Bloggen in je webwinkel, of buiten je webwinkel

1
Ik sta op het punt om Wordpress te gaan installeren binnen Magento voor het bloggen. Echter twijfel ik of ik moet gaan bloggen in mijn webwinkel of dat ik een Blogger.com account neem van Google en daar de blogs ga plaatsen.

Ik kan me het volgende voorstellen:

Blog in de webwinkel:
Een bezoeker is meteen in je winkel. Menu structuur van de producten is zichtbaar etc. De sfeer van de winkel vloeit door je blog.

Blog buiten de webwinkel:
Produceert weer links naar je winkel. Als ik bij Blogger een account neem ben ik meteen weer met Google bezig, wat ze vast enorm zullen waarderen ( :lol: ) en misschien resulteert in iets meer SEO. Alleen ben je dan wel buiten de winkel en zal je de mensen via links moeten kietelen om de winkel even te bezoeken.

Welke versie zouden jullie kiezen en waarom?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Bloggen in je webwinkel, of buiten je webwinkel

5
PeterPastoor schreef:Ik heb ook een blog in mijn winkel. Hier probeer ik minimaal 3 a 4 keer in de week wat op te posten. Ene keer iets met humor en andere keer wat serieus. Het is wel lastig hoor.
Lijkt me dat je dan niet altijd even hoogwaardige content hebt?
Is het niet beter om je te focussen op kwaliteit ipv kwantiteit.

(heb je blog niet gezien dus kan natuurlijk niet oordelen). Linkje?

Re: Bloggen in je webwinkel, of buiten je webwinkel

6
Alesi schreef:Interessante vraag, ik twijfel ook wat nu te doen. Ik ben al wel op blogger.com begonnen en denk dat ik straks ook de blog in magento ga gebruiken. Blogger idd voor weer een link naar je site, en de blog in je shop voor vindbaarheid en de integratie van de bezoekers op je site.
Helaas heeft Magento geen build in blog systeem. Je bent afhankelijk van modules die je aan moet installeren. Ik gebruik nu een dergelijke module maar hij bevalt me niet zo. Zo ben ik gestuit op Wordpress die je met een paar klikken in Magento kan installeren. Je blogt in de backend van Wordpress en de blogs verschijnen in je Magento winkel. Heb je ook meteen iets meer grip op de SEO
henk-k schreef:15.24% van onze bezoekers komt binnen via het weblog (die in de webshop verwerkt is). De bouncerate is wel wat hoger (63.62% tegenover 46.92% gemiddeld), maar er komt toch best wat bezoek binnen via de weblogs.
Thanks Henk. Wat gebruik jij voor winkelsoftware / blog?

Re: Bloggen in je webwinkel, of buiten je webwinkel

7
Vanuit zoekmachine optimalisatie oogpunt zijn er meerdere reden om te bloggen vanaf je eigen domein.
1: bezoekers zijn dan al echt op je eigen website (branding, makkelijker converteren)
2: het ziet er professioneel uit. (bezoekers kijken ook naar de URL)
3: de linkwaarde blijft op het zelfde domein
4: je ben heer en meester in opmaak en andere technische aspecten, nu en in de toekomst

Nadeel: je moet hem configureren en integratie met magento kan ietswat moeite kosten.
Stramark Zoekmachine Marketing

Re: Bloggen in je webwinkel, of buiten je webwinkel

9
Royk schreef:Helaas heeft Magento geen build in blog systeem. Je bent afhankelijk van modules die je aan moet installeren. Ik gebruik nu een dergelijke module maar hij bevalt me niet zo. Zo ben ik gestuit op Wordpress die je met een paar klikken in Magento kan installeren. Je blogt in de backend van Wordpress en de blogs verschijnen in je Magento winkel. Heb je ook meteen iets meer grip op de SEO
Nee klopt, in mijn template zit er 1 ingebouwd. Ook zit AW Blog er nog in maar dit geeft conflicten met die andere. Aw Blog zal er uitmoeten. Welke oplossing gebruik je voor de wordpress blog integratie met magento? ik heb er meerdere bestudeerd maar dat was niet met een paar klikken.
De mooiste Leren babyslofjes van BabySteps in de meest unieke collecties vanaf 2012.

Re: Bloggen in je webwinkel, of buiten je webwinkel

10
Alesi schreef:
Royk schreef:Helaas heeft Magento geen build in blog systeem. Je bent afhankelijk van modules die je aan moet installeren. Ik gebruik nu een dergelijke module maar hij bevalt me niet zo. Zo ben ik gestuit op Wordpress die je met een paar klikken in Magento kan installeren. Je blogt in de backend van Wordpress en de blogs verschijnen in je Magento winkel. Heb je ook meteen iets meer grip op de SEO
Nee klopt, in mijn template zit er 1 ingebouwd. Ook zit AW Blog er nog in maar dit geeft conflicten met die andere. Aw Blog zal er uitmoeten. Welke oplossing gebruik je voor de wordpress blog integratie met magento? ik heb er meerdere bestudeerd maar dat was niet met een paar klikken.
Zover ik heb kunnen ontdekken is er 1 heer en meester. Fishpig. Ik heb het al geinstalleerd. Alleen hebben we een dingetje met phpmyadmin waar we even mee aan het worstelen zijn. Het lijkt erop dat onze SSL de toegang tot phpmyadmin tegenhoud en ons naar de website stuurt ipv dat we in onze phpmyadmin komen.

https://www.youtube.com/watch?v=EYCSPFfmrf4

Re: Bloggen in je webwinkel, of buiten je webwinkel

12
Zelf heb ik beetje van beide. Blog wel beetje in website geïntegreerd. Dus op de webshop staat een link naar blog standaard in de navigatie. Echter wilde ik de blog wel gescheiden houden van de webshop. Dus op de blog zelf slechts een knopje met 'terug naar de winkel'. Via de banner dan wel weer zorgen voor een herkenbaarheid met me webshop.

Voor backlinks naar de shop doe ik linken naar producten die voorkomen in mijn artikelen. Dan heb ik meteen deeplinks naar producten die ik graag verkoop.

Ik heb hiervoor gekozen, omdat ik het idee heb dat ik op deze manier net iets makkelijker reclame voor me blog kan maken. Ik kan zo net iets makkelijker via forums en facebook groepen blog posts delen. Immers hebben vrijwel alle forums en facebook groepen als regel, dat je geen commerciële links mag delen.

Doordat mijn blog echt puur informatief is en niet rechtstreeks geïntegreerd in de webshop, rekenen ze het vrijwel altijd als niet commercieel. Ze staan het dan niet alleen toe, maar krijg ook zo makkelijker dofollow links naar blog.

Het niet integreren heeft dus zeker ook voordelen. Ik blog nog niet zo heel lang, dus mijn blog heeft nog niet heel veel content en daarbij heb ik nog zeker meer tijd nodig om meer backlinks te krijgen. Ik heb nu ongeveer 5% van organisch verkeer via Blog.

Blog artikelen neem ik wel mee in de nieuwsbrief. Ze worden wel steeds beter gelezen en ik krijg tegenwoordig ook op vrijwel elk artikel wel 1 of meer reacties.

Voor mij is een blog schrijven voornamelijk bedoelt om mij bij mijn klanten meer te positioneren als expert in mijn vakgebied. Op dat punt is mijn blog zeer zeker geslaagd merk ik aan het type klant en de vragen van klanten.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Bloggen in je webwinkel, of buiten je webwinkel

16
Royk schreef:
Alesi schreef:Interessante vraag, ik twijfel ook wat nu te doen. Ik ben al wel op blogger.com begonnen en denk dat ik straks ook de blog in magento ga gebruiken. Blogger idd voor weer een link naar je site, en de blog in je shop voor vindbaarheid en de integratie van de bezoekers op je site.
Helaas heeft Magento geen build in blog systeem. Je bent afhankelijk van modules die je aan moet installeren. Ik gebruik nu een dergelijke module maar hij bevalt me niet zo. Zo ben ik gestuit op Wordpress die je met een paar klikken in Magento kan installeren. Je blogt in de backend van Wordpress en de blogs verschijnen in je Magento winkel. Heb je ook meteen iets meer grip op de SEO
henk-k schreef:15.24% van onze bezoekers komt binnen via het weblog (die in de webshop verwerkt is). De bouncerate is wel wat hoger (63.62% tegenover 46.92% gemiddeld), maar er komt toch best wat bezoek binnen via de weblogs.
Thanks Henk. Wat gebruik jij voor winkelsoftware / blog?
Gebruik WordPress niet binnen Magento. Ik heb de plugin geprobeerd en het is een verschrikkelijke plugin. Werkelijk waar een ramp en andere blog plugins schieten op veel fronten te kort. Wat heb ik gedaan? Een mapje blog aangemaakt en daar WP op gezet. Is dus gekoppeld aan de website, maar alles los en ja template is niet zoals dat van mijn website, maar toch wordt de blog zeker gewaardeerd. En kan alle plugins gebruiken die ik altijd gebruik bij een WP website en dat is ook nogal wat waard.

Re: Bloggen in je webwinkel, of buiten je webwinkel

17
Ons webwinkeltje is nog maar kort online, maar ook wij kozen specifiek voor 'een geheel' (wordpress + woocommerce) dus ook gewoon op het domein zelf bloggen.

Momenteel is de site hierin nog verre van optimaal in elkaar gestoken maar m'n doel is wel het voor bezoekers een 'alles in 1' geheel van te maken.

Dat is ook wat ik zelf als online bezoeker heel prettig vind -> en dan geen blog volgestoken met ontzettend onleesbare 'seovriendelijke' teksten maar gewoon dingen die ik zelf graag wil vertellen, in een vertelstijl die bij mij & ons winkeltje past.

Hoewel we nog marginaal zijn, ook in aantallen bezoekers, zijn de reacties goed en is het bounce-percentage van bezoekers vanuit zoekmachines nihil. Ik denk dat dat een mooie basis biedt om uit verder te bouwen.
Chocolade. Puur, eerlijk & lekker. Chocoladeverkopers.nl

Re: Bloggen in je webwinkel, of buiten je webwinkel

18
Zyra schreef: Gebruik WordPress niet binnen Magento. Ik heb de plugin geprobeerd en het is een verschrikkelijke plugin. Werkelijk waar een ramp en andere blog plugins schieten op veel fronten te kort. Wat heb ik gedaan? Een mapje blog aangemaakt en daar WP op gezet. Is dus gekoppeld aan de website, maar alles los en ja template is niet zoals dat van mijn website, maar toch wordt de blog zeker gewaardeerd. En kan alle plugins gebruiken die ik altijd gebruik bij een WP website en dat is ook nogal wat waard.
Na wat jaren bouwen wordt het steeds meer een drempel om pittige ingrepen te doen op de site. Een Magento database met daarin WP tabellen leek mij (als ik het zou integreren) ook geen schone oplossing. Stel je wil na een tijd wat anders, dat zit je Magento db vol troep. Wellicht kan het op dezelfde server maar dan in een 2e database worden geïnstalleerd. Je kan er dan zo vanaf.
De mooiste Leren babyslofjes van BabySteps in de meest unieke collecties vanaf 2012.

Re: Bloggen in je webwinkel, of buiten je webwinkel

19
Interessant. Wat een dilemma's allemaal weer

Bloggen binnen Magento moet met een paar plugins die ik niet zo heel sterk vind. Wordpress installeren is een optie maar ook niet alles. Blijkbaar. Maar wel rondom het blog de webwinkel uitstraling / menu. De drempel om de winkel in te gaan is hoe je het ook bekijk toch lager.

