Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
John7
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 oktober 2015

Hoe leg je contact met bedrijven?

23 februari 2016

Ik weet niet of dit een eigen topic waard is dus schrijf het maar eerst hier:

Hoe schrijf je andere bedrijven aan om bijvoorbeeld:
1.met ze samen te werken
2.producten aan ze te verkopen

1.aangezien ik net ben begonnen kan ik een ander bedrijf (nu nog) niet veel bieden, maar wil ik wel op één of andere manier proberen ook via die manier klanten te krijgen: Hoe verkoop ik dit aan ze?

2.natuurlijk is het beste om in contact te komen om gewoon langs te gaan, maar goed om nou heel Nederland meteen door te trekken is niet echt mogelijk (benzine is niet gratis). Aan de andere kant een email word snel in de prullenbak gegooid als t niet meteen iets interessants heeft te bieden voor de lezer. Hoe schrijf je bedrijven aan etc..

En ja natuurlijk heb ik al honderden voorbeelden op google gevonden maar het is allemaal zo verschillend dat mensen hier met ervaring betere tips hebben.

Iemand hier ervaring mee?
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 23 februari 2016, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gesplitst van ander topic.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Samenwerken met andere webshops, flyers in pakjes?

23 februari 2016

1 is het altijd beter een eigen topic te beginnen met een aparte vraag. Een topic kapen is nooit netjes.
2 als je al honderden voorbeelden gezien hebt moet je kiezen. Dat kunnen wij niet doen voor je.
3 als we nu hier een aantal voorbeelden geven heb je er meer dan honderd. Wordt de keuze nog moeilijker....
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Samenwerken met andere webshops, flyers in pakjes?

23 februari 2016

Misschien handig om even te scheiden van het bestaande topic (mod edit?)

Maar ik zou uitzoeken welke bedrijven dan relevant zijn en een inschatting maken of zij wat hebben aan een samenwerking met jou. Vervolgens is het een kwestie van zoveel mogelijk van dit soort bedrijven aanschrijven (pas wel op, want er gelden strikte beperkingen ten aanzien van acquisitie per e-mail). Je zult veel afwijzingen krijgen. Maar je hebt er eerst maar één of twee nodig...

Wat je ook kan doen is forums zoals dit gebruiken om in contact te komen met ondernemers op hetzelfde niveau.

Succes.
 
John7
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 oktober 2015

Re: Samenwerken met andere webshops, flyers in pakjes?

23 februari 2016

Bedankt voor je antwoord gelukkig zijn er ook nog mensen die wel fatsoenlijk antwoord kunnen geven.

Als een mod dit niet kan scheiden zal ik alsnog een eigen topic hiervoor openen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Samenwerken met andere webshops, flyers in pakjes?

23 februari 2016

dat komt vast goed (heb al melding gedaan)

Maar waarom wil je eigenlijk samenwerken met andere webshops? Wil je meer bekendheid voor je producten, meer naamsbekendheid, of wil je gewoon meer bezoekers en de conversie verhogen?

(heb je inmiddels al een eigen webshop, of ben je nog in de verkennende fase?)
 
John7
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 oktober 2015

Re: Samenwerken met andere webshops, flyers in pakjes?

24 februari 2016

Ik ben nog in een opbouwende fase, de site is bijna af maar ik wacht nog op wat producten voor het assortiment (decoratie spullen).

ik wil niet perse samenwerken met andere webshops maar met andere bedrijven in het algemeen om zelf meer klanten te trekken.
dus als zij klanten naar mij doorsturen dat die klanten bijvoorbeeld 20% korting krijgen etc...

waarschijnlijk zal ik veel afwijzingen krijgen en dat snap ik, vandaar dat ik me ook afvraag wat ik hun kan bieden als startende ondernemer.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Hoe leg je contact met bedrijven?

24 februari 2016

Een goede mail is beter als een slecht bezoek.

Veel bedrijven stellen het niet op prijs als je zonder bericht langskomt. Vaak staat er ook bij de deur "vertegenwoordigers uitsluiten via afspraak".
Ook moet het mes aan 2 kanten snijden. Als een bedrijf een klant doorstuurt naar jou en jij geeft de klant 20% korting. Jij blij, de klant blij, maar het bedrijf wat de klant doorstuurt heeft er niets aan behalve het werk. Een waarom zou deze een klant doorsturen. Misschien breng je het bedrijf wel op iedereen om het assortiment uit te breiden met artikelen die jij ook verkoopt.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl