Kwestie van wij van wc eend. Google wil advertenties verkopen en dus schrijven ze dat.Op ecommercenews stond afgelopen week een leuk artikel over het feit dat google van mening is dat Europese webwinkels veel inkomsten laten liggen doordat ze geen advertenties op hun site plaatsen.
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Dit is natuurlijk simpelweg te testen adhv statistieken. Heb je dit zelf uitgeprobeerd? Al eens onderzoek naar gedaan? Als iemand dit wil testen voor het grotere publiek, wil ik hier best aan mee helpen, free of charge. Ik ben namelijk ook wel erg benieuwd.Ze zullen best gelijk hebben dat je geld laat liggen. Echter probleem is dat google advertenties op een website mensen kunnen afstoten. Dus aan de ene kant verdien je aan de andere kant verlies je geld. Denk dat het verlies groter is dan wat je kan verdienen.
Dit is natuurlijk niet waar, je kunt de stijl van de tekstadvertenties zelf vormgeven qua grootte en kleuren. Van de beeldadvertenties kun je alleen de grootte aanpassen.Ander probleem blijft dat je de google advertenties niet kan opmaken in dezelfde stijl als je website en het daarom ook niet mooi opgaat en er dus gewoon goedkoop uitziet.
Google is niet gebaat bij webshops die slechter gaan lopen wanneer ze Google AdSense of DoubleClick toevoegen: Google zou dan de eigen dienst om zeep helpen. Daarbij zijn webshops vaak AdWords-adverteerders, dus dan zou het al helemaal dweilen met de kraan open zijn.Kwestie van wij van wc eend. Google wil advertenties verkopen en dus schrijven ze dat.
Ook daaruit blijkt dat Google niet over één nacht ijs gaat: er wordt uiteraard serieus onderzoek naar gedaan.Nakache claimed that serving ads on websites of online retailers is not a common thing to do in Europe. “In the US, however, almost all major retailers are doing this already”, he said, thereby relying on a study conducted by OC&C Strategy Consultants. This research concluded that British online retailers are missing out on an estimated 1.3 billion euros worth of advertising revenues by choosing not to sell advertising space on their own websites.
Klinkt leuk maar als het zo goed zou werken waarom zie ik het zalando niet doen of bol.com of een andere grote webshop, zijn die mensen dan dom of misschien hebben ze er een andere mening over.Google is niet gebaat bij webshops die slechter gaan lopen wanneer ze Google AdSense of DoubleClick toevoegen: Google zou dan de eigen dienst om zeep helpen. Daarbij zijn webshops vaak AdWords-adverteerders, dus dan zou het al helemaal dweilen met de kraan open zijn.
Een onderzoek met n = 1 is geen onderzoek. Dat is niet eens een steekproef. Als je doelgroep significant meer koopt bij roze bloemetjesbehang, heeft je winkel dus roze bloemetjesbehang.Mijn persoonlijk komen google advertenties in een website armoedig over. [...] Zo een site neem ik dan niet eens serieus.
Dat is nog geen reden om maar helemaal niets meer te onderzoeken of onderzoeken van anderen naast je neer te leggen.Daarnaast onderzoeken kun je zelf alle kanten op laten gaan door vragen op een bepaalde manier te stellen.
Ward ik kan begrijpen dat het laat begint te worden.Je loopt (of meer: schreeuwt) achter de feiten aan: Google heeft gewoon een click per aquisition (CPA) die wordt gestuurd door conversie.
Ik kan best begrijpen dat sommige collega's dat (nog) niet begrijpen, maar dat is nog geen reden om de complete service af te keuren.
Goed idee, dan kan je met de inkomsten van je adsense advertenties de "powered by ...." link afkopen!Alleen heb ik wel zo'n vermoeden dat webwinkels met een conversie ergens tussen 1% en 3% er verstandig aan doen eens te kijken wat er zoal aan kijkers-niet-kopers rondloopt in de toko. Dat kan een goede business case zijn: je vangt de aandacht, maar verzilvert die kennelijk niet. Dan kun je die dus doorsturen naar een partner. Bijvoorbeeld Google.
Leuk vermoeden, maar nu je het hebt over conversie tussen 1 en 3% . Jij weet ook dat daar een boel zaken zijn waar je zelf invloed op hebt om dat omhoog te krijgen.Alleen heb ik wel zo'n vermoeden dat webwinkels met een conversie ergens tussen 1% en 3% er verstandig aan doen eens te kijken wat er zoal aan kijkers-niet-kopers rondloopt in de toko. Dat kan een goede business case zijn: je vangt de aandacht, maar verzilvert die kennelijk niet. Dan kun je die dus doorsturen naar een partner. Bijvoorbeeld Google.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ix21_MjQItc[/youtube]Je hebt dan zelf invloed voor wie je adverteert. Met adsense kan het van alles zijn, inclusief concurrentie.
Dát is een groter probleem: je ziet je inkomsten inderdaad dalen naarmate je meer blokkeert.Houd er rekening mee dat het blokkeren van een advertentie uw potentiële inkomsten kan verlagen. Wanneer er biedingen van adverteerders uit de veiling worden verwijderd, is er immers minder concurrentie voor uw advertentieruimte. We raden u aan alleen advertenties te blokkeren die u ongeschikt vindt voor uw gebruikers.