Webshopverkiezing.nl van votecompany BV?

1
Hallo allemaal,

Mijn shop is (ongevraagd) genomineerd voor de verkiezing 'leukste webshop'.
Hebben jullie hier ervaring mee? Ik kan op hun site weinig vinden over de selectie procedure e.d., laat staan de voorwaarden om deel te mogen nemen..
Al met al vind ik de informatie wat summier.

Iemand van jullie ook toevallig genomineerd? Zal ik er wat energie in stoppen om stemmen te krijgen?

Re: Webshopverkiezing?

2
Mar schreef:Hallo allemaal,

Mijn shop is (ongevraagd) genomineerd voor de verkiezing 'leukste webshop'.
Hebben jullie hier ervaring mee? Ik kan op hun site weinig vinden over de selectie procedure e.d., laat staan de voorwaarden om deel te mogen nemen..
Al met al vind ik de informatie wat summier.

Iemand van jullie ook toevallig genomineerd? Zal ik er wat energie in stoppen om stemmen te krijgen?
Ik heb ook een e-mail gekregen en doe ook mee. Ze hebben zelfs de shopnaam verkeerd geschreven. Dat het in het logo met een bepaald lettertype is geschreven wil niet zeggen dat alles met hoofdletters moet, maar dat ter zijde.

Moet wel zeggen dat ik een e-mail heb gekregen van hun en dat wel leuk vind. Ik ken een grote site en deze staat er niet eens tussen.

En ik heb wel al wat energie erin gestopt om stemmen te krijgen, hoop wel dat wat zij zeggen qua de prijzen dat ook waar maken.

Re: Webshopverkiezing?

3
Heb net een post geplaatst bij het slow chat topic. :lol:

Ook ik ben genomineerd, ongevraagd.
Daarnaast hebben ze ook mijn homepage gebruikt als voorbeeld in het promotiefilmpje. Terwijl er op de site staat dat zonder toestemming niets overgenomen of gekopieerd mag worden.

Heb ze al gebeld, geen gehoor. Dan maar een mailtje. Het is inderdaad een vreemde zaak.

Of ik mee wil doen? Nee! Als ik mee wil doen aan een verkiezing dan geef mijzelf wel op. Deze gang van zaken vind ik raar en ongepast.

Re: Webshopverkiezing?

4
Wat is de URL? Met google vind ik alleen onderstaand resultaat:

http://www.brandsupply.nl/wedstrijden/l ... /ontwerpen

Beetje vaag. Lijkt mij gewoon een nieuw eenmanszaakje die iets bedacht heeft. Beetje zoals het 1000 ste webshop keurmerk of weer een link building site. Ben wel benieuws naar de URL.

Lijkt mij overigs gewoon SPAM voor de opta. Jij hebt op geen enkele manier te maken met het bedrijf en toch wordt je per e-mail lastig gevallen. Niet echt professioneel dus.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Webshopverkiezing?

5
Ik ben zelfs met twee van mijn shops genomineerd. Erg leuk hoor, maar wel erg apart dat ik daar op deze manier achter moet komen...

Re: Webshopverkiezing?

6
Rudy schreef:Ik ben zelfs met twee van mijn shops genomineerd. Erg leuk hoor, maar wel erg apart dat ik daar op deze manier achter moet komen...
Ik wil je ook wel even nomineren hoor :lol:

Ik vind het al verdacht dat je zomaar genomineerd wordt zonder dat je je uberhaupt hebt aangemeld. Zal dus wel een verdien model achter hangen. Je wint ook geen loterij zonder dat je eerst een lot gekocht hebt.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Webshopverkiezing?

8
Rudy schreef:
Het Varaantje schreef:
Ik vind het al verdacht dat je zomaar genomineerd wordt zonder dat je je uberhaupt hebt aangemeld. Zal dus wel een verdien model achter hangen. Je wint ook geen loterij zonder dat je eerst een lot gekocht hebt.
Je hebt helemaal gelijk: http://www.webshopverkiezing.nl/bestel
De rest is gratis hoor? Heb je de mail gelezen, verder zit er geen kosten aan vast. Als dat wel zo is dan mogen ze alle bedrijven direct wel uitschrijven.

Daarbij kunnen anderen je nomineren.

Re: Webshopverkiezing?

9
Ik weet niet of je op de hoogte bent van de kosten van dergelijk drukwerk, maar hier zit voldoende marge op met de prijzen die ze rekenen kan ik je vertellen.

Re: Webshopverkiezing?

10
Rudy schreef:
Het Varaantje schreef:
Ik vind het al verdacht dat je zomaar genomineerd wordt zonder dat je je uberhaupt hebt aangemeld. Zal dus wel een verdien model achter hangen. Je wint ook geen loterij zonder dat je eerst een lot gekocht hebt.
Je hebt helemaal gelijk: http://www.webshopverkiezing.nl/bestel
Ahhh. Slim aangepakt dat geef ik ze na!

Jij word 'gratis' genomineerd. De catch is om je over te halen om flyers te bestellen. Enneh, niks kostprijs. Die flyers zijn heeeel duur! Voor veel minder laat je je eigen flyers drukken. Als ze zelf het drukken verzorgen is de marge nog beter. Maar veel mensen zullen erin trappen en op de flyers wordt de winst gemaakt. Voor hun zijn de kosten niet meer dan de website zelf (en het logo van 125 euro) en de prijzen.

Heel slim. Waarom heb ik dat niet bedacht...

Zou natuurlijk ook nog zoiets kunnen zijn als de 'gratis doos'. Mensen denken gratis iets te krijgen/gratis een nominatie voor een prijs en na betaling van de verzendkosten of drukkosten vertrokken met de noorderzon. Ik bekijk dit soort dingen altijd scepties (en daarom heb ik ook de gratis doos actie aan mij voorbij laten gaan 8)

Is en blijft spam.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Webshopverkiezing?

11
Rudy schreef:Ik weet niet of je op de hoogte bent van de kosten van dergelijk drukwerk, maar hier zit voldoende marge op met de prijzen die ze rekenen kan ik je vertellen.
Ik ben zeker op de hoogte en ja hier zit flinke marge op, maar je bent het niet verplicht af te nemen. Dus als niemand dat doet verdienen ze er niets op.

Re: Webshopverkiezing?

12
Het Varaantje schreef: Ahhh. Slim aangepakt dat geef ik ze na!

Jij word 'gratis' genomineerd. De catch is om je over te halen om flyers te bestellen. Enneh, niks kostprijs. Die flyers zijn heeeel duur! Voor veel minder laat je je eigen flyers drukken. Als ze zelf het drukken verzorgen is de marge nog beter. Maar veel mensen zullen erin trappen en op de flyers wordt de winst gemaakt. Voor hun zijn de kosten niet meer dan de website zelf (en het logo van 125 euro) en de prijzen.

Heel slim. Waarom heb ik dat niet bedacht...

Zou natuurlijk ook nog zoiets kunnen zijn als de 'gratis doos'. Mensen denken gratis iets te krijgen/gratis een nominatie voor een prijs en na betaling van de verzendkosten of drukkosten vertrokken met de noorderzon. Ik bekijk dit soort dingen altijd scepties (en daarom heb ik ook de gratis doos actie aan mij voorbij laten gaan 8)

Is en blijft spam.
Zal ik de mail anders plaatsen? Overigens stuur ik hun ook een e-mail, omdat ik meer wil weten nu. Sceptisch zijn is niet erg, maar om direct te zeggen het is spam? Ja het is ongevraagd, maar wat als iemand anders jou opgegeven hebt om te nomineren? Dat gebeurd bijvoorbeeld bij de VIVA, dan kan je iemand anders nomineren, tenminste doorgeven waarom die genomineerd moet worden. Dan weet je het toch ook niet?

Zoals ik al eerder heb gezegd, je bent niet verplicht die flyers te kopen en uit te delen. Het mag, hoeft niet. En 10 februari 2014 is de uitslag dus duurt nog even ;)

Re: Webshopverkiezing?

13
Klopt. Ze doen ook helemaal niks illegaals. Ze hebben een heel slim concept uitgedacht.

Er wordt een prijs in het vooruitzicht gesteld. Door zowel de te winnen prijzen zelf als de aandacht die de webwinkel extra krijgt. Mensen willen beide graag. Klopt een gedeelte is niet onder de indruk en wil niet eens meedoen. Een ander gedeelte wil winnen en denkt door het kopen van de flyer de winstkans EN het bezoekersaantal flink op te krikken. En dat zal ook wel zo zijn maar dat maakt voor webshop verkiezing niet uit. Ze verdienen geld aan de flyers. En iedere bestelde flyer genereerd weer meer aandacht aan de webshop verkiezing waardoor er meer webwinkels mee willen doen die dus ook de flyer gaan bestellen. Dit is het verdienmodel.

Misschien worden de prijzen uitgekeerd misschien niet maar het geld wordt verdiend met het drukken van de flyer.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Webshopverkiezing?

14
Zyra schreef:
Zoals ik al eerder heb gezegd, je bent niet verplicht die flyers te kopen en uit te delen. Het mag, hoeft niet. En 10 februari 2014 is de uitslag dus duurt nog even ;)
Uiteraard. 4 maanden om flyers te verkopen. Nee het kopen van flyers is niet verplicht. Het gaat erom dat een percentage dat wel zal doen.

Nogmaals het is niet illegaal. Maar ik heb het vermoeden dat ze zelf gewoon zoveel mogelijk nomineren. Je bent namelijk het product, niet de klant. de prijs is de wortel aan de stok, niet het doel.

Thuiswinkel awards zijn overigens precies hetzelfde. Het kost namelijk een godsvermogen om genomineerd te worden (Ja, een nominatie koop je inderdaad. Voor een paar ton mag jij ook meedoen) Maakt geen fock wie wint zit een simpel stem systeem achter. Meeste stemmen winnen viola) Voor de winkel gaat het om de exposure, voor Thuiswinkel award voor het geld wat de nominees betalen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Webshopverkiezing?

15
Dat is het enige verdienmodel, maar Kika, Ippies, Ondernemers United en Vote Company kennen we niet? Ik ken alles behalve Vote Company dan, die is voor mij nieuw.

Re: Webshopverkiezing?

16
Het Varaantje schreef:Klopt. Ze doen ook helemaal niks illegaals.
Niet helemaal mee eens. Ze gebruiken ongevraagd mijn homepage van mijn shop in een promotiefilmpje. Nu lijkt het alsof ik verbonden ben met dit bedrijf, terwijl ik geen toestemming heb gegeven om mijn gegevens, afbeeldingen e.d. te gebruiken.

Lijkt me: 1. niet volgens de wet en 2. misleiding voor stemmers.

Re: Webshopverkiezing?

17
Even een snelle vergelijking

Optie 1. Een pakket met 1.000 speciale A6-flyers met daarop de naam van uw webshop! Zie het voorbeeld hieronder. De kosten bedragen excl. btw, inclusief verzending:

1.000 stuks € 88,20
2.500 stuks € 159,70
5.000 stuks € 255,30
10.000 stuks € 346,35
15.000 stuks € 410,40

Ik vergelijk even met A6 flyers van printcarrier omdat dat de enige is die ik ken (heb hier zelf ook a6 flyers besteld)


1.000 Stuk 31,00€
2.500 Stuk 39,00€
5.000 Stuk 49,00€
10.000 Stuk 72,00€

En het kan vast ergens anders nog wel goedkoper. Als je dus via hun 10.000 stuks laat drukken ipv webshopverkiezing scheelt dat je dat 274,35

De eerste prijs is er dus al bijna uit :) Stel dat er maar 10 mensen zijn die hier intrappen verdienen ze dus 2.743 euro. Niiiiice.

En wat krijg je hiervoor? Alleen de vermelding van je shopnaam op de flyer. De flyer zelf gaat alleen maar over hunzelf. Zodat iedereen die de flyer ziet naar de webshop verkiezingen gaat. Niet naar jou site ;) Je koopt dus helemaal geen flyer maar je betaald de flyer om webshopverkiezingen te promoten zodat er hopelijk nog meer mensen flyers gaan kopen. Met een beetje geluk zien mensen de naam van je shop, als ze goed kijken, en zoeken ze je op via google. Dat zal veel traffic genereren zeg...

Ook grappig. Optie 2 is wat goedkoper maar dan krijg je alleen een webshop verkiezingen flyer. Interessant aangezien dat nauwelijks goedkoper is dan een flyer met je naam erop en ze deze flyers waarschijnlijk met zijn duizenden tegelijk allang gedrukt hebben. De winstmarge hierop is dus nog groter dan optie 1 en je krijgt hier dus helemaal niks voor terug. Niet eens een vermelding van je shopnaam....

Nee dat moet ik verkeerd lezen... Niemand is zo dom op voor optie 2 te kiezen... Wie gaat er helemaal naar deze site toe, zoekt jouw winkel op, en geeft je een stem? 0.1% ? De enige manier om dat nog extra traffic naar je site te krijgen is dus.... winnen.... hoeveel stemmen heb je nodig om te winnen? En wat als je gewonnen hebt? Gaat de site offline na de sluitingstijd? Wie gaat uberhaupt nog naar die site toe na het einde van de wedstrijd?

Als je de thuiswinkel awards wint komt je op TV, op het nieuws, radio, winnaar wordt overal op het web bekend gemaakt en je kan nu nog gewoon zien wie er 5 jaar geleden won. Ik zie niet terug op de site wat voor goed het winnen nu voor jouw webwinkel betekend. Voor de prijs van een stapel flyers waarmee je alleen maar de webshopverkiezing sponsort kan je gewoon naar de winkel lopen en de prijzen kopen. Thuiswinkel awards geeft dus toegevoegde waarde. Die van webshop verkiezingen zie ik niet

Mijn advies: Doe gratis mee. Misschien krijg je er wat kliks door. Wil je geld spenderen maak je eigen flyer voor je eigen webwinkel. Webshopverkiezingen is niet om aandacht voor jouw webwinkel te genereren maar om hun eigen zakken fors te vullen.

Dit is overigens niet de eerste legale scam (want dat is het!) Dit slimme foefje halen ze ook uit bij http://www.restaurantverkiezing.nl) en leukste kapsalon (http://www.kapsalonvanhetjaar.nl)

Nu ik nog dieper graaf (ben aan het zoeken terwijl ik deze post schrijf)

Volgens mij is alles van http://www.votecompany.nl/. Als ik de website lees:
Vote Company organiseert verkiezingen voor opdrachtgevers, op eigen initiatief en in samenwerking met partners.

Wilt u een eigen verkiezing of sponsor worden?

Wilt u een verkiezing laten organiseren of sponsor van een verkiezing worden?

We maken graag een afspraak met u.
Maarrrrr. Als ik kijk bij http://www.brandsupply.nl/wedstrijden/l ... /ontwerpen staat Vote Company als starter van de wedstrijd... Dat is apart. Ook zie ik dat er nog legio andere 'wedstrijden' zijn. Resaurant, Zwembad etc. Allemaal dezelfde opmaak en dezelfde prijzen. En je kan 1 keer per e-mail adres dus alles is netjes dichtgetimmers dat er straks wel een eerlijke winnaar is... Ook zijn alle domeinnamen geregistreerd door votecompany.nl

Het is me nu niet duidelijk of votecompany.nl zelf de ene na de andere wedstrijd uitspuwed of dat ze alleen alles faciliteren.... Ze maken iig allemaal gebruik van hetzelfde CMS systeem.

De enige die er wel echt uitziet, en die ook daadwerkelijk een winnaar heeft in 2012, lijkt zwembadvanhetjaar.nl te zijn. Alle andere 'wedstrijden' zijn allemaal als paddenstoelen uit de grond gestampt en hebben allemaal pas over een paar maanden de winnaar. Met allemaal dezelfde prijzen en flyers etc.

Zou kunnen zijn dat 1 'twijfelachtig' persoon een hoop wedstrijden bij votecompany.nl heeft 'ingekocht'. En zometeen a la 'gratis box' met de noorderzon verdwijnt. Met de gratis box had ik ook al dit gevoel. De website zag er goed verzorgd uit. Wat aangeboden werd leek in de eerste instantie ook niet raar (gesponsorde producten zoals bv babybox bestaat al jaren). Werd ook geadverteerd op Tweakers maar zelfs op de radio. En nu met 500.000 met de noordezon vertrokken....

Nu is dat echt illigaal. De gratis box werd nooit geleverd terwijl mensen wel betaald hadden. Deze scam is beter. Er wordt heel veel geld verdient aan de mensen die flyers kopen. Daarna is het een kwestie van "De webwinkel van Pietje heeft gewonnnen bedankt he en veel plezier ermee!" Dan heeft de webshop verkiezing dus aan zijn plicht voldaan. De volgende vraag is natuurlijk krijgt de 'kiezer' zijn 1e, 2e of 3e prijs? Wie ziet daarop toe? Ze kunnen natuurlijk wel zeggen dat jantje uit amersterdam gewonnen heeft maar is dat ook zo?

Ohja en voor degende die zomaar gratis een nominatie krijgt.... De 2e prijs is 100 euro bij de winnende webshops. Dus mocht je zomaar onverwachts winnen gaat dat je 100 euro kosten.... Gaat niet gebeuren natuurlijk maar toch wel een beetje raar dat je blijkbaar ongevraagd meedoet, zelfs in het promotie filmpje (die het overigens nog steeds niet doet bij mij) komt en ze dus niet eens vragen of je akkoord gaat met het betalen van 100 euro shoptegoed aan de winnaar :lol:

Ik vind het behoorlijk verdacht. Wie denkt met mij mee?
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Webshopverkiezing?

18
Ilonajoy schreef:
Het Varaantje schreef:Klopt. Ze doen ook helemaal niks illegaals.
Niet helemaal mee eens. Ze gebruiken ongevraagd mijn homepage van mijn shop in een promotiefilmpje. Nu lijkt het alsof ik verbonden ben met dit bedrijf, terwijl ik geen toestemming heb gegeven om mijn gegevens, afbeeldingen e.d. te gebruiken.

Lijkt me: 1. niet volgens de wet en 2. misleiding voor stemmers.
Je hebt dit gepost terwijl ik mijn vorige post aan het typen was.

Sterker nog, als je wint moet je 100 euro shoptegoed aan prijzengeld uitkeren. Winnen doe je toch niet maar als zou je winnen terwijl je niet eens wist dat je meedeed moet je opeens een prijs gaan uitkeren. Sounds legit
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Webshopverkiezing?

19
Blijf nieuwe dingen vinden


http://www.webshopverkiezing.nl/menu-onder/downloads

Ze zijn vergeten het email adress te veranderen. Er staat nog info@leukstesportvereniging.nl 8)

Ook de te downloaden flyer staat een andere wedstrijd: http://www.leukstesportvereniging.nl/fi ... -print.jpg

Ook een andere afbeelding van de eerste prijs. Wat voor tablet win je? Een ipad, een Samung, een Galaxy? Als je echt van plan bent de prijs uit te keren dan mag je nu toch wel weten wat voor prijs... Er is nogal een prijsverschil tussen de tablets...
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Webshopverkiezing?

21
Inspecteur Varaantje tot uw dienst 8)

Misschien een idee om deze in een andere rubriek dan members only te plaatsen? Dan kunnen ook niet leden die hier via google terecht komen het lezen. Misschien krijgen we zelfs een reactie van webshopverkiezing
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Webshopverkiezing?

22
Het Varaantje schreef:Misschien een idee om deze in een andere rubriek dan members only te plaatsen?
Goed idee.

Vooralsnog lijkt hun businessplan redelijk simpel, zoals reeds gezegd; Verzin een verkiezing, nomineer bedrijven en laat die bedrijven promo materiaal bestellen. Wellicht wordt er bijvoorbeeld ook entree gevraagd bij de prijsuitreiking.

Vertoont gelijkenissen met verschillende webshop verzamelpagina's. Die melden je ook wel eens dat je "genomineerd" bent voor plaatsing op hun site nav. tips van hun bezoekers, en dat je alleen nog even moet afrekenen voor het plaatsen van je logo/link.

EDIT en ook de 5 cent per stem naar KIKA daar gaan mijn nekharen van overeind staan. Veel scammers schermen met goede doelen terwijl ze daar nooit daadwerkelijk aan doneren. Denk aan de X cent per retweet acties die je altijd met Serious Request ziet.
Op de site van KIKA nog niets te vinden over webshopverkiezing. Terwijl zo'n beetje elke actie daar wel op gemeld wordt. Ben benieuwd.

Re: Webshopverkiezing.nl van votecompany BV?

23
Inderdaad.

Waarom de change in topic titel? Was eerst "Webshopverkiezing?"

Dat Webshopverkiezing.nl draait op het CMS van votecompany BV is al duidelijk. Of beide hetzelfde bedrijf zijn of dat votecompany simpelweg het logo, webspace en CMS verzorgd nog niet helemaal.

Ah lekker zo dat wroeten 8)
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Webshopverkiezing.nl van votecompany BV?

24
Het Varaantje schreef:Inderdaad.

Waarom de change in topic titel? Was eerst "Webshopverkiezing?"

Dat Webshopverkiezing.nl draait op het CMS van votecompany BV is al duidelijk. Of beide hetzelfde bedrijf zijn of dat votecompany simpelweg het logo, webspace en CMS verzorgd nog niet helemaal.

Ah lekker zo dat wroeten 8)
Votecompany BV organiseert de verkiezing, kijk maar in de algemene voorwaarden van de verkiezing.

Ik heb een bericht gestuurd naar Ippies of zij bekend zijn met het initiatief.

EDIT de partnerpagina spreekt nog over Spieren voor Spieren als goed doel. Oeps?

Re: Webshopverkiezing?

26
Wouter Hol schreef:EDIT en ook de 5 cent per stem naar KIKA daar gaan mijn nekharen van overeind staan. Veel scammers schermen met goede doelen terwijl ze daar nooit daadwerkelijk aan doneren. Denk aan de X cent per retweet acties die je altijd met Serious Request ziet.
Op de site van KIKA nog niets te vinden over webshopverkiezing. Terwijl zo'n beetje elke actie daar wel op gemeld wordt. Ben benieuwd.
Dat is een stukje waar ik nog in het prikken was. Ik had wat netwerk problemen waardoor sommige pagina's en youtube niet goed wilde laden.

Dit verbaasd me nu. Ik dacht dat "Verkiezing van de Leukste Sportvereniging van Nederland 2013" ook van webshopverkiezing was. Als ik dit filmpje zie lijkt het wel alsof het is 2012 ook gehouden is en er ook een winnaar is uitgekomen http://www.youtube.com/watch?v=QqkufPT8Ckc en kika ook daadwerkelijk betrokken is...

De praatjes van o.a. Erica Terpstra zouden er gewoon in gemonteerd kunnen zijn maar de foto's lijken mij dan wel weer echt...

Kan zijn dat de leukste sportvereniging helemaal niks te maken heeft met webshop verkiezingen maar toch vreemd dat er overal op de site van webshopverkiezingen nog verwijzingen staan naar leukstesportvereniging.nl

Er zou wel meer geld naar kika gaan:

Code: Selecteer alles

oor iedere stemmer die toestemming geeft om lid te worden van het ippies-panel wordt door ippies.nl € 0,25 gedoneerd aan KiKa. Deze donaties zijn voor alle genomineerden een extra belangrijke reden om veel stemmen te werven
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Webshopverkiezing?