Buiten Magento bloggen heeft ook weer zo ze voor en nadelen. Weer een url met ditjes en datjes eromheen. Maar wel full control. Los van elkaar

Misschien dan een url kopen die http://www.webwinkeldomein-blog.nl of zo ? Al wil ik graag iets anders dan blog gebruiken. Iets lievers.. wordt denk ik "kletspraat" of "krabbels"
Zyra schreef:

Gebruik WordPress niet binnen Magento. Ik heb de plugin geprobeerd en het is een verschrikkelijke plugin. Werkelijk waar een ramp en andere blog plugins schieten op veel fronten te kort. Wat heb ik gedaan? Een mapje blog aangemaakt en daar WP op gezet. Is dus gekoppeld aan de website, maar alles los en ja template is niet zoals dat van mijn website, maar toch wordt de blog zeker gewaardeerd. En kan alle plugins gebruiken die ik altijd gebruik bij een WP website en dat is ook nogal wat waard.
Dus jij hebt wordpress wel in de winkel van Magento zitten? Alleen in een losse database? Dus zit je wel in het zelfde URL van je winkel?

Re: Bloggen in je webwinkel, of buiten je webwinkel

21
Voor wie het wil weten ben ik toch aan de slag gegaan met Wordrpess. Er zijn natuurlijk minder goede verhalen, maar dat zal je altijd houden. Het grote gros werkt er wel prima mee.

De installatie liep zonder problemen en lijkt tot nu toe alles goed te werken. Ik ga voor de zekerheid een test bestelling plaatsen om te kijken of op dat vlak niets geks gebeurd.

Ik hou jullie op de hoogte

Re: Bloggen in je webwinkel, of buiten je webwinkel

22
Royk schreef:Voor wie het wil weten ben ik toch aan de slag gegaan met Wordrpess. Er zijn natuurlijk minder goede verhalen, maar dat zal je altijd houden. Het grote gros werkt er wel prima mee.

De installatie liep zonder problemen en lijkt tot nu toe alles goed te werken. Ik ga voor de zekerheid een test bestelling plaatsen om te kijken of op dat vlak niets geks gebeurd.

Ik hou jullie op de hoogte
Ik ben benieuwd, het design was meteen ook goed?
Minder goede verhalen, tja als het werkt is het goed toch?
De mooiste Leren babyslofjes van BabySteps in de meest unieke collecties vanaf 2012.

Re: Bloggen in je webwinkel, of buiten je webwinkel

23
Alesi schreef:
Zyra schreef: Gebruik WordPress niet binnen Magento. Ik heb de plugin geprobeerd en het is een verschrikkelijke plugin. Werkelijk waar een ramp en andere blog plugins schieten op veel fronten te kort. Wat heb ik gedaan? Een mapje blog aangemaakt en daar WP op gezet. Is dus gekoppeld aan de website, maar alles los en ja template is niet zoals dat van mijn website, maar toch wordt de blog zeker gewaardeerd. En kan alle plugins gebruiken die ik altijd gebruik bij een WP website en dat is ook nogal wat waard.
Na wat jaren bouwen wordt het steeds meer een drempel om pittige ingrepen te doen op de site. Een Magento database met daarin WP tabellen leek mij (als ik het zou integreren) ook geen schone oplossing. Stel je wil na een tijd wat anders, dat zit je Magento db vol troep. Wellicht kan het op dezelfde server maar dan in een 2e database worden geïnstalleerd. Je kan er dan zo vanaf.
Precies! Dat heb ik nu dus ook. Als ik wil zou ik dus mijn WP kunnen verhuizen om maar even iets te zeggen. Ik kwam gisteren nog steeds een paar files tegen van AW Blog, terwijl ik dacht dat het helemaal weg was. Dus af en toe blijf je nog ruimen en is het als je een plugin deïnstalleerd niet 100% weg.

Re: Bloggen in je webwinkel, of buiten je webwinkel

24
Royk schreef:Interessant. Wat een dilemma's allemaal weer

Bloggen binnen Magento moet met een paar plugins die ik niet zo heel sterk vind. Wordpress installeren is een optie maar ook niet alles. Blijkbaar. Maar wel rondom het blog de webwinkel uitstraling / menu. De drempel om de winkel in te gaan is hoe je het ook bekijk toch lager.

Buiten Magento bloggen heeft ook weer zo ze voor en nadelen. Weer een url met ditjes en datjes eromheen. Maar wel full control. Los van elkaar

Misschien dan een url kopen die http://www.webwinkeldomein-blog.nl of zo ? Al wil ik graag iets anders dan blog gebruiken. Iets lievers.. wordt denk ik "kletspraat" of "krabbels"
Zyra schreef:

Gebruik WordPress niet binnen Magento. Ik heb de plugin geprobeerd en het is een verschrikkelijke plugin. Werkelijk waar een ramp en andere blog plugins schieten op veel fronten te kort. Wat heb ik gedaan? Een mapje blog aangemaakt en daar WP op gezet. Is dus gekoppeld aan de website, maar alles los en ja template is niet zoals dat van mijn website, maar toch wordt de blog zeker gewaardeerd. En kan alle plugins gebruiken die ik altijd gebruik bij een WP website en dat is ook nogal wat waard.
Dus jij hebt wordpress wel in de winkel van Magento zitten? Alleen in een losse database? Dus zit je wel in het zelfde URL van je winkel?
Losse WP database met een andere template en andere naamgeving, om echt te richten op wat ik verkoop. Maar het zit wel zo: http://www.webshopnaam.nl/blog

En allebei gescheiden. Ik wil plugins kunnen gebruiken zoals Yoast SEO, etc en wat ik gewoon gewend ben met WP en dat krijg je niet als je WP direct installeerd in Magento. En ik vond het gewoon een ramp, geen lekker overzicht en niet alle plugins werken er goed mee. Dus je beperkt jezelf weer heel erg en enige voordeel is dat je blog in je template hebt. Maar wat is er mis om een andere template te hebben voor je blog maar wel in dezelfde kleuren? Hou je blog dan gewoon simpel qua layout, gebruik de kleuren van je shop en voila klaar.

Ik moet wel meer bloggen, maar moet ook een aantal CMS pagina's aanpassen. Bedenk mij net dat ik maar op mijn to-do-lijst ga zetten dat een deel van de footer weggaat en ik een aantal artikelen ga verplaatsen naar mijn blog.

Re: Bloggen in je webwinkel, of buiten je webwinkel

25
Ik zou in ieder geval gaan voor een blog binnen het domein van je webwinkel. Dat de layout dan iets anders is, is minder van invloed.

Voordeel:
- Google ziet dat je webwinkel regelmatig wordt geüpdate
- Google ziet de inhoud als onderdeel van je webwinkel, je hoeft dus niet voor 2 websites linkbuilding, etc. te doen

Ga je de blogs apart onder brengen, dan krijg je dubbel werk. Google ziet het namelijk als twee websites. Je zult hier niet veel meerwaarde van hebben, omdat Google ook ziet dat alle uitgaande links naar 1 webwinkel verwijzen. Je webwinkel zal hier dus niet erg snel mee stijgen in de zoekresultaten...
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Bloggen in je webwinkel, of buiten je webwinkel

27
Zyra schreef: Losse WP database met een andere template en andere naamgeving, om echt te richten op wat ik verkoop. Maar het zit wel zo: http://www.webshopnaam.nl/blog

En allebei gescheiden. Ik wil plugins kunnen gebruiken zoals Yoast SEO, etc en wat ik gewoon gewend ben met WP en dat krijg je niet als je WP direct installeerd in Magento. En ik vond het gewoon een ramp, geen lekker overzicht en niet alle plugins werken er goed mee. Dus je beperkt jezelf weer heel erg en enige voordeel is dat je blog in je template hebt. Maar wat is er mis om een andere template te hebben voor je blog maar wel in dezelfde kleuren? Hou je blog dan gewoon simpel qua layout, gebruik de kleuren van je shop en voila klaar.

Ik moet wel meer bloggen, maar moet ook een aantal CMS pagina's aanpassen. Bedenk mij net dat ik maar op mijn to-do-lijst ga zetten dat een deel van de footer weggaat en ik een aantal artikelen ga verplaatsen naar mijn blog.
Ik kan gewoon iedere plugin installeren die ik maar wil. Het is gewoon wordpress. Ik log dus ook gewoon in de backend van Wordpress en heb ook de Yoast SEO plugin erin hangen met nog een paar andere. Denk aan een Magento plugin die wat extra koppelingen mogelijk maakt etc.

Tot nu toe werkt alles prima. Ik moet alleen nog even de aankleding in orde maken. Ik wil het net zo opzetten als dit: (Dit is dus ook Magento met Wordpress :)

http://www.inmotionflowers.co.za/blog/

Re: Bloggen in je webwinkel, of buiten je webwinkel

29
Royk schreef:
Zyra schreef: Losse WP database met een andere template en andere naamgeving, om echt te richten op wat ik verkoop. Maar het zit wel zo: http://www.webshopnaam.nl/blog

En allebei gescheiden. Ik wil plugins kunnen gebruiken zoals Yoast SEO, etc en wat ik gewoon gewend ben met WP en dat krijg je niet als je WP direct installeerd in Magento. En ik vond het gewoon een ramp, geen lekker overzicht en niet alle plugins werken er goed mee. Dus je beperkt jezelf weer heel erg en enige voordeel is dat je blog in je template hebt. Maar wat is er mis om een andere template te hebben voor je blog maar wel in dezelfde kleuren? Hou je blog dan gewoon simpel qua layout, gebruik de kleuren van je shop en voila klaar.

Ik moet wel meer bloggen, maar moet ook een aantal CMS pagina's aanpassen. Bedenk mij net dat ik maar op mijn to-do-lijst ga zetten dat een deel van de footer weggaat en ik een aantal artikelen ga verplaatsen naar mijn blog.
Ik kan gewoon iedere plugin installeren die ik maar wil. Het is gewoon wordpress. Ik log dus ook gewoon in de backend van Wordpress en heb ook de Yoast SEO plugin erin hangen met nog een paar andere. Denk aan een Magento plugin die wat extra koppelingen mogelijk maakt etc.

Tot nu toe werkt alles prima. Ik moet alleen nog even de aankleding in orde maken. Ik wil het net zo opzetten als dit: (Dit is dus ook Magento met Wordpress :)

http://www.inmotionflowers.co.za/blog/
Welke plugin heb je dan gebruikt? Het voorbeeld ziet er goed uit.

In ieder geval ga ik er weinig aan veranderen, vind het prima hoe het nu is. Moet bepaalde cms pagina's omzetten naar mijn blog. Over merken en andere inhoud.
Ook zullen er gastbloggers komen die zo nu en dan wat gaan schrijven.

Re: Bloggen in je webwinkel, of buiten je webwinkel

30
Hoi,

Wij hebben een Wordpress installatie binnen het domein gedaan. Dus krijg je http://www.domeinnaam.com/blog.
Wij gebruiken dus prestashop als webwinkel en wordpress als blog. Ook hebben wij, voor het blog, een template uitgekozen die redelijk aansloot op onze webwinkel en onze markt. Het wijkt nu wel iets af van elkaar, maar qua design en feeling sluit het heel erg bij elkaar aan.

Hartelijke groet!