"Like ons op Facebook en ontvang ** korting"

1
Goedemiddag,

Ik heb een aantal keer gezien dat je bij een webshop korting ontvangt na het liken van de facebookpagina (in de vorm van een kortingscode). Mijn vraag was nu alleen, hoe kan ik dit instellen op mijn facebook? Mensen ontvangen direct de code als ze de pagina geliked hebben. Het gaat hier volgensmij om een Facebook app, maar ik zou niet weten welke.

Iemand tips?

Re: "Like ons op Facebook en ontvang ** korting"

3
HorseTopShop schreef:Ik ken de app niet, maar vraag me wel af hoe het werkt. Is het dan niet dat als ze liken, ze een kortingscode krijgen. Vervolgens unliken, weer opnieuw liken en dan weer een kortingscode ontvangen?

Of mensen die alleen maar liken voor de kortingscode en daarna weer unliken.
Daar heb je natuurlijk niks aan.
In je systeem kun je natuurlijk instellen hoe vaak men de kortingscode kan gebruiken.

Bij dit 2e heb je wel kans om tegen aan te lopen inderdaad, maar ik ga er vanuit dat dit maar een klein percentage is van de mensen.

Re: "Like ons op Facebook en ontvang ** korting"

4
WmoT schreef:
HorseTopShop schreef:Ik ken de app niet, maar vraag me wel af hoe het werkt. Is het dan niet dat als ze liken, ze een kortingscode krijgen. Vervolgens unliken, weer opnieuw liken en dan weer een kortingscode ontvangen?

Of mensen die alleen maar liken voor de kortingscode en daarna weer unliken.
Daar heb je natuurlijk niks aan.
Bij dit 2e heb je wel kans om tegen aan te lopen inderdaad, maar ik ga er vanuit dat dit maar een klein percentage is van de mensen.
Daar zou ik niet zomaar van uitgaan. Zijn tal van onderzoeken die aantonen dat dergelijke acties nauwelijks zin hebben. Gaat om creatieve en originele content op je FB page.

Als mensen je al niet direct unliken zullen ze nooit iets doen met oninteressante content. En dankzij het facebook algoritme zullen jouw posts ook niet meer zichtbaar zijn als er niks mee gebeurd.

Los daarvan kan het wel een optie zijn om likes te krijgen, maar of het daadwerkelijke sales oplevert is de vraag.

(bedenk me nu dat je korting geeft voor een like; dus mensen die niks kopen hebben ook geen incentive om te liken, waardoor je dus niet zomaar een zooi ongeinteresseerden krijgt.)
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: "Like ons op Facebook en ontvang ** korting"

5
Hoi,

Ik ben bezig met een marketingverslag voor een schoolproject en heb een (dringende) vraag. Ik had gelezen op internet dat deze "Like voor korting" actie op Magento geld kost ($59,99), nu is mijn vraag klopt dit of dit geheel gratis? Verder zou ik graag willen weten hoeveel uur een gemiddeld persoon hieraan bezig is, moet ik hier 1,2,5 of zelfs 10 uur voor rekenen?

Heb zelf niet de mogelijkheid om in Magento te werken dus vandaar deze vraag hier.

Met vriendelijke groet,

Bram

Re: "Like ons op Facebook en ontvang ** korting"

6
Ik had gelezen op internet dat deze "Like voor korting" actie op Magento geld kost ($59,99), nu is mijn vraag klopt dit of dit geheel gratis?
Als je het op internet gelezen hebt waarom geloof je het dan niet? Als hier wat geschreven wordt heb je het opnieuw op internet gelezen. Kies je dan wat je zelf het beste bevalt of de waarheid?

Re: "Like ons op Facebook en ontvang ** korting"

7
Dit soort dingen kun je vaak gewoon kopen in de vorm van een plug-in.
Indien je een programmeur kent of weet zou je die ook kunnen vragen of diegene een script kan schrijven. De vraag blijft echter hoeveel toegevoegde waarde het heeft.
https://www.flobbi.nl
Flobbi - Verkoop je smartphone & tablet!
Hoge vergoeding, gratis aangetekend verzenden en lid van Stichting WebwinkelKeur.