Google toont ‘voor mobiel’

1
Google past zoekresultaten aan op mobiel. Nederlandse gebruikers van de zoekmachine krijgen voortaan ‘voor mobiel’ te zien bij de resultaten. Het nieuwe label zal de ranking van websites op termijn positief beïnvloeden, suggereerde Google vorige maand.
Bron Twinkle.
Handig om te controleren voor je website! Heb mijn site op google opgezocht en daar staat netjes "voor mobiel" voor. Bij mij werkt het dus.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Google toont ‘voor mobiel’

6
PaulG schreef:Werkt alleen als je zoekt op een mobiel apparaat :wink:
Ja, dankzij Henk kwam ik daar dus ook achter whahaha. Goedenavond hihihi. Alleen jammer dat niet iets van icoontjes gebruiken. Kwam het best vaak tegen.

Re: Google toont ‘voor mobiel’

8
Ja, een beetje Bootstrap nabootsen zou tijdelijk kunnen werken, ware het niet dat Google ook kan meten hoeveel mobiele bezoekers direct Back kiezen. Zijn dat er naar de smaak van Google te veel, dan lig je er voor mobiel vanzelf uit.

Wat interessanter is, is dat Google intern al langer het drieluik smartphone-tablet-desktop aanhoudt. De gemiddelde responsive webpagina van 1,5 MB is namelijk wel te verteren op een tablet via WiFi thuis of op kantoor, maar niet op een smartphone via 3G. Dat maakt dat "voor mobiel" namelijk een dubbelzinnige of variabele aanduiding.
StoreCore.io

Re: Google toont ‘voor mobiel’

9
Het label let wel op wat meer zaken. Om te kijken waarom jouw webwinkel het label niet heeft kun je kijken in de Google Webmasters Tool. Daar staan ook fouten voor mobiel. Zo is een te kleine lettertype ook reden om het label niet te hebben...

Hier waren we al druk bezig met een mobiele versie die helaas wat langer op zich laat wachten dan gedacht, maar nu wel extra reden om wat meer haast te maken.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m