Vlaams Nederlands

1
Om ons moverende redenen ;-) hebben wij één website die zowel Nederlandse als Belgische (Vlaamse) klanten bedient. Nu is Vlaams Nederlands vaak net iets anders dan Nederlands in woorden, zinsopbouw, stijl en grammatica. Onze focus ligt vooral op Nederland, maar we willen dat ook de Belgen zich thuisvoelen op onze website. Vandaar dat we onze teksten zouden willen laten screenen op goed leesbare teksten vanuit Belgisch oogpunt (wij zijn zelf Nederlanders). Indien nodig passen we dan zinnen aan zodat deze (indien mogelijk) zowel Nederlanders als Belgen aanspreken. Zijn er bedrijven die dit aanbieden?

Re: Vlaams Nederlands

2
Marco71:
Vandaar dat we onze teksten zouden willen laten screenen op goed leesbare teksten vanuit Belgisch oogpunt (wij zijn zelf Nederlanders). Indien nodig passen we dan zinnen aan zodat deze (indien mogelijk) zowel Nederlanders als Belgen aanspreken.
Ben je op zoek naar teksten die goed leesbaar zijn voor beide doelgroepen, of die beide doelgroepen aanspreken? Dat verschilt nogal namelijk.

Waarbij ik me even hardop afvraag of dit laatste wel mogelijk is...


Hoe groot is je aandeel Vlaamse bezoekers?
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Vlaams Nederlands

3
WebwinkelMeerwaarde schreef:Ben je op zoek naar teksten die goed leesbaar zijn voor beide doelgroepen, of die beide doelgroepen aanspreken? Dat verschilt nogal namelijk.

Waarbij ik me even hardop afvraag of dit laatste wel mogelijk is...
Ja, dat is héél goed mogelijk. Ik heb als Nederlands auteur jarenlang een Vlaams redacteur gehad: dat werkte perfect.

De kunst is namelijk vooral géén typisch Hollandse zegswijzen en ook géén typisch Vlaamse zegswijzen gebruiken. Je gaat dus niet een Hollandse tekst vervlaamsen, maar schrijft zo veel mogelijk standaard-Nederlands dat in Nederland en Vlaanderen precies hetzelfde betekent.

De oplossing heb ik daarmee ook verklapt: zoek een Vlaamse redacteur die niet alleen Vlaams Nederlands maar ook Hollands Nederlands beheerst.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Vlaams Nederlands

5
WebwinkelMeerwaarde schreef:
Ward schreef:De oplossing heb ik daarmee ook verklapt: zoek een Vlaamse redacteur die niet alleen Vlaams Nederlands maar ook Hollands Nederlands beheerst.
Prima tip!
Helemaal mee eens. Beiden hartelijk dank voor het meedenken!

Marco