Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Hansi1959
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 mei 2014
Locatie: Zuiden des lands

Waar komen al die "waardeloze" Facebook likes vandaan?

30 mei 2015

Zoals de titel al een beetje aangeeft, krijg ik de laatste tijd opeens veel likes van mensen die zeker niet tot mijn doelgroep behoren.
Ik heb begrepen dat door dit soort "waardeloze" likes mijn Facebook berichten steeds minder bij de wel-waardevolle personen terecht komen. Immers er ontstaat geen interactie waardoor mijn berichten bij een steeds kleiner deel van de "likers" terecht komt en dus ook bij een steeds geringer deel van de wel-waardevolle "likers".
Ik heb nooit betaald voor likes, alleen heeft kort na het starten van mijn Facebook pagina, een leverancier zijn aanhang gevraagd mijn pagina te liken. Dat was een maand of acht geleden en leverde iets van 150 likes op in enkele dagen. Hierdoor ging ik van 100 naar 250 likes (webshop was net gestart). In de maanden daarna kwamen er regelmatig wat likes bij tot +/- 400 (zit in een niche-markt met relatief weinig verkopen maar wel redelijk orderbedrag).
De laatste twee maanden komen er echter plots vele likes bij uit "het Oosten" met name veel uit Egypte. Vorige week iets van 300+ likes. Ik zie geen enkele relevantie bij die likers met mijn doelgroep.
Ik vraag me dus nu af waar die likes vandaan komen. Kan het zijn dat er een concurrent een actie aan het voeren is (dus likes koopt voor mijn account) om de waarde van mijn "echte" likes op die manier te devalueren?. Is zoiets te achterhalen?
Of is dat weer te ver gezocht?
Ik hoor graag jullie mening hierover.
Thanks, Hans
No guts no glory!
 
Mareck
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 november 2011

Re: Waar komen al die "waardeloze" Facebook likes vandaan?

30 mei 2015

Voor twitter gebruiken sommige een systeem waarbij ze (met behulp van een app) een hele zooi andere twitteraars followen. De bedoeling is dan dat zij je terug followen. Na een tijdje unfollow je die personen weer die jou niet followen.

op deze manier kan je relatief eenvoudig een berg followers krijgen. Misschien is dit net zoiets?
 
stephan93
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 september 2014
Locatie: klaaswaal
Contacteer:

Re: Waar komen al die "waardeloze" Facebook likes vandaan?

03 juni 2015

Voor twitter gebruiken sommige een systeem waarbij ze (met behulp van een app) een hele zooi andere twitteraars followen. De bedoeling is dan dat zij je terug followen. Na een tijdje unfollow je die personen weer die jou niet followen.

op deze manier kan je relatief eenvoudig een berg followers krijgen. Misschien is dit net zoiets?
Je hebt inderdaad wel tools die dat doen waarbij je bijvoorbeeld iemand liked en daarvoor een aantal credits krijgt waardoor je weer likes kan kopen. Maar goed daar moet je je ook voor aanmelden natuurlijk..

Hansi, heb je je misschien aangemeld voor bepaalde sites waar mensen het hadden over facebook likes of iets dergelijks? Of heb je een bureau ingeschakeld die zei dat ze je meer likes konden bezorgen?
Anders zou het inderdaad kunnen dat een concurrent het heeft gedaan. Zou niet de eerste keer zijn dat ik dat zie. Hoe je het kan achterhalen zou ik echter niet weten.
 
Axeldekker
Berichten: 113
Lid geworden op: 04 oktober 2014
Contacteer:

Re: Waar komen al die "waardeloze" Facebook likes vandaan?

03 juni 2015

Voor twitter gebruiken sommige een systeem waarbij ze (met behulp van een app) een hele zooi andere twitteraars followen. De bedoeling is dan dat zij je terug followen. Na een tijdje unfollow je die personen weer die jou niet followen.

op deze manier kan je relatief eenvoudig een berg followers krijgen. Misschien is dit net zoiets?
Mareck, voor Facebook werkt dit niet. Gaat eerder richting een like for like idee. Je liked een pagina en krijgt er credits voor terug. Deze credits kun je of inwisselen of een like voor terug krijgen.. Dit soort systemen spammen momenteel erg veel facebook pages.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Hansi1959
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 mei 2014
Locatie: Zuiden des lands

Re: Waar komen al die "waardeloze" Facebook likes vandaan?

20 augustus 2015

Hansi, heb je je misschien aangemeld voor bepaalde sites waar mensen het hadden over facebook likes of iets dergelijks? Of heb je een bureau ingeschakeld die zei dat ze je meer likes konden bezorgen?
Anders zou het inderdaad kunnen dat een concurrent het heeft gedaan. Zou niet de eerste keer zijn dat ik dat zie. Hoe je het kan achterhalen zou ik echter niet weten.
Sorry voor de zeer late reactie maar was vergeten om "bericht bij nieuwe post" in te schakelen.... Helaas gaat dat hier op dit forum niet automatisch na het plaatsen van een post....
Ging er dus -blijkbaar onterecht- van uit dat er geen enkele reactie op mijn vraag was gekomen.

Om even op je vraag terug te komen; nee, ik ben niet bezig geweest op "bepaalde sites" of met een bureau voor meer likes (op die likes via een toeleverancier na, en dat waren allemaal personen uit mijn doelgroep). De rest (meer dan 2000) is ongevraagd komen aanwaaien...
Intussen staat de "likes teller" op dik 2600.... De laatste maand gaat het opeens een heel stuk langzamer waardoor de indruk versterkt wordt dat het een actie van een concurrent geweest is.
Ik zou heel graag achterhalen wie me dit "grapje" geflikt heeft (om de favour te kunnen returnen :twisted: ). Dan rest nog een belangrijke vraag; hoe kom ik eventueel van die waardeloze likes af? 90% is afkomstig uit Azie en van mensen die blijkens hun profiel geen enkele relatie lijken te hebben met mijn doelgroep...
Bestaat er zo iets als een mogelijkheid voor het verwijderen van likes uit bepaalde regio's / landen?

Alvast bedankt voor jullie gewaardeerde input!
No guts no glory!
 
Gebruikersavatar
Morris
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 juni 2015
Contacteer:

Re: Waar komen al die "waardeloze" Facebook likes vandaan?

20 augustus 2015

Onlangs kon ik met een pagina mijn berichten wel richten naar een bepaalde doelgroep (ook de niet-betaalde berichten!). Misschien eens kijken of dit kan bij je pagina en anders vragen aan Facebook? Dan ken je je berichten richten op bijvoorbeeld bepaalde landen. Dan bereikt het niet de ongewenstelikes en zal de interactie hopelijk verhogen.

Vreemde aan deze functie is wel dat het bij mij voor 1 pagina wel gaat en de andere niet. Daarmee: Ik zou eens horen bij Facebook zelf.
 
w.dejong
Berichten: 72
Lid geworden op: 14 augustus 2014

Re: Waar komen al die "waardeloze" Facebook likes vandaan?

20 augustus 2015

Hansi, heb je je misschien aangemeld voor bepaalde sites waar mensen het hadden over facebook likes of iets dergelijks? Of heb je een bureau ingeschakeld die zei dat ze je meer likes konden bezorgen?
Anders zou het inderdaad kunnen dat een concurrent het heeft gedaan. Zou niet de eerste keer zijn dat ik dat zie. Hoe je het kan achterhalen zou ik echter niet weten.
Sorry voor de zeer late reactie maar was vergeten om "bericht bij nieuwe post" in te schakelen.... Helaas gaat dat hier op dit forum niet automatisch na het plaatsen van een post....
Ging er dus -blijkbaar onterecht- van uit dat er geen enkele reactie op mijn vraag was gekomen.

Om even op je vraag terug te komen; nee, ik ben niet bezig geweest op "bepaalde sites" of met een bureau voor meer likes (op die likes via een toeleverancier na, en dat waren allemaal personen uit mijn doelgroep). De rest (meer dan 2000) is ongevraagd komen aanwaaien...
Intussen staat de "likes teller" op dik 2600.... De laatste maand gaat het opeens een heel stuk langzamer waardoor de indruk versterkt wordt dat het een actie van een concurrent geweest is.
Ik zou heel graag achterhalen wie me dit "grapje" geflikt heeft (om de favour te kunnen returnen :twisted: ). Dan rest nog een belangrijke vraag; hoe kom ik eventueel van die waardeloze likes af? 90% is afkomstig uit Azie en van mensen die blijkens hun profiel geen enkele relatie lijken te hebben met mijn doelgroep...
Bestaat er zo iets als een mogelijkheid voor het verwijderen van likes uit bepaalde regio's / landen?

Alvast bedankt voor jullie gewaardeerde input!
Volgens mij kan je je likes gewoon weer verwijderen, ik zou daar eens even op googelen.
Ik heb het zelf ook een keer gedaan ik weet niet meer precies hoe (het zat goed verborgen in ieder geval)
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht