Wat geef jij weg voor een nieuwsbrief aanmelding?

1
Op vele marketingplatforms, etc. wordt aangegeven dat het verstandig is om iets gratis weg te geven bij een nieuwsbrief aanmelding.

Dat werkt zeker. Zelf geef ik (tijdelijk) een gratis QuickCheck weg voor bezoekers die zich aanmelden.

Omdat dit zorgde voor een relatief grote stroom aanmeldingen, ga ik dit in januari niet meer aanbieden. Het was wel een mooie manier om mensen mijn product te laten zien. Vanaf januari ga ik waarschijnlijk over op een gratis whitepaper (wat je natuurlijk heel veel ziet op andere websites).

Maar wat doe jij om meer nieuwsbrief aanmeldingen te krijgen?

Geef jij iets gratis weg? En wat dan precies?
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Wat geef jij weg voor een nieuwsbrief aanmelding?

2
Helemaal niets. Ik wil dat mensen zich aanmelden voor de nieuwsbrief, die ook daadwerkelijk geinteresseerd zijn in de nieuwsbrief. Niet omdat ze er wat voor krijgen. Zit nu op ongeveer 6000 aanmeldingen. Nieuwsbrief is bij mij expliciet opt-in en men kan zich ook heel makkelijk zelf uitschrijven.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Wat geef jij weg voor een nieuwsbrief aanmelding?

5
Ook hier geen beloning voor het inschrijven op de nieuwsbrief
Wij richten onze nieuwsrief met nieuwe collecties uitsluitend aan onze bestaande klanten (dus geen opt-in, wel opt-uit)
Een beloning zal naar mijn idee alleen gebruikt worden voor het 'voordeel ' om zich vervolgens weer uit te schrijven

Voor reviews geven wij wel een kortingsactie. Reviews zijn blijvend en de korting nodig uit tot een herhaal aankoop.

Re: Wat geef jij weg voor een nieuwsbrief aanmelding?

10
Je kunt het beste testen wat het beste werkt voor jouw branche/doelgroep. Zo kan het bij de één juist heel goed werken om een product, dienst of korting weg te geven, terwijl dit bij de ander juist averechts werkt. Dit is vrij simpel op te zetten en kan je helpen bij het maken van de keuze: ga ik een product of korting weggeven, of niet. En daarnaast natuurlijk ook: welk product/korting of dienst werkt het beste om weg te geven.
Klaas Koopman - SEO Specialist & Affiliate Marketing Specialist (ook werkzaam als consultant)