Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
stephan93
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 september 2014
Locatie: klaaswaal
Contacteer:

Welke problemen heb jij op het gebied van social media?

11 februari 2015

Haai!

Ik vroeg me af waar jullie tegenaan lopen op het gebied van social media marketing. Welke problemen heb jij? Wat denk je dat beter kan?

Ik wil een blogpost gaan schrijven die deze vragen beantwoord en uiteraard deel ik die dan ook hier :)
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Welke problemen heb jij op het gebied van social media?

12 februari 2015

Geen problemen we doen er niet mee ;-)

Ben er nog steeds van overtuigd dat het hele social media marketing verhaal te hoog wordt ingeschat. Voor sommigen kan het werken maar voor vele ook niet. Denk dat je er ook te veel tijd voor moet investeren om er iets uit te krijgen.

Ik zie concurrenten bezig met gratis win acties. Dat is leuk, daar reageren mensen op maar die willen gratis en vraag me af of ze echt iets kopen.

zoals gezegd voor sommige producten en doelgroepen kan het werken maar vooralsnog kost het te veel tijd en brengt het te weinig op. Er zijn andere methodes die denk ik meer opleveren qua omzet.
 
stephan93
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 september 2014
Locatie: klaaswaal
Contacteer:

Re: Welke problemen heb jij op het gebied van social media?

12 februari 2015

Geen problemen we doen er niet mee ;-)

Ben er nog steeds van overtuigd dat het hele social media marketing verhaal te hoog wordt ingeschat. Voor sommigen kan het werken maar voor vele ook niet. Denk dat je er ook te veel tijd voor moet investeren om er iets uit te krijgen.

Ik zie concurrenten bezig met gratis win acties. Dat is leuk, daar reageren mensen op maar die willen gratis en vraag me af of ze echt iets kopen.

zoals gezegd voor sommige producten en doelgroepen kan het werken maar vooralsnog kost het te veel tijd en brengt het te weinig op. Er zijn andere methodes die denk ik meer opleveren qua omzet.
Dat kan natuurlijk ook :P

Uit mijn ervaringen blijkt dat social media marketing echt heel goed kan werken, mits je het goed inzet. Wij zien zelf al dat we via social media marketing steeds meer bezoekers naar de website krijgen. Het klopt inderdaad dat hier tijd in gaat zitten, maar hetzelfde geld voor SEO. Als je bij social media marketing eenmaal een goede basis volgers hebt is het veel makkelijker om ze klant te houden.

Win acties zijn ook niet de manier om dit aan te pakken. Op deze manier krijg je alleen maar de verkeerde volgers die inderdaad alleen maar jouw gratis producten willen.
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Welke problemen heb jij op het gebied van social media?

12 februari 2015

Ik had al eerder gepost, maar weer verwijderd, omdat het om problemen ging en ik geen problemen ondervind.

Bij 100 likes geef ik iets weg. De bedoeling is naamsbekendheid en ik vind het leuk om te zien dat mijn artikelen goed gelezen worden.

De volgers worden namelijk ook op de hoogte gehouden van nieuwigheden en andere wetenswaardigheden.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Welke problemen heb jij op het gebied van social media?

12 februari 2015

De volgers worden namelijk ook op de hoogte gehouden van nieuwigheden en andere wetenswaardigheden.
Dat vind ik ook een voordeel ervan. Ik ben ooit begonnen met twitter, maar daar deed ik niet zoveel meer mee. Nu heb ik de facebookpagina gelinkt aan het twitteraccount, dus komen de berichten nu vanzelf op twee kanalen. Ik zie op beide kanalen de volgers groeien.
Ik ben nu ook voorzichtig begonnen met adverteren op facebook. Ik heb de kosten laag gehouden en ga eerst eens kijken wat het wordt. Ik heb aan de betaalde advertentie in ieder geval al een kinderworkshop voor 12 kinderen overgehouden, verder nog even afwachten.

Of het echt meer kopers op de site oplevert, vraag ik me ergens wel af. Er wordt juist niet zoveel gekeken naar de berichten over nieuwe dingen op de site, maar juist wel naar de tips, naar de inspiratie ideetjes en wat bijvoorbeeld heel goed bekeken werd waren de foto's van de nieuwe inrichting van de ruimte met de voorraad. Waarna ik dan weer de vraag kreeg waar ik de voorraadbakken vandaan had. Maar die verkoop ik dan jammer genoeg zelf weer niet...
 
stephan93
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 september 2014
Locatie: klaaswaal
Contacteer:

Re: Welke problemen heb jij op het gebied van social media?

12 februari 2015

Ik had al eerder gepost, maar weer verwijderd, omdat het om problemen ging en ik geen problemen ondervind.

Bij 100 likes geef ik iets weg. De bedoeling is naamsbekendheid en ik vind het leuk om te zien dat mijn artikelen goed gelezen worden.

De volgers worden namelijk ook op de hoogte gehouden van nieuwigheden en andere wetenswaardigheden.
Dat is zo, als je geen problemen hebt mooi :) Ik merk alleen dat er vrij veel bedrijven zijn die een aantal dingen verkeerd doen en bijvoorbeeld niet weten hoe ze iets aan pakken. Ze zien hierdoor vaak dat ze weinig interactie krijgen en het bereik van hun pagina's steeds lager word. Dat soort dingen wil ik hier in zetten zodat deze mensen te weten komen hoe ze dit op kunnen lossen. :)
In veel gevallen zorgen win acties er voor dat dit gebeurt, hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn maar dit is vaak op de lange termijn het geval.
In jouw geval kan je daar nu nog vrij weinig over zeggen omdat de like actie nog bezig is en je pas 65 likes hebt. Al zie ik bij jouw wel al een aantal punten die je beter zou kunnen doen. Dat ga ik niet allemaal hier neer zetten dan wordt het een beetje lang met waarschijnlijk veel heen en weer gepraat. Maar als je wilt kan je wel contact opnemen via pb dan wil ik je wel helpen :)
 
stephan93
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 september 2014
Locatie: klaaswaal
Contacteer:

Re: Welke problemen heb jij op het gebied van social media?

12 februari 2015

De volgers worden namelijk ook op de hoogte gehouden van nieuwigheden en andere wetenswaardigheden.
Dat vind ik ook een voordeel ervan. Ik ben ooit begonnen met twitter, maar daar deed ik niet zoveel meer mee. Nu heb ik de facebookpagina gelinkt aan het twitteraccount, dus komen de berichten nu vanzelf op twee kanalen. Ik zie op beide kanalen de volgers groeien.
Ik ben nu ook voorzichtig begonnen met adverteren op facebook. Ik heb de kosten laag gehouden en ga eerst eens kijken wat het wordt. Ik heb aan de betaalde advertentie in ieder geval al een kinderworkshop voor 12 kinderen overgehouden, verder nog even afwachten.

Of het echt meer kopers op de site oplevert, vraag ik me ergens wel af. Er wordt juist niet zoveel gekeken naar de berichten over nieuwe dingen op de site, maar juist wel naar de tips, naar de inspiratie ideetjes en wat bijvoorbeeld heel goed bekeken werd waren de foto's van de nieuwe inrichting van de ruimte met de voorraad. Waarna ik dan weer de vraag kreeg waar ik de voorraadbakken vandaan had. Maar die verkoop ik dan jammer genoeg zelf weer niet...
Kijk dat is goed om te horen :) als ik jouw pagina bekijk zie ik ook dat je veel al goed doet. Er zijn wel een aantal kleine dingetjes die beter kunnen maar het ziet er al vrij goed uit :)
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Welke problemen heb jij op het gebied van social media?

12 februari 2015

@stephan93

Nou bedankt! Ik moet eerlijk zeggen dat ik regelmatig ook tips en info zoek over hoe je je op facebook moet profileren (en natuurlijk ook over heel veel andere dingen), en ik hou dus ook in de gaten waar veel naar gekeken wordt zodat ik daar weer wat mee kan doen.
 
Gebruikersavatar
Dennis1
Berichten: 495
Lid geworden op: 26 september 2011
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Re: Welke problemen heb jij op het gebied van social media?

12 februari 2015

Ikzelf heb het geprobeerd eens, liep niet goed en vervuilde snel en erg met fake likes en dergelijke.
uiteindelijk pagina verwijderd met 8000 likes en opnieuw begonnen.

Ondertussen loopt het een stuk beter, maar er moet altijd geld en tijd bij hoor.

Geen idee hoe ik nu verder moet, dus tips en advies zou zeer welkom zijn.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht