Verslag & Presentaties Conversion Hotel 2014

1
Ik ben net terug van Conversion Hotel, een drieedaags congres op Texel met 100+ vakgenoten. Het congres was voornamelijk gericht op Conversie Optimalisatie, Online Marketing, Persuasion / Verleiden, Copywriting en Usability.

De keynotes waren van erg hoog niveau en heb mijn aantekeningen gebundeld in een verslag op mijn blog.

De meeste keynote presentaties staan nog niet online. Maar aangezien veel sprekers grote delen van hun presentaties regelmatig hergebruiken heb ik in mijn blog alvast gelinkt naar eerdere slides die ik op slideshare ben tegengekomen.

Hierbij links naar de presentaties van ConversionHotel 2014 (ik zal deze lijst regelmatig aanvullen en bijwerken)

Angie Schottmuller - How to convert SEO-traffic?
Craig Sullivan - These A/B-tests appear to be bullshit
Bart Schutz - How to get brains attention & motivate it to buy
Karl Gillis - Growth hacking tips that work on every website
Stephen Anderson – From paths to sandboxes

Veel tips zijn direct toepasbaar voor de meeste ondernemers hier op webwinkelforum. Ik doel hierbij met name op copywriting voor jullie websites en de inzichten uit web analytics tools. Gebruik de data begin morgen nog met optimaliseren en meer converteren!
Met Impactful.nl ben ik beschikbaar voor freelance online marketing opdrachten. Lees mijn blog over Enhanced Ecommerce.

Re: Verslag & Presentaties Conversion Hotel 2014

2
AdriaanBoot schreef:Ik ben net terug van Conversion Hotel, een drieedaags congres op Texel met 100+ vakgenoten. Het congres was voornamelijk gericht op Conversie Optimalisatie, Online Marketing, Persuasion / Verleiden, Copywriting en Usability.

De keynotes waren van erg hoog niveau en heb mijn aantekeningen gebundeld in een verslag op mijn blog.

De meeste keynote presentaties staan nog niet online. Maar aangezien veel sprekers grote delen van hun presentaties regelmatig hergebruiken heb ik in mijn blog alvast gelinkt naar eerdere slides die ik op slideshare ben tegengekomen.

Hierbij links naar de presentaties van ConversionHotel 2014 (ik zal deze lijst regelmatig aanvullen en bijwerken)

Angie Schottmuller - How to convert SEO-traffic?
Craig Sullivan - These A/B-tests appear to be bullshit
Bart Schutz - How to get brains attention & motivate it to buy
Karl Gillis - Growth hacking tips that work on every website
Stephen Anderson – From paths to sandboxes

Veel tips zijn direct toepasbaar voor de meeste ondernemers hier op webwinkelforum. Ik doel hierbij met name op copywriting voor jullie websites en de inzichten uit web analytics tools. Gebruik de data begin morgen nog met optimaliseren en meer converteren!
De resultaten van Karl Gillis zijn wel interessant! Vooral met de kijk op de vernieuwde HTML5 technieken die iedereen maar gebruikt. (Volledige pagina image sliders en nieuwe CSS3 effecten om de pagina zo mooi mogelijk te maken.)

Ik was sowieso al van de 'oude garde' qua opbouw en boxed designs, maar die resultaten zullen toch veel mensen aan het denken zetten. :)

Bedankt voor het delen!
* Handleiding voor de opzet van een WooCommerce webshop
* Deel 2: Producten versturen en verzendkosten berekenen binnen WooCommerce.

Re: Verslag & Presentaties Conversion Hotel 2014

3
Mooi dat het in de smaak valt! De presentatie van Karl Gillis is inderdaad lekker praktisch en direct toepasbaar voor de meeste ondernemers.

Neem niet alles wat in de presentaties wordt vermeld 'for granted'. Test wel zoveel mogelijk het effect van je wijzigingen. Want: "groene vinkjes werken altijd", totdat ze een keertje niet goed werken in een bepaalde situatie :-).
Met Impactful.nl ben ik beschikbaar voor freelance online marketing opdrachten. Lees mijn blog over Enhanced Ecommerce.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.