Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Nee dat klopt. Geen account aanmaken is geen USP.Het trekt mensen niet echtra over een streep in ieder geval.
Ik werk met Magento. Ik kan een groep zover ik weet een vaste korting geven. Dus bijvoorbeeld 5% korting moet standaard al mogelijk zijn.Zoals andere leden ook al aangeven, is het slim om beide mogelijkheden te bieden. Je kunt (met handmatig codeerwerk - hangt er dus vooral van af welk systeem je gebruikt) op de pagina 'geen account aanmaken' onderaan toch een vinkje neerzetten met "Ik wil een account aanmaken en 5% korting krijgen op deze bestelling". Dit zal geen 100% conversie opleveren, maar kan toch een deel van de niet-geregistreerden omzetten naar een geregistreerde klant. De 5% korting is een mooie overtuiging om toch een account aan te maken.
Dit vereist wel enige kennis van programmeren. Als je voor jouw webwinkel software gebruikt, zoals SEOShop, MijnWebwinkel of WooCommerce, dan is het slim om hier even contact over op te nemen met de helpdesk. Wellicht dat zij je verder kunnen helpen met een plug-in, een file of iets anders.
Interessant David. Bedankt voor het delen van de informatie!Uit onderzoek blijkt dat mensen het ECHT NIET interesseert dat ze een account kunnen aanmaken. Dus de conclusie was dat je het beste iedereen gewoon moet laten afrekenen, en helemaal niet over accounts beginnen. Na afloop kun je dan de keuze aanbieden "Goh zou je een account willen, voordeel x en y".
Ik refereer aan Baymard, die doet hier heel veel onderzoek naar:
http://baymard.com/
En Nielsen natuurlijk:
http://www.nngroup.com/articles/login-walls/
Tip: Begin bij het begin
Wie zegt dat als er geen verkopen zijn het aan het wel of niet aanmaken van een account ligt? Misschien gaat het wel fout voordat ze uberhaubt iets in het winkelmandje hebben geplaatst. Heb je dit gemeten?
Begin met het meten van je webshop, waar komen bezoekers binnen en wanneer verlaten ze je webshop. Je krijgt hiermee inzicht waarom mensen wel of niet bij jou kopen.