Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

19 maart 2016

Zelf gebruik ik social media eigenlijk veel te weinig. Hoewel het een interessante toevoeging kan zijn, neem ik er telkens niet de tijd voor...

Ik neem aan dat de meeste van jullie wel degelijk actief zijn op social media. Ik verwacht met name op Facebook.

Op welke social media ben jij actief? (wellicht ook minder bekende?)

Op welke manier gebruik je deze?

Gebruik je bepaalde social media (alleen) voor specifieke doelen/ acties?
 
Gebruikersavatar
Bolino
Berichten: 225
Lid geworden op: 31 januari 2016
Contacteer:

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

21 maart 2016

Social Media lijkt me hét kanaal om je webshop te promoten.

Ik gebruik Facebook en Twitter het meeste. Instagram, Tumblr en Google+ heb ik om af en toe een blog te delen.

Ik ga nog overwegen om LinkedIn te gebruiken, dat schijnt goed te zijn voor je traffic heb ik me laten vertellen :)
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

21 maart 2016

Hier een goed getimed artikel op Frankwatching over welke social media te kiezen:

http://www.frankwatching.com/archive/20 ... fographic/
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

21 maart 2016

Social Media lijkt me hét kanaal om je webshop te promoten.
Ik denk dat het meeste met social media zwaar overdreven gebracht wordt en dat de meeste webshops er niets aan hebben.
Natuurlijk kun je er naar kijken en als je de juiste inbreng hebt lukt het misschien wel maar de verhalen die er soms rond gaan kan ik niet geloven. 
Niets persoonlijks maar: Neem nu de reactie van Bolino. Het meeste gebruikt hij facebook en twitter. Wie wil de pagina van Bolino volgen op facebook? Hij heeft nu 27 volgers en alle berichten gaan over transparante hoesjes. Totaal niet interessant. Van de 27 volgers krijgen misschien 15 een nieuw bericht te zien. Doen ze daar wat mee? Enthousiast delen, like, leuke berichten plaatsen. Nee vast niet. (je familie misschien) Je bent daar dan gewoon voor Piet snot aan het werk.
Maak je het spannender met leuke artikelen dan kan het wat worden maar verzin dat maar eens met een transparant hoesje ;-)

En die Frankwatching infographic zegt toch ook eigenlijk helemaal niets. Zal niet op de Nederlandse markt gericht zijn en verder? Vertelt het dat jouw doelgroep er zit? Nee denk het niet.
En eigenlijk zit je doelgroep overal, maar hoe bereik je die?

Let wel. Ik zeg niet dat het niet kan werken maar het wordt wel overschat door de meeste. Je eigen website en een blog hebben weinig met social media te maken maar wat je daar opbouwt is ook van jezelf en kan veel meer opleveren.
(Nu zal facebook heus niet zomaar wegvallen maar een paar jaar geleden was Hyves ook helemaal hip en wie daar lekker bezig was is dat ook allemaal kwijt. Het kan wel zomaar gebeuren dat facebook regels aanpast waardoor ..... tja?)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Flobbi
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 januari 2016
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

22 maart 2016

Ik denk dat het inderdaad heel erg ligt aan wat je aanbiedt en wat voor doelgroep je hebt. Zomaar dingen delen op Facebook heeft ook niet echt zin, je moet wel een enigszins 'hip' product daarvoor hebben. Als jij een bepaald soort onderdelen van een technisch product verkoopt zal je doelgroep waarschijnlijk nietop Facebook zitten of er geïnteresseerd in zijn. Verkoop je kleren, is Facebook of iets onmisbaar. Ligt er gewoon aan.
https://www.flobbi.nl
Flobbi - Verkoop je smartphone & tablet!
Hoge vergoeding, gratis aangetekend verzenden en lid van Stichting WebwinkelKeur.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

22 maart 2016

Social Media lijkt me hét kanaal om je webshop te promoten.
Ik denk dat het meeste met social media zwaar overdreven gebracht wordt en dat de meeste webshops er niets aan hebben.
Goed om ook even een realitycheck te doen. Er is natuurlijk wel een verschil tussen een verkoop via social media, een extra bezoeker via social media en meer bekendheid van je naam/ merk.
 
grr0x
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 februari 2012
Contacteer:

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

23 maart 2016

Facebook adverteren is perfect, de doelgroep is zo verfijnbaar. Instagram zou ik toepassen voor een wat jongere doelgroep.

Twitter is ook ideaal alleen wat minder interactief.
 
Gebruikersavatar
Bolino
Berichten: 225
Lid geworden op: 31 januari 2016
Contacteer:

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

24 maart 2016

Social Media lijkt me hét kanaal om je webshop te promoten.
Ik denk dat het meeste met social media zwaar overdreven gebracht wordt en dat de meeste webshops er niets aan hebben.
Natuurlijk kun je er naar kijken en als je de juiste inbreng hebt lukt het misschien wel maar de verhalen die er soms rond gaan kan ik niet geloven. 
Niets persoonlijks maar: Neem nu de reactie van Bolino. Het meeste gebruikt hij facebook en twitter. Wie wil de pagina van Bolino volgen op facebook? Hij heeft nu 27 volgers en alle berichten gaan over transparante hoesjes. Totaal niet interessant. Van de 27 volgers krijgen misschien 15 een nieuw bericht te zien. Doen ze daar wat mee? Enthousiast delen, like, leuke berichten plaatsen. Nee vast niet. (je familie misschien) Je bent daar dan gewoon voor Piet snot aan het werk.
Maak je het spannender met leuke artikelen dan kan het wat worden maar verzin dat maar eens met een transparant hoesje ;-)

Let wel. Ik zeg niet dat het niet kan werken maar het wordt wel overschat door de meeste. Je eigen website en een blog hebben weinig met social media te maken maar wat je daar opbouwt is ook van jezelf en kan veel meer opleveren.
(Nu zal facebook heus niet zomaar wegvallen maar een paar jaar geleden was Hyves ook helemaal hip en wie daar lekker bezig was is dat ook allemaal kwijt. Het kan wel zomaar gebeuren dat facebook regels aanpast waardoor ..... tja?)
Allereerst, interessant dat je Hyves met Facebook vergelijkt. Hyves was enkel in Nederland en Facebook is internationaal. Dat is wel een onwijs groot verschil. Facebook valt niet om door het aanpassen van een paar regeltjes. Het is al vaak genoeg gebeurt dat ze hun policy aanpassen op het gebied van privacy of wat dan ook, paar weekjes ophef en daarna is alles en iedereen het vergeten. Als je denkt dat Facebook kan omvallen dan heb je het goed mis als je mij vraagt.

Ik ga niet mijn eigen Facebook-pagina afvallen. Iedere webshop heeft er wat aan als je het mij vraagt. Social Media is het marketingmiddel van deze tijd. Of je nou transparante hoesjes van iPhones verkoopt of stickers tot aan kaarsen. Je brengt je producten onder de mensen. Daarnaast moet je niet denken aan alleen maar content plaatsen, het is ook een platform voor adverteren. Als je je producten op de pagina hebt staan en wat ads de deur uitgooit dan heeft dat een beter effect, dan alleen wat ads op een lege FB-pagina. Verder biedt het ook een middel om te communiceren met klanten. Alleen mailen en bellen is 'oldskool' ;)
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

24 maart 2016

Facebook is natuurlijk wel voornamelijk handig voor b2c. Maar dat zullen de meeste webwinkels hier ook als afnemers hebben.
 
voet-verzorging.com
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 augustus 2015
Contacteer:

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

26 maart 2016

Toch blijf ik het lastig vinden hoor, ik kom er toch wel steeds meer achter dat als je echt wilt doorpakken om je website goed uit te rollen met links overal op internet heb je vooral veel GELD nodig.
Ik doe af en toe wel Facebook campagnes en dat werkt wel aardig maar het kost toch meer geld dan dat het opleverd.
Ik schrijf ook veel unieke content bij mijn producten ,maar daar merk ik tot op heden nog geen bal van.

ik blijf investeren in nieuwe producten ,dat wel.

weet nog niet wat mijn volgende stap gaat worden of een grote linkbuilding campagne of laten bloggen.

Gr ,jeroen .
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

26 maart 2016

en dat werkt wel aardig maar het kost toch meer geld dan dat het opleverd.
Dan werkt het slecht en niet aardig.
 
Iwan de programmer
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 februari 2016

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

29 maart 2016

Beste mensen wij hebben dit ook getest met Facebook.

Dit is ons oordeel.

Advertenties laten zien hier heeft naar mijn inziens geen zin. Er kwamen nauwelijks links ofwel doorclicks naar onze website uit.
Ook gaat Facebook ervan uit als ze hun advertentie tonen zoals je wel vaker ziet tussen posts van vrienden en kennissen dat je deze advertentie gezien hebt en ze rekenen hiervoor zonder dat erop daadwerkelijk op geklikt is.

Het beste wat ons is opgevallen is om alleen maar voor LIKES te gaan en meer niet.  Zo vergroot je je aantal likes en als je dan gewoon een post doet op je eigen website FB pagina dan zien deze mensen dit meteen en mogelijk ook kennissen hiervan. Wij zien dan duidelijk wel doorclicks komen vanuit Facebook op deze manier en die ook tot koop leiden. Tevens zijn de likes blijvend en kun je er meer mee.

Dit is onze ervaring.

Vr groet Iwan


 
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

30 maart 2016

Zijn hier ook pinterest gebruikers? Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
 
Gebruikersavatar
Bolino
Berichten: 225
Lid geworden op: 31 januari 2016
Contacteer:

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

30 maart 2016

Zijn hier ook pinterest gebruikers? Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Ik denk dat Pinterest een beetje hetzelfde is als Instagram. Dat wordt aardig onderschat. Als mensen aan Social Media denken, is de eerste gedachte 'vaak' (niet altijd) Facebook en/of Twitter.
Als je veel producten verkoopt en een goede campagne met een missie zogezegd bedenkt, dan kan je wel een mooi publiek bereiken denk ik :)
 
Gebruikersavatar
Morris
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 juni 2015
Contacteer:

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

30 maart 2016

Er wordt hier veel gezegd. Wij gebruiken Facebook, Twitter, Pinterest, Google+ en Instagram. Toch wel wat dus.

Facebook:
Dit is een geweldig medium om klanten je winkel "leuk" te laten vinden. Facebook moet niet als bedoeling hebben rechtstreeks te verkopen, maar dit stellen we vast:
- Meer uitgaven aan Facebook (= meer clicks) resulteert in meer organische bezoekers via google. De afbeelding: oranje = Facebook clicks, blauw = organisch verkeer Google
Afbeelding
- Wij haalden vorig jaar met facebookadvertenties een lagere kost/conversie dan met adwords.
- Ook offline is Facebook rendabel: De ROI van facebookcampagnes ligt meer dan de helft zo hoog dan brievenbusreclame.
- De CPC is stukken lager, dan Adwords. Facebookgebruiker hebben echter een veel lagere koopintensie.
- Uiteraard draait alles om relevante content, een video van ons haalde 14.000 views (onze pagina heeft zo'n 1500 likes). Een goede video laten maken kost natuurlijk geld en moeite.
- Facebook likes kopen lijkt me niet nuttig. Of we nu 1000 of 1500 fans hebben op de pagina, het bereik van berichten blijft afhangen van de kwaliteit en timing. Met goede berichten bereik je meer dan met veel likes.

Twitter:
Voor onze webshop is dit medium niet zo geschikt. Er kruipt in twitter veel meer tijd dan in bv. Facebook of instagram omdat het zo'n snel medium is. De tijd dat je er in steekt voor wat het oplevert is minimaal.
Voor B2B bedrijven of blogs is twitter dan weer wel heel erg interessant.

Pinterest:
Dit is echt hét medium voor webshops (die aan vrouwen verkopen). De CTR is erg hoog en mensen re-pinnen graag. Ook zijn mensen hier echt op zoek naar producten, een veel hogere koopintensie dus. We halen met veel minder moeite dan twitter evenveel verkeer en verkopen hier op. Nu nog wachten tot eindelijk de promoten pins er zijn.
Waarom Pinterest zo goed is voor je webshop: http://www.bloovi.be/nieuws/detail/9-re ... je-webshop

Instagram:
Zeker nuttig, en NIET te vergelijken met Pinterest. Pinterest is een inspiratie-zoekmachine. Instagram is een foto-twitter. Echter geloven we wel in instagram omdat het zo visueel is en dat shoppers meer aanspreekt. We wachten met dit actief te gaan gebruiken totdat onze webshop geen gebreken meer toont op mobiele devices. Dat is een voorwaarde om er iets uit te halen.

Google+:
Doen we enkel om SEO redenen. Je deelt iets en een minuut later zit een googleBot op je webshop. De communnities kunnen wel erg interessant zijn om zaken te delen en genereren veel verkeer.

Wie nog vragen heeft, laat maar weten, want er valt zo veel over te zeggen.
 
msegveld
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 februari 2016
Contacteer:

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

01 april 2016

Je moet niet op social media zitten om op social media te zitten. :-)

Het is belangrijk dat je het medium kiest dat bij je past en waar je doelgroep zit. Houd het liever bij één à twee media. Door op deze media te focussen, weet je alle ins- en outs en bouw je hier bekendheid op. Liever één medium 100% benutten, dan 5 media voor 20% benutten. Zo was ik eerst actief op o.a. Facebook, Twitter, Google+, Snapchat en LinkedIn. LinkedIn ligt mij het meest (en gelukkig krijg ik hier ook de meeste resultaten mee), dus dat heeft nu mijn prioriteit.

Als je wilt dat social media werkt, zorg er dan voor dat het authentiek is. Liever iets spontaans, op de manier zoals jij bent, dan iets wat 'scripted' is.

Het is zeker een lange termijngame. Als jouw eerste berichten maar weinig tot geen reacties krijgen, laat je dan niet ontmoedigen. Zelfs niet als je de eerste paar maanden haast geen resultaat ziet. Langzamerhand bouw je bekendheid en vertrouwen op. En voor je het weet.. begint het balletje te rollen.

- Mike
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

03 april 2016

Het is belangrijk dat je het medium kiest dat bij je past en waar je doelgroep zit. Houd het liever bij één à twee media. Door op deze media te focussen, weet je alle ins- en outs en bouw je hier bekendheid op. Liever één medium 100% benutten, dan 5 media voor 20% benutten.

Het is zeker een lange termijngame. Als jouw eerste berichten maar weinig tot geen reacties krijgen, laat je dan niet ontmoedigen. Zelfs niet als je de eerste paar maanden haast geen resultaat ziet. Langzamerhand bouw je bekendheid en vertrouwen op. En voor je het weet.. begint het balletje te rollen.
Helemaal mee eens. Goede toevoeging.
 
Latte Macchiato
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 oktober 2013

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

04 april 2016

Facebook/Twitter/Pinterest/Instagram

Facebook werkt goed, zolang ik de berichten promoot. Dan merk ik dat de verkopen omhoog vliegen. Alle berichten op Facebook worden ook automatisch op Twitter geplaatst. 
Instagram werkt voor mij ook goed. Heb veel jonge klanten die daar op zitten, en het is dan een goede manier om nieuw collectie en sfeerfoto's te tonen.
Pinterest doe ik veel mee, maar weet eigenlijk niet hoeveel verkopen ik daar uit haal. Gebruik het ook als inspiratie voor mijn collectie.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

04 april 2016

Facebook werkt goed, zolang ik de berichten promoot. Dan merk ik dat de verkopen omhoog vliegen.
Dat is een interessante opmerking. Facebook werkt voor jou dus eigenlijk alleen met betaalde campagnes.
 
Latte Macchiato
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 oktober 2013

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

04 april 2016

Facebook werkt goed, zolang ik de berichten promoot. Dan merk ik dat de verkopen omhoog vliegen.
Dat is een interessante opmerking. Facebook werkt voor jou dus eigenlijk alleen met betaalde campagnes.

Volgens mij wel. Merk van de gewone posts nooit zo heel veel. Met een betaalde campagne is het een ander verhaal. 
 
funkypiercing
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 maart 2016

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

11 april 2016

Ik denk dat SEO belangrijker is dan social media. Maar als je je SEO eenmaal op orde hebt lijkt het me wel een goed idee om te beginnen aan een facebook fanpage voor je bedrijf.
Voor de goedkoopste piercings http://www.funkypiercing.nl
 
Gebruikersavatar
Morris
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 juni 2015
Contacteer:

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

21 april 2016

Dat hangt toch helemaal af van je product? Als je grasmaaiers verkoopt, ja, dan vind ik SEO en SEA belangrijk. Maar wat als je een product verkoopt waar helemaal niemand naar op zoek is, maar wat wel handig is? Denk maar aan een boek, zelf gemaakte juwelen...
Voor vele branches is het net de combinatie die goed zal werken.

Ik denk dat een algemene regel wel is: heb je een product waarvoor klanten later nog eens een aankoop gaan doen? Heb je dus kans op terugkerende klanten? Vooral dan is sociale media zeker nuttig.
 
msegveld
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 februari 2016
Contacteer:

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

24 april 2016

Het is belangrijk dat je het medium kiest dat bij je past en waar je doelgroep zit. Houd het liever bij één à twee media. Door op deze media te focussen, weet je alle ins- en outs en bouw je hier bekendheid op. Liever één medium 100% benutten, dan 5 media voor 20% benutten.

Het is zeker een lange termijngame. Als jouw eerste berichten maar weinig tot geen reacties krijgen, laat je dan niet ontmoedigen. Zelfs niet als je de eerste paar maanden haast geen resultaat ziet. Langzamerhand bouw je bekendheid en vertrouwen op. En voor je het weet.. begint het balletje te rollen.
Helemaal mee eens. Goede toevoeging.
En.. weet je al wat jij kiest? :-)
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

26 april 2016

En.. weet je al wat jij kiest? :-)
Voor mij is dit meer een inspiratie topic om nu eindelijk meer tijd te gaan steken in deze media, dan een 1 op 1 les welke social media te gebruiken.

Mijn doelgroep wijkt natuurlijk af van die van veel webwinkeliers. Ik wil juist de eigenaren bereiken en niet de shoppers zelf.

Sinds dit topic ben ik wat gaan experimenteren met de mogelijkheden. Tot nu toe blijkt toch dat facebook het meeste oplevert op korte termijn.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

26 april 2016

(Nu zal facebook heus niet zomaar wegvallen maar een paar jaar geleden was Hyves ook helemaal hip en wie daar lekker bezig was is dat ook allemaal kwijt. Het kan wel zomaar gebeuren dat facebook regels aanpast waardoor ..... tja?)
Paar jaar geleden? :P Maak er maar echt jaren terug van en sowieso heb ik wel ooit een hyves account gehad, maar nooit wat mee gedaan en was het voor mij al sinds 2009/2010 gewoon dood. In 2008 begon ik zelfs al te Twitteren, dat vond ik interessanter.

Facebook kan zeker wel potentie hebben en dat is echt niet zomaar over, maar je moet het wel goed doen. Dus maak interessant content of vindt interessant content om te delen. Je berichtbereik zegt veel meer dan likes, want niet alleen zal iemand die je geliked hebben het bericht onder ogen krijgen, maar ook anderen als je het bericht deelt en laat delen door anderen.

Dus wees eens positief i.p.v. negatief als het om social media gaat.
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

26 april 2016

Dan toch nog een negatief berichtje op de valreep ;)

Zelf gebruiken wij het niet en ontvolgen ook het bedrijf indien het een "Like Share en Win" onzin bericht is. Ik heb nog nooit iets via Facebook gekocht en zal dat ook nooit doen. FB is om te zien hoe het gaat met vrienden, kennissen en familie. Juist dan wil ik niet commercieel lastig gevallen worden.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

26 april 2016

@frafra

Dat type bericht ben ik zelf ook niet zo van gecharmeerd...

Maar goed, toch geloof ik best dat ook dat best kan werken voor sommigen. Hoewel je daar inmiddels wel laat mee bent, zeker als je daar nu nog mee wil beginnen.
 
Gebruikersavatar
Morris
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 juni 2015
Contacteer:

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

26 april 2016

Dan toch nog een negatief berichtje op de valreep ;)

Zelf gebruiken wij het niet en ontvolgen ook het bedrijf indien het een "Like Share en Win" onzin bericht is. Ik heb nog nooit iets via Facebook gekocht en zal dat ook nooit doen. FB is om te zien hoe het gaat met vrienden, kennissen en familie. Juist dan wil ik niet commercieel lastig gevallen worden.
Nee, je moet dan ook niet je doelgroep meteen bestoken met commerciële boodschappen. Promoot content die je doelgroep graag heeft en minstens even interessant is als de updates van hun vrienden.
Laatst las ik deze techniek nog, die mij erg slim lijkt en zo simpel is:
  • Maak aantrekkelijke content, een blogartikel bijvoorbeeld, op je website. Zorg voor meerdere artikels/paginas.
  • Publiceer deze content allemaal organisch via je social media kanalen.
  •  Kies uit bv. 10 social media posts die naar je content verwijzen enkel de beste. Ga deze vervolgens promoten bij de doelgroep die je wil hebben.
  • De bezoekers komen binnen. De content was immers goed en mensen vinden dit niet lastig in hun tijdlijn en klikten met plezier door. (je cost/click gaat zo ook omlaag).
  • Zorg dat je bij deze bezoekers een cookie achterlaat. De retargeting kan beginnen.
  • Maak nu een interessante promotie en promoot deze via de social media enkel naar de personen die je website eerder bezochten.
Deze methode lijkt me  erg interessant omdat:
- Je target je doelgroep (demografisch, mensen die je product kunnen kopen (locatie, geld)), remarketing (mensen kennen je al, verhoogd vertrouwen), een interessante aanbieding ( je haalt ze over de streep).

Wij gaan deze methode binnenkort uitgebreid testen.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

10 december 2016

En wie maakt er gebruik van Snapchat?

En Instagram?

En lukt het een beetje om hier ook goede leads uit te halen?


Zelf krijgen we inmiddels relatief veel bezoekers via social media. Vooral via Twitter en Facebook. Met de andere kanalen lopen we nog achter, of maken we maken er niet actief gebruik van.
 
Gebruikersavatar
klezzer
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 januari 2016
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Welke social media gebruik jij? En welke waarvoor?

21 december 2016

Social media werkt alleen als je de juiste content aanbied aan de juiste doelgroep. En dat is soms best lastig. Elk platform heeft zijn eigen doelgroep. Social Media is ook belangrijk voor de "aanwezigheid" van je bedrijf/webshop. Hoe groter je bereik op social media (volgers) hoe beter dit is voor je authoriteit. Social Media is in dat opzicht een SEO funnel. Hoe meer likes je krijgt, hoe meer andere bedrijven je volgt hoe beter dit is voor je webshop. De authoriteit die je op social media opbouwt vloeit vervolgens door naar je website. Dus erg belangrijk om je social media profiel volledig in te vullen!

Het is dus ook belangrijk om op zoveel mogelijk kanalen aanwezig te zijn. Dit is wel een behoorlijke klus. 
Klezzer is een community van sociaal geverifieerde producten. Verdien geld met het schrijven van product reviews. Niet eenmalig maar voor altijd.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht