Keywoord pagina optimalisatie

1
Vraag over SEO voor keywoorden voor mijn webwinkel.
Hieronder een fictief voorbeeld om het duidelijk te maken (ook zoek aantallen fictief).

Stel je hebt een webwinkel die koekjes verkoopt en je hebt een categorie: webwinkel.nl/koekjes
Deze categorie koekjes heeft een zoekvolume van 4400 per maand volgens Google Adwords zoekplanner.

Ik ben bezig om die categorie goed zichtbaar te maken, dmv SEO / Linkbuilding.
Dus de pagina optimaal inrichten voor zoekwoord koekjes.

Daarbuiten zijn er enorm veel zoektermen met minder volume erg interessant, zoals bijvoorbeeld deze drie (kunnen er veel meer zijn):
chocolade koekjes - 720 (fictief zoekvolume per maand)
koek bij de thee - 140
lekkernij tussendoor - 50

Nou mijn vraag:
Hoe zorg ik ervoor dat ik ook op die keywoorden goed scoor ?
Verwerk ik die zoektermen ook op 1 pagina: webwinkel.nl/koekjes, of maak ik juist aparte pagina's voor deze zoektermen?
Ik ben met het laatste begonnen, maar nu wordt het een beetje een wirwar aan pagina's.

Hoe pak je dit aan?

Re: Keywoord pagina optimalisatie

2
Ga zo door en blijf één zoekterm gebruiken per pagina. Voor de zoekwoorden die je op je website niet 'kwijt' kunt lijkt een blog mij uitermate geschikt. Zo blijf je ook op deze zoekwoorden scoren terwijl je een wirwar aan pagina's voorkomt.

Wees hierbij relevant voor je doelgroep. Kom met tips, oplossingen en beantwoord de meest voorkomende vragen. Wil men weten hoe je de lekkerste chocoladekoekjes maakt? Blog erover. Krijg je veel vragen over het 'opbergen van koekjes' dan schrijf jij een blog met 'de 10 hipste koekjestrommels op het web'. Etc.

Voor meer blogtips verwijs ik je graag naar het internet. Succes!
Pintip pinautomaat huren voor beurs, evenement of (pop-up) winkel? ✓ Geleverd binnen 24 uur ✓ Reviews 8.9

Re: Keywoord pagina optimalisatie

3
Gebruik idd 1 pagina per zoekwoord.

Voor goede seo gebruik je het zoekword ook in je koptekst tussen h1 headers.
Daarnaast een tekst van liefst 300 woorden waarbij google het ook steeds fijner gaat vinden als meer woorden gebruikt. Natuurlijk kun je op deze pagina ook andere zoekwoorden gebruiken dat vergroot ook het bereik van de pagina en de relevantie voor google. Google kan steeds meer inhoudelijk teksten begrijpen en goede teksten zullen alleen maar beter gaan scoren.

doe je dit op 1 website dan kun je in je koekjes tekst ook een interne link plaatsen naar chocolade koekjes.

In je meta informatie kun je een titel ingeven, gebruik hier ook vooraan koekjes, Lekkere zelf gemaakte chocolade koekjes. (titel, max 70 karakters)
Bij meta omschrijving, een tekst om mensen naar jou pagina te lokken.

Let op vul je niets in wordt er meestal het eerste gedeelte van de tekst genomen. Dit is niet altijd de beste tekst om mensen te trekken. Vul dus altijd de omschrijving zelf in, 150 karakters.

Re: Keywoord pagina optimalisatie

4
bbob schreef:Gebruik idd 1 pagina per zoekwoord.
Correct!

Ik kan de vindplaats zo 1-2-3 niet terugvinden, maar las ook een nadrukkelijk advies van Google zelf om daarom één webpagina per product te gebruiken.

Nu doet iedereen dat eigenlijk automatisch al, maar het heeft wel consequenties voor categoriepagina's en andere soorten webpagina's waarop je méér dan één product brengt, bijvoorbeeld gebundelde producten.

En dat leidt tot iets dat voor sommigen best lastig in te vullen is in de praktijk: een categoriepagina moet vooral over de categorie gaan en liever niet over de producten in die categorie.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Keywoord pagina optimalisatie

5
Wij hebben categorie pagina's voor de belangrijkste groep producten.
Bij neem autoradio of navigatie of broeken.
In magento zelf heb je de mogelijkheid cms pagina's aan te maken en daar kun je een sleutelwoord geoptimaliseerde pagina aanmaken.
Je kan er dan voor kiezen wel of geen producten te tonen of als mensen op je website zijn gebruiken ze het menu om verder te zoeken.

Een blog is tegenwoordig ook een onderdeel van een webshop en ook daar kun je geoptimaliseerde pagina's maken over een product of een sleutelwoord.

Re: Keywoord pagina optimalisatie

6
Bedankt voor jullie antwoorden.
Zoals ik al aangaf heb ik nu meerdere geoptimaliseerde pagina's met dezelfde producten. Voor google zoekvolume staat het dus telkens onder een andere (pagina) naam. Het is dus nu een wirwar van pagina's, van eigenlijk hetzelfde aanbod.
Misschien moet ik me er ook niet zo druk om maken, want inderdaad als mensen eenmaal op je website zijn, gebruiken ze het menu (categoriepagina's) om verder te zoeken.

De tips voor het blog, ga ik zeker oppakken.

Re: Keywoord pagina optimalisatie

7
Men zegt zelfs dat wanneer je de teksten tegenwoordig gaat inrichten Google al zoekt naar "Gerelateerde onderwerpen".

SEO-teksten worden veelal op deze manier geschreven:
"Stuk tekst - Keyword - stuk tekst - keyword - stuk tekst etc..". Standaard de term in de titels verwerken etc...

Maar tegenwoordig begint Google je tekst te scannen naar connecties die te maken hebben met je onderwerp om de kwaliteit van je tekst te beoordelen. Stel ik schrijf een artikel over: "Chocola".

Dan zoeken ze naar allerlei relaties met Chocola > Cacao > Cacaobonen > Snoep > Smaak > Effect > Soorten Chocolade etc etc.....

Niet jezelf blindstaren op de term "Chocola", maar zorg dat je aanknopingspunten geeft voor de zoekmachine.
* Handleiding voor de opzet van een WooCommerce webshop
* Deel 2: Producten versturen en verzendkosten berekenen binnen WooCommerce.

Re: Keywoord pagina optimalisatie

9
Wat niels zegt klopt. Schreef het ook hierboven, google is steeds meer in staat teksten te begrijpen en inhoudelijk goede teksten zie ik steeds beter scoren. Sterker nog een lange tekst doet het ook steeds beter. In een langere tekst kun je dan ook veel over het onderwerk vertellen zoals niels aangaf. Chocolade is snoep, je kan er chocolademelk van maken, een taart mee maken enz enz.

Re: Keywoord pagina optimalisatie

10
bbob schreef:Sterker nog een lange tekst doet het ook steeds beter.
Helemaal mee eens! Men heeft mij vrij vaak verteld dat ik een aantal artikelen korter moest maken en opdelen in diverse onderdelen en die naar elkaar moest inner-linken (bv deel 1, deel 2, deel 3 etc)...

Dagelijks 70% meer verkeer ten opzichte van artikelen met hetzelfde onderwerp die minder dan 900 woorden bevatten.
* Handleiding voor de opzet van een WooCommerce webshop
* Deel 2: Producten versturen en verzendkosten berekenen binnen WooCommerce.