Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Dennis02
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 februari 2013

Widget Kiyoh

20 januari 2014

Ik ben druk bezig om de snelheid van mijn Magento webshop te verhogen.
Opzich lukt het aardig (meeting met google speed test).

Nu heb ik een Widget van Kiyoh op mijn website alleen geeft deze veel problemen.
De afbeeldingen en html niet gecomprimeerd dit hierdoor geeft Google mij minder punten.

Hebben meerdere mensen dit probleem?
Daarnaast vind ik de Widget er niet uitzien de typografie ziet er niet uit.
Daarnaast zit er een border om wat er ook niet uitziet.

Nu heb ik geprobeerd om dit met css zelf op te lossen maar op een of andere manier lukt dit niet weet iemand hoe ik de bestaande css kan overschrijven. !imporant heb ik al geprobeerd.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Widget Kiyoh

20 januari 2014

De Kitoh widget wordt toch in een inline frame geladen?
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Widget Kiyoh

20 januari 2014

Ook al is het een iframe dat kan nog nadelig werken. En ik heb bij Kiyoh gezeten en was er al gauw klaar mee om het op mijn homepage te zetten. Zo ook met widgets van Twitter/Facebook en al het andere, het vertraagt de site en soms scheelt het heel veel en soms weinig (ligt ook aan de server), maar leuk is anders.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Widget Kiyoh

20 januari 2014

Ik bedoelde natuurlijk Kiyoh.

En daarmee bedoelde ik dan eigenlijk weer dat het niet mogelijk is de layout van een inline frame aan te passen met je eigen css.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Widget Kiyoh

20 januari 2014

Je kan ook een image maken van de widget, of zelfs enkele, en deze laten rouleren. Heb ik ook met de widget van eKomi. Ander systeem, zelfde principe van de widget normaal gesproken. Bij mij verversen de images elke nacht voor 6 nieuwe die de volgende dag afgewisseld worden weergegeven. Laad een stuk sneller, en je bent niet meer afhankelijk van een externe server.
 
Dennis02
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 februari 2013

Re: Widget Kiyoh

20 januari 2014

Het is inderdaad een Iframe, is het niet mogelijk om daar CCS aan toe te voegen?

@Zyra, ik heb inderdaad gisteren ook Facebook eraf gegooid en een chat module.

Misschien ligt het aan mij hoor, maar dit ziet er niet uit.
Of ben ik te kritische?

Afbeelding

Ik heb wel gezien dat ik iets kan inladen met RSS.. misschien me daar maar is in gaan verdiepen.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Widget Kiyoh

20 januari 2014

Ik had ook een chat module, zopim chat, dat vertraagde aanzienlijk en werd bij mij niet eens gebruikt. Er werd alsnog gemaild of gebeld terwijl ik echt heel vaak online was. Dan kies ik ervoor om het maar weg te halen.

Eigenlijk gebruik ik het ook nooit zelf bij andere shops. Ik ging net kijken en het is zelfs zo dat ik een badge gebruik van een andere site en daardoor de site ook trager wordt (0,9 sec).

En het valt mij heel vaak op dat dit soort externe zaken veel vertraging geven.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Widget Kiyoh

20 januari 2014

We hosten onze chat zelf, maar er wordt inderdaad erg weinig gebruik van gemaakt. Tussen 10 en 0:00 is eigenlijk altijd wel iemand online, ook op zondag, en er wordt hooguit eens per week gechat.
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Widget Kiyoh

20 januari 2014

Het is inderdaad een Iframe, is het niet mogelijk om daar CCS aan toe te voegen?

@Zyra, ik heb inderdaad gisteren ook Facebook eraf gegooid en een chat module.

Misschien ligt het aan mij hoor, maar dit ziet er niet uit.
Of ben ik te kritische?

Afbeelding

Ik heb wel gezien dat ik iets kan inladen met RSS.. misschien me daar maar is in gaan verdiepen.
Is het niet mogelijk om de css aan te passen met de !important tag?
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Dennis02
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 februari 2013

Re: Widget Kiyoh

20 januari 2014

Bedankt voor de tip @eentje alleen dit heb ik al geprobeerd.
En werkt niet.
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Widget Kiyoh

20 januari 2014

Ook niet als je het in een aparte stylesheet stopt en deze helemaal onderin de pagina laat inladen? dus nadat de widget geladen word.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Gebruikersavatar
inetverhuurshop
Berichten: 197
Lid geworden op: 14 februari 2013
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: Widget Kiyoh

20 januari 2014

Als ik je een tipje mag geven,

Probeer de volgende benadering eens: Kiyoh heeft een XML feed, deze kun je ophalen en lokaal hosten. Bouw een snippet naar het voorbeeld van KiYoh of eigen wens.

Mocht KiYoh traag zijn of uit de lucht zijn, heb je geen centje pijn.
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Widget Kiyoh

20 januari 2014

Ook niet als je het in een aparte stylesheet stopt en deze helemaal onderin de pagina laat inladen? dus nadat de widget geladen word.

Iets laden nadat het gebruikt moet worden? Dat is letterlijk met het zout komen als het ei op is :lol:

Je kunt met CSS geen extern gehoste pagina's veranderen.
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Widget Kiyoh

21 januari 2014

KiyOh werkt naar mijn weten met een Iframe... Hoeft niet slecht te zijn, maar zorgt er wel standaard voor dat het frame gelijk met de pagina geladen wordt.

Dat kun je zelf echter wel oplossen met een stukje code kennis. Zo zijn er diverse trucjes om het iframe toch asynchroon te laden: http://www.aaronpeters.nl/blog/iframe-l ... erformance .

Andere manier is om de widget zelf serverside in te laden en te cachen. Dat maakt het echter wel erg complex...

PS: CSS wijzigen van een iframe dat extern gehost wordt is in principe niet mogelijk... CSS in je eigen pagina zetten heeft dus geen zin.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Widget Kiyoh

21 januari 2014

De KiyOh widget is inderdaad een inline frame waarin een complete webpagina wordt geladen. Een work-around is daarom lokaal een kopie opslaan van de HTML-, CSS- en JavaScript-bestanden van de KiyOh-pagina. Die kun je vervolgens voor snelheid optimaliseren met bijvoorbeeld:

• een YUI-compressor voor minified code;
• gzip voor gecomprimeerd HTTP-verkeer;
• een .htaccess met clientcaching op 1 dag.

Daarmee heb je meteen ook de mogelijkheid om de CSS-opmaak naar je hand te zetten, dus dat is twee vliegen in één klap. CSS van een webpagina in een inline frame aanpassen kan inderdaad niet, tenzij je zelf die CSS host.

Is het geheel hiermee nog niet snel genoeg (onwaarschijnlijk), dan toon je het inline frame met JavaScript en een trigger die pas afgaat na het laden van de webpagina. Voor moderne browsers kan dat eenvoudig door defer toe te voegen in <script src="..." type="text/javascript" defer="defer">...</script> in de footer van de webpagina.
 
Vrije vogel
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 december 2013

Re: Widget Kiyoh

15 oktober 2016

Ik haal de kiyoh data op deze manier binnen en gebruik ze dan in mijn eigen widget:

<?php

date_default_timezone_set("Europe/Amsterdam");
    $positive = "";
$naam = "";
$pubDate = "";


 $cache_file = '/home/mysite/public_html/Star/kiyoh_cache_' . date('Ymd') . '.inc';
        if (file_exists($cache_file)) {
include ($cache_file);
}else{
$aData = array();
    $xml = simplexml_load_file("https://www.kiyoh.nl/xml/recent_company ... y_id=88888");
    $aData['reviews'] = $xml->company -> total_reviews;
$aData['average'] = $xml->company -> total_score;

for ($i=0; $i<10; $i++){
 $positive = $xml -> review_list -> review[$i]-> positive;
 $naam = $xml->review_list -> review[$i] -> customer -> name;
 $total_score = $xml->review_list -> review[$i] -> total_score; 
 if ($positive != "" && $naam != "" && $total_score >= 8 {
  $xmlDate = $xml->review_list -> review[$i] -> customer -> date;
    $phpDate = new DateTime(substr($xmlDate,0,19));
    $pubDate .= $phpDate -> format('d/m/Y');
break;
 }
 
}
if (strlen($positive) >= 140){$positive = substr($positive,0,140)."....meer";}
$aData['positive'] = $positive;
$aData['name'] = $naam;
$aData['pubdate'] = $pubDate;
$newData = array_map('trim',$aData);

$strFileContent = "<"."?php".PHP_EOL."$"."aData = ".var_export($newData, true).PHP_EOL."?".">";
file_put_contents($cache_file,$strFileContent);

for ($days = -1; $days > -7; $days--) {
            $old_cache_file = 'Star/kiyoh_cache_' . date('Ymd', strtotime($days. ' day')) . '.inc';
            if (file_exists($old_cache_file)) {unlink ($old_cache_file);}
}

}
?>