Minder sales door cookiewall?

1
Hallo allemaal,

Ongetwijfeld hebben alle adsense gebruikers onder ons een tijd geleden een mailtje gehad over het te voldoen aan de nieuwe cookiewet van de EU. Om gedoe te voorkomen heb ook ik trouw voldaan, en deze wall op mijn sites geïmplementeerd.

Sindsdien echter, lijken mijn sales in te storten. Vooral bij Yoursurprise.nl heb ik hier last van. Hebben meer mensen hier last van? Kan het zo zijn, dat wanneer iemand niet op 'akkoord' klikt dus de melding negeert, de sale niet wordt geregistreerd?

En wat zouden de consequenties kunnen zijn wanneer je geen cookiewall gebruikt zoals ook nog steeds veel gebeurt? Alvast bedankt voor jullie hulp.
Origineel huwelijkscadeau

Re: Minder sales door cookiewall?

2
Neem aan dat je als affiliate werkt en niet zelf van yoursurprise bent.
Het hangt er helemaal vanaf welke cookiewall je erop gezet hebt. Hou het volgens google op de simpelste manier die volgens de Europese regels geldt.

Als je de cookiewall niet gebruikt maar wel google programma's gebruikt dan weet je zelf wel wat google doet. Hou je niet aan de richtlijnen van google voor het programma dan mag je het niet gebruiken en wordt je eruit gegooid.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.