Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
liranda62
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 oktober 2012
Contacteer:

Zipzoo

08 oktober 2013

Goede middag,

Graag zou ik willen weten of er hier mensen zijn die ervaringen hebben met Zipzoo. Je kan daar bij inmiddels meer dan 165 bedrijven zelfstandig een link plaatsen met content.

Ik hoor het graag.

Gr. Liranda

http://www.kaarsen-online.nl
 
i-mobile
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 februari 2012

Re: Zipzoo

09 oktober 2013

En wie zijn die 165 'bedrijven' dan die ongezien artikelen op hun of haar website plaatsen van elke willekeurige voorbijganger. Was het maar zo makkelijk, beetje betalen en hop 165 kwalitatief hoge links van belangrijke bloggers kuch.
 
liranda62
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 oktober 2012
Contacteer:

Re: Zipzoo

11 oktober 2013

Dank voor de reactie maar die is m.i.wat kort door de bocht. Ik plaats b.v. op de site van Bloghopper een aantal artikelen en ik zie dat ik daar veel bezoekers van krijg met ook orders. Dus je conclusie respecteer ik maar is niet juist. Had liever een reactie gezien die wat meer was onderbouwd. Losse kreten en afkraken schiet ik niet zoveel mee op.
 
i-mobile
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 februari 2012

Re: Zipzoo

11 oktober 2013

Ik heb het hele filmpje, waar overigens geen moeite is gedaan om het te ondersteunen met gesproken woord gekeken: http://www.youtube.com/watch?v=iOXdwlAU3BI nergens wordt ook maar een woord gerept over wie deze 165 site's zijn waar je een artikel mag/kan publiceren. Ik zie dat je zelf een artikel hebt gepubliceerd op http://www.websiterendement.nl/, denk niet dat A Google enige waarde aan een dergelijke link geeft en B dit is met hagel schieten en hopen dat je iemand raakt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Zipzoo

11 oktober 2013

@i-mobile
Waarop baseer je het feit dat Google er geen enkele waarde aan hecht?
Aangezien niemand weet wat Google doet zou het helemaal niet gek zij als het toch een beetje helpt. Zeker als ze merken dat er mensen op de link klikken.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Zipzoo

11 oktober 2013

Dank voor de reactie maar die is m.i.wat kort door de bocht. Ik plaats b.v. op de site van Bloghopper een aantal artikelen en ik zie dat ik daar veel bezoekers van krijg met ook orders. Dus je conclusie respecteer ik maar is niet juist. Had liever een reactie gezien die wat meer was onderbouwd. Losse kreten en afkraken schiet ik niet zoveel mee op.
Sorry maar waarom vraag je om ervaringen als je er blijkbaar zoveel vanaf weet?
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
ZipZoo.nl
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 oktober 2013
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Re: Zipzoo

11 oktober 2013

Beste lezers en schrijvers,
ik ben Michael Scherpenisse de eigenaar van ZipZoo.nl

Ik vindt het uiteraard erg leuk dat er over mijn website geschreven wordt

Graag wil ik een aantal vragen van jullie beantwoorden

Er wordt hier geschreven over 165 bedrijven waar men artikelen kan plaatsen ?

Hier weet ik zelf niets van, maar wel dat er ruim 165 websites bereikbaar zijn via ZipZoo.nl
en deze websites zijn grotendeels in eigen beheer.

Dus nee, geen 165 bedrijven maar ruim 165 Websites ( momenteel 169 om precies te zijn ).

Verder las ik de volgende tekst : ongezien artikelen op hun of haar website plaatsen van elke willekeurige voorbijganger. Was het maar zo makkelijk, beetje betalen en hop 165 kwalitatief hoge links van belangrijke bloggers kuch.

Helaas, ook dit klopt absoluut niet
Ieder artikel wordt zowel automatisch als handmatig gecontroleerd, en het is zeker niet eenvoudig om zomaar kwaliteit links te verkrijgen via onze websites. Want wij verlangen wel van onze gebruikers dat er unieke en kwalitatieve artikelen geplaatst worden op de sites, voor degene die zich hierin niet kan vinden kan het zo zijn dat zijn of haar account geblokkeerd wordt en de gepubliceerde artikelen die niet voldoen aan onze reglementen worden verwijderd.

Wij willen kwaliteit bieden aan onze gebruikers en daarom is controle noodzakelijk.

Verders wil ik heel duidelijk zijn dat wij geen hoge pagerank links verkopen maar de mogelijkheid bieden op een hoge pagerank site een artikel met link te plaatsen, en dat is heel wat anders.

Het voordeel van hoge pagerank sites zijn dat deze sneller geïndexeerd worden en een goed zoekresultaat zal geven aan uw artikel ( mits deze goed is geschreven uiteraard ).

ZipZoo.nl maakt een hoop kosten om u als gebruiker een goed product te kunnen aanbieden en hopen dat u er begrip voor heeft dat een demo filmpje waarin geen gesproken tekst aanwezig geen probleem zal vormen. De kwaliteit van ons systeem en de aangesloten websites vinden wij een belangrijkere factor.

Voor vragen mag u uiteraard altijd mailen naar ons,

mvg

Michael Scherpenisse
http://www.zipzoo.nl
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Zipzoo

11 oktober 2013

Het siert je om ook hier een reactie te plaatsen. Persoonlijk erger ik mij aan taalfouten (die ik zelf ook genoeg maak) maar de site is goed opgezet en geeft mij een teken dat je serieus bezig bent.

Ik heb alleen wel een vraag en een opmerking over de kosten:
Afbeelding
De prijs inclusief BTW tonen is een no-go, je hebt immers met ondernemers te maken. Inclusief BTW is voor particulieren.
Dat was de opmerking :)
Mijn vraag heeft betrekking op de prijzen, zijn deze per week, maand, kwartaal, jaar, eeuw, etc?
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Zipzoo

11 oktober 2013

Prijs per eeuw hihihi. Maar zonder dollen, wat is de toegevoegde waarde? Ik sta al in Google en dan kom ik op niet gerelateerde site met een PR van 5 en dan? De upgrades van Google heeft het zoeken al zo verpest dat als ik een product zoek niet meer bij webshops uitkom, maar op blogs. En webshops die kilometers tekst hebben (lees meer dan 1000 woorden bij omschrijving) staan op 1 en hoog, terwijl zij veel later het product zijn gaan verkopen. Relevantie maakt ook niet meer uit. Idem als ik hulp (problemen oplossen) wil, krijg ik gebakken lucht tegenwoordig met Google, waardoor ik genoodzaakt ben Bing te gebruiken. De oplossing dat 6 maanden terug zo vond, omdat het op 1 stond dat staat euhm geen idee.. Na 8 pagina's probeer ik andere woorden. Voor mij is dus belangrijk om tegenwoordig echt van alles te bookmarken. Echt heel erg jammer. Dus wat levert het nog op?
 
ZipZoo.nl
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 oktober 2013
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Re: Zipzoo

12 oktober 2013

Het siert je om ook hier een reactie te plaatsen. Persoonlijk erger ik mij aan taalfouten (die ik zelf ook genoeg maak) maar de site is goed opgezet en geeft mij een teken dat je serieus bezig bent.


Ik heb alleen wel een vraag en een opmerking over de kosten:
Afbeelding
De prijs inclusief BTW tonen is een no-go, je hebt immers met ondernemers te maken. Inclusief BTW is voor particulieren.
Dat was de opmerking :)
Mijn vraag heeft betrekking op de prijzen, zijn deze per week, maand, kwartaal, jaar, eeuw, etc?
Bedankt voor het compliment :D, mijn mening is dat we er zijn om elkaar te helpen. En als er onduidelijk is over mijn website dan wil ik dat graag nader verklaren en ik leer hier ook weer van natuurlijk :wink:.

Betreft de prijzen : uiteraard worden alle artikelen voor onbepaalde duur ( blijvend ) geplaatst op de website van uw keuze, tenzij u zelf het artikel weer verwijderd natuurlijk.

Als men een pakket van bijvoorbeeld 40 artikelen afneemt dan krijgt men 30 dagen de tijd om deze 40 artikelen te publiceren, na deze 30 dagen is het niet meer mogelijk om nieuwe artikelen te publiceren tenzij er een nieuw pakket wordt afgenomen.

Mocht u om 1 of andere reden uw artikel willen verwijderen in de toekomst dan kunt u dat zelf GRATIS doen want uw account blijft altijd bereikbaar. Uit ervaring weet ik dat het heel erg vervelend is als webmasters niet reageren of niet mee willen werken als er een link verwijderd moet worden. Bij ZipZoo kunt u dat dus zelf en gratis doen.

Betreft de Btw weergave : persoonlijk hou ik er niet van als ik een product zie op internet en er staat : te koop voor 100 euro en ik ga afrekenen en ik moet ineens 121 euro afrekenen.
Maar u geeft mij wel weer een idee om hier een aparte pagina voor in te gaan richten ( speciaal voor bedrijven ) met een prijs weergave ex de btw.

Voor meer info kunt u ook deze pagina bezoeken : http://www.zipzoo.nl/bestellen/ waar de prijzen dus wel ex de btw staan vermeld.

mvg

Michael
http://www.zipzoo.nl
 
ZipZoo.nl
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 oktober 2013
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Re: Zipzoo

12 oktober 2013

Prijs per eeuw hihihi. Maar zonder dollen, wat is de toegevoegde waarde? Ik sta al in Google en dan kom ik op niet gerelateerde site met een PR van 5 en dan? De upgrades van Google heeft het zoeken al zo verpest dat als ik een product zoek niet meer bij webshops uitkom, maar op blogs. En webshops die kilometers tekst hebben (lees meer dan 1000 woorden bij omschrijving) staan op 1 en hoog, terwijl zij veel later het product zijn gaan verkopen. Relevantie maakt ook niet meer uit. Idem als ik hulp (problemen oplossen) wil, krijg ik gebakken lucht tegenwoordig met Google, waardoor ik genoodzaakt ben Bing te gebruiken. De oplossing dat 6 maanden terug zo vond, omdat het op 1 stond dat staat euhm geen idee.. Na 8 pagina's probeer ik andere woorden. Voor mij is dus belangrijk om tegenwoordig echt van alles te bookmarken. Echt heel erg jammer. Dus wat levert het nog op?
We hopen natuurlijk dat ZipZoo eeuwig zal blijven bestaan en ja.... dan blijft uw artikel ook eeuwig staan :wink: .

Wat Google dus wil is : goede zoekresultaten voor hun zoekmachine.
Daarom heeft Google het linkbuilden een stuk moeilijker gemaakt voor de meeste onder ons, voorheen was het vrij eenvoudig om hoog te scoren op internet door simpelweg overal korte en niets zeggende tekst links te plaatsen waardoor uw gewenste zoekwoord hoger ging scoren.

Volgens de nieuwe richtlijnen wil Google meer content dus langere teksten die meer vertellen over uw product of dienst, door artikelen te schrijven met de zogenaamde in-content links geeft u aan uw zoekwoord veel meer waarde.

Door de combinatie van veel content en in-content links te gebruiken zal zeer zeker uw gewenste zoekwoorden weer gaan stijgen in de zoekresultaten. Ook is het voor uw eigen website belangrijk dat er voldoende content aanwezig is - zoals u zelf al had opgemerkt dat dit werkt.

Op deze pagina geef ik er wat meer uitleg over : http://blog.zipzoo.nl/artikel-linkbuilding-werkt/

mvg
Michael
http://www.zipzoo.nl
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Zipzoo

12 oktober 2013

Simpel gezegd dus: dit zijn de prijzen per maand.
De meeste shops plaatsen steeds nieuwe items in hun shop, shops in mode en accessoires volgen de trends, dus moet je steeds nieuwe artikelen gaan plaatsen. En dat is natuurlijk ook de bedoeling.
Los van het feit dat ik grote twijfels heb over de effectiviteit, weet ik wel wie hier het meeste baat bij heeft.
 
ZipZoo.nl
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 oktober 2013
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Re: Zipzoo

12 oktober 2013

Simpel gezegd dus: dit zijn de prijzen per maand.
De meeste shops plaatsen steeds nieuwe items in hun shop, shops in mode en accessoires volgen de trends, dus moet je steeds nieuwe artikelen gaan plaatsen. En dat is natuurlijk ook de bedoeling.
Los van het feit dat ik grote twijfels heb over de effectiviteit, weet ik wel wie hier het meeste baat bij heeft.
Nee, omgerekend zijn het dus prijzen per artikel en hoe meer u afneemt per 30 dagen hoe goedkoper het wordt.

Afhankelijk van hoe goed u gevonden wil worden kunt u artikelen plaatsen voor uw product, maar u kunt natuurlijk ook artikelen schrijven voor een bepaalde categorie van uw producten.

Het effect zal u zelf moeten ervaren - wij en onze gebruikers weten dat het werkt.

Wat bedoelt u met : weet ik wel wie hier het meeste baat bij heeft ???

mvg

Michael
http://www.zipzoo.nl
 
liranda62
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 oktober 2012
Contacteer:

Re: Zipzoo

12 oktober 2013

Goede morgen,


Wat een eenvoudige vraag van mij allemaal teweeg kan brengen.


Fijne dag allemaal
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Zipzoo

12 oktober 2013

@zipzoo.nl

Ik hoop dat je mij mijn negatieve kijk op deze zaken vergeeft. Je moet begrijpen dat wij (kleine) ondernemers van alle kanten allerlei aanbiedingen krijgen voor allerlei zaken waar meestal alleen de aanbieder baat bij heeft.
Dat de aanbieder er baat bij heeft is logisch, maar een goed product kenmerkt zich door het feit dat zowel aanbieder als gebruiker er baat bij hebben. En dat is meestal niet het geval.
 
ZipZoo.nl
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 oktober 2013
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Re: Zipzoo

12 oktober 2013

Bedankt voor uw uitleg,

uit ervaring weten wij heel goed wat er speelt op internet. In het verleden hebben wij ook link aanvragen gedaan op bv startpagina's e.d. en de prijzen die daar gevraagd worden als jaarlijkse bijdrage zijn wij heel erg van geschrokken - wat wij zelf zijn tegengekomen zijn prijzen tussen de 50 en 750 euro ex btw voor 1 tekstlink per jaar.

Door het systeem van ZipZoo hebben wij behoorlijk wat dingen kunnen automatiseren en daarmee dus ook de prijs kunnen reduceren naar in het duurste geval € 1,25 ex btw per artikel waar u dus maximaal 2 links in kunt plaatsen. Dus dan praten we over een 63 cent ex de btw per link.

Gezien het aantal websites en de kosten voor ons platform is dit dan ook echt niet teveel gevraagd lijkt mij.

Daarnaast blijven wij ontwikkelen en regelmatig worden er nieuwe websites toegevoegd aan het systeem, dus ik ben van mening dat wij u echt geen poot willen uitdraaien.

Ook doen wij alleen maar losse verkoop met als reden dat u niet gebonden bent aan maandelijkse terugkerende kosten - dus linkbuilden wanneer het u uitkomt.

Ik ben blij dat er veel gevraagd wordt en ik hoop dat jullie tevreden zijn met de antwoorden,
mochten er nog andere vragen zijn dan hoor ik dat graag en ik zal ze zo snel mogelijk beantwoorden.

En het is je vergeven hoor Droomjuweeltjes :wink:

mvg

Michael
http://www.zipzoo.nl
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Zipzoo

12 oktober 2013

Die nieuwe richtlijnen storen mij eigenlijk zelfs dat ik ook als blogger soms lastig gevallen wordt door adverteerders dat hun link niet goed staat. Bijvoorbeeld het / erachter, dat moet van hun. Ik heb een bedrijf getroffen die heel makkelijk was en daar was ik super blij om, maar er zijn bedrijven die muggenziften om alles bij een advertorial. Of zelfs gastblogs niet meer mogen. Een bedrijf wilde niet meer verder gaan tenzij ik gratis voor hem artikelen plaatste, het mochten geen advertorials meer zijn. Alsof Google zijn overboeking naar mij gaat controleren.

Ik ken dus ook de andere kant en nu met zoeken kom ik alleen nog maar op blogs uit i.p.v. de shops! Zelfs een andere blogger die het product ook verkoopt, dan staat de blogpost van het merk op 1 en haar shop op pagina geen idee... ik vond hem niet en had geen zin meer om te zoeken.

Dat bedoel ik dus dat Google alles verpest heeft en zeker als het om cosmetica gaat. Want de beautyblogs die zie je nu alleen nog en verder de shops? Zoek en gij zult vinden.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Zipzoo

12 oktober 2013

Bedankt voor uw uitleg,

uit ervaring weten wij heel goed wat er speelt op internet. In het verleden hebben wij ook link aanvragen gedaan op bv startpagina's e.d. en de prijzen die daar gevraagd worden als jaarlijkse bijdrage zijn wij heel erg van geschrokken - wat wij zelf zijn tegengekomen zijn prijzen tussen de 50 en 750 euro ex btw voor 1 tekstlink per jaar.
Ja en weet je wat er gezegd wordt? Voor een commerciële link mag er zoveel gevraagd worden. Dit had ik even 8 jaar geleden moeten weten, dan had ik het even heel anders ingevuld. Ik heb linkpagina's gehad in het verleden voor particulieren. Je stuurde het in en ik zette het erop. Nu doe ik er niets meer mee.

Gelukkig zijn er nog wel sites die gratis je webshop erop zetten hoor.


Daarnaast op je andere forumpost moet ik zeggen dat het natuurlijk belachelijk is dat je lange content moet schrijven (dus een blogpost lang verhaal) om maar weer in de zoekmachine bovenaan te komen. Dat doet de beschrijving van je product te niet! Wie gaat dat nou lezen? Belangrijke informatie? JA! Slappe informatie? NEE!

Enige wat je dan kan doen is een beetje apart een pagina aanmaken en daar over het product uitgebreid schrijven. Dan blijft het bij het product netjes en overzichtelijk. Dat je dan linkt naar zo'n pagina oké dat vind ik dan wel logisch, maar verder?

Het gaat mij er om dat als ik nu op zoek ga naar bepaalde producten ik niet meer bij webshops uitkom bij Google, maar alleen bij beauty/fashion/lifestyle blogs... en dan van daaruit wel gelinkt kan worden naar de eventueel shop.
 
ZipZoo.nl
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 oktober 2013
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Re: Zipzoo

13 oktober 2013

Beste Zyra,
Daarnaast op je andere forumpost moet ik zeggen dat het natuurlijk belachelijk is dat je lange content moet schrijven (dus een blogpost lang verhaal) om maar weer in de zoekmachine bovenaan te komen. Dat doet de beschrijving van je product te niet! Wie gaat dat nou lezen? Belangrijke informatie? JA! Slappe informatie? NEE!
Ik heb zojuist heel even naar uw webshop gekeken en op zich ziet het er allemaal keurig uit, en u heeft voldoende ruimte bij uw producten om een redelijke tekst te plaatsen die u zou kunnen optimaliseren waarmee u op zeker betere zoekresultaten zou kunnen krijgen.

Daarnaast reageert uw webshop heel erg traag en bij sommige pagina's duurt het wel een paar seconden voordat deze geladen is, dit komt uw webshop niet ten goede.

Noodzaak is dat eerst uw website op diverse punten in orde gemaakt moet worden, en daarna kunt u artikelen schrijven op externe websites over uw producten wat er voor zal zorgen dat uw website beter gevonden wordt in de zoekresultaten.

Tip : Als u merkt dat een website waar u een artikel ( link ) heeft geplaatst over een product van uw website hoger in de zoekresultaten staat dan uw eigen website dan is het noodzakelijk dat u uw pagina ( op uw eigen website ) beter moet optimaliseren.

Een link op een externe website plaatst u om zelf hoger in Google te komen ( toch ? )...

mvg

Michael
http://www.zipzoo.nl
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Zipzoo

13 oktober 2013

Beste Zyra,
Daarnaast op je andere forumpost moet ik zeggen dat het natuurlijk belachelijk is dat je lange content moet schrijven (dus een blogpost lang verhaal) om maar weer in de zoekmachine bovenaan te komen. Dat doet de beschrijving van je product te niet! Wie gaat dat nou lezen? Belangrijke informatie? JA! Slappe informatie? NEE!
Ik heb zojuist heel even naar uw webshop gekeken en op zich ziet het er allemaal keurig uit, en u heeft voldoende ruimte bij uw producten om een redelijke tekst te plaatsen die u zou kunnen optimaliseren waarmee u op zeker betere zoekresultaten zou kunnen krijgen.

Daarnaast reageert uw webshop heel erg traag en bij sommige pagina's duurt het wel een paar seconden voordat deze geladen is, dit komt uw webshop niet ten goede.

Noodzaak is dat eerst uw website op diverse punten in orde gemaakt moet worden, en daarna kunt u artikelen schrijven op externe websites over uw producten wat er voor zal zorgen dat uw website beter gevonden wordt in de zoekresultaten.

Tip : Als u merkt dat een website waar u een artikel ( link ) heeft geplaatst over een product van uw website hoger in de zoekresultaten staat dan uw eigen website dan is het noodzakelijk dat u uw pagina ( op uw eigen website ) beter moet optimaliseren.

Een link op een externe website plaatst u om zelf hoger in Google te komen ( toch ? )...

mvg

Michael
http://www.zipzoo.nl
Dat er nog het één en ander moet gebeuren klopt, het probleem is dat ik niet een eigen server heb (die kosten zijn nogal hoog). En zo ging het maanden goed op de server waar ik zit, vorige maand zelfs meer dan 99% up geweest, maar nu wil het soms weer traag zijn op bepaalde momenten. Volgend jaar staat het op de planning om over te stappen, aangezien ik het niet kan aankaarten. Het excuus is dan: "neem een pakket groter", terwijl ik genoeg bandbreedte heb en genoeg webruimte en zie dan niet in wat een pakket hoger voor betere optimalisatie zal bieden. Ik ga dan niet meer betalen voor iets wat ik op het moment niet nodig heb en het probleem op de server zit. (Zelfs nadat ik even bij de hosting in mijn account wat na wil checken vliegt de site eruit bij het willen inloggen. Duidelijk dat er dus wat aan de hand is en ook duidelijk dat ik mij eraan erger).

Maar hier wordt dus ook niet begrepen met wat ik met Google bedoel begrijp ik hieruit? En ik ga zelf niet op externe sites schrijven, ik werk samen met bloggers en deze schrijven zelf.

Het gaat gewoon ook over het algemeen over een merk en hoeft niet specifiek naar mijn webshop te leiden. Mijn eigen blog over het merk komt er eerder, dit is dus idioot van Google en ik vind niet dat IK en vele andere webshophouders verplicht moeten worden blogposts van minimaal 500 woorden te schrijven in onze shop om hoog te kunnen scoren.

Weet je wat je dan beter kunt zeggen tegen Google? Arrivederci! En welkom Bing.

Want bij Bing sta ik wel boven de andere webshop als het om een zoekwoord gaat.

Overigens ben ik niet de enige die het opvalt, maar ook vele collega's van mij worden een beetje moe van Google. Iets wat je vroeger zo vond is nu soms niet meer vindbaar en je kunt je soms zoveel bezig houden met optimalisatie waardoor je er 's nachts ook nog mee bezig bent, maar dat is niet helemaal goed.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Zipzoo

14 oktober 2013

Het probleem wat jij hebt is dat google de resultaten laat zien wat voor 80 a 90 procent van de zoekers goed is.
Jij wilt je site boven je blog maar google (en dus de zoekers) willen informatie. En met de hoeveelheid data die google heeft laat hij over het algemeen echt wel de juiste data zien.

Buiten dat maakt google ook gepersonaliseerde zoekresultaten. Hij 'weet' dat jij veel op je blog komt dus waarom zou dat blog niet daarom bovenin staan als je weer iets zoekt dat op dat blog te vinden is?

Geef ons eens een zoekwoord als voorbeeld, dan kijk ik (en andere?) wat er bij ons op 1 staat.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Zipzoo

14 oktober 2013

Het probleem wat jij hebt is dat google de resultaten laat zien wat voor 80 a 90 procent van de zoekers goed is.
Jij wilt je site boven je blog maar google (en dus de zoekers) willen informatie. En met de hoeveelheid data die google heeft laat hij over het algemeen echt wel de juiste data zien.

Buiten dat maakt google ook gepersonaliseerde zoekresultaten. Hij 'weet' dat jij veel op je blog komt dus waarom zou dat blog niet daarom bovenin staan als je weer iets zoekt dat op dat blog te vinden is?

Geef ons eens een zoekwoord als voorbeeld, dan kijk ik (en andere?) wat er bij ons op 1 staat.
Ja, maar juist na de update is het veranderd en ik had dit vorig jaar niet en daarvoor ook niet en het is niet alleen met webshops zo, ook als je een probleem hebt en naar een oplossing zoekt. De goede sites met de oplossingen staan in ene ergens achteraan en blogs met veel verhaal, maar geen juiste oplossing staan op pagina 1. Of je krijgt in ene "relevantie" erbij waar je weinig aan hebt, want het sluit niet aan op wat je zoekt. Google denkt van wel, maar het is niet zo.

Maar zoek op Dove (of ieder ander cosmetica merk). 1 a 2 webshops zie je, daarnaast moet je het later wel specificeren, omdat je anders echt niet wat je zoekt. Dus Dove producten of Dove douchegel voor meer specifieke producten. En dat is logisch.

En vroeger kreeg je niet alleen maar informatie en ik heb niets aan een blog met meer dan 300 woorden als daar de oplossing voor een probleem niet in staat. Er zijn gigantisch veel beauty/fashion blogs, dus je zult ze zeker gaan tegenkomen.

Kijk begrijp mij niet verkeerd ik ga zeker ook meer schrijven over bepaalde merken, maar ik en nog een aantal mensen waar ik mee werk worden af en toe moe van Google. Vroeger als je programmeerde en je moest een oplossing hebben had je die zo. Nu is dat een stuk lastiger geworden en ben je langer bezig. Aanrader is gewoon: Sla alles wat je vindt op! Dan maar een favorietenmap dat 1000 sites bevat, maar dan weet je tenminste wel dat je de goede oplossing hebt i.p.v. weer één vindt dat niet werkt.

En zo persoonlijk is het niet van Google, want ik krijg dezelfde zoekresultaten op een laptop van iemand anders en daar zit ik nauwelijks op.

Maar oké ik neem het maar voor lief :wink:, we gaan content schrijven en zien we het wel.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Zipzoo

14 oktober 2013

Maar zoek op Dove (of ieder ander cosmetica merk). 1 a 2 webshops zie je, daarnaast moet je het later wel specificeren, omdat je anders echt niet wat je zoekt. Dus Dove producten of Dove douchegel voor meer specifieke producten. En dat is logisch.
Ik snap je misschien nog niet helemaal.
Als ik op Dove zoek zie ik de meest logische dingen bovenin. Geen winkels maar dat vind ik niet vreemd. En je zegt zelf dat je meer moet specificeren en dat dat logisch is. Als dat logisch is wat is dan het probleem?
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Zipzoo

14 oktober 2013

Maar zoek op Dove (of ieder ander cosmetica merk). 1 a 2 webshops zie je, daarnaast moet je het later wel specificeren, omdat je anders echt niet wat je zoekt. Dus Dove producten of Dove douchegel voor meer specifieke producten. En dat is logisch.
Ik snap je misschien nog niet helemaal.
Als ik op Dove zoek zie ik de meest logische dingen bovenin. Geen winkels maar dat vind ik niet vreemd. En je zegt zelf dat je meer moet specificeren en dat dat logisch is. Als dat logisch is wat is dan het probleem?
Kijk Dove producten is logisch, anders krijg je ook dingen te lezen over doven. Dat is logisch.
Maar bijvoorbeeld met Florame krijg ik ook gewoon webshops te zien en krijg ik wat ik zoek, want op blogs wordt daar weinig over geschreven. Met Nonique is dit een ander verhaal.

En het enige wat ik mij afvraag is of ik nu wel de metatags moet invoeren bij categorieën, producten en noem maar op of niet, want dat leek bij mij eerst tegen te werken. Ik weet daarmee echt niet meer of het nu echt belangrijk is of niet. De één zegt van wel, de ander niet.
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Zipzoo

14 oktober 2013

Ik krijg met 'dove producten' een mix van blogs en webshops. En onderaan de pagina geeft google nog een paar suggesties.
Maar nu ga ik Zyra begrijpen, want zelfs als ik de suggestie 'dove producten kopen' volg, krijg ik nog steeds verschillende blogs in plaats van alleen maar shops met dove producten.
Pas met de zoekopdracht 'dove producten online shops' krijg ik vooral shops, maar wie gaat er nu zoeken met zo'n zoekopdracht?
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Zipzoo

14 oktober 2013

Bij dove producten krijg ik ook winkels te zien.
Alleen staat de homepage van Dove zelf er vier keer boven met verschillende pagina's. Dat lijkt me voor dove producten niet verkeerd. En de unilever website komt een keer voor.
Bij dove producten kopen krijg ik eerst (buiten de vele betaalde ads) 5 winkels die producten verkopen, dan een blog en dan weer vier winkels.
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Zipzoo

14 oktober 2013

Waarom krijg ik dan zoveel meer blogs te zien? De site van Dove zelf stond er bij mij inderdaad ook tussen, maar 1x.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Zipzoo

14 oktober 2013

En je hoeft niet continue op blogs rond te hangen wil je dan in ene blogs zien. Heel veel blogs lezen deed ik 1,5 jaar geleden, dat is voor nu niet relevant meer.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Zipzoo

14 oktober 2013

Ik krijg met 'dove producten' een mix van blogs en webshops. En onderaan de pagina geeft google nog een paar suggesties.
Maar nu ga ik Zyra begrijpen, want zelfs als ik de suggestie 'dove producten kopen' volg, krijg ik nog steeds verschillende blogs in plaats van alleen maar shops met dove producten.
Pas met de zoekopdracht 'dove producten online shops' krijg ik vooral shops, maar wie gaat er nu zoeken met zo'n zoekopdracht?
Dat bedoel ik dus. Ik heb eens gehoord dat ze willen dat je gaat specificeren. Maar als ik moet gaan specificeren in "Nonique natuurlijke cosmetica webshop" of zo en dan wel naar voren kom (ik teste het uit en dan sta ik op de 1e pagina)? :S Dat slaat werkelijk even nergens op.

Als ik Dove wil kopen, dan wil ik niet eerst een blogpost van weet ik hoeveel woorden doorlezen. Of ik ga scannen naar een link om een webshop tegen te komen. Als ik Dove producten wil, dan wil ik een webshop.

Maar enige manier om dan een beetje prijsverschillen te gaan zien i.p.v daarvoor Google te gebruiken moet je gewoon Beslist of een ander vergelijkingspagina gebruiken en niet iedereen is daar aangesloten.

Dit zijn gewoon wat voorbeelden, het gaat mij niet specifiek om Dove. De wiki's en unilever kwam je nooit zo snel tegen als nu. Maar goed, dit gebeurt dus met meerdere producten. Al heb je in de branche beauty/fashion/lifestyle een stuk meer blogs, Google maakt het er niet leuker op.
 
Gerry
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 november 2011

Re: Zipzoo

30 november 2013

Om nog even terug te komen op Zipzoo.
Wat gebeurd er met je rankings als je artikelen hebt staan op dit netwerk en Google penalized dit netwerk? Dit is in het verleden ook al vaak gebeurd met dit soort netwerken.