Nieuwe webwinkel, wanneer de eerste kopers

1
Hallo,

Ik ben twee weken geleden een webwinkel opgestart in goedkope sieraden en accessoires. Ik heb een goede start gemaakt op Facebook om mezelf te promoten en flink aan de slag gegaan met AdWords.

Nu rest mij alleen de vraag hoe lang het bij jullie heeft geduurd voordat je daadwerkelijk kopers had in je webwinkel.

Aangezien ik veel bezoekers krijg maar nog geen kopers heb gehad (behalve 2 familieleden) twijfel ik aan mijn assortiment: Is het te duur? Valt het niet in de smaak?

Kunnen jullie mij helpen aan het beantwoorden van deze vraag.

Het gaat om de webwinkel http://www.l-unique.nl

Alvast bedankt!

Re: Nieuwe webwinkel, wanneer de eerste kopers

2
L'Unique schreef:Hallo,

Ik ben twee weken geleden een webwinkel opgestart in goedkope sieraden en accessoires. Ik heb een goede start gemaakt op Facebook om mezelf te promoten en flink aan de slag gegaan met AdWords.

Nu rest mij alleen de vraag hoe lang het bij jullie heeft geduurd voordat je daadwerkelijk kopers had in je webwinkel.

Aangezien ik veel bezoekers krijg maar nog geen kopers heb gehad (behalve 2 familieleden) twijfel ik aan mijn assortiment: Is het te duur? Valt het niet in de smaak?

Kunnen jullie mij helpen aan het beantwoorden van deze vraag.

Het gaat om de webwinkel http://www.l-unique.nl

Alvast bedankt!

Wat mij opvalt; je gebruikt erg weinig tekst. En laat dat nu heel belangrijk zijn voor zoekresultaten. Ik zou dus bij ieder artikel een beschrijving toevoegen. Wat zijn de materialen, wanneer gebruik je ze, etc. Kijk eens bij de concurrent hoe ze het daar doen.

Ook je 'over ons' is erg summier . Dat is iets wat bijna alle bezoekers even aanklikken, vergis je daar niet in. Dat moet dus vertrouwen uitstralen. Vertel dus een verhaal over jezelf en, even belangrijk, doe er een leuke foto van jezelf bij.
http://www.goedkopezwembroeken.nl : Zwemmen in het voordeel!

Re: Nieuwe webwinkel, wanneer de eerste kopers

3
Wat mij meteen opvalt is dat er ontzettend veel wit in de webshop zit. Hoeft natuurlijk niet een bezoeker af te schrikken, viel mij enkel erg op.

Het is belangrijk om SEO gericht je producten neer te zetten. URL, Teksten, headers, Meta discriptions, linkbuilding etc voor het verzorgen van informatie op een correcte wijze richting Google. Heb je een Sitemap geupload? Welk platform draai je?

Wat mij opviel, en wat mij af zou schrikken is de tekst:
Verzendkosten zijn €2,95 (tenzij het niet in de brievenbus past, dan wordt het €6,95)
Wanneer is het te groot, en past het niet meer? Dan moet je een gigantisch aantal armbanden kopen? Ik zou richten op 2,95 verzendkosten, en een klant pas inlichten bij aankoop. Wellicht kan je back-end systeem hier de geschikte rechten wel voor opmaken..

Voor de rest een leuke shop, veel linkbuilden en je webshop kan in zijn branche misschien wel scoren. Zijn natuurlijk vrij veel webshops met deze producten.
Blank Bean - Digital Agency
Fixie fiets kopen? Meer dan 100 fixie fietsen! TheFixedGearShop.com

Re: Nieuwe webwinkel, wanneer de eerste kopers

4
Het eerste wat mij opvalt zijn de foto's bij 'nieuw in onze webwinkel'. Wat jammer dat daar net de blikvanger van de armband, de bedel, precies buiten beeld valt.

De rubriek kettingen is nog leeg. Kun je die niet weglaten zolang er niets in staat?

Je aanbod is nog erg karig en ook nog niet echt bijzonder. Je prijzen zijn prima, je hebt wel leuke dingen, maar er zijn al zoveel shops die dit verkopen. En juist omdat er zoveel shops zijn, moet je eigenlijk proberen er op een bepaalde manier uit te springen.

Wat een koper ook kan tegenhouden, is het gebrek aan informatie bij de producten.
Als ik bij deze oorbellen kijk: http://www.l-unique.nl/a-38506518/oorbe ... pel-zwart/, zie ik helemaal geen informatie over de oorbellen zelf, alleen het zinnetje over de verzendkosten.

Dus: wat is het voor soort oorbel, wat is de maat, wat is het materiaal, hout, glas, metaal?
En dat zie ik bij alle producten terug. Veel te weinig of zelfs totaal geen informatie.

Neem bijvoorbeeld de sjaals. Je zal het maar niet prettig vinden om iets van polyester te dragen omdat je dat vindt kriebelen. Dan wil je wel weten wat je koopt, dus als je dat er niet bij ziet staan, dan koop je het dus niet. Dan ga je naar een andere shop die dat er wel bij heeft staan.

Succes!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Nieuwe webwinkel, wanneer de eerste kopers

5
Bedankt voor de tips! Hier kan en ga ik mee aan de slag.

Als meer mensen nog wat tegen komen, meld dit gerust. Ik leer hier alleen maar weer van.

@Axel, ik heb zojuist een sitemap geupload. Ik heb mijn webwinkel opgericht bij mijnwebwinkel.nl

Re: Nieuwe webwinkel, wanneer de eerste kopers

6
L'Unique schreef: Aangezien ik veel bezoekers krijg maar nog geen kopers heb gehad (behalve 2 familieleden) twijfel ik aan mijn assortiment: Is het te duur? Valt het niet in de smaak?
Te duur is het assortiment zeker niet, maar als ik 2,95 verzendkosten moet betalen voor oorbellen van 4,95 dan haak ik af!

Ik begrijp dat de marge laag is, maar zou de verzendkosten zo laag mogelijk houden, zeker bij brievenbuspost! De drempel om te kopen moet je zo laag mogelijk houden!

De productfoto's vind ik erg onduidelijk, de sjaal/het kleedje op de achtergrond leidt erg af af, waardoor het daadwerkelijke product slecht te zien. Vrijstaande foto's zijn wat lastiger om te maken (zeker bij sieraden) maar geven uiteindelijk een veel beter beeld van het product!

Re: Nieuwe webwinkel, wanneer de eerste kopers

8
Je moet in ieder geval een productfoto plaatsen waarop de oorbellen zonder het kaartje te zien zijn, zodat ook te zien is wat voor oorbel het is.

Op zich vind ik de foto's op een sjaal of trui gemaakt wel sfeervol en ik vind het mooi dat er contrast is met het toch wel vele wit op de site. Mick heeft wel een punt dat hier en daar de achtergrond wat overheerst, waardoor de aandacht afgeleid wordt van het onderwerp. Bijvoorbeeld bij de oorbellen met de veertjes.

Je kunt eens kijken hoe andere shops hun sieraden presenteren?

Re: Nieuwe webwinkel, wanneer de eerste kopers

9
Ik heb inderdaad getwijfeld of ik mijn producten zo moet presenteren.
In eerste instantie vond ik het echt heel gaaf en mooi, maar hoe vaker ik naar de afbeelding keek hoe meer het mij ging storen.

Ik heb laatst wat foto's gemaakt met een witte achtergrond en dan komt alles veel beter uit, maar mijn website wordt wel "kaler/minder kleur" is dit dan belemmerend voor de bezoekers? Wordt het dan te simpel waardoor mensen afhaken.

Dit is voor mij wel een drempel om mijn producten anders te presenteren, en het overzicht te bewaren

(Bedankt voor de tips! )

Re: Nieuwe webwinkel, wanneer de eerste kopers

10
L'Unique schreef:Ik heb laatst wat foto's gemaakt met een witte achtergrond en dan komt alles veel beter uit, maar mijn website wordt wel "kaler/minder kleur" is dit dan belemmerend voor de bezoekers? Wordt het dan te simpel waardoor mensen afhaken.

Dit is voor mij wel een drempel om mijn producten anders te presenteren, en het overzicht te bewaren

(Bedankt voor de tips! )
Het product is nu een relatief klein onderdeel van de foto, door verder in te zoomen, is de afbeelding minder 'wit'.
Wij hebben zelf o.a. dunne zilveren kinderarmbandjes met een klein bedeltje eraan. Als we deze compleet op de foto zetten is het product niet tot nauwelijks te zien. We hebben deze 200-300% ingezoomd op het bedeltje en laten de armband zelf maar een klein stukje zien! Op de productpagina staat een 2e foto waar de armband in z'n geheel te zien is! Kortom een beetje spelen met de foto's!

Je hebt ook 2 horloges (foto leverancier?) Ingezoomd op de kast. Als deze een paar keer dupliceerd, krijg je voor jezelf een beeld hoe het is als je alle horloges op deze manier presenteerd.

Re: Nieuwe webwinkel, wanneer de eerste kopers

11
Verplaats je in de bezoeker, als je wel redelijk veel bezoekers hebt maar ze converteren niet, dan kan het aan een aantal dingen liggen:

- Je adwords-campagne is niet goed ingericht en te globaal waardoor mensen niet vinden wat ze willen zoeken.
- Je adverteert je website binnen de verkeerde doelgroepen en fora, de producten spreken niet aan bij de bezoeker.
- De bezoeker voelt zich niet vertrouwd binnen je webshop.
- De bezoeker moet teveel data invullen wat niet van belang is om een bestelling af te handelen. Hoe minder handelingen hoe beter.

Natuurlijk kunnen er nog veel meer oorzaken zijn. Zelf zien we bijvoorbeeld dat een professionele layout direct voor vertrouwen zorgt en ook de conversie verhoogt. Probeer ook eens je verzendmethode op te hemelen. Zorg dat je vertrouwen kweekt en professioneel overkomt. Groene vinkjes met verzendmethodes en zekerheden... dat wil ik zien... Ik wil weten of de kwaliteit van een tas goed is, reviews verkrijgen zonder bestellingen lukt natuurlijk niet, maar je kunt het meenemen in de toekomst.
* Handleiding voor de opzet van een WooCommerce webshop
* Deel 2: Producten versturen en verzendkosten berekenen binnen WooCommerce.

Re: Nieuwe webwinkel, wanneer de eerste kopers

12
Afhankelijk van je doelgroep 'converteer' je normaliter 1 op de 50 tot 1 op de 200 bezoekers.
Dat zijn dus conversiepercentages van 0,5 tot 2%.
Ik heb een heel specialistische site, met een conversiepercentage van bijna 4% wat vrij hoog is. Bij 200 bezoekers heb ik dan dus 8 bestellingen. Het is een vrij uniek assortiment.

Een andere site van mij heeft veel concurrentie en prijsvergelijkers en converteert een kleine 1%.

Ik zou niet weten hoe jij zou uitkomen met jouw assortiment, maar als jouw dingen niet 123 ergens anders te vinden zijn moet jij ook zeker wel 1% conversie kunnen halen.

Als je daar 100 bezoekers voor nodig hebt en die kosten je bijv. 10 cent per klik (wat heel weinig is), ben je dus al een tientje kwijt voor je 1 ketting hebt verkocht van 2.50.

Dus ik zou volop inzetten op SEO, fora, social media etc.

Re: Nieuwe webwinkel, wanneer de eerste kopers

13
Ik sluit me aan bij mijn voorganger. Trek nooit te snel conclusies, je bent nog maar 2 weken online! Andere webwinkels hebben al vaste klanten, daar zal de conversie altijd hoger zijn. Zet de eerste tijd dus vooral in op relevante bezoekers, dat zal eerst investeren zijn en later pas geld opleveren. Gebruik echter wel je gezonde verstand, denk na waarom klanten bij jou zouden moeten kopen en niet bij iemand anders. Maak die voordelen ook goed zichtbaar voor bezoekers, zodat ze in 1 oogopslag kunnen zien wat jouw webwinkel uniek maakt. Evalueer daarna elke maand de resultaten en kijk wat je nog kan verbeteren. Kleine aanpassingen aan je website werken echter achter de comma, zorg daarom eerst voor voldoende (relevant!) publiek om goed te kunnen testen.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Nieuwe webwinkel, wanneer de eerste kopers

14
Denk ook niet in geld, denk in goodwill ;) winst (die je zak in gaat) ga je de komende tijd niet maken dus maak daar ook geen doel van. Stel doelen wat je wilt bereiken in het eerste half jaar bijvoorbeeld. Ga aan de slag om dit doel te realiseren, haal je hem niet, ga je evalueren, haal je hem wel ga je nieuwe en hogere doelen stellen. Blijf jezelf vooral onderwijzen want er zijn zoveel dingen die je helpen je webshop beter te promoten, je bent er non stop mee bezig en het werk raakt niet op. Maak bijvoorbeeld leuke paketten voor een mooiere prijs. dan zitten daar wellicht die oorbellen in waar ik weet even niet wie, geen verzendkosten voor zou betalen. Ga alle interessante zoekwoorden noteren, rangschik ze op relativiteit en gebruik de tools van google om dit onderzoek in de goede baan te leiden.

Deelname aan fora's en communities is uiterst belangrijk. Daar heb je grote kans om de influencers te bereiken. Mensen die anderen mensen vertellen over jouw product en/of webshop.

Bij klantenservice, denk NOOIT aan het bedrijf. denk altijd aan de klant, want dan denk je aan het bedrijf.

Veel lezen over internetmarketing en in de loop der tijd ga je vanzelf een werkpatroon ontwikkelen.
Arabische parfumolie & Alcoholvrije geuren
http://www.arabianscent.nl

Re: Nieuwe webwinkel, wanneer de eerste kopers

15
Ik ben nu sinds juli online, en nu begint het rustig aan een beetje te komen. Van 1 bestelling in 3 weken en al mijn nagels en haren eruit getrokken te hebben, ben ik nu beland in een paar bestellingen per week. 1 tot 3. Het moet een beetje gaan lopen en ik heb ook serieus erg veel gesleuteld. Mensen zijn tegenwoordig een hoop gewend en een webwinkel moet meteen goed voelen. Vertrouwen uitstralen = key.

Re: Nieuwe webwinkel, wanneer de eerste kopers

18
Faruk schreef:sinds maart online en ik zit op gemiddeld 22 bestellingen per maand. :D
Dat vind ik eigenlijk niet eens zoveel. Volgens mij verkoop je best een product wat niet overal 123 te verkrijgen is. Adverteer je ook?

Ik vind je shop er echt mooi uit zien. Het heeft voor mij de knoop doorgehakt om ook wat met opencart te gaan doen.

Ik ben zelf in februari begonnen in zit op 90 pakketten per maand en dan de afhalers en enveloppen nog erbij. Conversie 4% tot 7%.

Opvallend is dat na iets meer adverteren de conversie lager is geworden. Dus het waarschijnlijk de verkeerde doelgroep heeft aangesproken. Misschien ook nog belangrijk om in de gaten te houden.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: Nieuwe webwinkel, wanneer de eerste kopers

19
Electronixs.nl schreef:Opvallend is dat na iets meer adverteren de conversie lager is geworden. Dus het waarschijnlijk de verkeerde doelgroep heeft aangesproken. Misschien ook nog belangrijk om in de gaten te houden.
Er lijkt inderdaad wel vaker een soort Wet van de Afnemende Meeropbrengst te gelden. Als je bijvoorbeeld een factor 2 groeit van 200 naar 400 bezoekers per dag, dan verdubbelt het aantal bestellingen (en is de conversie dus gelijk). Maar als je vervolgens opnieuw een factor 2 groeit van 400 naar 800 bezoekers, dan verdubbelt de omzet ineens niet meer. Dan daalt de conversie dus in relatieve zin, zelfs al is er in absolute zin nog groei.

Realiseer je die groei voor een deel met adverteren, dan is het verstandig om de marginale opbrengst van elke volgende euro reclame door te rekenen.
StoreCore.io

Re: Nieuwe webwinkel, wanneer de eerste kopers

22
Ik ben nu een aantal weken met adwords bezig (met behulp van de gratis help van adwords) en het werpt niet zijn vruchten af. Zit eraan te denken om het stop te zetten en door te gaan zonder betaalde reclame.

Daarnaast begint het nu te lopen via vrienden en familie (1 bestelling per 2 weken gemiddeld), hopelijk lopen ze goede reclame voor mij zodat het via deze weg misschien wel gaat lopen.

ik heb al een enkele laten kijken naar mijn website en het komt over het algemeen op neer dat het een mooie website is wat tijd nodig heeft...

Dus nu maar wachten :)