08 november 2013
Een goede vraag, maar het antwoord is vaak niet zo gemakkelijk.
Eens even kijken...je bent goed actief op Facebook, hebt een redelijke fanbase en hebt leuke foto's. Mijn tip qua Facebook gebruik; richt je minder op push factoren (dus minder 'heb je onze nieuwe sieraden gezien? Koop ze nu!'), maar probeer eens om leuke berichtjes te maken zonder dat je de lezer direct aanspoort om te kopen. Bijvoorbeeld door producten te combineren of een nieuws gerelateerd nieuwtje te plaatsen (niet over het product zelf)
E-mailmarketing; verstuur je nieuwsbrieven onder je bestaande klanten? Zo ja, bekijk eens de frequentie en analyseer hoeveel bezoekers doorklikken vanuit de nieuwsbrief.
Nieuwe bezoekers; de goedkoopste manier om bezoekers te krijgen is d.m.v. SEO. Loop nog eens je teksten door, gebruik zoekwoorden in de tekst en speel met je titles en meta description.
Een ander idee is om een samenwerking aan te gaan met een andere site; jullie kunnen bijv. beiden wat weggeven waardoor beide sites extra bezoekers krijgen.
Betaalde bezoekers; zet een Adwords campagne op. Met relevante advertenties kun je eenvoudiger extra bezoekers genereren. Let wel op de kosten van de campagne. Een campagne welke uiteindelijk geen verkoop oplevert is immers ook geen pretje.
Daarnaast moet je je natuurlijk afvragen of extra bezoekers wel altijd het doel is. Je kan natuurlijk beter 100 bezoekers hebben waarvan er 5 kopen i.p.v. 200 bezoekers terwijl je maar 7 orders binnenhaalt.