Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Randyvg
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 september 2015

Wel bezoekers en facebook likes maar geen verkoop

06 september 2015

Hallo goedemiddag!

Ik heb vanaf 1-september mijn webshop online gezet( http://www.e-sandc.nl) en hiermee gepromoot op facebook(webshop pagina) zolas jullie kunnen zien: https://www.facebook.com/EveryoneStyleandClass . heb ik al ruim 500 likes d.m.v. facebook promotie. ook heb ik op instagram een account waar ik dagelijks wat op post.

De website host ik via seoshop.nl en hier kan ik zien dat ik +/-150 unieke bezoekers heb. Naar mijn weten heb ik alles gedaan zoals het hoort om er betrouwbaar en overzichtelijk uit te zien. Alleen ik heb nog steeds geen verkopen.. Nu is de site maar net in de lucht en tuurlijk moet ik veel langer geduld hebben. maar met deze cijfers had ik wel verwacht een verkoop te krijgen.

Hebben jullie enige tips voor mij?
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Wel bezoekers en facebook likes maar geen verkoop

06 september 2015

Ik zeg altijd tegen mezelf. Waarom zou ik bij mezelf kopen?

-Prijs
-Service
-Assortiment
-enz enz.

Ik vind zelf het assortiment klein en de prijs vrij hoog. Geen idee wat een concurrent reken dus kijk daar ook naar.

Maar ik denk dat ik al weet wat de boosdoener is. Alles in is in het Engels. Dus ik zou of alles in het Nederlands schrijven of .uk van maken en je op Engeland richten.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Trigger & Spark
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 mei 2015

Re: Wel bezoekers en facebook likes maar geen verkoop

07 september 2015

Wat je kan overwegen is in welke fase van het verkoopproces jouw Facebook bezoekers zich bevinden. Over het algemeen zou ik zeggen dat Facebook een manier is om bekendheid te genereren en die bezoekers zullen zich daar ook naar gedragen. Ze hebben nog niet de behoefte om te kopen en bezoeken je website uit nieuwsgierigheid of om zich te oriënteren.

Daarom is SEO en SEA vaak ook belangrijk voor veel bedrijven omdat vaak de specifieke zoekers dichter bij het verkooppunt zitten en dus eerder tot verkoop over kunnen gaan. In dit geval heb je misschien nog wat werk te doen als je op Nederland richt voor SEO omdat je alleen maar Engelse teksten hebt. SEA/AdWords zou een oplossing kunnen zijn als je budget hebt.

Wat ik in ieder geval kan aanraden om te doen is te bepalen wat je in welke fase van het koopproces van potentiële klanten wil zeggen en welke kanalen daar het beste bij passen. Daarnaast zou ik ook eerst in je eigen netwerk (familie/vrienden) wat proberen te verkopen en om feedback vragen. Soort van marktonderzoek zeg maar.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Wel bezoekers en facebook likes maar geen verkoop

07 september 2015

SEO werkt alleen …
Maar ik denk dat ik al weet wat de boosdoener is. Alles in is in het Engels. Dus ik zou of alles in het Nederlands schrijven of .uk van maken en je op Engeland richten.
… als je om te beginnen de taal van je doelgroep spreekt. Maak de shop tweetalig, of gewoon Nederlands, en probeer het dan nog een keer.

Met Facebook (en idem dito Marktplaats) zit je vaak te vissen in een veel te grote vijver. Ik vermoed dat je via bijvoorbeeld Etsy meer zult verkopen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Randyvg
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 september 2015

Re: Wel bezoekers en facebook likes maar geen verkoop

07 september 2015

De prijzen zijn gebaseerd onder andere op het gratis verzenden wereldwijd, de componenten, website en natuurlijk de tijd voor het maken. . De concurrentie is hierin een stuk duurder.

Het mooie is wel dat ik net ben begonnen en nog alle mogelijkheden heb.

Etsy heb ik over nagedacht maar hier is erg veel op te vinden zal opvallen niet erg moeilijk worden dan?
 
Randyvg
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 september 2015

Re: Wel bezoekers en facebook likes maar geen verkoop

07 september 2015

Ik zal trouwens een .com en eventueel .uk domeinnaam aanmaken. Of is een com genoeg denken jullie? Nederlandse site zal ik deze week maken
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Wel bezoekers en facebook likes maar geen verkoop

07 september 2015

Ik zal trouwens een .com en eventueel .uk domeinnaam aanmaken. Of is een com genoeg denken jullie?
Registreer beide maar laat de .co.uk doorverwijzen naar de .com.
 
Randyvg
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 september 2015

Re: Wel bezoekers en facebook likes maar geen verkoop

07 september 2015

Je precies. Wat ik zal doen:

- .com, .co.uk domeinnamen aanmaken
- nederlandse taal instellen op de website
- op facebook en instagram posten in engelse maar ook nederlandse tekst.
- verdiepen in etsy
- nogmaals naar de prijzen kijken en nagaan of ik hier wat in kan veranderen. Eventueel toch bezorgingskosten in rekening brengen in bepaalde landen. Misschien gratis bij een bepaald bedrag.
- meer producten verkopen.

Ik ga aan de slag! Bedankt voor jullie(snelle) reacties!
 
Gebruikersavatar
Morris
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 juni 2015
Contacteer:

Re: Wel bezoekers en facebook likes maar geen verkoop

16 september 2015

Ik vind foto's, zeker in jouw branche, erg belangrijk. Veel van je foto's vind ik niet duidelijk of niet aanspreken. Kan misschien ook iets aan gedaan worden?
 
Gebruikersavatar
Rickk
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 september 2015
Locatie: Zoetermeer

Re: Wel bezoekers en facebook likes maar geen verkoop

17 september 2015

Hoi Randy,

Hierbij een aantal tips voor je. Ik doe al een aantal jaren conversieoptimalisatie voor diverse webwinkels en hoop je hierbij te kunnen helpen.

Homepage
Wat me direct opvalt bij je homepage is dat er geen producten zichtbaar zijn boven de vouw. Dit houd in dat ik niet direct een product zie als ik op je webshop terecht kom. Probeer de slider dus minder groot te maken zodat er direct producten zichtbaar zijn er mensen weten wat je verkoopt.

Ook zie ik producten staan op de homepage zonder een naam. Hoe weet een klant dan wat het is? Ze willen weten wat voor armband het is zonder erop te hoeven klikken.

Als derde zie ik de prijzen, dit is een belangrijk punt. Het gaat er niet om hoe goedkoop of duur je iets maakt maar hoe je het weergeeft. Er staat nu momenteel voor een armband €20,00. Maak daar €19,95 van en het lijkt al stukken goedkoper.

Als ik over een productfoto ga op de homepage dan zie ik bijna onleesbaar staan "in winkelwagen". Maar als ik op de foto druk ga ik naar de productpagina. Maak hier een duidelijke knop voor onder de foto. (Tip: Mensen durven niet op knoppen te klikken zonder dat ze weten wat er gaat gebeuren, maak dit dus zo duidelijk mogelijk.)


Productpagina
Hier zie ik dat de naam van het product boven de foto staat. Dit is zeer onoverzichtelijk. Stop deze tekst boven de overige informatie, dit ziet er netter uit en is overzichtelijker voor de klant.

Ook zie ik een pad welke naar de pagina leid. Dit kan weg aangezien je maar 5 pagina's hebt welke je direct kan bereiken via je menu.

Vervolgens viel me op dat je een pagina had welke heet "Maten tabel". Waarom staat dit niet direct op de pagina waarop de klant het product in de winkelwagen wil stoppen? Nu moet de klant een extra handeling uitvoeren. Ook kan het dat de klant niet eens dat menu item ziet en de website verlaat. Maak dus een mooi maattabel op de productpagina's welke simpel en overzichtelijk is.

