keuzen uit vershillende webwinkel software

1
hallo
ik wil graag een beroep doen op jullie ervaring, ik wil namelijk een webwinkel beginnen, met niet te veel producten, het moet wel alle nodige functies bevatten, en nog belangrijk het moet wel goed vindbaar zijn op google.
ik wil wel gebruik maken van een kant en klaar templates webwinkel software zoals van mijnwebwinkel, seoshop of biedmeer, ik lees dat seoshop beter vindbaar is via google, mijnwebwinkel en biedmeer is stuk goedkoper, maar is deze dan minder goed vindbaar op google, natuurlijk willen we allemaal goedkoper, maar is het net zo goed? heel graag jullie mening, en advies
groetjes Simon :roll: :roll:

Re: keuzen uit vershillende webwinkel software

3
goed vindbaar is meer dan alleen vindbaar van de webshop zijn.

Je je kan geindexeerd worden en komt dan op pagina 285. Om goed vindbaar te worden zul je in linkbuilding moeten investeren. Lnkbuilding kost geld veel geld afhankelijk van je branche.

De tijden van het moet goedkoop en zo kan ik scoren zijn al lang voorbij. Wil je omzet en winst maken moet je investeren.

Re: keuzen uit vershillende webwinkel software

4
Je wilt een webwinkel beginnen en door alle mogelijkheden zie je de bomen door het bos niet meer.

Mijn advies is vergelijk eerst wat de pakketten je bieden en wat je per maand wilt betalen.

Je moet wel realiseren, dat overstappen van het ene pakket naar het andere pakket niet goed verloopt. Je URL's veranderen, dus het is belangrijk dat je direct een goede keuze maakt.

Biedmeer is tegenwoordig CCV, maar is ook duurder geworden.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: keuzen uit vershillende webwinkel software

6
Dergelijke "tests" vergelijken appels met peren.

Maak een lijst met eisen en wensen: wat moet erin (musthaves) en wat zou je er daarnaast graag nog bij hebben (wannahaves)? Ga daarmee op zoek naar de oplossing die bij jou past.

Ondersteunt een platform een van de eisen (musthaves) niet, zet het dan op de schoplijst. Dat is een veelgemaakte beginnersfout: starten met een slap aftreksel van wat je eigenlijk voor ogen hebt onder het mom van "dat komt later wel".
StoreCore.io

Re: keuzen uit vershillende webwinkel software

7
easywebshop schreef:Je wil alle functies, goed vindbaar in Google en niet duur?

Wij zijn een Belgische webshop aanbieder, maar we zien dat steeds meer Nederlandse webwinkeliers ons platform gebruiken. Neem onze software dus in je vergelijking op :-)

Een mooi en recent (2015) overzicht van webshop software kan je hier vinden:
http://www.webshopsoftware-vergelijken. ... p-software
Ik quote even uit de link over jullie software: http://sdfsdf.webshopsoftware-vergelijk ... p-business


Zoekmachine optimalisatie
Uitleg Meta omschrijving per product: nee
Uitleg Meta titel wijzigen per product: nee
Uitleg Zelf URL aanpassen: nee
Uitleg Rich snippets: nee
Uitleg 301-redirects instellen: nee
Uitleg Vriendelijke URL'S: onbekend
Uitleg Robots.txt aanpassen: onbekend
" data-original-title="No Index instellen">Uitleg No Index instellen : onbekend
" data-original-title="No Follow instellen">Uitleg No Follow instellen: onbekend
Uitleg Product tags toevoegen: onbekend

Nu weet ik niet of deze info klopt zo niet dom dat je de link plaatst maar op seo gebied komt me dit toch niet heer erg goed voor. Sterker nog slecht voor.

Dank heb ik het voor het gemak niet eens over dagelijkse backup, onbekend

Re: keuzen uit vershillende webwinkel software

8
Beste bbob

Die informatie klopt inderdaad niet. De correcte informatie kunt u op onze website vinden:
http://www.easywebshop.be/doc/zoekmachine-optimalisatie

I.v.m. back-ups:
http://www.easywebshop.be/doc/back-ups- ... exporteren

Maar zoals Ward hierboven al zei: het is inderdaad appels met peren vergelijken. Ook de service bij een technisch probleem kan sterk verschillen.

Voor starters is het een bos met heel veel bomen. Elke aanbieder heeft wel een gratis probeerversie, maar niet iedereen heeft de tijd om ze allemaal te testen. En achteraf veranderen heeft altijd een negatieve impact op SEO.
EasyWebshop

Re: keuzen uit vershillende webwinkel software

9
Ben je nu zelf niet een beetje dom om te verwijzen naar een vergelijkingssite waar dan ook nog eens oude informatie op staat.
Voor mij komt dit heel raar over. Lijkt me dat je eerst de gegevens op die site moet updaten en dan de link hier pas gebruiken. Nu is het gewoon heel onprofessioneel als ik eerlijk moet zijn.

Re: keuzen uit vershillende webwinkel software

11
Allemaal dank voor jullie reacties,
Op internet lees ik veel positief reacties over seoshop, dat het via hun wel beter vindbaar is, zij maak gebruik van een zoekmachine Optimalisatie, daardoor schijnt eerder te vinden op Google, maar is zoals ik al eerder schreef, het is wel veel duurder, ik had gehoopt dat ik van jullie te lezen krijg dat mijnwebwinkel of biedmeer net zo goed is, deze laatste twee zijn namelijk veel goedkoper.
Groetjes Simon

Re: keuzen uit vershillende webwinkel software

12
Ik heb sterk de indruk dat je het enkel maar hebt over vindbaarheid op Google omdat je niet echt hebt nagedacht over welke functionaliteiten & mogelijkheden je dient te beschikken, zoals Ward suggereerde.

Diverse aanbieders stellen een beperkte gratis webshop onbeperkt in de tijd ter beschikking.

Misschien is het een goed idee om met enkele producten dergelijke gratis shop op te starten, zodat je een beetje ervaring opdoet en te weten komt wat je precies wil en/of nodig hebt, en pas binnen een maand of drie start zoals het hoort in een webshopomgeving die tegemoet komt aan je wensen.

Teveel werk of moeite? In alle vriendschap, dan onderschat je sterk wat het betekent om een succesvolle webshop te runnen ... :) .
www.willekevanberkum.com
www.seasidebeads.com

Re: keuzen uit vershillende webwinkel software

13
easywebshop schreef:
Ben je nu zelf niet een beetje dom...
Ik denk dat je probeert om een onprofessionele reactie van mij uit te lokken. Ik moet je teleurstellen: het zal niet lukken vandaag!
Als je dan de informatie op de door jou gebruikte website maar update.

Een goede reactie zou trouwens geweest zijn, dank je voor de tip we zullen de informatie op deze website zo snel mogelijk laten updaten.

Fouten maken is menselijk als je ze maar hersteld.

Re: keuzen uit vershillende webwinkel software

15
Misschien heb wawagee en sjoerdk beide gelijk, ik ben veel bezig met zoekmachine, omdat ik denk dat dat wel belangrijk is om goed gevonden te worden, achteraf wil ik niet spijt hebben omdat ik een goedkoper pakket heb genomen, en dan geen verkoop heb, ik heb al een vergelijking gedaan, alle aanbieders hebben de functies die ik hebben moet.

Groetjes Simon

Re: keuzen uit vershillende webwinkel software

18
Let er trouwens wel op dat je zelf het product url kan bepalen.... Althans dat vind ik belangrijk.

Tijdje geleden een test gedaan met SeoShop en kwam er daar achter dat ik de urls niet zelf kon bepalen, zoals ik nu wel kan met opencart.

Kan ook een verschil zijn, ik wilde mijn hudige webshop misschien omzetten naar Seoshop, maar kon niet de urls behouden die ik nu heb.... Wellicht als je een nieuwe shop aanmaakt, kom je natuurlijk niet dit probleem tegen....
Muurstickers & Sjablonen

Re: keuzen uit vershillende webwinkel software

21
Sorry dat ik een oud topic weer omhoog kick.

Ik zie echter vaak het misverstand dat starters voor open-source kiezen, omdat dit als gratis wordt gezien. Uit mijn praktijk ervaring weet ik dat open-source vaak duurder is dan een SAAS oplossing. De keuze voor open-source zou dan ook niet gemaakt moeten worden op basis van prijs, maar op basis van voor- en nadelen van de systemen.

Open-source:
+ Meer vrijheid qua mogelijkheden
- Technische kennis nodig
- Updates en onderhoud noodzakelijk

SAAS:
+ Geen omkijken naar techniek
+ Geen updates/onderhoud nodig
- Beperkt in kader van SAAS aanbieder

Zelf raad ik daarom altijd starters die geen technische kennis hebben SAAS aan en/of partijen die een redelijk standaard webwinkel willen ontwikkelen, heb je wel de technische kennis of het budget om maatwerk te realiseren, dan raad ik open-source aan.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m