Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Boordevolstijl.nl
Berichten: 130
Lid geworden op: 01 oktober 2013

Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

10 oktober 2013

Wat is jullie mening over het persoonlijk promoten op markten, braderieën en beurzen? Wij zijn inmiddels begonnen met het actief en persoonlijk promoten van onze webwinkel op een drietal evenementen. We geven in deze marktkraam op een display keurig aan dat we een webwinkel zijn en dat alle producten die op die dag worden gekocht of gereserveerd keurig thuis worden bezorgd. We hebben een PIN automaat bij ons en alle promotiemiddelen zoals Flyers in full color en visitekaartjes.

Op deze markten laten we telkens een deel van ons assortiment zien en verkopen ook actief. Zo ontdekken we wat de klanten en passanten van de marktkraam van onze producten vinden en kunnen ons inkoopbeleid daar verder op aanpassen. Het enige nadeel van deze markten is dat we nu al veel meer verkocht hebben op de eerste drie markten waar we hebben gestaan dan via onze webwinkel. Maar het aantal bezoekers van de webwinkel moet immers nog groeien.

Mijn vraag is nu: Hebben jullie nog tips hoe we ons nog beter persoonlijk kunnen presenteren? Bepaalde markten, beurzen of andere evenementen waar jullie goede ervaringen mee hebben. Of kennen jullie andere methoden om een webwinkel succesvol persoonlijk te promoten?
 
Hilda
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

10 oktober 2013

Zelf ga ik vanaf 2014 ook actief staan op markten en evenementen. Voornamelijk omdat de meeste nu al zijn geweest ;). Wel ga ik nog proberen op een paar grotere kerst/fairmarkten in december te staan. Voordat de webwinkel open was, heb ik in juni/juli ook op drie locale markten gestaan, en ook al leuk verkocht. Ondanks dat hier mijn doelgroep niet specifiek was te vinden. Dit was meer om mijn omgeving kennis te laten maken met wat ik ga verkopen. Reacties waren hier heel erg leuk :D.

Ik denk dat het juist heel effectief kan zijn om op markten/evenementen te staan, maar dan moet je natuurlijk wel die markten uitkiezen waar jou doelgroep ook komt. Voor mij is dat redelijk makkelijk. Rock 'n' roll festivals, retro lifestyle markten etc. etc. Na wat zoekwerk heb ik al zo'n 20 markten/evenementen gevonden in 2014.

Wat ik had gedaan met de afgelopen drie markten is een winactie opgezet. Ze konden een bepaald jurkje (voor dames) of overhemd (voor de heren) winnen als ze hun naam + email adres achterlieten. En hier natuurlijk nog even een vakje bij gezet of ze ook de nieuwsbrief wilden ontvangen. 75% wilde dit wel ontvangen. Zo vergroot je ook meteen je e-mail bestand, en kun je meer mensen bereiken en zo in de toekomst ook bestellingen in je webwinkel krijgen. Het kost een paar euro's, maar dan heb je wel wat!

Kwa verkoop denk ik dat je alleen maar blij moet zijn. Had je niet op die markt gestaan, zou het nu nog op de planken liggen en had je die omzet gemist. Nu kun je het weer omzetten in nieuwe voorraad, nieuwe artikelen, promotie etc.
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

10 oktober 2013

Ik doe al een aantal jaar diverse beurzen en fairs.
Het voordeel vind ik vooral dat je contact hebt met je klanten en dat je daardoor je assortiment meer kunt laten aansluiten op de wensen van de klant. En daarbij vind ik het erg leuk om een beurs te doen.
Veel meer klanten op de website heb ik er niet door gekregen, misschien een enkele workshop.
Terwijl ik bijv. op de Winterfair in Ahoy stond twee jaar geleden, die 50.000 bezoekers trok toen.
Daadwerkelijk later weer die webshop opzoeken, waar je toen dat leuke product hebt gekocht, doen niet veel mensen. Want op dat moment heb je gekocht wat je wilde, en tegen de tijd dat je weer iets nodig hebt, ben je het visitekaartje kwijt. En ook de niet-kopers die wel jouw kaartje hebben meegenomen, bekijken dat in de praktijk niet of nauwelijks.

Een kanttekening is dat je meestal erg weinig verdient met dit soort beurzen.
Vaak wordt dat niet goed uitgerekend en trekt men enkel de kosten van de kraam van de omzet af. Dat klopt niet, behalve de kraamhuur moet je de inkoopkosten van je product er nog vanaf trekken, de benzine die je verbruikt hebt om er te komen, eventuele parkeerkosten.
En eventuele andere kosten die je moet maken, al zijn dit vaak eenmalige kosten.
Displayproducten, aankleding van je kraam, verpakkingsmateriaal, etc.
Bovendien loop je bij de goedkopere markten, die vaak buiten zijn, nog het risico van slecht weer. Slecht weer is nauwelijks bezoekers, maar wel de kosten van je kraam.
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

10 oktober 2013

Wij hebben in het verleden veel beurzen en fairs gedraaid.
We waren altijd blij dat we uit de kosten konden komen.
En reclame voor onze shop en winkel hebben we genoeg gemaakt maar dar komt heel weinig tot niets uit.

Hier een foto van onze enigste buitenfair.

Afbeelding
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
telemoes
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 maart 2013
Contacteer:

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

14 oktober 2013

Denk dat dit afhankelijk is van het product.
Voor mijn producten moet ik het zeker gaan doen heb ik al gemerkt dus ja je kan het toch een jaartje proberen is het niets dan stop je er weer mee.
 
Boordevolstijl.nl
Berichten: 130
Lid geworden op: 01 oktober 2013

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

14 oktober 2013

Ik moet er echter bij vermelden dat mijn vrouw en ik een zeer goed betaalbare winkelruimte op het oog hebben om een kleine gezellige winkel te starten met het assortiment dat we nu op onze webwinkel aanbieden. Een winkel voor mijn vrouw naast mijn herenkapsalon die al 18 jaar bestaat. Door actief reclame te maken voor de webwinkel en aandacht te vragen voor ons assortiment bouwen we met name in onze regio alvast een stuk naamsbekendheid op. Zodra deze winkelruimte vrij komt kunnen we deze ruimte in gaan richten. Daar hebben we echt zin in en doen dit met eigen middelen. Mensen van de bank kennen we niet! En juist vanaf dat moment zullen we alle zeilen bij moeten zetten om de klanten via markten en de webwinkel naar de fysieke winkel te trekken. We zullen er hard tegenaan moeten gaan!

En of onze online winkel gaat doen wat hij zou moeten doen is maar de vraag. Ik denk eerlijk gezegd van niet. Het kan namelijk zomaar zijn dat onze doelgroep nog steeds liever in een fysieke winkel komt kijken in plaats dat deze klanten iets online kopen. Maar als de webwinkel klanten naar de zaak gaat trekken is dat natuurlijk ook goed. Steeds meer fysieke winkels hebben er een webwinkel bij ter promotie waar ze niks op verkopen. Ik denk dat dat de functie gaat worden van onze webwinkel.
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

15 oktober 2013

@boordevolstijl.nl

Ik heb een beetje het idee dat jij veel meer hebt met een stenen winkel dan met een webwinkel. Daar is niets mis mee natuurlijk.:wink:

Persoonlijk denk ik dat het in deze tijd niet zo makkelijk is om een stenen winkel van de grond te krijgen. Ik heb de afgelopen jaren in mijn omgeving zo veel kleine winkels, hoe leuk van opzet ook, zien mislukken.

Een kapsalon is natuurlijk ook een heel ander bedrijf. Haar groeit, dus af en toe naar de kapper moet je wel. Dat kun je niet online doen. Al gaan er in mijn woonplaats regelmatig kapsalons ten onder, maar er zijn er hier dan ook veel te veel.

Een winkel, zeker met de producten zoals jullie die hebben, is toch andere koek. Kleinmeubelen, woondecoratie, modeaccessoires, tuinartikelen. Jullie hebben genoeg concurrentie denk ik. Heb je al iets van marktonderzoek laten doen, om te kijken of er behoefte is aan zo'n winkel?
 
Boordevolstijl.nl
Berichten: 130
Lid geworden op: 01 oktober 2013

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

15 oktober 2013

Een goed draaiende webwinkel is iets dat ik graag zou willen. Ik besef echter wel dat dit erg moeilijk is omdat er al tientallen duizenden webwinkels zijn die net zoals ik het assortiment woon en modeaccessoires verkopen. We zullen er dus nog een hele kluif aan hebben maar geven het voorlopig zeker nog niet op.

Wat fysieke winkels betreft: Er verdwijnen veel winkels omdat deze de lasten niet meer kunnen dragen omdat het vaak grote winkelruimtes zijn met de bijbehorende meter vierkante meter prijzen. Daarnaast investeren veel ondernemers in dure interieurs en beginnen ze vaak met een lening bij de bank. Bij mijn bank kom ik enkel om geld te storten. De lui met stropdasjes heb ik niet nodig.

Wat de winkelruimte betreft: De ruimte die mijn vrouw en ik op het oog hebben is slechts een kleine ruimte gelegen naast mijn kapsalon. Via een portiek gaan mijn klanten rechtdoor naar mijn kapsalon en linksaf naar deze winkelruimte. Bij deze kleine winkelruimte zit geen toiletruimte, keuken en berging. Die faciliteiten huur ik inmiddels al 18 jaar achter mijn kapsalon. Doordat mijn vrouw en ik straks van dezelfde faciliteiten gebruik gaan maken achter mijn kapsalon en achter deze winkelruimte zal de huur erg laag zijn. Daarnaast hebben we daar achter op het kantoor al een vaste telefoonverbinding, draadinternet en WiFi.

Zodra deze ruimte vrij komt gaan we deze zelf inrichten en schilderen. We doen alles zelf in de weekenden omdat ik zelf van dinsdag t/m zaterdag werk. We lenen geen enkele euro en gaan desnoods een keer niet op vakantie. En als de winkel klaar is en open gaat willen we dat onze webwinkel inmiddels een bepaalde aantrekkingskracht heeft naar onze winkel toe. Zo hebben we een betere kans van slagen. En als de online winkel wel gaat lopen is dat ook goed. Dan gaan mijn vrouw en ik tussen de klanten door de hele dag doosjes in staan pakken. :wink:

Nogmaals een linkje naar mijn webwinkel: http://www.boordevolstijl.nl
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

15 oktober 2013

Dat is zeker handig. Op die manier heb je meer kans van slagen. Ik wens je veel succes!
 
Boordevolstijl.nl
Berichten: 130
Lid geworden op: 01 oktober 2013

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

21 oktober 2013

Zojuist weer terug van de groothandel. Vandaag stond Tica in Aalsmeer op ons programma. Dit keer hebben we artikelen ingekocht die we in eerste instantie op de markten gaan verkopen waar we ons voor hebben ingeschreven. We hebben op dit moment al vier markten op de kalender staan tot eind november. Een 55+ beurs, een ladies night in een health & beauty center, een Kerst en sfeer markt en als laatste nog een Kerst, sfeer en creatief markt. We hopen op goede verkoopresultaten en delen natuurlijk folders en flyers uit ter promotie van onze webwinkel.

We hebben een handige opvouwbare steekwagen gekocht zodat mijn vrouw niet veel hoeft te sjouwen als ze alleen gaat op dagen dat ik zelf moet werken. We hebben een grote stationwagon waar een hele marktkraam in past en we rijden op diesel. Allemaal handige elementen voor onze ambulante carrière.

Weten jullie nog leuke markten die ook leuk zouden kunnen zijn voor ons? Wij verkopen mode en woonaccessoires. We zoeken leuke lifestylebeurzen waar bij voorkeur goed wordt verkocht. We hebben ons al ingeschreven op de wachtlijst van de maandelijkse Feelgood beurs in Eindhoven. Helaas hebben we nog geen plaats kunnen bemachtigen.
 
Hilda
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

22 oktober 2013

Ik sta 14 december op de zoutsloterkerstmarkt in Harlingen. Eén van de grotere kerstmarkten hier in Nederland met ruim 15.000 bezoekers! Waren meer aanmeldingen dan er kraampjes zijn, dus ben er erg blij mee, daarnaast is het niet heel ver rijden :D. Ga binnenkort bezig beginnen met producten in te kopen die ook makkelijker op de markt te verkopen zijn! Wil mijn assortiment toch uitbreiden met nieuwe producten :D.

Wat voor soort markten zou voor mij, naast de rock'n'roll/retro/rockabilly festivals/feesten/markten nog meer interessant zijn? Want een nieuw publiek trekken is ook altijd leuk.
 
Boordevolstijl.nl
Berichten: 130
Lid geworden op: 01 oktober 2013

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

22 oktober 2013

Komend voorjaar zullen ze in Eindhoven wel weer een Rock 'n roll festival houden met een markt erbij. Ben je daar al ooit geweest?

Link: http://www.retronique.nl/flyer-rock-en- ... oven-2013/
 
Hilda
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

22 oktober 2013

Nee, en die had ik ook nog niet gevonden, bedankt voor de tip, die gaat op de lijst ;)
 
Boordevolstijl.nl
Berichten: 130
Lid geworden op: 01 oktober 2013

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

26 oktober 2013

Vandaag heeft mijn vrouw weer prima verkocht op een 55+ beurs in de Brabantse plaats Rosmalen. Passanten zagen ons assortiment en een bordje met het logo van onze webwinkel, en we hebben wat folders uitgedeeld. Daarnaast leert mijn vrouw door actief en persoonlijk te verkopen steeds beter waar de door ons beoogde doelgroep interesse in heeft.

A.s. woensdag gaat mijn vrouw met een volle marktkraam aan spullen naar een ladiesnight in een health & beautycenter. Daar komt precies het publiek waar wij op mikken. Dames van middelbare leeftijd die genoeg te besteden hebben. Ook dat is weer een mooie kans voor ons om te promoten en actief te verkopen.

In november staan er twee Kerst en sfeermarkten op het programma in de Brabantse plaatsen Den Bosch en in Boekel, en in december nog een hele grote Kerstmarkt in Eindhoven. Alle drie indoormarkten. We hebben er allebei erg zin in omdat we tot nu toe elke keer goed hebben verkocht.

Twee vragen:

1. Kennen jullie nog markten waar mijn vrouw en ik ons voor kunnen inschrijven? Markten waar jullie goede verkoopresultaten hebben behaald?

2. Weet er iemand van jullie toevallig hoe het zit met thema markten of beurzen in Belgie? Ik zou wel eens een keer aan een markt mee willen doen over de grens. Kun je daar zomaar aan mee doen met een inschrijvingsbewijs van de KvK in Nederland? Heeft er iemand ooit over de grens op een markt of beurs gestaan?
 
Boordevolstijl.nl
Berichten: 130
Lid geworden op: 01 oktober 2013

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

23 december 2013

Update:

Wij zijn de laatste maanden actief geweest op een aantal markten en fairs. Dat waren beurzen waar we met een kraam stonden, een gardenfair, twee dorpsbraderieën in de volle zon, twee indoor kerstmarkten, een ladiesnight in een beautycenter en een zeer goed bezochte indoor lifestylemarkt in Eindhoven.

Het is ons opgevallen dat je er helemaal niks van kunt zeggen waar je de meeste aandacht voor je producten hebt en het beste verkoopt. Tot nu toe hebben we het beste verkocht op zondag 6 oktober in onze eigen woonplaats waar we gratis mochten staan van de winkeliersvereniging. En dat terwijl we zo'n hoge verwachtingen hadden van de felbegeerde Feelgoodmarket in Eindhoven waar we 100,- euro minder omzet hebben gemaakt vergeleken met de braderie in onze eigen woonplaats terwijl deze Feelgoodmarket in Eindhoven ons 100,- euro deelname heeft gekost. De volgende keer kijken we dus weer gewoon tussen de goedkope of gratis mogelijkheden om onze koopwaar aan te bieden en onze webwinkel te promoten.

Daarnaast hebben we ook gemerkt dat er op markten, fairs en braderieën inmiddels zo enorm veel mensen staan die allemaal een website of een webwinkel onder de aandacht brengen dat de consument nagenoeg geen interesse meer heeft in visitekaartjes, flyers, acties of wat dan ook. Veel 50+ bezoekers (dames) aan onze kraam vroegen of we een fysieke winkel hadden en keken teleurgesteld als we vertelden dat we een webwinkel hadden.

Onze conclusie in het algemeen na ons ambulant avontuur: Heel veel kijkers en heel veel niet niet kopers, heel veel mensen die alles prachtig en heel mooi vonden en er vervolgens nog een eeuwigheid over na moesten denken. Gelukkig hebben we toch een aardige omzet gemaakt op alle events en konden we ook op de duurdere events telkens volledig uit de kosten komen en winst maken. De omzet was enkel leuk of aardig te noemen. We hebben geen klappers gemaakt.

In 2014 zullen we het enkel zo nu en dan nog eens doen omdat het een enorm gesjouw is met spullen en een zenuwachtig gedoe op de laad en losplaatsen bij het event. In 2014 gaan we op zoek naar andere methoden om onze koopwaar en de webwinkel onder de aandacht te brengen. We zijn inmiddels ingeschreven op de wachtlijst bij drie shop in the shop winkels waar we binnenkort een kast of hoekje gaan inrichten. Ik denk dat we daar veel minder werk mee hebben en dat deze verkoopmethode door de langere exposure van de producten (dan slechts een middag) betere verkoopkansen heeft.

Tot zover deze update.
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

23 december 2013

Je ervaringen sluiten dus aan bij die van mij en serviesonline. :wink:
Hoe is het afgelopen met de winkelruimte die je op het oog had? Is dat nog wat geworden?
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

23 december 2013

Ook mij valt het op dat hoe meer ik moet betalen voor een plek, hoe minder ik verkoop om het zo te zeggen. Meestal wordt dan ook nogal behoorlijke entree betaald en komt er bijna niemand. Volgend jaar ga ik het dus ook anders doen.
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

23 december 2013

Ach, ik stond vorige week op een goedkope markt, maar heb daar zeer slecht verkocht. Ik heb juist de ervaring dat op de duurdere markten meer koperspubliek komt. Alleen ben je dan je winst vaak weer kwijt aan de standhuur. :lol:
 
tobyono
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 december 2013

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

23 december 2013

Wij staan zelf op een 100-150 markten per jaar en qua standgeld maakt het niks uit of je nu op een dure of een goedkope markt staat,wij hebben zat markten waar we vrij weinig voor een kraam betalen en toch erg goed verkopen.

Tips voor goede markten dat is erg lastig want waar wij goed verkopen hoef iemand anders niet goed te verkopen en andersom.

Het duurt gewoon een aantal jaar voor je een goede marktagenda in elkaar heb gezet,wat ons erg goed heeft geholpen om bij te gaan houden wat je op de markt die dag verkocht heb,welke datum het was,het weer en het allerbelangrijkste de plaats die je op de markt heb en of de marktorganisatie aan branchebescherming doet.

Je kan er vanuit gaan als je op markt die over bij 2 weken is nog plaats krijgt dan doet de marktorganisatie niks aan branchebescherming.

Om je een beeld te geven ,,wij hebben de goede kerstmarkten voor volgend jaar alweer geboekt staan want daar is over een maand gewoon geen plaats meer.
 
tobyono
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 december 2013

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

23 december 2013

Vandaag heeft mijn vrouw weer prima verkocht op een 55+ beurs in de Brabantse plaats Rosmalen. Passanten zagen ons assortiment en een bordje met het logo van onze webwinkel, en we hebben wat folders uitgedeeld. Daarnaast leert mijn vrouw door actief en persoonlijk te verkopen steeds beter waar de door ons beoogde doelgroep interesse in heeft.

A.s. woensdag gaat mijn vrouw met een volle marktkraam aan spullen naar een ladiesnight in een health & beautycenter. Daar komt precies het publiek waar wij op mikken. Dames van middelbare leeftijd die genoeg te besteden hebben. Ook dat is weer een mooie kans voor ons om te promoten en actief te verkopen.

In november staan er twee Kerst en sfeermarkten op het programma in de Brabantse plaatsen Den Bosch en in Boekel, en in december nog een hele grote Kerstmarkt in Eindhoven. Alle drie indoormarkten. We hebben er allebei erg zin in omdat we tot nu toe elke keer goed hebben verkocht.

Twee vragen:

1. Kennen jullie nog markten waar mijn vrouw en ik ons voor kunnen inschrijven? Markten waar jullie goede verkoopresultaten hebben behaald?

2. Weet er iemand van jullie toevallig hoe het zit met thema markten of beurzen in Belgie? Ik zou wel eens een keer aan een markt mee willen doen over de grens. Kun je daar zomaar aan mee doen met een inschrijvingsbewijs van de KvK in Nederland? Heeft er iemand ooit over de grens op een markt of beurs gestaan?

1) je kan er vanuit gaan dat mensen de goede markten hier niet zomaar neer gaan zetten

2) voor markten in belgie heb je een leurkaart nodig,,hou er wel rekening mee dat er in belgie bijna nergens kramen gezet worden dus je moet je eigen materiaal meenemen
 
tobyono
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 december 2013

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

23 december 2013

Je ervaringen sluiten dus aan bij die van mij en serviesonline. :wink:
Hoe is het afgelopen met de winkelruimte die je op het oog had? Is dat nog wat geworden?

Onze ervaringen zijn toch echt heel anders,,wij kunnen een zeer goede boterham verdienen met markten
 
i-mobile
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 februari 2012

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

23 december 2013

Je kan heel veel leren van op de markt staan. Dit jaar in augustus op de reguliere door de weekse wijkmarkt in Schiebroek gestaan ( 40 kramen). De markt hier in het centrum van Rotterdam heeft ik meen een wachtlijst van 18 jaar voor een vaste plaats. Wel verlies gedraaid helaas doch gratis markt onderzoek (;-)) je ziet welke producten klanten als eerste oppakken, je hoort wat ze het meeste zoeken, en je krijgt een hele goede indruk wat men van de prijs vindt. Erg waardevol.
 
Arnold
Berichten: 47
Lid geworden op: 07 augustus 2012

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

23 december 2013

Leuk om te lezen dat veel webshopeigenaren ook nog de oude ambacht van marktkoopman uitoefenen. Heb ik ook een tijdje gedaan en vond dit erg leuk. Wel denk ik dat reclame maken voor de webshop op de markt niet zo heel veel nut heeft. Ook uit eigen ervaring. De doelgroep op de markt of rommelmarkt is juist niet de doelgroep die online koopt. Dat betekent natuurlijk niet dat je via de markt of kraampje niet goed kan verkopen aan de offline doelgroep. :wink: Als je producten zich hiervoor lenen, kan het heel lucratief zijn. Maar om de markt als marketing in te zetten voor de online winkel, is denk ik een beetje zonde. Ik zie het meer als een extra afzetkanaal, buiten de webwinkel om.
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

23 december 2013

Je ervaringen sluiten dus aan bij die van mij en serviesonline. :wink:
Hoe is het afgelopen met de winkelruimte die je op het oog had? Is dat nog wat geworden?

Onze ervaringen zijn toch echt heel anders,,wij kunnen een zeer goede boterham verdienen met markten
jij staat 3X per week en ik 6 keer per jaar.
Dat maakt het verschil denk ik.
Jij weet precies wat je doet en ik doe maar wat :lol:
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

23 december 2013

Ik doe het ook maar een paar keer per jaar.
Ik moet er ook niet aan denken om 3x per week met al die zooi te zeulen!

Misschien heeft tobyono nog waardevolle tips voor ons?
 
tobyono
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 december 2013

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

23 december 2013

Leuk om te lezen dat veel webshopeigenaren ook nog de oude ambacht van marktkoopman uitoefenen. Heb ik ook een tijdje gedaan en vond dit erg leuk. Wel denk ik dat reclame maken voor de webshop op de markt niet zo heel veel nut heeft. Ook uit eigen ervaring. De doelgroep op de markt of rommelmarkt is juist niet de doelgroep die online koopt. Dat betekent natuurlijk niet dat je via de markt of kraampje niet goed kan verkopen aan de offline doelgroep. :wink: Als je producten zich hiervoor lenen, kan het heel lucratief zijn. Maar om de markt als marketing in te zetten voor de online winkel, is denk ik een beetje zonde. Ik zie het meer als een extra afzetkanaal, buiten de webwinkel om.

Uit eigen ervaring weet ik toch zeker dat wel degelijk lucratief kan zijn om een webshop op de markt te promoten,wij doen dit namelijk ook en we zien dat ook de mensen die op markten bij ons spullen gekocht hebben en een kaartje meegenomen hebben ook veelal online terugkomen.

Maar je moet dit wel weten te peilen natuurlijk ,,zo hebben wij op de kaartjes die we op de markt meegeven een code neergezet die ze in moeten vullen voor 10% korting ,,zo zien we dus dat het marktbezoekers waren
 
tobyono
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 december 2013

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

23 december 2013

Ik doe het ook maar een paar keer per jaar.
Ik moet er ook niet aan denken om 3x per week met al die zooi te zeulen!

Misschien heeft tobyono nog waardevolle tips voor ons?

Ligt eraan op welk vlak je tips wil hebben.

Als je tips wil hebben over de goede jaarmarkten en braderieën daar ga ik vrij weinig over zeggen,dan gooi ik alleen me eigen ruiten maar in :)
 
tobyono
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 december 2013

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

23 december 2013

jij staat 3X per week en ik 6 keer per jaar.
Dat maakt het verschil denk ik.
Jij weet precies wat je doet en ik doe maar wat :lol:[/quote]


Maar ook ik ben begonnen met alleen de weekenden,,nu doen we het 4 maanden per jaar
 
Arnold
Berichten: 47
Lid geworden op: 07 augustus 2012

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

23 december 2013

Leuk om te lezen dat veel webshopeigenaren ook nog de oude ambacht van marktkoopman uitoefenen. Heb ik ook een tijdje gedaan en vond dit erg leuk. Wel denk ik dat reclame maken voor de webshop op de markt niet zo heel veel nut heeft. Ook uit eigen ervaring. De doelgroep op de markt of rommelmarkt is juist niet de doelgroep die online koopt. Dat betekent natuurlijk niet dat je via de markt of kraampje niet goed kan verkopen aan de offline doelgroep. :wink: Als je producten zich hiervoor lenen, kan het heel lucratief zijn. Maar om de markt als marketing in te zetten voor de online winkel, is denk ik een beetje zonde. Ik zie het meer als een extra afzetkanaal, buiten de webwinkel om.

Uit eigen ervaring weet ik toch zeker dat wel degelijk lucratief kan zijn om een webshop op de markt te promoten,wij doen dit namelijk ook en we zien dat ook de mensen die op markten bij ons spullen gekocht hebben en een kaartje meegenomen hebben ook veelal online terugkomen.

Maar je moet dit wel weten te peilen natuurlijk ,,zo hebben wij op de kaartjes die we op de markt meegeven een code neergezet die ze in moeten vullen voor 10% korting ,,zo zien we dus dat het marktbezoekers waren
Het doet mij deugd om te lezen dat het wel werkt voor anderen. Ervaringen verschillen dus blijkbaar erg. Mijn ervaring was helaas juist minder. Maar als het wel werkt, zou ik er ook zeker mee doorgaan. Vooral als je toch al goed ter plekke verkoopt, dan zijn de extra kosten ook nihil, op een paar flyers of kaartjes na. Dus baat het niet, dan schaadt het niet. Het fysiek verkopen is i.i.g. erg leuk.
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

23 december 2013

@tobyono
Nee, niet over beurzen, maar misschien weet je zo wat simpele dingen op te noemen waar iemand die niet zo vaak op beurzen staat niet aan denkt.

Ik zit in de sieradenbranche en die is sowieso een beetje oververtegenwoordigd op de meeste beurzen.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht