"verborgen" tekst op tekstloze pagina's

1
Ik heb deze vraag niet kunnen vinden in het archief. Vandaar dat ik hem toch maar (hopelijk niet dubbelop) hier stel. Wij hebben in onze nieuwe webwinkel "tussenpagina's" waar we geen tekst hebben staan. Deze zijn echter wel belangrijk in het gevonden worden.

Denk aan de term "houten speelgoed" waaronder het assortiment van de winkel te zien is, maar waar geen tekst opstaat. Ik wil natuurlijk echter wel graag dat deze pagina wordt opgepikt door Google.

Ik heb nu alleen Metatekst staan, heeft het daarnaast zin om een mooi stukje tekst te schrijven over het assortiment en deze dan wit te maken zodat deze niet te zien is?

Bij voorbaat dank voor de input!

Re: "verborgen" tekst op tekstloze pagina's

4
Herbel schreef:Ik heb nu alleen Metatekst staan, heeft het daarnaast zin om een mooi stukje tekst te schrijven over het assortiment en deze dan wit te maken zodat deze niet te zien is?
Dat hoeft toch niet in het wit? Als je het een beetje uit zicht wilt laten zou je het onderaan de pagina kunnen plaatsen, of een lees meer/lees minder functie inbouwen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: "verborgen" tekst op tekstloze pagina's

5
Ik bedoelde niet zozeer een sloot aan steekwoorden. Maar een stukje tekst dat er ook zou kunnen staan, maar wat ik grafisch niet zo mooi vind. Is dat echt zo onrealistisch? Ik ging ervanuit dat dit wel vaker gebeurde.

Re: "verborgen" tekst op tekstloze pagina's

9
PaulG schreef:Een pagina wordt gemaakt voor bezoekers NIET voor zoekmachines.
Dat is het standpunt voor de zoekmachine als je hoog wilt scoren.
Onzin. Als je hoog wilt scoren zal je Google en andere zoekmachines moeten pleasen. Die bezoeker leest de tekst toch niet.

Re: "verborgen" tekst op tekstloze pagina's

10
Als inhoud wel interessant is voor Google, maar niet voor bezoekers, dan is de inhoud niet interessant. Schrijf de informatie voor je bezoekers, alleen als het waardevolle informatie is dan moet je deze plaatsen. Vinden je bezoekers het interessant, dan vind Google het ook interessant.

De techniek die jij gebruikt is gewoon illegaal en zal je na verloop van tijd een penalty opleveren. Werd vroeger succesvol gebruikt, maar is echt niet de bedoeling.

Sluit me dan ook aan bij Paul. Wat Rudy aangeeft kan technisch zo zijn, maar een goede website is voor bezoekers interessant en ook voor Google. Factoren als plaatsing van tekst, etc. worden steeds beter door Google meegenomen in het algoritme. Het verstoppen van tekst is dus echt not-done meer en geen duurzame manier van optimalisatie.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m