Mailingsoftware

1
Sinds een jaar of 7 ben ik al lid van de website budgetmailer.com waar ik mijn digitale nieuwsbrieven mee verstuur. Hiervoor betaal ik doordat ik vaste klant ben zo'n 60 euro excl. btw per jaar voor.

Toch ben ik zover dat ik eens verder wil gaan kijken, met name omdat ik wat functies zou willen hebben die het momenteel niet heeft en ik bij de eigenaar al een paar keer had aangegeven (verdeeld over een paar jaar) dat ik die functies zou willen, maar nog niet echt zoden aan de dijk zet. Vandaar dat ik eens de vraag hier voor wil gaan leggen en graag jullie ervaringen zou willen weten rondom het versturen van maillingen per e-mail.

Op maandbasis verstuur ik gemiddeld voor de verschillende doelgroepen (dus zowel mijn massagepraktijk als productenlijn) rond de 5.000 mails de deur uit. Wat mij ideaal lijkt in de software die ik zoek is in elk geval de volgende functionaliteiten:

Wat ik nu al heb:
- Goede editor waar ook kant-en-klare templates in zitten
- Statistieken met daarbij hoeveel er geopend is, bouncerate, hoeveel kliks, op welke link en door wie
- Statistieken van hoeveel afmeldingen per mailing en wie zich hebben afgemeld
- Deelmogelijkheden van twitter, google+ en facebook
- Mogelijkheid tot het verkrijgen van een link om oude nieuwsbrieven terug te kunnen krijgen

Wat ik graag erbij zou willen is:
- Uitgestelde verzending; dus ik kan dan vooraf een nieuwsbrief/mailing klaar maken en instellen om dat bv. morgen om 10.00u te verzenden
- In kaart kunnen krijgen van de e-mailadressen die langere tijd dus niet mijn e-mails lezen (om daarmee geopend/ongeopende rate omhoog te brengen, dus meer kwaliteit in de mailinglijst te behalen).

Wie kent software (digitaal) die dit mogelijk maakt? Bij voorkeur een beetje in dezelfde prijsklasse als waar ik nu in zit.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.

Re: Mailingsoftware

2
oempro door ochteth

Is duurder dan wat je aangeeft. Kan echter wel een boel.

hoe er wel rekening mee dat je bij veel providers zelf niet zo veel mails kan versturen.
Vele hebben een beperking per minuut of dag.
Verzend je vanaf je eigen domein zorg voor goed spf record zodat je mails aankomen.
OEMpro heeft de mogelijkheid voor een link om je af te melden. mailadres komt dan op een zwarte lijst waardoor zelf als je deze weer toevoegt de klant toch niets krijgt.

Als je nu 60 euro betaald ben je al goedkoop uit.
OEMpro moet je op een server laten draaier. Hoster zoeken. Beste is een goedkope vps maar dat kost je 10 euro per maand. Beetje linux kennis voor installatie.

Re: Mailingsoftware

3
Dank voor je suggestie.

Echter is dat echt software die je moet downloaden, terwijl ik eigenlijk zoiets zoek zoals budgetmailer aanbied, wat je online kan doen, dus niet op je eigen server, maar op de server van zo'n provider/aanbieder.

Verder hoeft het niet persé goedkoper te zijn (is altijd meegenomen), maar als het de functionaliteiten heeft die ik wil, mag het best wat oplopen naar de richting van 80-100 euro excl. btw (voor wat ik ervoor over heb).
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.

Re: Mailingsoftware

4
Mailchimp kan alles uit je lijstje (en meer). Ze hebben een gratis versie waarmee je in totaal 12.000 mails per maand mag sturen naar max 2.000 adressen. Heb je meer adressen dan hebben ze prepaid of abonnementen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Mailingsoftware

5
De 5.000 is niet het aantal adressen: dat is het totaal aantal e-mailtjes per maand. Het aantal adressen is minder (weet niet exact hoeveel, er zit enige overlap in).
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.