De informatie die word getoond over een product is ook niet heel veel. Probeer zoveel mogelijk vragen van de klant te beantwoorden. "Is de armband rekbaar?", "Mag ik hiermee douche?".
Ook zie ik staan bij een product: Black Swarovski kristal. Waarom "black" in plaats van "zwart"? De taal is immers ingesteld op nederlands.

Ook zie ik verstopt 3 items staan. Zet op verlanglijst, toon in vergelijking en afdrukken. Dit zijn goede items maar je ziet ze over het hoofd. Probeer deze duidelijk weer te geven zodat de klant hier sneller gebruik van kan maken.


Footer
In de footer zie ik dat je je kan aanmelden voor een nieuwsbrief. Uit ervaring weet ik dat mensen zich liever niet willen aanmelden voor een nieuwsbrief. Vaak willen deze mensen wel op hoogte gehouden worden van het laatste nieuws en de nieuwste producten die je verkoopt.
Dit probleem kan je simpel oplossen door de tekst "Meld je aan voor onze nieuwsbrief" te wijzigen in "Blijf op de hoogte van de nieuwste acties:"


Ik hoop je een beetje geholpen te hebben met deze tips. Succes met je webshop!

Rick.
 
Randyvg
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 september 2015

Re: Wel bezoekers en facebook likes maar geen verkoop

17 september 2015

Top!

Heel erg bedankt voor de moeite, waardeer ik zeer! Ik ga al je punten 1 voor 1 bekijken..

Ik zit zelf te twijfelen om de slider helemaal weg te halen? Ik denk niet dat dit perse een meer waarde heeft. Wat vind jij hiervan?
 
Gebruikersavatar
Rickk
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 september 2015
Locatie: Zoetermeer

Re: Wel bezoekers en facebook likes maar geen verkoop

18 september 2015

Randy,

Ik vind persoonlijk dat een slider iets meer een homepage gevoel geeft. Zonder slider lijkt het meer een productpagina. Wel is bewezen dat een slider niet slim is ten opzichte van een vaste afbeelding. Bij een vaste afbeelding krijgen mensen sneller interesse in de informatie van de afbeelding. Bij een slider komt er teveel informatie omdat er meerdere afbeeldingen komen.

Uiteindelijk moet je uiteraard doen wat je zelf het mooiste/beste vind.

Een extra tip is om als de klant te denken. "Is deze webshop betrouwbaar?", "Wanneer is het product in huis als ik het nu bestel?".
Om de webshop betrouwbaar te maken, moet de uitstraling goed zijn. Ook is het slim om een webwinkel keurmerk toe te voegen zodat mensen geloven dat je geen oplichter bent.
Slim is het ook om op de productpagina's te vermelden wanneer de zending in huis zal zijn. Mensen zijn control freaks en willen alles weten over hetgeen waarvoor ze betalen haha

Fijn dat ik je hiermee kan helpen!

Rick
 
Randyvg
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 september 2015

Re: Wel bezoekers en facebook likes maar geen verkoop

18 september 2015

Ik heb de slider weg gehaald en vind dit er eigenlijk wel beter uitzien.

Wat betreft de informatie op de prductpagina's, dit kan inderdaad een stuk uitgebreider. De ruimte voor info is er dus waarom niet benutten.

Nogmaals bedankt!

Randy
 
; )
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 december 2014

Re: Wel bezoekers en facebook likes maar geen verkoop

18 september 2015

Gewoon uit interesse: Gaat het al wat beter met de verkopen?
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Wel bezoekers en facebook likes maar geen verkoop

18 september 2015

Hallo goedemiddag!
heb ik al ruim 500 likes d.m.v. facebook promotie
Vanwaar de promotie voor je Facebook pagina?
Kan je de promotie niet beter gebruiken om potentiële klanten naar je website te sturen?
Iemand die je Facebook pagina leuk vind, klikt niet automatisch door naar je website, terwijl je de bezoekers juist in je winkel wilt krijgen om te kunnen verkopen!
 
Abbb
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 september 2015

Re: Wel bezoekers en facebook likes maar geen verkoop

22 september 2015

Wij hebben net twee weken een website met ca. 4000 producten. Staan om de haverklap bovenaan in Google. Met Adwords en zeker ook organisch. Dat wordt vooral veroorzaakt door het feit dat we bij heel veel informatie bij elke product zetten. Info die niet gekopieerd wordt maar echt geschreven. In de laatste drie dagen 1600 sessies. Niet verkeerd. Maar.... slecht één verkoop. 35 Producten zijn in de mandjes gestopt, 16 zijn doorgegaan naar de betaalpagina. Slecht één werd uitgevoerd. Ik denk niet dat je, gezien de hoeveelheid artikelen, binnen afzienbare tijd echt iets gaat verkopen behalve een toevalstreffer. Meer artikelen, je verdiepen in Adwords (en dan ook echt verdiepen want dat is niet makkelijk en je bent zo je geld kwijt), verhalen bij je producten en anderen over je laten schrijven met links naar jouw site. Heel veel succes.
 
Randyvg
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 september 2015

Re: Wel bezoekers en facebook likes maar geen verkoop

23 september 2015

sorry voor het laat antwoorden.. Ik heb nog niks verkocht maar ben nog druk bezig met alle genoemde punten. De prijzen zijn aangepast, levertijden staan nu op elke pagina en ik heb een duidelijke beschijving waar de armbanden uit bestaan.(grote kralen, soort edelsteen, etc..)

Gister heb ik een lichttent besteld voor het maken van product foto's dit weekend zal ik dan ook mooie professionele foto's laten maken.

De slider heb ik weg gehaald en dit ziet er een stuk beter uit naar mijn idee. Wat ik wel aan het overwegen ben is om een andere template te gebruiken voor een betere en vooral professionelere uitstraling.

Google adwords zal ik mij in gaan verdiepen. Zoals gezegd is(echt in verdiepen!).

Het promoten via Facebook doe ik vooral om naambekendheid te krijgen. Maar ook dit ga ik anders aanpakken. Ik zal Facebook gaan gebruiken om mij vooral op Nederland te focussen en Instagram wereldwijd. Het effect van de aanpak van nu resulteert in 20 bezoekers per dag. Maar omdat er geen aankoop is gedaan zitten er nog fouten in. De aanpak is naar mijn idee goed.

Waar ik wel aan zit te denken is om alle producten bij elkaar te doen(mannen en vrouwen) omdat ik straks ook leren armbanden ga verkopen wil ik de categorie namen op soort armband hebben(leer, kralen, etc) en niet op mannen , vrouwen.. wat vinden jullie hiervan?

nogmaals bedankt!

gr,
Randy
 
Gebruikersavatar
Rickk
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 september 2015
Locatie: Zoetermeer

Re: Wel bezoekers en facebook likes maar geen verkoop

23 september 2015

Hoi Randy,

Leuk om te horen dat je er zo goed mee bezig ben.
Zolang je alles stap voor stap in de juiste volgorde doet gaat het helemaal goed komen.

Zorg eerst dat je webshop op en top in orde is en ga daarna pas goed aan de slag met promoten (o.a. adwords). Na een maand kan je via Google Analytics kijken waar mensen tegenaan lopen, en waarom een klant niet of juist wel koopt. Met deze informatie kan je dan de website weer optimaliseren.

Succes!
 
Randyvg
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 september 2015

Re: Wel bezoekers en facebook likes maar geen verkoop

25 september 2015

Even een update.

Heb vandaag een uur aan de telefoon gehangen met een marketeer van SEOshop. Heb ook van hem aardig wat tips kregen(achter de schermen tips).

De site ziet er nu een stuk beter uit omdat ik een andere template heb gebruikt. Het ziet er al stukken beter uit. Morgen dan de professionele foto's laten maken van de producten.

Hebben jullie zover nog kritiek op hoe de site er nu uit ziet?
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht