Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
tobyono
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 december 2013

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

23 december 2013

@tobyono
Nee, niet over beurzen, maar misschien weet je zo wat simpele dingen op te noemen waar iemand die niet zo vaak op beurzen staat niet aan denkt.

Ik zit in de sieradenbranche en die is sowieso een beetje oververtegenwoordigd op de meeste beurzen.

Wij zitten zelf ook in de sieradenbranche,,beurzen doen wij zo ie zo vrij weinig.

Dus zo 1-2-3 heb ik geen tips voor beurzen,hier moet je echt zelf door ondervinding en experimenteren achter zien te komen,zelf flink wat beurzen bezoeken en dan kijken wat je als eerste opvalt bij stands en wat je er eventueel zelf mee kan doen.

Wat mijn vaak opvalt in stands/marktkramen dat ze zo verschrikkelijk weinig met de ruimte doen aan de bovenkant van de stand/kraam,,,dit is juist de ruimte wat mensen als eerste zien.

Je moet de mensen dus naar je kraam/stand toe zien te trekken,,op een drukke markt hebben ze helemaal geen zin om elke kraam van dichtbij te gaan bekijken (dit moet van een afstand al zichtbaar zijn)

Als je in de stad loopt en de etalage van een winkel spreekt je niet aan ga je ook veel minder snel naar binnen wanneer dat dezelfde etalage je weet te prikkelen
 
tobyono
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 december 2013

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

23 december 2013

@tobyono
Nee, niet over beurzen, maar misschien weet je zo wat simpele dingen op te noemen waar iemand die niet zo vaak op beurzen staat niet aan denkt.

Ik zit in de sieradenbranche en die is sowieso een beetje oververtegenwoordigd op de meeste beurzen.

zie op je site dat je veel op sieradenbeurzen staat (ja daar zullen sieraden idd veel aanwezig zijn)
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

23 december 2013

In ieder geval bedankt voor de tip. We waren er zelf al mee bezig om dat aan te pakken. Op de beurs heb ik alleen maar tafels, dus dat is een beetje lastig.

Op de sieradenbeurs sta ik voornamelijk met kralen en onderdelen, dat loopt daar veel beter. Op de markten is anders ook veel aanbod van sieraden, of heb je een andere ervaring?
 
tobyono
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 december 2013

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

23 december 2013

In ieder geval bedankt voor de tip. We waren er zelf al mee bezig om dat aan te pakken. Op de beurs heb ik alleen maar tafels, dus dat is een beetje lastig.

Op de sieradenbeurs sta ik voornamelijk met kralen en onderdelen, dat loopt daar veel beter. Op de markten is anders ook veel aanbod van sieraden, of heb je een andere ervaring?
Dat ligt echt aan de marktorganisatie,,er zijn er bij die houden echt rekening met branchebescherming (Dus niet teveel van hetzelfde) maar er zijn er ook bij die kijken daar niet naar.

Kralen en onderdelen zie je iig veel minder op markten dan de kant en klare sieraden zeg maar.

En voor beurzen is zat te bedenken om in de hoogte te kunnen werken
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
telemoes
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 maart 2013
Contacteer:

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

01 januari 2014

Ik heb inmiddels 1 kerstmarkt en 2 ladies night's gehad en via die manier het beste verkocht. Voor 2014 ga ik dus ook meer markten doen.
 
Hilda
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

04 januari 2014

Ik heb inmiddels 1 kerstmarkt en 2 ladies night's gehad en via die manier het beste verkocht. Voor 2014 ga ik dus ook meer markten doen.
Dat is leuk om te horen! Ik heb voor 2014 ook 2 ladies nights op de planning staan, en ook al enkele markten/evenementen. Waar waarschijnlijk nog veel meer bijkomen. Gelukkig zijn er veel retro en rock'n'roll festivals te vinden in NL waar ook een markt bij is. Goede promotie dus meteen bij mijn doelgroep.
 
Boordevolstijl.nl
Berichten: 130
Lid geworden op: 01 oktober 2013

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

09 januari 2014

Het kan ook zonder wachtlijsten en zonder kraamhuur. Zojuist heb ik een afspraak gemaakt met een van mijn klanten in de kapsalon die in mijn woonplaats een groot museum heeft waar elk weekend vele ouders met kinderen en opa's en oma's met kinderen op af komen. Ik mag daar volgende week zondagmiddag of de zondag daarop de hele middag gratis met een kraam komen staan om onze webwinkel te promoten en onze producten te verkopen. We staan dan in een grote hal van een vrij toegankelijk toeristenbezoekerscentrum zodat wij ook bereikbaar zijn voor mensen die het museum niet bezoeken. En de bezoekers van het museum komen vervolgens allemaal langs onze kraam gewandeld. We hoeven geen marktkraam te huren of tafels mee te nemen. We mogen gebruik maken van horeca tafels en maken zo een lange tafel van 3 meter breed. Ze verwachten op een gemiddelde zondag in januari zo'n 200 bezoekers en in het voorjaar zo'n 400 bezoekers op een goede zondag. We verliezen er dus niks aan en gaan het gewoon eens proberen.

Een ander voorbeeld van een kleinschalig iets dat je zelf kunt organiseren: Begin februari organiseert mijn zus in haar dameskapsalon een ladiesnight. Tijdens deze avond geeft ze op haar vakgebied tips en adviezen. Een visagiste geeft make-up advies en mijn vrouw geeft adviezen over modeaccessoires (sjaals en sieraden) zoals een kleuradviseuze dat doet met gekleurde lappen stof. Op zo'n avond hebben we de kans om onze producten te laten zien, flyers mee te geven, en natuurlijk wat mooie sjaals en sieraden te verkopen. Zo'n avond kost niet veel tijd en vergt nauwelijks voorbereiding. En als we niks verkopen kost het ook niks.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

09 januari 2014

[…] een groot museum heeft waar elk weekend vele ouders met kinderen en opa's en oma's met kinderen op af komen. […] Ze verwachten op een gemiddelde zondag in januari zo'n 200 bezoekers […]
Kun je dan niet beter wat zondagen aan je webwinkel werken? Bij webwinkels (en andere websites) zie ik vaak vergelijkbare groeifasen. Een fatsoenlijke webwinkel heeft al gauw 200 bezoekers per uur. Dit aantal haal je na een aanloopfase van enkele maanden. Daarna is het op naar de tweede fase, met zo'n 400 bezoekers per uur.
 
Boordevolstijl.nl
Berichten: 130
Lid geworden op: 01 oktober 2013

Re: Persoonlijke promotie van een webwinkel op markten?

09 januari 2014

Het komend weekend wil ik weer flink aan mijn webwinkel werken. We hebben een aantal nieuwe producten ingekocht die nog gefotografeerd en vrijstaand gemaakt moeten worden. Vervolgens moet ik ze nog allemaal in voeren in de webwinkel. En natuurlijk ben ik dan nog lang niet klaar. In 2014 wil ik nog heel veel nieuwe dingen gaan proberen.

Het volgend weekend of het weekend daarop willen we in dat museum gaan staan met een kraam. We delen daar flyers en visitekaartjes uit. En op zo'n dag krijgen we een steeds beter beeld van welke artikelen uit ons assortiment het meest in trek zijn. Zo kunnen we steeds beter gericht gaan inkopen. Ik ben er van overtuigd dat de combinatie van online en fysieke verkoop in de toekomst een grotere rol gaat spelen dan enkel de online verkoop.

Het persoonlijk contact tussen de verkoper en de klant is iets wat online klanten op den duur gaan missen. Ze vinden het dan erg prettig om naast hun online aankopen zo nu en dan eens binnen te lopen in een showroom of winkel. En door fairs, markten en andere evenementen proberen wij een leuke groep klanten en potentiele klanten op te bouwen waar wij later als onze kleine gezellige fysieke winkel een feit is van profiteren.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht