Op zoek naar nieuwe inspiratie voor conversie optimalisatie.

1
Hallo allemaal!

Dit is mijn eerste post op dit forum. Bij het bouwen van mijn webshop werd ik vaak al via de zoekmachine doorgestuurd naar dit forum waar ik veel nut aan heb gehad.

Voor mijn webshop http://www.nldamp.nl heb ik gebruik gemaakt van wordpress in samenwerking met woocommerce. Omdat dit mijn eerste project was, heeft het me af en toe veel moeite gekost om zaken uit te zoeken en de juiste tools bij elkaar te rapen. De webshop is nu 11 maanden online en ruim 6 maanden toegankelijk voor klanten. Tussendoor ben ik constant bezig geweest met het zoeken naar mogelijkheden om de site verder te optimaliseren.

De afgelopen tijd merk ik dat ik steeds meer moeite heb met het zoeken naar verbeteringen. Daarom zou ik jullie willen vragen of jullie tips hebben om mijn shop te verbeteren. Bekijk hem hier:http://www.nldamp.nl.

Alle feedback is welkom. Ik ben vooral geïnteresseerd in conversie optimalisatie.

Groeten Robin
https://www.nldamp.nl e-sigaret online

Re: Op zoek naar nieuwe inspiratie voor conversie optimalisa

2
Beste Robin,

Ik heb even snel voor je gekeken en kwam tot de volgende punten:

- Op de home heb je staan: NAAR DE WINKEL. Dat is het eerste wat me opvalt. Beetje onzinnig lijkt het me, aangezien het een webshop is? Knal daar dus een banner neer van een product wat goed loopt of goede marge heeft.
- Hetzelfde geldt voor jouw menu, het is mij niet geheel duidelijk hoe het nou in elkaar steekt. Geen duidelijke orde. Zo vind ik onder het menu item 'winkel' het sub-item 'e-liquid' terwijl dit ook in het complete menu staat? Zelfde geldt voor 'e-sigaret'.
- De url's kunnen ook beter opgebouwd worden.
- Ik kom amper teksten tegen op de categorie pagina's? Hier wil je ook mee ranken neem ik aan?
- Een boel boxen die ik tegenkom, zoals die van de categorie teksten en nieuwsbrief e.d. kunnen nog wat styling gebruiken.
- Waarom landingpages en shop pagina's door elkaar gebruiken? Waarom niet de landingpage zoals https://www.nldamp.nl/e-liquid-kopen/ ook als menu item gebruiken en daarbij alle webshop functies implementeren? Zorg dat zulke pagina's meegenomen worden in je menu als je er in de zoekmachines voor wil ranken.
- Blogartikelen; knal ze niet vol met links, dat heeft helemaal geen zin, zoals op: https://www.nldamp.nl/aspire-k1-clearomizer/.

Daarnaast conversie optimalisatie, dat is hetgeen je voornamelijk mee bezig wil. Wat heb je al gedaan, welke A/B tests heb je al uitgevoerd?
Klaas Koopman - SEO Specialist & Affiliate Marketing Specialist (ook werkzaam als consultant)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Op zoek naar nieuwe inspiratie voor conversie optimalisa

5
Ik zou wel benieuwd zijn wat de invloed is van je product pagina aanpassen. Nu staan er links de voordelen, dan een productfoto en dan de in winkelwagen button.

Het is technisch denk ik complex om te realiseren, maar wat als je de productfoto links zet, in het midden de in winkelwagen knop en rechts de voordelen van je webwinkel?

Nu lees je die voordelen eigenlijk niet. Je webwinkel ziet er verder heel netjes uit, maar ik zou toch een beetje testen met die indeling.

Wat is overigens nu je conversie?
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Op zoek naar nieuwe inspiratie voor conversie optimalisa

6
RobinM schreef:Hallo allemaal!

Dit is mijn eerste post op dit forum. Bij het bouwen van mijn webshop werd ik vaak al via de zoekmachine doorgestuurd naar dit forum waar ik veel nut aan heb gehad.

Voor mijn webshop http://www.nldamp.nl heb ik gebruik gemaakt van wordpress in samenwerking met woocommerce. Omdat dit mijn eerste project was, heeft het me af en toe veel moeite gekost om zaken uit te zoeken en de juiste tools bij elkaar te rapen. De webshop is nu 11 maanden online en ruim 6 maanden toegankelijk voor klanten. Tussendoor ben ik constant bezig geweest met het zoeken naar mogelijkheden om de site verder te optimaliseren.

De afgelopen tijd merk ik dat ik steeds meer moeite heb met het zoeken naar verbeteringen. Daarom zou ik jullie willen vragen of jullie tips hebben om mijn shop te verbeteren. Bekijk hem hier:http://www.nldamp.nl.
Je zou eens kunnen beginnen met het stoppen van kloon producten te verkopen. De evod die je eveneens als evod verkoopt is nep.

Re: Op zoek naar nieuwe inspiratie voor conversie optimalisa

7
Hallo Robin,

Mooie shop, ziet er strak uit.

Ik ben even door je bestelproces heen gelopen, en wat mij opvalt is dat je in dit proces redelijk veel afleiding hebt. Aan de linkerkant staat een hele rij afleiding "waarom NLDamp en Best beoordeeld.
Als bezoekers in het afrekenproces zitten moeten ze maar 1 ding doen en dat is bestellen. Dus dit gedeelte het liefst zo clean en kort mogelijk.

Succes!
http://www.magentowizard.nl/

Re: Op zoek naar nieuwe inspiratie voor conversie optimalisa

8
Jansen schreef:
RobinM schreef:Hallo allemaal!

Dit is mijn eerste post op dit forum. Bij het bouwen van mijn webshop werd ik vaak al via de zoekmachine doorgestuurd naar dit forum waar ik veel nut aan heb gehad.

Voor mijn webshop http://www.nldamp.nl heb ik gebruik gemaakt van wordpress in samenwerking met woocommerce. Omdat dit mijn eerste project was, heeft het me af en toe veel moeite gekost om zaken uit te zoeken en de juiste tools bij elkaar te rapen. De webshop is nu 11 maanden online en ruim 6 maanden toegankelijk voor klanten. Tussendoor ben ik constant bezig geweest met het zoeken naar mogelijkheden om de site verder te optimaliseren.

De afgelopen tijd merk ik dat ik steeds meer moeite heb met het zoeken naar verbeteringen. Daarom zou ik jullie willen vragen of jullie tips hebben om mijn shop te verbeteren. Bekijk hem hier:http://www.nldamp.nl.
Je zou eens kunnen beginnen met het stoppen van kloon producten te verkopen. De evod die je eveneens als evod verkoopt is nep.
Even specifiek over de producten. Evod is een aanduiding van Kangertech. Dit is inderdaad een namaak Evod. Hij gaat er binnenkort ook uit. De Evod 2 clearomizer die op de website staat is wel echt.
https://www.nldamp.nl e-sigaret online

Re: Op zoek naar nieuwe inspiratie voor conversie optimalisa

9
MagentoWizard schreef:Hallo Robin,

Mooie shop, ziet er strak uit.

Ik ben even door je bestelproces heen gelopen, en wat mij opvalt is dat je in dit proces redelijk veel afleiding hebt. Aan de linkerkant staat een hele rij afleiding "waarom NLDamp en Best beoordeeld.
Als bezoekers in het afrekenproces zitten moeten ze maar 1 ding doen en dat is bestellen. Dus dit gedeelte het liefst zo clean en kort mogelijk.

Succes!
Goede tip! Hier ga ik zeker naar kijken. Mij is altijd verteld dat men altijd op zoek is naar bevestiging. En daarom moeten de meest eenvoudige vragen altijd snel beantwoord worden. Dank voor het compliment!
https://www.nldamp.nl e-sigaret online

Re: Op zoek naar nieuwe inspiratie voor conversie optimalisa

10
libertes schreef:Ik zou wel benieuwd zijn wat de invloed is van je product pagina aanpassen. Nu staan er links de voordelen, dan een productfoto en dan de in winkelwagen button.

Het is technisch denk ik complex om te realiseren, maar wat als je de productfoto links zet, in het midden de in winkelwagen knop en rechts de voordelen van je webwinkel?

Nu lees je die voordelen eigenlijk niet. Je webwinkel ziet er verder heel netjes uit, maar ik zou toch een beetje testen met die indeling.

Wat is overigens nu je conversie?
Daar heb ik juist voor gekozen. Dit omdat de side-bar ook in de categorie pagina de filters gebruikt. Het leek mij overzichtelijker. Ik zal eens kijken of ik dit los kan instellen.
https://www.nldamp.nl e-sigaret online

Re: Op zoek naar nieuwe inspiratie voor conversie optimalisa

12
Klaas Koopman schreef:Beste Robin,

Ik heb even snel voor je gekeken en kwam tot de volgende punten:

- Op de home heb je staan: NAAR DE WINKEL. Dat is het eerste wat me opvalt. Beetje onzinnig lijkt het me, aangezien het een webshop is? Knal daar dus een banner neer van een product wat goed loopt of goede marge heeft.
- Hetzelfde geldt voor jouw menu, het is mij niet geheel duidelijk hoe het nou in elkaar steekt. Geen duidelijke orde. Zo vind ik onder het menu item 'winkel' het sub-item 'e-liquid' terwijl dit ook in het complete menu staat? Zelfde geldt voor 'e-sigaret'.
- De url's kunnen ook beter opgebouwd worden.
- Ik kom amper teksten tegen op de categorie pagina's? Hier wil je ook mee ranken neem ik aan?
- Een boel boxen die ik tegenkom, zoals die van de categorie teksten en nieuwsbrief e.d. kunnen nog wat styling gebruiken.
- Waarom landingpages en shop pagina's door elkaar gebruiken? Waarom niet de landingpage zoals https://www.nldamp.nl/e-liquid-kopen/ ook als menu item gebruiken en daarbij alle webshop functies implementeren? Zorg dat zulke pagina's meegenomen worden in je menu als je er in de zoekmachines voor wil ranken.
- Blogartikelen; knal ze niet vol met links, dat heeft helemaal geen zin, zoals op: https://www.nldamp.nl/aspire-k1-clearomizer/.

Daarnaast conversie optimalisatie, dat is hetgeen je voornamelijk mee bezig wil. Wat heb je al gedaan, welke A/B tests heb je al uitgevoerd?
Dank voor de tips! Zeker de slider heb ik direct iets mee gedaan. De structuur van de urls heb ik in het begin niet goed over nagedacht. Op dit moment ga ik hier voorlopig niets aan veranderen. Nu gebruik ik vooral Landingspagina's zoals deze: https://www.nldamp.nl/e-sigaret-vloeistof/
https://www.nldamp.nl e-sigaret online

Re: Op zoek naar nieuwe inspiratie voor conversie optimalisa

13
Hoi,

Voor mijn eCommerce webshops (http://www.topvitamins.nl in Nederland bijvoorbeeld) werk ik momenteel met een team van Marketizator uit Turkije. Dat is een club die een IT tool heeft voor conversie ratio optimalisatie. Dit team ondersteunt me nu ook met een project op onze sites. Tot dusver wel redelijk impressed. Ik had al eerder NL clubs gehad die zogenaamd CRO advies gaven, maar daar was ik minder impressed over.

Nu zit ik al redelijk hoog (zal geen percentages noemen hier) maar alles kan toch verder stijgen he..

Re: Op zoek naar nieuwe inspiratie voor conversie optimalisatie.

14
Hallo Robin, 

Ik besef me dat dit al een oudere post is, maar je hebt gaandeweg best veel feedback gekregen. Ik ben benieuwd of en zo ja welke tips je in de praktijk verder hebben geholpen. We hebben een overzicht gemaakt met tips om je webshop conversie te verhogen en ik ben benieuwd of je wellicht mooie aanvullingen hebt. Het zou mooi zijn als andere leden ook van jouw ervaringen kunnen leren!

Hartelijke groet, Vincent
Maak van je webshop een succes en volg onze gratis online lessen via www.webshopheroes.com