Sterren in Google Adwords

1
Hoi Allemaal,

Wij lopen tegen een probleem aan bij het tonen van feedbacksterren in Google Adwords. We gebruiken de Feedback Company voor onze klantbeoordelingen (500+ reviews), maar toch lukt het niet om die beoordelingen in de vorm van sterren te weergeven. Onze site is gebouwd met SEO Shop mogelijk dat daar iets in mis gaat?
Bij concurrenten die ook de Feedback Company gebruiken zie ik de sterren wel. Deze zijn voor zover ik gezien heb allemaal in andere platforms dan SEO Shop gebouwd. Heeft iemand tips hoe we deze sterren zichtbaar kunnen krijgen? Mijn dank is groot!

Rick van Eijsden
http://www.streetsurfshop.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Sterren in Google Adwords

6
Ben je niet te snel van verwachting.
Ik probeerde twee artikelen van je site waar sterren bij staan maar beide hebben in de cache van google nog 0 reviews dus geen sterren.

Re: Sterren in Google Adwords

7
@ Paul, dat is voor nu n ieder geval goed om te weten! Ik bedoel alleen niet de sterren die bij producten staan(die geven klanten direct op onze site), maar de sterren voor ons als bedrijf in het algemeen (die we dus via de Feedback Company verdienen). De eerste beoordeling die we via de Feedback Company ontvangen hebben, was op 24-11-2014. Die zou er dan inmiddels toch wel op moeten staan?

@WebwinkelMeerwaarde, Thanks voor de feedback! Een beetje schreeuwerig mag voor onze doelgroep denk ik wel, maar het is inderdaad niet goed als er niks uitspringt. We gaan eens kijken wat we daar mee kunnen!

Re: Sterren in Google Adwords

8
Het valt me op dat je www.streetsurfshop.eu/nl/ als url gebruikt bij Feedbackcompany. Hier op het forum spreek je over de url www.streetsurfshop.nl

Wanneer je in de Adwords advertenties ook gebruik zou maken van de .nl versie komt de url niet overeen met het profiel van de feedbackcompany en kan Adwords de koppeling niet maken. Wellicht ligt hier je probleem? 
Hoge kwaliteit Muurstickers voor elk interieur bij https://muurstickerstunter.nl

Re: Sterren in Google Adwords

10
Er zijn 2 soorten sterren beschikbaar in Google.
1. De sterren in de onbetaalde zoekresultaten
2. De sterren in de betaalde advertenties (Adwords/Shopping)

De sterren in de onbetaalde zoekresultaten worden getoond middels een stukje code. Hiervoor moet een klein stukje code geplaatst worden. Bij veel webwinkel software kan dit automatisch ingesteld worden middels onze module,

bij andere partijen kun je eenvoudig handmatig een stukje code plaatsen. Bij SEOshop is het helaas vanuit de API niet mogelijk om deze code dynamisch bij te laten werken. Dit zul je dus periodiek zelf handmatig moeten doen.

Vervang hiervoor http://www.uwwebwinkel.nl door de url van je eigen webwinkel en https://www.webwinkelkeur.nl/leden/uwwinkel_1.html door de url van je eigen pagina bij TFC. Pas hierbij de 9.0 aan aan uwjeeigen gemiddelde en de 6 door het aantal reviews dat je hebt verzameld. Belangrijk is dat je dit gemiddelde en aantal reviews periodiek bijwerkt.

<div class="webwinkelkeur-rich-snippet" itemscope=""
     itemtype="http://www.data-vocabulary.org/Review-aggregate"
     style="padding:10px;text-align:center;">
    <p>
        De waardering van <span itemprop="itemreviewed">www.uwwebwinkel.nl</span> bij
        <a href="https://www.webwinkelkeur.nl/leden/uwwinkel_1.html" target="_blank">WebwinkelKeur Klantbeoordelingen</a> is
        <span itemprop="rating" itemscope=""
              itemtype="http://data-vocabulary.org/Rating">
            <span itemprop="average">9.0</span>/<span itemprop="best">10</span>
        </span>
        gebaseerd op <span itemprop="votes">6</span> reviews.
    </p>
</div>

We raden je aan om hiervoor eerst even ons blog te lezen ( https://www.webwinkelkeur.nl/blog/googl ... and-donts/ ) en vervolgens te besluiten of je de sterren wilt gebruiken. De sterren in de onbetaalde resultaten zijn namelijk normaal NIET bedoeld voor het bedrijf, maar voor een specifiek item op de pagina. Tevens bepaald Google zelf of de sterren wel of niet weergegeven worden, het kan dus dat bij sommige opdrachten de sterren wel getoond worden en bij andere zoekopdrachten niet. Vooral op je voorpagina zal dit niet snel gebeuren, eerder bij longtail resultaten. Na plaatsing duurt het wel enkele dagen tot enkele weken voordat de sterren zichtbaar zijn (afhankelijk van de snelheid van indexatie).

Wat de sterren in Adwords betreft, dit gaat automatisch via TFC, daar kun je zelf dus niet aan doen. Wel moet je eerst genoeg beoordelingen hebben die tevens recent geplaatst zijn.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Sterren in Google Adwords

11
Volstrekt verkeerde implementatie van rich snippets hierboven. Je gebruikt de item review snippet volstrekt foutief. Die is namelijk inderdaad bestemd voor product reviews. Ik kan me inderdaad voorstellen dat als Google je daar op pakt je in elk geval alle toegevoegde informatie uit je rich snippets in de organische resultaten kwijt bent. Company reviews is meer zoiets:

Code: Selecteer alles

<script type="application/ld+json">
{
 "@context": "http://schema.org",
 "@type": "WebSite",
 "name": "Online Dierenspeciaalzaak",
 "url": "https://www.onlinedierenspeciaalzaak.com/",
 "potentialAction": {
   "@type": "SearchAction",
   "target": "https://www.onlinedierenspeciaalzaak.com/zoeken/?key={search_term_string}",
   "query-input": "required name=search_term_string"
 },
 "aggregateRating": {
"@type": "AggregateRating",
"ratingValue": "8.8",
"bestRating": "10",
"ratingCount": "3838"
 }
}
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Sterren in Google Adwords

13
libertes schreef:Naar mijn idee zijn de Rich Snippet sterren altijd primair bedoeld voor producten? Ook de aggregrateRating.
Nee hoor. Schema.org geeft zelf een voorbeeld van de AggregateRating van een restaurant. In plaats van Restaurant kun je voor een webwinkel het generiekere itemtype Organization gebruiken. Het mooie van dit voorbeeld is dat er méér data in zitten die Google oppikt, bijvoorbeeld het adres, het telefoonnummer en de openingstijden. Zó moet je de rich snippet bouwen als je het goed wilt doen:
  1. <div itemscope itemtype="http://schema.org/Restaurant">
      <span itemprop="name">GreatFood</span>
  2.   <div itemprop="aggregateRating" itemscope itemtype="http://schema.org/AggregateRating">
  3.     <span itemprop="ratingValue">4</span> stars -
  4.     based on <span itemprop="reviewCount">250</span> reviews
  5.   </div>
  6.   <div itemprop="address" itemscope itemtype="http://schema.org/PostalAddress">
  7.     <span itemprop="streetAddress">1901 Lemur Ave</span>
  8.     <span itemprop="addressLocality">Sunnyvale</span>,
  9.     <span itemprop="addressRegion">CA</span> <span itemprop="postalCode">94086</span>
  10.   </div>
  11.   <span itemprop="telephone">(408) 714-1489</span>
  12.   <a itemprop="url" href="http://www.dishdash.com">www.greatfood.com</a>
  13.   Hours:
  14.   <meta itemprop="openingHours" content="Mo-Sa 11:00-14:30">Mon-Sat 11am - 2:30pm
  15.   <meta itemprop="openingHours" content="Mo-Th 17:00-21:30">Mon-Thu 5pm - 9:30pm
  16.   <meta itemprop="openingHours" content="Fr-Sa 17:00-22:00">Fri-Sat 5pm - 10:00pm
  17.   Categories:
  18.   <span itemprop="servesCuisine">
  19.     Middle Eastern
  20.   </span>,
  21.   <span itemprop="servesCuisine">
  22.     Mediterranean
  23.   </span>
  24.   Price Range: <span itemprop="priceRange">$$</span>
  25.   Takes Reservations: Yes
  26. </div>
StoreCore.io

Re: Sterren in Google Adwords

14
Nee, bij mij is Aggregaterating child van website. Daardoor geef ik aan, dat het de rating is van de website en niet een product op de website. Notatie is inderdaad wel irrelevant. Als je website een rating heeft geef je dat zo door. Dan weet Google waar die rating op slaat. Bij mij zie je dan ook op veel zoekopdrachten mijn website rating. Als het een product is wat in Google getoond wordt en er zijn product beoordelingen, zie je de beoordelingsgegevens van het product zelf. Die overrulen altijd een website rating. Daarom is dat de enige juiste implementatie.

In welke notatie je de rich snippets aanlevert boeit daarin niet. Dat kan inderdaad zoals jij doet in de HTML, maar mag ook in JSON+SD. Ik vind bij de laatste het voordeel, dat het dan los staat van je layout.

Voorbeelden:

Zoekopdracht 'sorkil' zie je mijn website beoordelingen ondanks dat het een product is. Omdat het product zelf geen beoordelingen heeft.

Zoekopdracht 'back-2-nature 30 liter' kom je mij tegen met de product beoordelingen. Die heeft wel product beoordelingen.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Sterren in Google Adwords

15
Klopt, ik zie dat we inderdaad geen aggregrate tag gebruikten, dat is natuurlijk wel de bedoeling. Mijn fout...

Wat ik alleen probeer aan te geven is dat het eigenlijk niet de bedoeling is om op elke pagina van je website dezelfde aggregrate rating te gebruiken. Gaat een pagina op je website over een restaurant, dan kun je daarvan op die pagina de gegevens tonen + de ratings.

Heb je zelf een restaurant, dan zou je niet op elke pagina van je website deze tag moeten plaatsen. Althans, niet volgens de richtlijnen van Google.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Sterren in Google Adwords

16
Toch nog steeds fout. Een website kan ook een rating krijgen. Website rating geef je duidelijk op elke pagina van de website weer. Anders was het wel 'webpage' rating. Je kan anders beter even de instructies over structured data van Google zelf even doornemen.

https://developers.google.com/structured-data/

en

https://schema.org/WebSite

Bij de 2e kun je duidelijk zien dat AggregateRating gebruikt kan worden voor reviews over de website in kwestie. De reviews bij bijvoorbeeld jou of KiYoh zijn reviews over de webshop. Dus die horen daar en dat is absoluut gewoon in lijn met de richtlijnen van schema.org en dus ook wat Google hanteert.

Persoonlijk vind ik die WebSite schema.org snippet in combinatie met breadcrumps sowieso een grote meerwaarde in je weergave in de zoekresultaten. Men ziet dan niet meer de URL van je website in de resultaten, maar de naam van de website en de pagina in kwestie.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!