Ik heb er naar gekeken, en geprobeerd.
Maar ik snap er werkelijk helemaal geen drol van
Ze hebben het over aangepaste kanaalgroeperingen. Maar als ik er dan eentje aanmaak is de enige bron die ik kan kiezen "advertentie" en alles wat met advertenties te maken heeft.
Alle termen die genoemd worden in de link komen niet eens voor. Ik kan ze niet vinden in ieder geval.
Hier moeten jullie allemaal toch last van hebben?
Ik ben toch niet de enige?
Alle betaalpagina's van alle banken bij klanten die met Ideal betalen worden onder het kanaal Referrer gezet.
Het is dus niet meer te herleiden of die verkopen bij Adwords vandaan kwamen, of via Organic of zelfs via een campagne.
Dit zijn nou eigenlijk juist voor de meesten van ons de belangrijkste punten waarvoor Analytics gebruikt word denk ik.
Ik heb gelukkig op mijn eigen server nog Piwik geïnstalleerd die realtime alles ook analyseert en groepeert.
Daar kan ik nog wel de dingen in terugvinden. Hoewel deze eigenlijk niet echt geschikt is om de adwords campagnes te volgen.
Meer organic, direct en referrers.
Ik wil het gewoon weer zoals het was. Dat het weer klopt allemaal.
Het klopte bij de normale Analytics en bij de Universal Analytics trekt ie alles uit elkaar.
Kan toch niet zo spannend zijn dat ik meters diep in de instellingen moet zoeken en rommelen met filters, custom channels en dergelijke?
Wie kan mij anders hiermee helpen? Tegen betaling uiteraard?
Want dit moet gewoon wel werken zodat ik ook echt iets eraan heb en kan zien via welke kanalen mijn verkopen zijn gegaan zodat ik daarop kan sturen.