Adverteren op Facebook

1
Ik heb sinds kort een eigen webshop/website en een bijbehorende Facebook-pagina. Helaas krijg ik totaal geen likes op mijn site en heb zelf ook geen 1000 Facebook-vrienden die ik kan uitnodigen om mijn site te liken. Nu zag ik dat je kan adverteren op Facebook, maar dan lees ik iets over automatisch incasso. Omdat ik geen eigen creditcard heb en ik er eentje voor dit soort dingen mag gebruiken, wil ik natuurlijk weten hoe dit met dat incasso zit: hoe vaak wordt er iets afgeschreven en hoe lang? Wie heeft ervaring met adverteren op Facebook? En wat is verder nog handig om te weten? :)
Bedankt alvast voor jullie reacties!

Re: Adverteren op Facebook

2
lizz10 schreef:Ik heb sinds kort een eigen webshop/website en een bijbehorende Facebook-pagina. Helaas krijg ik totaal geen likes op mijn site en heb zelf ook geen 1000 Facebook-vrienden die ik kan uitnodigen om mijn site te liken. Nu zag ik dat je kan adverteren op Facebook, maar dan lees ik iets over automatisch incasso. Omdat ik geen eigen creditcard heb en ik er eentje voor dit soort dingen mag gebruiken, wil ik natuurlijk weten hoe dit met dat incasso zit: hoe vaak wordt er iets afgeschreven en hoe lang? Wie heeft ervaring met adverteren op Facebook? En wat is verder nog handig om te weten? :)
Bedankt alvast voor jullie reacties!
Wat is je website en facebookpagina? Ik kan wel even kijken of ik je ermee kan helpen?

Het direct kopen van likes raad ik altijd af. Ook via facebook zelf. Klanten van ons die dat hebben gebruikt zien meestal op de lange termijn een steeds kleiner bereik. Het belangrijkste is dat de content die je plaatst op facebook goed is en mensen dan uit zichzelf willen liken. Je kan wel je posts promoten zodat mensen je pagina wel vinden maar het liken moet je ze dan zelf laten doen. Op deze manier krijg je alleen likers die je echt leuk vinden en zal bereik op de langere termijn beter zijn.
Niet langer te veel uitgeven aan Google Adwords?
Online marketing bureau BSR Online

Re: Adverteren op Facebook

3
Je betaald enkel wat je ervoor wil uitgeven.

Er zijn verschillende opties:
- pagina likes via een facebook campagne
- clicks naar je website
- posts promoten
-...

Bij elke optie kan je kiezen tussen een duurtijd (bvb 1 maand) en je budget.

Je budget kan je instellen:
- ofwel een vast bedrag in euro per dag
- ofwel een totaal budget voor de ingestelde duurtijd (bvb 1 maand)

Als je budget 'op' is, stoppen de campagnes automatisch. Dus je zal nooit meer betalen dan dat je ingesteld hebt.

Ik heb voor een eigen project pagina likes en clicks naar website via zo een facebook campagne gedaan en dat levert mooie resultaten. Mits je je doelgroep goed instelt!

Betalingmogelijkheden ken ik even niet vanbuiten. Bij mij is mijn paypal account eraan gelinkt en gaat dat bedrag automatisch ervanaf.

Re: Adverteren op Facebook

4
Je kan inderdaad je paypal account koppelen voor betaling facebook advertenties. Je paypal account koppel je dan weer aan je eigen bankrekening.

Als je gaat adverteren op Facebook kan je max bedrag instellen per advertentie en een max bedrag per klik of per 1000 vertoningen. Hou er rekening mee dat je vaak in het begin iets meer betaald per klik en naar mate je advertentie succesvoller is het bedrag omlaag gaat. Biedt dus in het begin ook niet te laag of laat Facebook het bedrag bepalen.

Koop in ieder geval geen likes! Dan heb je mischien wel in één keer 1000 likes op je pagina, maar totaal geen interactie als je iets plaatst.

Wat je eventueel zou kunnen doen om mee te beginnen is (ik geloof dat het zo heet) liketrader.nl. Daar vindt je verschillende facebook pages die dezelfde doelstelling hebben om het aantal likes te verhogen. Ook verre van optimaal, maar zijn in ieder geval Nederlandse likes.

Blijf vooral waardevolle content plaatsen op je pagina ookal heb je geen likes!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Adverteren op Facebook

5
liketrader.nl werkt helaas alleen als je ook echt een profiel op fb hebt. Ik heb alleen een profiel aangemaakt, omdat ik een pagina wilde maken. Dit profiel gebruik ik dus niet als mijn prive profiel, mede ook omdat ik dat gescheiden wil houden.

Re: Adverteren op Facebook

8
Mijn vraag was meer waarom heb je speciaal een profiel aangemaakt om een pagina aan te maken?
Als je op je eigen naam een pagina aanmaakt, ziet toch niemand dat jij de eigenaar van die pagina bent?

Re: Adverteren op Facebook

9
lizz10 schreef:liketrader.nl werkt helaas alleen als je ook echt een profiel op fb hebt. Ik heb alleen een profiel aangemaakt, omdat ik een pagina wilde maken. Dit profiel gebruik ik dus niet als mijn prive profiel, mede ook omdat ik dat gescheiden wil houden.
Liketrader niet gebruiken!
Dan krijg je de allerslechtste likes die je maar kan krijgen. Puur doordat jij iemand like geeft liken ze terug.
Ik heb daar toevallig een blogpost over geschreven die je kan lezen als je daar meer informatie over wilt. Het is in ieder geval een enorm slecht idee.

http://bsronline.nl/online-marketing-bl ... ookpagina/
Niet langer te veel uitgeven aan Google Adwords?
Online marketing bureau BSR Online

Re: Adverteren op Facebook

10
Weet iemand of ik mijn pagina aan een ander account kan koppelen? Ik heb een apart profiel aangemaakt zodat deze fb-pagina niet onder mijn prive-account kwam te staan. Nu begrijp ik dat niemand kan zien dat die pagina dan onder mijn account is aangemaakt, dus wil ik de pagina toch liever onder mijn prive-account maken. Is dat mogelijk? En kan echt niemand zien dat het ik beheerder ben?

Re: Adverteren op Facebook

11
Ga naar je facebook pagina
dan instellingen of settings
dan pagina rollen (weet niet zeker of dit de nl vertaling is, staat iig onder notificatie) of page rolls
dan voeg persoon toe of add another person

Re: Adverteren op Facebook

15
Weet iemand toevallig ook wat het betekent als er bij een bericht staat hoeveel personen het bericht heeft bereikt? Er staat als voorbeeld 272 personen bereikt, terwijl het bericht maar 2x geliked/gedeeld is.

Re: Adverteren op Facebook

17
Gezien betekent dus als het op je tijdlijn voorbij komt. Ik bedoel, als ik op mijn mobiel op fb kijk, dan "zie" ik ook vanalles voorbij komen tijdens het scrollen, maar ik lees het dan niet echt.