27
Het Varaantje schreef: Dit verbaasd me nu. Ik dacht dat "Verkiezing van de Leukste Sportvereniging van Nederland 2013" ook van webshopverkiezing was. Als ik dit filmpje zie lijkt het wel alsof het is 2012 ook gehouden is en er ook een winnaar is uitgekomen http://www.youtube.com/watch?v=QqkufPT8Ckc en kika ook daadwerkelijk betrokken is...

De praatjes van o.a. Erica Terpstra zouden er gewoon in gemonteerd kunnen zijn maar de foto's lijken mij dan wel weer echt...

Kan zijn dat de leukste sportvereniging helemaal niks te maken heeft met webshop verkiezingen maar toch vreemd dat er overal op de site van webshopverkiezingen nog verwijzingen staan naar leukstesportvereniging.nl
De quotes in het filmpje zouden er inderdaad ingeplakt kunnen zijn maar ik ben het met je eens dat de foto's nogal overtuigend zijn. Leukstesportvereniging.nl en webshopverkiezing.nl zijn van dezelfde eigenaar.

Het zou kunnen zijn dat votecompany gewoon heel erg onhandig zijn verkiezing van start gaat. Namelijk met een website die het niet goed doet en zonder de media en nota bene de webwinkels zelf in te lichten.

Feit blijft het verdienmodel dat een beetje vreemd is. Maar goed, de Thuiswinkel Awards vragen ook een paar honderd euro alleen om mee te doen. Denk dat een verkiezing het nieuwe keurmerk is; er was al een wildgroei aan keurmerken, nu volgt een golf aan verkiezingen.

Re: Webshopverkiezing.nl van votecompany BV?

28
Zie hier de losse filmpjes van de leukstesportvereniging:
http://www.youtube.com/user/Leukstevere ... ture=watch
Telkens is het dezelfde meneer die de vraag stelt.

Mijn indruk voor nu is dat de organisatie van webshopverkiezing zeer overhaast en wat onhandig bezig is, maar het lijkt mij nog geen oplichting. Of zo'n verkiezing-met-verdienmodel ethisch verantwoord is dat is een andere vraag, maar goed, als de webwinkels die mee doen het leuk vinden en de prijzen daadwerkelijk vergeven worden.. waarom niet?

Re: Webshopverkiezing.nl van votecompany BV?

29
OK ik heb nu een aantal andere wedstrijden bekeken. Webshopverkiezingen.nl is toch de enige die echt afwijkt alszijnde de enige die de flyers met de hoge prijzen aanbied.

De andere wedstrijden die ik gezien heb bieden alleen een klein promotiepakket aan. bv
Deel flyers uit en hang posters op!
Er is voor sportverenigingen tegen kostprijs promotiemateriaal beschikbaar: 400 flyers + 10 posters voor € 29,90 (inclusief verzendkosten, exclusief BTW). Klik hier om te bestellen.
Ik neig nu weer te denken dat webshopverkiezingen niks te maken heeft met de andere verkiezingen en gewoon een pakket heeft afgenomen bij votecompany BV. En slim is door mee te liften met het success van de andere klanten van votecompany en de flyers erbij bedacht heeft als inkomstenbron.

Verder is het enige verschil eigenlijk de kleurtjes, logo en de 2e prijs (1e en 3e zijn overal gelijk)
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Webshopverkiezing.nl van votecompany BV?

30
Wouter Hol schreef:Zie hier de losse filmpjes van de leukstesportvereniging:
http://www.youtube.com/user/Leukstevere ... ture=watch
Telkens is het dezelfde meneer die de vraag stelt.

Mijn indruk voor nu is dat de organisatie van webshopverkiezing zeer overhaast en wat onhandig bezig is, maar het lijkt mij nog geen oplichting. Of zo'n verkiezing-met-verdienmodel ethisch verantwoord is dat is een andere vraag, maar goed, als de webwinkels die mee doen het leuk vinden en de prijzen daadwerkelijk vergeven worden.. waarom niet?
Dat is ook wel mijn conclusie. Of webshopverkiezing er met het geld vandoor gaat of dat er daadwerkelijk een prijsuitreiking komt is pas na afloop te zeggen. Ik hou ze in ieder geval in de gaten ;)
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]