Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
Domino
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 november 2014
Contacteer:

Facebook over de 4000 Likes alleen geen bezoeken?

19 december 2014

Hallo,

Wij hebben een webshop in Kinderkleding en een best goed lopende Facebook pagina door een dat een paar bekende nlers hebben meegedaan aan onze prijsvragen.
Alleen wij vinden het vreemd dat je op bepaalde dagen en uren echt geen interactie krijgt met klanten, wat wij zien in de statistieken van Facebook.
Zoals wij plaatsen wat om 20 uur en na 2 uur hebben wij 46 mensen het bericht bekeken. Wij vinden het vreemd dat wij over de 4000 Likes hebben er zo weinig interactie is.

Weet iemand hier wat meer over?

Wij horen graag van u.

onze Facebook pagina: https://www.facebook.com/Dominokinderkleding

Wij wensen iedereen fijne feestdagen en een gezond en succesvol 2015.

met vriendelijke groet,

Manon ( http://www.dominokinderkleding.nl )
 
Hilda
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:

Re: Facebook over de 4000 Likes alleen geen bezoeken?

20 december 2014

Zowieso komen berichten van pagina's maar bij een heel gering aantal van je volgens in hun tijdlijn. Dit komt doordat FB wil dat jij gaat betalen om je berichten te promoten en zo dus je bericht in een groter bereik gezien wordt. Hoe vaak zie jij berichten van je eigen pagina op je privé tijdlijn? Ik zie ze amper tot nooit ;).

Ten tweede, je moet heel creatief zijn wil je met een bericht likes/reacties scoren. Vooral dat laatste is ook erg belangrijk, hoe meer interactie je bericht heeft, hoe meer het in het bereik van je volgers komt.

Verder als ik je FB pagina berichten bekijk komen sommige berichten mij wat stug over. Daarnaast gebruik je in de ene berichten 'u' en in de andere berichten 'je' om de volgens aan te spreken. Voor een kinderkleding webshop met jou soort kleding zou ik een speelse manier van schrijven aanhouden en je volgers ook als 'je' aanschrijven. Het zijn vaak jonge ouders. In ieder geval probeer 1 stijl van schrijven aan te houden.

Daarnaast zou ik de berichten die gericht zijn op verkopen/producten aanprijzen minimaal 50% van de tijd proberen af te wisselen met andere berichten. Iets wat mensen zowieso liken, op reageren en delen. Wees hierin creatief, hou je doelgroep in gedachten. Kijk ook eens wat andere webshops doen op gebied van FB die wel meer interactie krijgen op hun FB berichten.

Hopelijk kun je wat met deze suggesties! Succes ermee.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Facebook over de 4000 Likes alleen geen bezoeken?

20 december 2014

Dit komt doordat FB wil dat jij gaat betalen om je berichten te promoten
Dit is de vertaling die veel bedrijven geven maar dat is het echt niet!!

De verklaring is dat men de gebruiker op facebook niet totaal wil belasten met berichten die helemaal niet interessant zijn voor die gebruiker.
En daar zit dan ook het probleem. Jij bent niet interessant genoeg voor de gebruiker.
Zoals Hilda ook al schrijft je moet likes scoren, men moet je bericht een keer delen, en soms moet men iets eronder zetten als: wat een schattig pakje.
Maar met iedere keer een item tonen uit je winkel red je dat niet.
En aangezien iedereen die je pagina geliked heeft dezelfde interesse heeft laten ze het bericht eerst aan een paar mensen zien. Die doen niets!? (of weinig) Dan zal het voor de rest ook niet interessant zijn. En je vorige 5 berichten waren ook niet leuk genoeg? Oke dan beginnen we met tonen aan 20 personen. En zo hou je niets over....
 
Kenny020
Berichten: 59
Lid geworden op: 21 februari 2014
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Facebook over de 4000 Likes alleen geen bezoeken?

20 december 2014

"Facebook gebruikt een algoritme om te bepalen welke updates en verhalen te zien zijn in de newsfeeds van de verschillende individuen. Hoewel Mark Zuckerberg waarschijnlijk de enige is die dit algoritme precies kent… lijkt het grotendeels af te hangen van hoeveel interactie en betrokkenheid een bepaald verhaal krijgt.

Dus als je een update plaatst en je krijgt veel ‘Vind ik leuk’, ‘Reageren’ of ‘Delen’, dan wordt je update aan veel meer mensen getoond dan wanneer je maar een paar ‘Vind ik leuk’, ‘Reageren’ of ‘Delen’ had gekregen."
Misschien enkele tips/suggesties!

- Zorg voor interactie
- Stel vragen
- Zorg ervoor dat er een plaatje in je update zit
Creatives by PL. - Luxe woonaccessoires
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
NielsVos
Berichten: 74
Lid geworden op: 07 augustus 2014
Locatie: Bornerbroek
Contacteer:

Re: Facebook over de 4000 Likes alleen geen bezoeken?

22 december 2014

De verklaring is dat men de gebruiker op facebook niet totaal wil belasten met berichten die helemaal niet interessant zijn voor die gebruiker.
En daar zit dan ook het probleem. Jij bent niet interessant genoeg voor de gebruiker.
Eens! 4000 likes en 46 mensen heb ik eigenlijk nog niet eerder meegemaakt. Drie factoren spelen een rol, maar dit klinkt als een probleem met je doelgroep. Zelf heb ik testpagina's van +/- 120 'genuine' likes en daar worden de posts zelfs beter van bekeken.

1. De pagina is geliked door mensen die niks met je onderwerp te maken hebben. (Komt vooral voor indien je voor likes betaald, wat hier niet gebeurt is, maar ik begrijp dat mensen je pagina geliked hebben omdat BN'ers je pagina hebben geliked?)
2. De kwaliteit van je advertentie/post spreekt je doelgroep niet aan. Saaie content, promotie-materiaal etc.. Geen gebruik van een foto spreekt de doelgroep ook niet aan.
3. De verkeerde tijd dat je de update plaatst.

Blijkbaar wordt je pagina ook steeds minder getoond in de tijdlijn van mensen omdat de interactie zo slecht is met je posts.

Allereerst zou ik eens gaan spelen met het 'soort' posts wat je plaatst op tijdlijn. Analyseer je doelgroep die je pagina geliked hebben en pas je posts hierop aan. Verbeter je de interactie, dan verbeter je het aantal weergaves in diverse tijdlijnen. De posts moeten mensen aanspreken, probeer interactie te krijgen, zorg dat mensen zichzelf herkennen, mensen gaan taggen etc etc... Zonder benchmarken kom je er niet achter.

Met vriendelijke groet,
N.Vos
 
Axeldekker
Berichten: 113
Lid geworden op: 04 oktober 2014
Contacteer:

Re: Facebook over de 4000 Likes alleen geen bezoeken?

22 december 2014

Dit komt doordat FB wil dat jij gaat betalen om je berichten te promoten en zo dus je bericht in een groter bereik gezien wordt. Hoe vaak zie jij berichten van je eigen pagina op je privé tijdlijn? Ik zie ze amper tot nooit ;).
Hilda, dat klopt niet helemaal. Natuurlijk willen ze het liefst dat je betaald, maar dat is niet de reden dat je bericht minder exposure krijgt..

Facebook wil de meest relevante posts aan hun users laten zien, en dat betekend niet dat ze willen dat je meer gaat betalen. Natuurlijk vinden ze dat helemaal niet erg, maar Facebook heeft per 'visit' van jouw op je Facebook nieuwsfeed zo een 1500 stories en updates van je vrienden en liked pagina's om te laten zien... Daar moeten ze dus uit gaan filteren, en dan is het de kunst om jouw berichten uniek en beter te maken. Wanneer iemand je bericht liked gaat je range wel vooruit.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Facebook over de 4000 Likes alleen geen bezoeken?

22 december 2014

Soms vraag je om interactie, maar is die er niet! Oh het is niet waar, beter en unieke content. Wat als het uniek is, maar gewoon niet werkt?

Probleem 2, want daar hoor ik niemand over. Als je een lange tijd niet meer op een pagina bent geweest dan zul je daar ook niets meer van zien in je tijdlijn.

Dus liken heeft niet eens meer nut, tenzij je een keertje weer naar de pagina toe gaat. Niet logisch.
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Facebook over de 4000 Likes alleen geen bezoeken?

09 januari 2015

Hoe kom je trouwens aan die 4000+ likes? Deze zijn toevallig niet deels ingekocht? Dat zou ook veel verklaren namelijk...

Je geeft aan dat het om bekende NLers ging. Maar wat was de reden voor de bezoekers om de pagina te liken? Aan aantallen zie je maar weer, heb je helaas weinig.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Jody
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 april 2015

Re: Facebook over de 4000 Likes alleen geen bezoeken?

16 april 2015

De bovenstaande reacties geven het eigenlijk al aan wat ik ook weer ga zeggen. Zorg voor kwalitatieve likes! Zorg ervoor dat bezoekers écht krijgen te zien wat ze willen en probeer het niet als verkoopkanaal te zien.

Lees meer over een contentstrategie in het volgende blog:

Spamspamspam
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Facebook over de 4000 Likes alleen geen bezoeken?

16 april 2015

De bovenstaande reacties geven het eigenlijk al aan wat ik ook weer ga zeggen. Zorg voor kwalitatieve likes! Zorg ervoor dat bezoekers écht krijgen te zien wat ze willen en probeer het niet als verkoopkanaal te zien.

Lees meer over een contentstrategie in het volgende blog:
Spamspamspam
Misschien kun je ook een markating artikeltje schrijven over sociaal-wenselijk gedrag op fora :wink:
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Facebook over de 4000 Likes alleen geen bezoeken?

16 april 2015

Jajaja ..
Herkenbaar.

Hier komen dagelijks >10.000 auto's over de A12 maar niemand die koopt. heeel raar
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht