Hoge bounce rate. 50%-60%

1
Hallo goede avond,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier heb gepost.

Ik zit met het volgende probleem: De webshop die ik heb heeft een hoge bounce rate 50 %tot 60%, lijkt mij aan de hoge kant voor een webshop? Deze informatie komt van Google Analatics.
Hoe kan ik deze verlagen? Zie ik op de website iets over het hoofd?

Ik maak gebruik van Instagram, Facebook en Google adwords voor promotie.

Als jullie meer informatie willen hebben dan is dat geen probleem.

Alvast bedankt!

Groeten Randy

Www.e-sandc.com

Re: Hoge bounce rate. 50%-60%

2
Wij zitten gemiddeld op 47.92% bounce. Daar moet ik wel bij vermelden dat het verkeer vanuit sociale media op 81.22% zit. De betaalde advertenties (Google/Marktplaats) zitten het laagst, net boven de 40%.

Re: Hoge bounce rate. 50%-60%

3
Ik weet niet of het de bedoeling is van dit topic, maar ik heb de neiging om de website kritisch te beoordelen, om mogelijk de oorzaak te achterhalen...

Wat mij gelijk opvalt is... eigenlijk niets. Alles is zwart en wit, niets trekt mijn aandacht. Behalve dan de (naar mijn mening vervelende) sneeuwvlokken.

Misschien kan je wat meer kleur gebruiken?


Verder zie ik Nederlands en Engels door elkaar gebruikt. Het lettertype is aan de kleine kant. Zeker ook in het menu.


Het is natuurlijk ook belangrijk dat de ervaring van de bezoeker aansluit op de verwachting. Komen de gebruikte zoektermen overeen met het productaanbod? Is het assortiment breed genoeg? Weet de juiste doelgroep de site te vinden? Waarop richt je jouw adwords campagne?


Als je nog wat verder kijkt, blijkt dat er verschillende lettertypes/ groottes worden gebruikt op verschillende pagina's, ontdek ik een aantal spelfouten in de teksten, etc. Maar dit heeft geen invloed op de bounce rate (zover komen die bezoekers niet).
Plaats een Gratis backlink voor je webshop
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Hoge bounce rate. 50%-60%

6
Afbeelding


Uit: What's the Average Bounce Rate for a Website?

Bij social media mag je een bovengemiddelde bounce rate verwachten. Klikt iemand bijvoorbeeld door op een foto maar komt deze uit op een productpagina, dan is de bounce rate hoger dan bij een pagina met vergelijkbare foto's. In zo'n situatie kan een link naar een categoriepagina een betere bounce rate hebben. Om die reden moet je zowel de gedeelde content als de landingspagina's variëren en vervolgens alles doormeten.
StoreCore.io

Re: Hoge bounce rate. 50%-60%

7
Allen bedankt!

Ik heb 38 bezoekers over 2 dagen uit verschillende landen hierbij hoort ook deze bounce rate.

Wees alstublieft kritisch! Ik heb een webshop om te verkopen dus enige kritiek is zeker welkom! Of het je aanspreekt de website zal denk ik ook met interesse te maken hebben?

Meer tekst bij de producten ga ik binnenkort verzorgen. Dat is op dit moment ook een minpunt denk ik.

Re: Hoge bounce rate. 50%-60%

8
Bounce rate, zegt toch niet zoveel mijn inziens. Als je product x promoot en bezoekers komen binnen op die pagina zullen ze de pagina scannen en lezen en hopelijk kopen. De meest bezoekers komen dan alleen voor dat product en gaan dan niet op je site kijken goh, misschien hebben ze nog iets anders. Kijk meer naar je conversie percentage, hoe lang men op je pagina is en het percentage dat beneden de vouw leest. Anders zijn bezoekers die bijvoorbeeld toevalligerwijs op je home page komen, daarvan is het bounce percentage wel erg belangrijk. 

Re: Hoge bounce rate. 50%-60%

9
Randyvg schreef:Allen bedankt!

Ik heb 38 bezoekers over 2 dagen uit verschillende landen hierbij hoort ook deze bounce rate.

Wees alstublieft kritisch! Ik heb een webshop om te verkopen dus enige kritiek is zeker welkom! Of het je aanspreekt de website zal denk ik ook met interesse te maken hebben?

Meer tekst bij de producten ga ik binnenkort verzorgen. Dat is op dit moment ook een minpunt denk ik.
Vooropgezegd, dit lijken mij weinig gegevens om heel veel waarde aan te hechten. Wij hebben als streven om onder de 40% te blijven. Mijn eerste indruk op jouw website was dat ik op een Engelse website zit. Ik kom ook direct op de Engelstalige variant.Terwijl je een website bent gevestigd in Nederland en ik neem aan dat je je ook richt op Nederland? Let jij hier ook op met jouw advertenties? Een Nederlandse ad direct sturen naar de Nederlandstalige website? En vice versa? Want ik zou afhaken bij een Engelstalige website als ik een Nederland bedrijf verwacht. Iconen onderin die staan in zwart-wit, ze zijn juist net ideaal om te plaatsen omdat men een soort van herkenbaarheid en betrouwbaarheid ziet aan de orginele kleurenlogo's.


Tevens zie ik weinig tekst, dit nodigt niet uit om verder te lezen. Ik verwacht dat jij je winst het meest kan halen bij het beter inrichten van je advertenties. Kweek geen verwachtingen die je niet kunt waarmaken. Ben ook niet te breed met je doelgroepkeuze, hierdoor bereik je juist mensen die niet helemaal geïnteresseerd zijn en je hooguit een 1e indruk geven en dan bouncen.

Re: Hoge bounce rate. 50%-60%

10
ik zie wel direct de Nederlandse website.
Dat roept de vraag op of er naar de browser taal gekeken wordt. Dat moet je dan niet doen als ze van een advertentie afkomen!

En zet die sneeuw uit! Dat is zo jaren 90.... (Toen was het leuk als er eens iets bewoog, tegenwoordig is alles wat beweegt meestal teveel.)

Re: Hoge bounce rate. 50%-60%

11
De advertentie die ik heb is in het engels. De reden dat ik de site in het engels heb is omdat; dit toch wel een taal is die ook door nederlanders gesproken word en naar mijn inzien vertrouwen wekt naar bezoekers uit het buitenland. Als die als buitenlander op een nederlandse site terecht komen denk ik dat dit voor nog meer bounce zal zorgen.

De sneeuw zal ik uitzetten.:)

Re: Hoge bounce rate. 50%-60%

12
Je mag er over het algemeen van uit gaan dat elke bezoeker in de eigen taal wil worden aangesproken. Ook al spreken ze een andere taal nog zo vloeiend.

Richt je echt op een specifieke doelgroep. En stem je site hier helemaal op af. Dit verlaagt de bouncerate enorm.

Overigens blijf je altijd bezoekers houden die afhaken op de eerste pagina .

Succes.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop