De verklaring is dat men de gebruiker op facebook niet totaal wil belasten met berichten die helemaal niet interessant zijn voor die gebruiker.
En daar zit dan ook het probleem. Jij bent niet interessant genoeg voor de gebruiker.
Eens! 4000 likes en 46 mensen heb ik eigenlijk nog niet eerder meegemaakt. Drie factoren spelen een rol, maar dit klinkt als een probleem met je doelgroep. Zelf heb ik testpagina's van +/- 120 'genuine' likes en daar worden de posts zelfs beter van bekeken.
1. De pagina is geliked door mensen die niks met je onderwerp te maken hebben. (Komt vooral voor indien je voor likes betaald, wat hier niet gebeurt is, maar ik begrijp dat mensen je pagina geliked hebben omdat BN'ers je pagina hebben geliked?)
2. De kwaliteit van je advertentie/post spreekt je doelgroep niet aan. Saaie content, promotie-materiaal etc.. Geen gebruik van een foto spreekt de doelgroep ook niet aan.
3. De verkeerde tijd dat je de update plaatst.
Blijkbaar wordt je pagina ook steeds minder getoond in de tijdlijn van mensen omdat de interactie zo slecht is met je posts.
Allereerst zou ik eens gaan spelen met het 'soort' posts wat je plaatst op tijdlijn. Analyseer je doelgroep die je pagina geliked hebben en pas je posts hierop aan. Verbeter je de interactie, dan verbeter je het aantal weergaves in diverse tijdlijnen. De posts moeten mensen aanspreken, probeer interactie te krijgen, zorg dat mensen zichzelf herkennen, mensen gaan taggen etc etc... Zonder benchmarken kom je er niet achter.
Met vriendelijke groet,
N.Vos