Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Faruk
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 juli 2014
Contacteer:

Google analytics spam via direct verkeer

20 juni 2015

Hey ondernemers,

Het begon allemaal met die irritante spam verwijzingen, goed die filter je er makkelijk uit en je bounce percentage herstelt zich binnen een bepaalde tijd. Maar nu zit ik met spam verwijzingen die binnen komen als direct verkeer. Ik was laatst via real-time aan het observeren en toen zag ik opeens plop, 18 bezoekers tegelijk op de site komen. Deze kwamen van over de hele wereld. Hoe stop ik dit? Is dit iets nieuws? Heeft iemand anders hier ook last van? Moet Google hier iets aan doen of ik? Help!

Mijn dank is groot
Arabische parfumolie & Alcoholvrije geuren
http://www.arabianscent.nl
 
Jurre Lammertse
Berichten: 130
Lid geworden op: 20 maart 2015
Contacteer:

Re: Google analytics spam via direct verkeer

20 juni 2015

Had ik ook last van... Heb je de landen waar het meeste van deze spam vandaan komt uitgesloten in Analytics, ik verkoop toch enkel binnen NL (enkele uitzonderingen naar Belgie).
De voordeligste autopoetsproducten vind je bij www.123carcleaning.nl!
 
stephan93
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 september 2014
Locatie: klaaswaal
Contacteer:

Re: Google analytics spam via direct verkeer

20 juni 2015

Je zou dit kunnen doen

Ga naar analytics-> klik bij property op trackinginfo -> klik op "lijst met verwijzingsuitsluitingen" -> klik op verwijzingsuitsluiting toevoegen -> voer alleen het domein toe. Dus voor dat forum.darodar ding doe je gewoon darodar.com dan sluit die alles van die domeinen uit.

Werkt perfect voor mij!

In dit topic staan nog meer informatie
http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=13874
 
JosV
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 april 2015

Re: Google analytics spam via direct verkeer

21 juni 2015

Deze groep komt binnen als direct verkeer en niet met een verwijzing. Ik heb hier ook last van en zou ook niet weten hoe ik het moet stoppen.
Ik denk ook dat de enigste optie is om alle landen uit te sluiten en alleen Nederland, België en Duitsland op te nemen.
Niet de beste optie, maar beter in ieder geval dan al die fake hits erbij.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Faruk
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 juli 2014
Contacteer:

Re: Google analytics spam via direct verkeer

21 juni 2015

Dat ga ik doen, ik laat weten of het gewerkt heeft. bedankt voor de reacties.
Arabische parfumolie & Alcoholvrije geuren
http://www.arabianscent.nl
 
stephan93
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 september 2014
Locatie: klaaswaal
Contacteer:

Re: Google analytics spam via direct verkeer

21 juni 2015

Deze groep komt binnen als direct verkeer en niet met een verwijzing. Ik heb hier ook last van en zou ook niet weten hoe ik het moet stoppen.
Ik denk ook dat de enigste optie is om alle landen uit te sluiten en alleen Nederland, België en Duitsland op te nemen.
Niet de beste optie, maar beter in ieder geval dan al die fake hits erbij.
Oh grapje daar las ik overheen.
In dat geval kan je denk ik inderdaad het beste de landen uitsluiten
 
Gebruikersavatar
Morris
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 juni 2015
Contacteer:

Re: Google analytics spam via direct verkeer

30 juni 2015

Ik heb er hier ook last van. Uiteindelijk hoop ik dat google dit kan oplossen.
Ik begrijp echter niet goed welk nut dit heeft om websites op die manier te spammen? Bij de referral spam verdomd ik dat men hoopt dat er op geklikt wordt, maar dat is met dit verkeer onmogelijk.
Ik ga geen landen liggen uitsluiten, ik hoop dat het na enige tijd zal ophouden.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Google analytics spam via direct verkeer

30 juni 2015

Ik begrijp echter niet goed welk nut dit heeft om websites op die manier te spammen?
Ze hopen dat je uit nieuwsgierigheid naar de URL's surft die zo in Analytics opduiken. Zo genereren ze echt verkeer naar hun eigen site of kunnen ze je met malware infecteren.
 
ikfixhetvoorje
Berichten: 252
Lid geworden op: 09 december 2014
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Google analytics spam via direct verkeer

30 juni 2015

Wij hebben er ook last van, direct en referral traffic. Gelukkig is het niet zoveel dat we er een issue van maken, maar het moet niet veel meer worden, dan zullen we toch echt wat landen moeten uitschakelen, hoe pijnlijk ook.
 
Gebruikersavatar
Morris
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 juni 2015
Contacteer:

Re: Google analytics spam via direct verkeer

30 juni 2015

Ik begrijp echter niet goed welk nut dit heeft om websites op die manier te spammen?
Ze hopen dat je uit nieuwsgierigheid naar de URL's surft die zo in Analytics opduiken. Zo genereren ze echt verkeer naar hun eigen site of kunnen ze je met malware infecteren.
Dat is bij referral spam inderdaad zo, maar ik begrijp de "direct" spam niet.
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: Google analytics spam via direct verkeer

01 juli 2015

Ik kan me er iets bij voorstellen dat als deze trend doorzet over de hele lijn, dat google analytics gewoon geen tool meer wordt waar je wat aan gaat hebben. Als je meer bezig bent om je data schoon te houden dan je data uit te lezen.. stoppen mensen ermee. Dat zou schadelijk zijn voor google, en dat is denk ik ook de enige reden waarom dit gebeurd. Om Google te schaden. Digitale oorlog
 
ikfixhetvoorje
Berichten: 252
Lid geworden op: 09 december 2014
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Google analytics spam via direct verkeer

01 juli 2015

Wellicht, maar ik heb iig geen medelijden met Google. Je moet maar eens het boekje van Larry Page en Sergey Brin lezen toen ze met Google begonnen. Fantastisch ethisch verhaal, is praktisch niks meer van over, money talks. Het is niet dat hun monopolie (iig in Europa op search gebied) op de tocht komt te staan :wink:
 
Mikesegveld
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 juni 2015

Re: Google analytics spam via direct verkeer

01 juli 2015

Hey ondernemers,

Het begon allemaal met die irritante spam verwijzingen, goed die filter je er makkelijk uit en je bounce percentage herstelt zich binnen een bepaalde tijd. Maar nu zit ik met spam verwijzingen die binnen komen als direct verkeer. Ik was laatst via real-time aan het observeren en toen zag ik opeens plop, 18 bezoekers tegelijk op de site komen. Deze kwamen van over de hele wereld. Hoe stop ik dit? Is dit iets nieuws? Heeft iemand anders hier ook last van? Moet Google hier iets aan doen of ik? Help!

Mijn dank is groot
Hallo Faruk,

Heb je al eens geprobeerd om deze bots via je .htacces te blokkeren?

Google heeft laatst aangegeven dat er ontwikkelingen zijn op het automatisch uitsluiten van de bots. Ze geven er dus in ieder geval gehoord aan en dat lijkt mij een goed teken.
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: Google analytics spam via direct verkeer

02 juli 2015

Wellicht, maar ik heb iig geen medelijden met Google. Je moet maar eens het boekje van Larry Page en Sergey Brin lezen toen ze met Google begonnen. Fantastisch ethisch verhaal, is praktisch niks meer van over, money talks. Het is niet dat hun monopolie (iig in Europa op search gebied) op de tocht komt te staan :wink:
Begrijpelijk. Ik heb ook geen medelijden met Google. Wel met me, myself and I :D Even heel egoistisch, geef ik meteen toe. Ik wil gewoon dat het goed werkt voor mij (en jou). Deze bots schaden ook ons belang. Fijn dat Google eraan werkt om het op te lossen.
 
wouterblom
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 juli 2015
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Google analytics spam via direct verkeer

21 juli 2015

Het zijn feitelijk verschillende problemen die je op verschillende manieren kan oplossen.

De makkelijkste oplossing is om deze door middel van een google analytics segment uit te filteren. Dat kan je doen door het volgende segment te importeren.
https://www.google.com/analytics/galler ... xJ8UE7eWg/

verdere informatie:
https://www.stramark.nl/blog/uitsluiten ... analytics/
https://www.stramark.nl/blog/spambots-f ... expressie/