Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

23 december 2016

Het is dus ook belangrijk om op zoveel mogelijk kanalen aanwezig te zijn. Dit is wel een behoorlijke klus. 
Daar ben ik het dus niet mee eens. :D

Kies niet voor kwantiteit, maar ga voor kwaliteit. Beter één of twee kanalen waar je heel actief bent en veel interactie hebt, dan van die (half) lege pagina's, waarop geen interactie is en bijna geen nieuwe berichten zijn. Natuurlijk is het hebben van een extra profiel handig, maar het wordt pas een meerwaarde als je echt actief bent. Dan komen de volgers trouwens ook vanzelf. (nou ja, bijna dan...)
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

28 december 2016

Misschien interessant om nog even terug te koppelen:

Het resultaat van actief zijn op social media is voor ons 300% meer bezoekers. Daarbij dragen Facebook en Twitter het meest bij.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

28 december 2016

Misschien interessant om nog even terug te koppelen:

Het resultaat van actief zijn op social media is voor ons 300% meer bezoekers. Daarbij dragen Facebook en Twitter het meest bij.
bezoekers
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

28 december 2016

Misschien interessant om nog even terug te koppelen:

Het resultaat van actief zijn op social media is voor ons 300% meer bezoekers. Daarbij dragen Facebook en Twitter het meest bij.
bezoekers
Wat mis ik Jan?
(de conversie ratio is onveranderd, dus ook meer klanten) :D
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

29 december 2016

(de conversie ratio is onveranderd, dus ook meer klanten)
Dat dus :)

Wat betreft onze webwinkels (speelgoed) gebruiken we Facebook en YouTube. Interessant is dat 26% van onze bezoekers een video aanklikt en deze bovengemiddeld goed uitkijkt. (kijkersloyaliteit)
 
Gebruikersavatar
Productfilms.eu
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 januari 2017

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

17 januari 2017

Ik denk dat je voor iets als Facebook het beste voor 'likes' kunt gaan. Zo lang je interessante berichten blijft plaatsen dan vind je doelgroep je toch wel. Je bezoekers liken en delen het en zo bereik je ook weer hun kringen. Het belangrijkste is daarbij dan wel weer dat je een steady flow aan content moet hebben. Ik denk zelfs dat het een negatief effect heeft op je webwinkel als je weinig plaatst op een medium als Facebook. Je wekt toch een bepaalde negatieve indruk op als er niet veel gebeurd op je pagina. Zoals hier al vaker is gezegd kun je je beter volledig richten op één medium dan dat je half werk gaat afleveren. 


Wat betreft de content denk ik dat winkels wat verder moeten kijken dan snelle verkopen via sociale media en meer moeten zitten op het bouwen van een langdurige relatie met bezoekers. Denk aan het delen van tips en voordelen van je product of interessante blogs en nieuwsberichten. Met name video’s doen het goed als het aankomt op het bereiken van bezoekers. Mensen komen niet op Facebook om geconfronteerd te worden met allerlei aanbiedingen. Dus je kunt het beter gebruiken om je merk stevig neer te zetten.
www.productfilms.eu - Geef uw retailomgeving een boost
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

17 januari 2017

...Met name video’s doen het goed als het aankomt op het bereiken van bezoekers. Mensen komen niet op Facebook om geconfronteerd te worden met allerlei aanbiedingen. Dus je kunt het beter gebruiken om je merk stevig neer te zetten.
Hee collega's :)
Ik heb zo geen onderzoek bij de hand maar toch zijn er veel die hopen iets te krijgen bij de zoveelste like&win actie. Video is inderdaad een prima hulpmiddel voor bereik, maar ook daarbij is het zo dat je niet 'maarzo' veel meer resultaat boekt. Ook een kwestie van lange adem en in contact blijven met je doelgroep.
 
Gebruikersavatar
Productfilms.eu
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 januari 2017

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

17 januari 2017

Hoi collega,
Het is inderdaad zeker niet zo dat het toevoegen van een video er direct voor zorgt dat er meer resultaat geboekt wordt. Ook voor sociale media geldt dat het succesvol kan zijn als een uitgedachte strategie wordt gevolgd die aansluit op de doelgroep. Dit is een kwestie van meten en bijstellen. Hoewel het geen wet van meden en perzen is, zorgen verschillende combinaties met content voor verschillende resultaten volgens Facebook: http://insights.fb.com/2015/02/09/creat ... ions-work/

Een Facebook pagina met alleen maar video’s gaat uiteindelijk ook vervelen, het moet dus een goede mix met uitgedachte content zijn zodat de kijker geprikkeld wordt. Toch is het natuurlijk wel zo dat bewegend beeld meer in het oog springt tussen al die impressies op de tijdlijn van Facebook. Het bedrijf heeft uiteraard zelf ook onderzoek gedaan naar de impact van video op hun platform. De bevindingen hiervan liegen er niet om: https://www.facebook.com/business/news/value-of-video
www.productfilms.eu - Geef uw retailomgeving een boost
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

17 januari 2017

Interessante discussie.

Natuurlijk geldt voor alle kanalen, dat je beter een goed doordachte strategie kunt hebben. Overigens geldt dit ook voor de onderlinge samenhang tussen verschillende kanalen.

Met betrekking tot het (directe) resultaat van Youtube voor je webwinkel, schreef EcommerceNews nog een leuk stukje over het kanaal en de webwinkel van Jan :D

https://www.ecommercenews.nl/doorklikke ... webwinkel/
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

17 januari 2017

.. schreef EcommerceNews nog een leuk stukje over het kanaal en de webwinkel van Jan :D

https://www.ecommercenews.nl/doorklikke ... webwinkel/
Webwinkel is van m'n vrouw kerel ;)

De aanleiding daarvan is dat er teveel 'roeptoeters' zijn dat met video alles goed komt waardoor je soms ellendige kanalen krijgt met alleen 360° views van potjes zalf en dergelijke. Daar wordt niemand vrolijk van. Met bijna 600.000 views in een nicheshop denk ik iets zinnigs te kunnen melden én komt de boodschap om wel met een plan te werken.

Onderzoeken van Facebook zijn mooi, maar gekleurd. Het gaat om daadwerkelijke doorklikken en resultaat in een shop. Wat anders dan alleen focussen op zoveel mogelijk views. Overigens ben je trouwens welkom in Veenendaal als je de videostudio-zonder-postproductie wil zien ;)
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

17 januari 2017

Webwinkel is van m'n vrouw kerel ;)
Excuus, dat wist ik eigenlijk wel!
De aanleiding daarvan is dat er teveel 'roeptoeters' zijn dat met video alles goed komt waardoor je soms ellendige kanalen krijgt met alleen 360° views van potjes zalf en dergelijke. Daar wordt niemand vrolijk van. Met bijna 600.000 views in een nicheshop denk ik iets zinnigs te kunnen melden én komt de boodschap om wel met een plan te werken.
Je toevoeging is zeker zinnig. Het is een interessante uitkomst, die zeker de vermelding waard is.
 
denjos
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 maart 2016

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

20 januari 2017

Wij gebruiken vooral Facebook en Instagram. In het begin levert het inderdaad niet snel resultaat, maar wanneer je er wat langer op zit en meer likes hebt wordt het toch wel erg aantrekkelijk. Het is nu sinds een half jaar dat we via Facebook veel bestellingen binnen krijgen. 

Via Instagram gaat het wat minder, maar dat heeft denk ik inderdaad te maken met de jongere doelgroep die daar meer op zit.
Nu ik dit topic wat doorgelezen heb zal ik me ook eens wat meer bezig gaan houden met Pinterest.
www.hiphap.nl de webshop voor baby's en (aanstaande) mama's
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

04 september 2017

Hoe gaat het nu met het aantal bezoekers dat via social media binnenkomt in je webwinkel?

Merk je dat het steeds meer bezoekers worden, of juist veel meer bezoekers die rechtstreeks in de webwinkel terechtkomen?
 
denjos
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 maart 2016

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

16 september 2017

We zijn op Facebook ondertussen al weer aardig gegroeid. We zijn meer bezig gegaan met interactie en kort daarna een leuke actie of aanbieding. Het bereik schoot omhoog en dus ook automatisch het aantal bezoekers op de webshop. Vorige week hadden we een leuke actie waar het bereik 1,7 miljoen was, dit was totaal onverwachts. We zijn er wel achter dat voor onze doelgroep Facebook vooral ideaal is voor de impulsaankopen en aanbiedingen. Verder alleen voor naamsbekendheid. Dankzij onze groei op Facebook gaan de conversies ook behoorlijk omhoog. Het is toch een beetje zoeken naar de balans tussen informatief, interactie en product promotie. 
www.hiphap.nl de webshop voor baby's en (aanstaande) mama's
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

19 september 2017

Mooi om te zien dat je zo'n groot bereik hebt gehad met je actie.

Heb je nog inzichtelijk hoe hoog de conversie uiteindelijk ligt voor je bezoek via de Facebook actie?


En hoe zit het met de interactie op je andere social media kanalen?


Het is toch een beetje zoeken naar de balans tussen informatief, interactie en product promotie.
Je hebt in ieder geval de goede volgorde te pakken :D
 
denjos
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 maart 2016

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

24 september 2017

Via de actie zelf was de conversie niet erg hoog en de actie was ook vooral gericht op het krijgen van meer volgers. Het bezoekersaantal schoot ook omhoog tijdens de actie.
Sinds we die volgers erbij hebben is de conversie via Facebook wel omhoog geschoten. Wanneer we weer een advertentie plaatsen van een leuk product dan leidt dit weer naar meer conversies dan voorheen. 

Facebook is op dit moment het enige sociale medium waar we heel actief op zijn. Pinterest is de volgende op het lijstje. Instagram is voor ons nog niet erg aangeslagen al moet ik wel zeggen dat we daar ook nog niet heel erg fanatiek mee bezig zijn geweest. Momenteel ligt de focus vooral nog op SEO en originele teksten voor alle producten. Het assortiment blijft ook steeds groeien dus ja vooral teksten typen vreet heel veel tijd ;-)

Wel denk ik dat Pinterest ook een heel interessant medium is voor ons, want onze doelgroep is ook daar goed vertegenwoordigd. Moet misschien toch maar eens hoger op het lijstje ;-)
www.hiphap.nl de webshop voor baby's en (aanstaande) mama's
 
elegantweaves
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 mei 2017
Contacteer:

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

25 september 2017

Ik vraag me wel af:veel van jullie hebben het over social media, hebben we het dan over betaalde instagram en facebook campagnes of natuurlijke groei?
 
gijssssy
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 oktober 2018

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

19 oktober 2018

<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/post.p ... &width=500" width="500" height="567" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true" allow="encrypted-media"></iframe>
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht