Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!

62
Ik zie wat negatieve reacties op de 1 verkoop per week na 3 maanden. Ik denk echter dat dat wanneer je op een rustige manier bouwt een goed teken is. Zelf heb ik vroeger webwinkels gehad o.a. in vloerkleden. We verkochten ons eerste vloerkleed pas na 2 maanden, ook al hadden we een zeer complete website met veel content. Na een jaar zaten we pas op het punt dat we break-even draaiden (wel met forse adwords kosten per maand).

Steek je veel geld in adwords, etc. dan kun je snellere groei verwachten. Doe je dat niet, dan zul je merken dat je minimaal een jaar nodig hebt om wat orders te halen en 2 jaar om echt te kijken of je webwinkel aanslaat. Dat is iets wat veel starters vergeten, na enkele maanden gooien ze de handdoek in de ring. Toch heeft elk bedrijf of dat nu een webwinkel is of een ander bedrijf tijd nodig. Investeer je meer, dan kun je sneller omzet maken, maar zelfs dan zul je 2 jaar nodig hebben om te bepalen of je voldoende winstgevend kunt zijn.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!

63
libertes schreef:Ik zie wat negatieve reacties op de 1 verkoop per week na 3 maanden. Ik denk echter dat dat wanneer je op een rustige manier bouwt een goed teken is. Zelf heb ik vroeger webwinkels gehad o.a. in vloerkleden. We verkochten ons eerste vloerkleed pas na 2 maanden, ook al hadden we een zeer complete website met veel content. Na een jaar zaten we pas op het punt dat we break-even draaiden (wel met forse adwords kosten per maand).

Steek je veel geld in adwords, etc. dan kun je snellere groei verwachten. Doe je dat niet, dan zul je merken dat je minimaal een jaar nodig hebt om wat orders te halen en 2 jaar om echt te kijken of je webwinkel aanslaat. Dat is iets wat veel starters vergeten, na enkele maanden gooien ze de handdoek in de ring. Toch heeft elk bedrijf of dat nu een webwinkel is of een ander bedrijf tijd nodig. Investeer je meer, dan kun je sneller omzet maken, maar zelfs dan zul je 2 jaar nodig hebben om te bepalen of je voldoende winstgevend kunt zijn.
Het ligt aan het doel wat je voor ogen hebt. Als je een webshop wilt waar je daadwerkelijk van kunt leven op termijn, is 3 maanden nodig hebben voor 1 verkoop per week gewoon echt niet goed genoeg. Daarmee kun je immers nog niet eens de kosten dekken.
Wat kosten maken betreft betwist ik ook. Ik had ~5 verkopen per dag voordat ik ook maar ergens adverteerde. Mijn omzet kwam gewoon uit zelf mijn SEO doen. Ik deed zo verschrikkelijk veel fout ten opzichte van nu en toch haalde ik dat. Daarom is dit resultaat helaas naar mijn mening toch echt niet hoopgevend voor een succesvolle toekomst met een webshop.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!

64
NOP Webdesign schreef:
libertes schreef:Ik zie wat negatieve reacties op de 1 verkoop per week na 3 maanden. Ik denk echter dat dat wanneer je op een rustige manier bouwt een goed teken is. Zelf heb ik vroeger webwinkels gehad o.a. in vloerkleden. We verkochten ons eerste vloerkleed pas na 2 maanden, ook al hadden we een zeer complete website met veel content. Na een jaar zaten we pas op het punt dat we break-even draaiden (wel met forse adwords kosten per maand).

Steek je veel geld in adwords, etc. dan kun je snellere groei verwachten. Doe je dat niet, dan zul je merken dat je minimaal een jaar nodig hebt om wat orders te halen en 2 jaar om echt te kijken of je webwinkel aanslaat. Dat is iets wat veel starters vergeten, na enkele maanden gooien ze de handdoek in de ring. Toch heeft elk bedrijf of dat nu een webwinkel is of een ander bedrijf tijd nodig. Investeer je meer, dan kun je sneller omzet maken, maar zelfs dan zul je 2 jaar nodig hebben om te bepalen of je voldoende winstgevend kunt zijn.
Het ligt aan het doel wat je voor ogen hebt. Als je een webshop wilt waar je daadwerkelijk van kunt leven op termijn, is 3 maanden nodig hebben voor 1 verkoop per week gewoon echt niet goed genoeg. Daarmee kun je immers nog niet eens de kosten dekken.
Wat kosten maken betreft betwist ik ook. Ik had ~5 verkopen per dag voordat ik ook maar ergens adverteerde. Mijn omzet kwam gewoon uit zelf mijn SEO doen. Ik deed zo verschrikkelijk veel fout ten opzichte van nu en toch haalde ik dat. Daarom is dit resultaat helaas naar mijn mening toch echt niet hoopgevend voor een succesvolle toekomst met een webshop.


Ja dat kan natuurlijk, ik doe zelf ook veel SEO, maar toch blijf ik dit vrij moeilijk vinden.
Volgens mijnwebwinkel heb ik alles goed staan,keywords,beschrijvingen,enzv..maar toch wordt je niet goed gevonden via gratis traffic.
Ik heb ook 4 maanden geleden linkbuilding laten uitvoeren, 30 advertenties, blogs ,en links op een natuurlijke wijze laten verwijzen naar mijn webshop, dit zit toch ook vrij weinig zoden aan de dijk hoor.Erg jammer.

Maar we geven niet op ! komt goed ! hehe.
Gr,Jeroen.
www.voet-verzorging.com
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!

65
@voet-verzorging
Misschien ook eens kijken wat er in Google staat.
Ik zie bijvoorbeeld als ik zoek op eelt verwijderen, meteen twee keer 'Mini Pedi Pro zelf Eelt verwijderen'
Echter de beide urls zijn:
....webshop/minipedipro/eelt-verwijderen
en ..../a.../eelt.../mini-pedi-pro-eelt-verwijderen
(beide ingekort) De laatste bestaat de ander gaat naar de homepage. 
Waarom naar home redirecten? Die moet ook naar de minipedipro pagina. 
Ook .....webshop/eelt-verwijderen gaat naar home!!
Als je urls aanpast (kan nodig zijn) zorg dan dat de oude altijd redirect naar een goed passende nieuwe url.

Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!

66
PaulG schreef:@voet-verzorging
Misschien ook eens kijken wat er in Google staat.
Ik zie bijvoorbeeld als ik zoek op eelt verwijderen, meteen twee keer 'Mini Pedi Pro zelf Eelt verwijderen'
Echter de beide urls zijn:
....webshop/minipedipro/eelt-verwijderen
en ..../a.../eelt.../mini-pedi-pro-eelt-verwijderen
(beide ingekort) De laatste bestaat de ander gaat naar de homepage. 
Waarom naar home redirecten? Die moet ook naar de minipedipro pagina. 
Ook .....webshop/eelt-verwijderen gaat naar home!!
Als je urls aanpast (kan nodig zijn) zorg dan dat de oude altijd redirect naar een goed passende nieuwe url.

Oke!, dankje, Hier ga ik naar kijken.

Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!

67
Hier ben ik weer..

Sinds een maand of 2 ben ik overgestapt van mijn oude webshop bij 'Premiums' naar mijnwebwinkel.nl 
Hier krijg ik momenteel steeds meer spijt van...ik heb pas 1 verkoop gehad met de nieuwe webshop, de oude liep beter...

Ik snap niet waarom, ik krijg van iedereen te horen dat hij er een stuk professioneler oogt en een frisse look heeft.

Ik heb ook diversen betaalmogelijkheden toegevoegd, zelfs afterpay erbij..

Maar ik kom niet op mijn oude niveau voor de overstap. HELP ! TEST , en uit uw kritiek alstublieft !

http://www.voet-verzorging.com
Mvg ,Jeroen.

Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!

68
Ik zou in ieder geval de slider met de grote foto's weghalen. Zoiets kan je beter doen als je echt mooie foto's hebt die bijdragen aan de beleving, niet zozeer de gewone productfoto's. Hierdoor vallen ook je klantvoordelen bijna niet op.

Haal vervolgens het gastenboek weg. Dit draagt nu niets bij aan de website.


Voor mij persoonlijk mag het menu nog wel wat strakker en het logo in de header mag wel wat kleiner/ meer witruimte (dit zal je overigens niet direct meer verkopen op leveren).
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!

69
Ik keek even naar je website en had last van scherpstellen. Wilde mijn bril de schuld geven maar je afbeeldingen zijn onscherp. Niet de productfoto's maar de rest wel.
Dan heb je ook nog heel licht grijze letters en die lezen ook niet lekker. 
Ik zat bij zweetvoeten en de vinkjes bij de verzendkosten enz en die tekst kan ik gewoon slecht lezen. Dat zal ook niet meewerken als mensen op je site kijken. Bij overmij staat een video en die valt gewoon erg op qua scherpte als je de rest eromheen ziet.

Je hebt pas 1 verkoop gehad. Bleven de bezoekersaantallen wel gelijk of zijn die ook ingestort? Blijven ze net zo lang op de site als daarvoor?

Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!

72
Ook zie ik bij producten overal €4,50 verzendkosten etc. Terug komen wat ook op de homepage staat en zelfs geplaatst voor de andere informatie.

Op mobiel is de header te groot, ik mis links en rechts wat.

Prima dat je met provoet werkt, ik heb al bloedhekel aan die smerige kalknagelreclames en dan kom ik ook nog zo'n foto tegen bij een webshop. Prima dat je middelen verkoopt tegen kalknagels, maar ik wil ze niet zien.

Daarbij op mobiel zijn DHL en de betalingsinformatie plaatjes blur. Dus beter is om scherpe foto's te zoeken. Ook die van jezelf is niet scherp.

En ja het heeft tijd nodig om weer in Google gevonden te worden, maar het is een hele verbetering tegenover het oude.

Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!

77
Ik vind de site er nu behoorlijk goed uitzien. Ik heb dan alleen niet de site bekeken op het moment dat dit topic werd gestart. 
Doe je al genoeg aan SEO op het gebied van gericht op trefwoorden sturen? Weet je dus hoe een klant op google zoekt? Nu kwam ik de site nog niet tegen als ik bijvoorbeeld 'kalknagels behandelen' intyp op Google. Wellicht zou je er ook nog een blog of iets dergelijks bij kunnen maken, lijkt mij met name in jouw branche wel handig. Zo laat je zien dat je er verstand van hebt, doe je aan linkbuilding en wordt je beter gevonden. Dit zijn maar enkele losse dingen, heel concreet heb ik de website niet bekeken. Hoe dan ook, succes!
https://www.flobbi.nl
Flobbi - Verkoop je smartphone & tablet!
Hoge vergoeding, gratis aangetekend verzenden en lid van Stichting WebwinkelKeur.

Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!

78
Hoi Jeroen,

Je vorige website kan ik me niet echt herinneren. Maar nu druk ik op de link van je huidige website en twee dingen vallen me op.
Het lettertype van het menu is erg kinderlijk, lijkt wel het lettertype wat je tegenkomt op de flyer van het circus. (niet lullig bedoeld maar dan begrijp je iig wat ik bedoel)
Ook de header is erg simpel. De header is iets wat er meteen uit moet springen als mensen op je site komen, als je iets spannends erin hebt oogt dat veel beter voor de bezoeker. Nu is het gewoon een wit vlak met je logo erin. Ik zou er wat goedlopende producten in verwerken bijvoorbeeld. Je moet ook niet gaan overdrijven want je hebt een rustige ogende site, maar het mag wel iets beter.

Dat je website niet gevonden wordt, het klopt idd dat dat een tijdje duurt. Je kan online veel filmpjes vinden hoe je aan marketing moet doen zonder veel geld kwijt te zijn. Acties bedenken etc...! Succes!

Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!

79
Hoi Jeroen,

Heb je wel eens aan video gedacht? Video op je website kan je conversiepercentage wel tot 30% verhogen. En ik spreek uit ervaring. 
Een bedrijfsfilm of een animatievideo van wat jouw echt uniek maakt, kan echt zijn geld opleveren. 
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 26 februari 2016, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link weggehaald.
Sietse Heslinga
Devion Videomarketing

Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!

81
Goed idee een bedrijfsfilm. Alleen dan nooit een forum spammer inhuren natuurlijk. Net als met deur aan deur verkopers moet je ook nooit iets afnemen van forumspammers. Mensen die op zo'n manier aan hun klanten moeten komen leveren vaak niet de beste kwaliteit.

Voor bedrijfsfilms lijkt mij deze goed:

http://amstelworks.tv/

Heb ik ooit eens mee gesproken. Hadden goede ideeën, zoals lead-in voor Youtube filmpjes.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!

82
Dierenspeciaalzaak schreef:Goed idee een bedrijfsfilm. Alleen dan nooit een forum spammer inhuren natuurlijk. Net als met deur aan deur verkopers moet je ook nooit iets afnemen van forumspammers. Mensen die op zo'n manier aan hun klanten moeten komen leveren vaak niet de beste kwaliteit.

Voor bedrijfsfilms lijkt mij deze goed:

http://amstelworks.tv/

Heb ik ooit eens mee gesproken. Hadden goede ideeën, zoals lead-in voor Youtube filmpjes.
Traditionele videomakers zijn er voldoende.

Waar ik op in zou zoomen is wat hun doel is; teveel producenten hebben slechts als doel het maken van een prachtige video. Wat er daarna mee gebeurt is vaak niet interessant. Laat staan wat de kijkersloyaliteit is. Hier een prima uitleg van YouTube zelf over kijkersloyaliteit.

Door het meten van je publiek leer je je klant kennen. Te vaak zie ik dat er een schitterende geanimeerde leader voor de video moet, te vaak heeft dat als resultaat dat je publiek daar op af knapt.

Hoe we dit voor onze eigen webwinkel aanpakken heb ik beschreven in dit blog over YouTube Analytics.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren