Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
mandy1987x
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 mei 2013
Contacteer:

SEO oude forums reageren

24 november 2014

Hallo,

Ik heb begrepen dat het slim is om op forums te reageren, dit is goed voor de SEO (mits deze follow is)
Als ik zoek naar onderwerpen die met mijn website te maken hebben zijn ze vaak oud 2010-2013.
Heeft het zin om op oude forums te reageren?

Bedankt.
online groothandel dameskleding en bikini's http://www.babelife.nl
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: SEO oude forums reageren

24 november 2014

Doe dit niet. Als er iets vervelend is zijn het mensen die reageren om een link kwijt te raken.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: SEO oude forums reageren

24 november 2014

Eens: niet doen, het is irritant en wordt niet gewaardeerd.
Als ik zoek naar onderwerpen die met mijn website te maken hebben zijn ze vaak oud 2010-2013.
Misschien heb je daar nog een ander aandachtspunt: is je product niet verouderd als bijna niemand het er anno 2014 nog over heeft?
 
NielsVos
Berichten: 74
Lid geworden op: 07 augustus 2014
Locatie: Bornerbroek
Contacteer:

Re: SEO oude forums reageren

27 november 2014

Hallo,

Ik heb begrepen dat het slim is om op forums te reageren, dit is goed voor de SEO (mits deze follow is)
Als ik zoek naar onderwerpen die met mijn website te maken hebben zijn ze vaak oud 2010-2013.
Heeft het zin om op oude forums te reageren?

Bedankt.
Ik voel een gat in de markt? Als je er zelf veel mee bezig bent, waarom niet zelf een 'high quality' community starten? :)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Hilda
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:

Re: SEO oude forums reageren

27 november 2014

Hallo,

Ik heb begrepen dat het slim is om op forums te reageren, dit is goed voor de SEO (mits deze follow is)
Als ik zoek naar onderwerpen die met mijn website te maken hebben zijn ze vaak oud 2010-2013.
Heeft het zin om op oude forums te reageren?

Bedankt.
Ik voel een gat in de markt? Als je er zelf veel mee bezig bent, waarom niet zelf een 'high quality' community starten? :)
Een high quality forum community starten? Succes xD, dat is net zo moeilijk als een webshop starten en verkopen te genereren. Als het al niet moeilijker is. Heb jaren forums gehad dus weet waar ik over praat. Forums gaan zoveel tijd inzitten wil je een leuke community op te bouwen zonder spam en leden die elkaar uitfoeteren, flame wars opstarten etc. (zoals het hier blijkbaar ook steeds vaker gebeurt).
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: SEO oude forums reageren

27 november 2014


Een high quality forum community starten? Succes xD, dat is net zo moeilijk als een webshop starten en verkopen te genereren. Als het al niet moeilijker is. Heb jaren forums gehad dus weet waar ik over praat. Forums gaan zoveel tijd inzitten wil je een leuke community op te bouwen zonder spam en leden die elkaar uitfoeteren, flame wars opstarten etc. (zoals het hier blijkbaar ook steeds vaker gebeurt).
Zeer herkenbaar, hier ook een oude forum beheerster.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: SEO oude forums reageren

27 november 2014

Kunnen de gewezen-maar-ervaren forumbeheerders dit forum dan niet eens oppoetsen. :!:

Daar mag wel eens een poetsdoek overheen.
En een gootontstopper: vooral geen halve maatregelen.

En vóórdat iemand ook maar één vinger uithaalt naar de voor de hand liggende terzijde:
mijn "werkster" is een keurige meneer van Turkse afkomst. Mét eigen schoonmaakbedrijf.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: SEO oude forums reageren

02 december 2014

Kunnen de gewezen-maar-ervaren forumbeheerders dit forum dan niet eens oppoetsen.
Nee, dat kunnen we niet. Dit is een forum voor volwassen ondernemers, geen peuterspeelzaal. Net als op andere sociale media hebben beheerders hier ook maar beperkte invloed.
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: SEO oude forums reageren

04 december 2014

Waarom niet het nuttige met het aangename combineren? Houd dus forums in de gaten die met je doelgroep te maken heeft en geef daar ook echt inhoudelijke reacties. Niemand heeft iets aan reacties enkel om je link te plaatsen. Dat zorgt wellicht voor linkbuidling, maar verpest direct de naam van je webwinkel. Hetzelfde geldt met reacties op blogs. Mits inhoudelijk relevant en een toevoeging op de inhoud van het blog, kan het een stukje linkbuilding zijn en tegelijk een toevoeging voor nieuwe bezoekers. Enkel reageren om het reageren is echter sterk af te raden.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m