Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Boordevolstijl.nl
Berichten: 130
Lid geworden op: 01 oktober 2013

De beste momenten van de week voor kopende klikkers.

14 december 2013

Wat zijn volgens jullie ervaringen de beste momenten voor kopende klikkers op advertenties op Admarkt en GoolgeAds? Ik ben onlangs begonnen met Admarkt advertenties en heb enige tijd GoogleAds geprobeerd. Er wordt als ik mijn advertenties aan zet veel geklikt. In principe gaat dit klikken de hele dag door tot mijn budget er doorheen is.

Maar nu wil ik juist de mensen laten klikken op momenten waarvan ik het gevoel heb dat ze gaan kopen. Tot nu toe hebben bijna alle klanten die op mijn webwinkel iets online gekocht hebben dit gedaan op zondagmiddag of zondagavond. Vandaar dat ik mezelf wat meer op die dag wil gaan concentreren met extra veel Admarkt advertenties die ik dan zondag ochtend aan zet en deze vervolgens op zondagavond weer op pauze zet. Zo draai ik mijn budget er niet zo snel doorheen en heb ik meer kans dat deze klikkers op zondag ook echt gaan kopen.

Wat zijn jullie bevindingen? Wanneer kopen jullie klanten en wat zijn volgens jullie de beste momenten om via Admarkt en GoogleAds te vissen naar happende klanten.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: De beste momenten van de week voor kopende klikkers.

14 december 2013

Grafiekje maken. Zet datums en tijden uit op de x-as en de verkoopcijfers op de y-as. Je ziet dan precies wat de beste verkoopmomenten gedurende de week zijn.

Met verkoopcijfers kun je aansluitend nog spelen. Bijvoorbeeld het gemiddeld aantal bestellingen per bezoeker is een andere weging dan het gemiddelde bestelbedrag per order. Ook dat kan gedurende een week variëren.
 
Mareck
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 november 2011

Re: De beste momenten van de week voor kopende klikkers.

15 december 2013

De vroege avond is voor ons het beste. Zo vlak na etenstijd. Maar ik heb het idee dat men ook veel overdag op het werk zit te zoeken en vervolgens 's avonds thuis koopt :). Helaas is dit niet te tracken.

Al met al heb ik er zelf voor gekozen om de hele dag dezelfde cpc te hanteren.
 
grr0x
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 februari 2012
Contacteer:

Re: De beste momenten van de week voor kopende klikkers.

15 december 2013

In AdWords kan je dit heel goed meten door meerder dagdelen in te plannen in de advertentieplanning.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
MartijnvdBeek
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 augustus 2013
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: De beste momenten van de week voor kopende klikkers.

15 december 2013

@mareck: Bekijk deze blogpost eens. http://www.karelgeenen.nl/13/verhoog-je ... p-de-knop/
Alles loopt op rolletjes... Bekijk onze handige wielen op: https://www.zwenkwielen.net
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: De beste momenten van de week voor kopende klikkers.

16 december 2013

Bij mij is het toch vooral doordeweeks. Dan alles behalve etenstijd en slaaptijd. Overdag tijdens het werkt wordt minstens evenveel besteld als 's avonds na werktijd..

Dan is er verder altijd nog een trend te zien in welke week van de maand het is. De 3e week van de maand is altijd de slechtste en de 4e altijd de beste.

De trend van doordeweeks is te verklaren, doordat meer mensen dan juist naar de fysieke winkels gaan. Andere webshop eigenaren die ik spreek merken dat ook. De trend van welke week is te verklaren in het moment, dat men salaris krijgt.

Ook zie je daardoor bijvoorbeeld een procentueel toename in het aantal achteraf betalers in week 3 van de maand.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Boordevolstijl.nl
Berichten: 130
Lid geworden op: 01 oktober 2013

Re: De beste momenten van de week voor kopende klikkers.

19 december 2013

Omdat wij onze webwinkel nog maar drie maanden actief aan het promoten zijn hebben wij nog niet zo veel online kopers gehad. Maar de mensen die tot nu toe hebben gekocht hebben allemaal op zondagmiddag of zondagavond besteld.

Van anderen die we laatst spraken op een kerstmarkt waar wij ook stonden met een kraam hoorden we dat de vrijdagavond vlak na etenstijd ook een perfect moment was om intensief te adverteren met een grotere kans op verkoop.

Voorlopig hou ik het dus op vrijdagavond, zaterdagmiddag en zondagmiddag. Daarnaast is het logisch dat er meer mensen kopen in de week dat ze hun salaris krijgen of net hebben gehad.
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: De beste momenten van de week voor kopende klikkers.

19 december 2013

Eigenlijk raad ik niet aan dat je stopt met adverteren doordeweeks. Je moet er ook rekening mee houden, dat sommige bezoekers door de weeks kijken en op vrijdag/zaterdag/zondag de beslissende stap nemen.

Wij merken namelijk dat men altijd op zondag en woensdag veel geklikt wordt, maar later in de week wordt pas besteld.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: De beste momenten van de week voor kopende klikkers.

19 december 2013

Maar de mensen die tot nu toe hebben gekocht hebben allemaal op zondagmiddag of zondagavond besteld.
Hebben we het dan over n = 5 of n = 100? Voordat je überhaupt een beslissing neemt op basis van statistieken, moet je zowel de significantie als de relevantie daarvan doorzien. Oftewel: 5 bestellingen uitsluitend op zondag kan toeval zijn, 100 bestellingen uitsluitend op zondag is een patroon.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht