Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Klanten wel of geen account laten maken?

26 augustus 2015

Okey lieve webwinkel conculega's :D

Ik zit in een volgend dilemma.

Ik ben mijn winkel begonnen met een hoop geroffel en herrie. "Bij ons kan je gewoon bestellen zonder een account, lekker makkelijk"

Maar tot dusver zijn de aantal bestellingen na 1,5 jaar nog steeds droeveloos laag dat ik het nut hiervan een beetje begin te verliezen. Het trekt mensen niet echtra over een streep in ieder geval. Ook al zou het een drempel weg nemen, het ontneemt me ook een dun lijntje met de klant. Ik kan nu niet meten of er lege winkelwagentjes zijn en of persoon x vaker langs komt. Zo zijn er tal van kleine dingetjes die ik nu niet kan doen. Hoe hebben jullie dit opgevangen? Beiden jullie beiden aan? Of alleen met een account? Of ook helemaal zonder? Wat zijn jullie motivaties?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Klanten wel of geen account laten maken?

26 augustus 2015

In jouw situatie beide aanbieden en de keuze overlaten aan de koper.
Baat het niet, dan schaadt het niet.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Klanten wel of geen account laten maken?

26 augustus 2015

Geen account: het makkelijke pad, als prioriteit aanbieden. De gegevens heb je daarna toch wel. Wie persé een account wil moet die mogelijkheid krijgen. Zelf heb ik liever geen klanten met accounts (Na verloop van tijd zijn ze hun wachtwoord weer eens kwijt en kunnen dan niet direct een bestelling plaatsen)
Het hangt ook een beetje van de branche af wellicht.
 
ikfixhetvoorje
Berichten: 252
Lid geworden op: 09 december 2014
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Klanten wel of geen account laten maken?

27 augustus 2015

Eens met Ward, bied allebei aan en laat de keuze aan de klant.
Zonder account is lekker laagdrempelig idd en mocht je een klant hebben die vaker wil bestellen etc dan kan je de account versie wat meer pluggen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Klanten wel of geen account laten maken?

27 augustus 2015

Het trekt mensen niet echtra over een streep in ieder geval.
Nee dat klopt. Geen account aanmaken is geen USP.
(Wel een account laat mensen stoppen en weggaan.)
Als je echt meer verkoop verwacht dan zou ik eens naar andere dingen op je website kijken. Daar zal het meer aan liggen dat mensen je webshop verlaten. Bekijk je statistieken. Wanneer vertrekken ze?
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Klanten wel of geen account laten maken?

27 augustus 2015

Absoluut beiden. Alleen als je een account biedt, dan moet het ook voordelen hebben om een account te hebben. Bijvoorbeeld makkelijk herhaal bestellingen. Gedeeltelijke self-service in de vorm van bijvoorbeeld facturen downloaden. Vaste klanten korting. Etc... Anders is de account mogelijkheid vooral hinderlijk. Accounts enkel om klantgegevens op te slaan, dan kun je beter geen accounts mee werken.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Ludger
Berichten: 193
Lid geworden op: 27 juli 2012

Re: Klanten wel of geen account laten maken?

28 augustus 2015

Ik zou ook beide mogelijkheden aanbieden. Dit doe ik zelf ook, bij mijn registreert ongeveer 40% zich.
 
FrankHeijdenrijk
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 augustus 2015
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Klanten wel of geen account laten maken?

28 augustus 2015

Zoals andere leden ook al aangeven, is het slim om beide mogelijkheden te bieden. Je kunt (met handmatig codeerwerk - hangt er dus vooral van af welk systeem je gebruikt) op de pagina 'geen account aanmaken' onderaan toch een vinkje neerzetten met "Ik wil een account aanmaken en 5% korting krijgen op deze bestelling". Dit zal geen 100% conversie opleveren, maar kan toch een deel van de niet-geregistreerden omzetten naar een geregistreerde klant. De 5% korting is een mooie overtuiging om toch een account aan te maken.

Dit vereist wel enige kennis van programmeren. Als je voor jouw webwinkel software gebruikt, zoals SEOShop, MijnWebwinkel of WooCommerce, dan is het slim om hier even contact over op te nemen met de helpdesk. Wellicht dat zij je verder kunnen helpen met een plug-in, een file of iets anders.
Elke week tips over marketing, kostenbesparing en logistiek:

Lees de laatste editie van Webwinkel Optimalisatie Tips
 
David de Boer
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 augustus 2015
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Re: Klanten wel of geen account laten maken?

31 augustus 2015

Uit onderzoek blijkt dat mensen het ECHT NIET interesseert dat ze een account kunnen aanmaken. Dus de conclusie was dat je het beste iedereen gewoon moet laten afrekenen, en helemaal niet over accounts beginnen. Na afloop kun je dan de keuze aanbieden "Goh zou je een account willen, voordeel x en y".

Ik refereer aan Baymard, die doet hier heel veel onderzoek naar:
http://baymard.com/

En Nielsen natuurlijk:
http://www.nngroup.com/articles/login-walls/
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: Klanten wel of geen account laten maken?

31 augustus 2015

Zoals andere leden ook al aangeven, is het slim om beide mogelijkheden te bieden. Je kunt (met handmatig codeerwerk - hangt er dus vooral van af welk systeem je gebruikt) op de pagina 'geen account aanmaken' onderaan toch een vinkje neerzetten met "Ik wil een account aanmaken en 5% korting krijgen op deze bestelling". Dit zal geen 100% conversie opleveren, maar kan toch een deel van de niet-geregistreerden omzetten naar een geregistreerde klant. De 5% korting is een mooie overtuiging om toch een account aan te maken.

Dit vereist wel enige kennis van programmeren. Als je voor jouw webwinkel software gebruikt, zoals SEOShop, MijnWebwinkel of WooCommerce, dan is het slim om hier even contact over op te nemen met de helpdesk. Wellicht dat zij je verder kunnen helpen met een plug-in, een file of iets anders.
Ik werk met Magento. Ik kan een groep zover ik weet een vaste korting geven. Dus bijvoorbeeld 5% korting moet standaard al mogelijk zijn.
Uit onderzoek blijkt dat mensen het ECHT NIET interesseert dat ze een account kunnen aanmaken. Dus de conclusie was dat je het beste iedereen gewoon moet laten afrekenen, en helemaal niet over accounts beginnen. Na afloop kun je dan de keuze aanbieden "Goh zou je een account willen, voordeel x en y".

Ik refereer aan Baymard, die doet hier heel veel onderzoek naar:
http://baymard.com/

En Nielsen natuurlijk:
http://www.nngroup.com/articles/login-walls/
Interessant David. Bedankt voor het delen van de informatie!
 
Gebruikersavatar
Rickk
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 september 2015
Locatie: Zoetermeer

Re: Klanten wel of geen account laten maken?

17 september 2015

Tip: Begin bij het begin

Wie zegt dat als er geen verkopen zijn het aan het wel of niet aanmaken van een account ligt? Misschien gaat het wel fout voordat ze uberhaubt iets in het winkelmandje hebben geplaatst. Heb je dit gemeten?

Begin met het meten van je webshop, waar komen bezoekers binnen en wanneer verlaten ze je webshop. Je krijgt hiermee inzicht waarom mensen wel of niet bij jou kopen.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Klanten wel of geen account laten maken?

26 september 2015

Tip: Begin bij het begin

Wie zegt dat als er geen verkopen zijn het aan het wel of niet aanmaken van een account ligt? Misschien gaat het wel fout voordat ze uberhaubt iets in het winkelmandje hebben geplaatst. Heb je dit gemeten?

Begin met het meten van je webshop, waar komen bezoekers binnen en wanneer verlaten ze je webshop. Je krijgt hiermee inzicht waarom mensen wel of niet bij jou kopen.

Hier sluit ik mij bij aan.


Zelf zou ik altijd de keuze bieden, zodat beide types klant naar tevredenheid een bestelling kunnen doen.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht