te verbeteren?

10
ErwinR schreef:Daarnaast is Google Adwords zeker NIET van invloed op je organische posities, beiden kunnen te maken hebben met seizoensinvloeden.
Uit onderzoek blijkt wel dat de meeste gebruikers het verschil tussen advertenties en organische resultaten niet zien. Daarmee heb je een interessant fenomeen dat nog eens uitgeplozen zou moeten worden: in hoeverre versterken of benadelen beide elkaar? Twee impressies, betaald plus organisch, leiden volgens mij niet automatisch tot twee keer zoveel verkeer en dat verkeer is waarschijnlijk ook niet perfect 50/50 verdeelt.

Re: Google schuld betalen om ranking te verbeteren?

11
Ward schreef:
ErwinR schreef:Daarnaast is Google Adwords zeker NIET van invloed op je organische posities, beiden kunnen te maken hebben met seizoensinvloeden.
Uit onderzoek blijkt wel dat de meeste gebruikers het verschil tussen advertenties en organische resultaten niet zien. Daarmee heb je een interessant fenomeen dat nog eens uitgeplozen zou moeten worden: in hoeverre versterken of benadelen beide elkaar? Twee impressies, betaald plus organisch, leiden volgens mij niet automatisch tot twee keer zoveel verkeer en dat verkeer is waarschijnlijk ook niet perfect 50/50 verdeelt.
Dat is ook bij mij een heel duidelijk verschil. Ik neem aan dat Adwords gebruikers over het algemeen ook Analytics gebruikers zijn, dan snap ik niet hoe je het verschil tussen betaalde en organische resultaten kunt missen. Maargoed het viel mij dus op dat ik (bijvoorbeeld) de eerste 20 dagen vd maand gemiddeld 100 organische bezoekers dagelijks kreeg. De laatste tien aflopend naar soms maar 20 of 30 per dag.

Re: Google schuld betalen om ranking te verbeteren?

12
Herbel schreef:Maargoed het viel mij dus op dat ik (bijvoorbeeld) de eerste 20 dagen vd maand gemiddeld 100 organische bezoekers dagelijks kreeg. De laatste tien aflopend naar soms maar 20 of 30 per dag.
Als je slechts 100 organische bezoekers per dag hebt, duidt dat er waarschijnlijk al op dat je SEO nog niet op orde is. Als daarvan vervolgens vanaf medio juli maar ongeveer een kwart overblijft, zit de Penguin-update mogelijk in de weg. Goed uitzoeken:

http://www.karelgeenen.nl/16/was-het-panda-of-penguin/

Re: Google schuld betalen om ranking te verbeteren?

13
Ward schreef:
ErwinR schreef:Daarnaast is Google Adwords zeker NIET van invloed op je organische posities, beiden kunnen te maken hebben met seizoensinvloeden.
Uit onderzoek blijkt wel dat de meeste gebruikers het verschil tussen advertenties en organische resultaten niet zien. Daarmee heb je een interessant fenomeen dat nog eens uitgeplozen zou moeten worden: in hoeverre versterken of benadelen beide elkaar? Twee impressies, betaald plus organisch, leiden volgens mij niet automatisch tot twee keer zoveel verkeer en dat verkeer is waarschijnlijk ook niet perfect 50/50 verdeelt.
Dit is zeker waar! Maar ik bedoelde meer dat organische posities niet dalen wanneer men adwords niet betaald bijvoorbeeld.
Ik merk zeker in mijn directe omgeving ook dat men het verschil niet ziet tussen advertenties en de 'gratis' resultaten. Natuurlijk een interessant fenomeen, ook de verschillende inrichtingen ervan
Hoger in Google | Online Marketing Bureau