Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
munga
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 januari 2013

marktplaats banner

26 april 2014

de webwinkel loopt nu aardig, iets boven verwachting zelfs maar het kan altijd beter.

om klanten te winnen adverteer ik via admarkt, hier komt een licht rendement uit maar een gekkenhuis is het niet, maar beter dan adwords.

nu ben ik gebeld door een marktplaats dame die me een banner advertentie aanbied, dat is een horizontaal plaatje tussen de ander advertenties.

je moet wel even voor 2500,- een contract tekenen, maar in dat bedrag beloven ze ook voor 5.20,- 1000 impressies. (impressie is volgens mij een show van de pagina)
dus voor dat bedrag zou je ongeveer 48000 impressies hebben.
nu zijn impressies nog geen clicks. mijn ervaring is dat ik van de 100 impressies ongeveer 1 - 5 kliks heb naar de site
maar misschien liggen de verhoudingen met een banner anders.
heeft iemand ervaring met rendement uit een banner?

bedankt alvast
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: marktplaats banner

26 april 2014

Nou ik zou het niet doen, het is pas interessant als je namelijk ook die €2500,- er uithaalt en denk je dat dat gaat lukken? Er zitten ook gewoon mensen bij die weten dat banners geld kosten en er expres op klikken zodat het je geld kost. Maar dit zijn impressies en dat vind ik dan helemaal veel.
Ik sta ook op een site met een banner voor een half jaar en heb daar zover ik kon herleiden 1 bestelling vandaan gekregen.

Ik zou het gewoon bij admarkt houden.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: marktplaats banner

27 april 2014

Ik denk dat je je goed moet realiseren dat:

- Banners niet in Google resultaten omhoog komen
- Bezoekers van Marktplaats voor advertenties komen, niet voor banners
- Veel pageviews "verloren" gaan aan mensen die direct naar beneden scrollen

Het hangt natuurlijk sterk van je product af, maar voor 2500,- kun je ook veel admarkt kliks genereren. Persoonlijk denk ik dat je daarmee een beter resultaat kunt behalen.

Banners zijn leuk voor naamsbekendheid, om je merk te laten zien, maar om er echt verkopen mee te genereren... Ik betwijfel het.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: marktplaats banner

27 april 2014

nu zijn impressies nog geen clicks. mijn ervaring is dat ik van de 100 impressies ongeveer 1 - 5 kliks heb naar de site
Zijn dat ook jouw ervaringen met Marktplaats? Je kunt namelijk geen appels met peren vergelijken: elders adverteren kan heel anders uitpakken.

De click-through rate op banners is gemiddeld 0,1%. Als we aannemen dat je conversieratio 3% is, dan krijg je dus de som:

48.000 impressies × 0,1% click through × 3% conversie = 1,44 bestelling.

Dat is € 1.667 per bestelling! Of afgerond gewoon de volle € 2.400 voor één bestelling…

Als we het rooskleurig inschatten met een click-through rate en een conversie van beide 5%, dan zou je 120 bestellingen hebben die je € 20 per bestelling kosten.

Je kunt die € 2.400 veel beter besteden bij Google AdWords, denk ik. Sterker nog: ik heb zelf wel eens een AdWords-campagne gedraaid die bij Marktplaats bovenaan werd getoond. Voor heel wat minder heb je dan een veel groter effect.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: marktplaats banner

27 april 2014

Klopt de beginpost? Als er staat 5,20 euro CPM dan krijg je voor 2500,- euro 480.000 views (En dat is 10x zoveel)
 
munga
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 januari 2013

Re: marktplaats banner

27 april 2014

klopt inderdaad 480000. foutje
maar dan nog staat het niet in verhouding denk ik
 
AdriaanBoot
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 juni 2013
Contacteer:

Re: marktplaats banner

11 mei 2014

klopt inderdaad 480000. foutje
maar dan nog staat het niet in verhouding denk ik
Je betaald dus €5 CPM (cost per mille). Dit is fors voor displaycampagnes, maar niet ongebruikelijk. Zoals Ward hierboven echter ook al aangeeft maakt het niet zoveel uit als het budget maar geld opleverd.

Is dit niet het geval, dan kun je beter display advertising proberen via Google AdWords. Via AdWords kun je vaak voor lageren CPM-tarieven display inkomen en precies zien op welke websites de goede impressies zitten.

Ook marktplaats.nl is voor een deel bereikbaar via het Google Display Network.
Met Impactful.nl ben ik beschikbaar voor freelance online marketing opdrachten. Lees mijn blog over Enhanced Ecommerce.