Ik denk dat het meeste met social media zwaar overdreven gebracht wordt en dat de meeste webshops er niets aan hebben.Social Media lijkt me hét kanaal om je webshop te promoten.
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Goed om ook even een realitycheck te doen. Er is natuurlijk wel een verschil tussen een verkoop via social media, een extra bezoeker via social media en meer bekendheid van je naam/ merk.Ik denk dat het meeste met social media zwaar overdreven gebracht wordt en dat de meeste webshops er niets aan hebben.Social Media lijkt me hét kanaal om je webshop te promoten.
Allereerst, interessant dat je Hyves met Facebook vergelijkt. Hyves was enkel in Nederland en Facebook is internationaal. Dat is wel een onwijs groot verschil. Facebook valt niet om door het aanpassen van een paar regeltjes. Het is al vaak genoeg gebeurt dat ze hun policy aanpassen op het gebied van privacy of wat dan ook, paar weekjes ophef en daarna is alles en iedereen het vergeten. Als je denkt dat Facebook kan omvallen dan heb je het goed mis als je mij vraagt.Ik denk dat het meeste met social media zwaar overdreven gebracht wordt en dat de meeste webshops er niets aan hebben.Social Media lijkt me hét kanaal om je webshop te promoten.
Natuurlijk kun je er naar kijken en als je de juiste inbreng hebt lukt het misschien wel maar de verhalen die er soms rond gaan kan ik niet geloven.
Niets persoonlijks maar: Neem nu de reactie van Bolino. Het meeste gebruikt hij facebook en twitter. Wie wil de pagina van Bolino volgen op facebook? Hij heeft nu 27 volgers en alle berichten gaan over transparante hoesjes. Totaal niet interessant. Van de 27 volgers krijgen misschien 15 een nieuw bericht te zien. Doen ze daar wat mee? Enthousiast delen, like, leuke berichten plaatsen. Nee vast niet. (je familie misschien) Je bent daar dan gewoon voor Piet snot aan het werk.
Maak je het spannender met leuke artikelen dan kan het wat worden maar verzin dat maar eens met een transparant hoesje
Let wel. Ik zeg niet dat het niet kan werken maar het wordt wel overschat door de meeste. Je eigen website en een blog hebben weinig met social media te maken maar wat je daar opbouwt is ook van jezelf en kan veel meer opleveren.
(Nu zal facebook heus niet zomaar wegvallen maar een paar jaar geleden was Hyves ook helemaal hip en wie daar lekker bezig was is dat ook allemaal kwijt. Het kan wel zomaar gebeuren dat facebook regels aanpast waardoor ..... tja?)
Dan werkt het slecht en niet aardig.en dat werkt wel aardig maar het kost toch meer geld dan dat het opleverd.
Ik denk dat Pinterest een beetje hetzelfde is als Instagram. Dat wordt aardig onderschat. Als mensen aan Social Media denken, is de eerste gedachte 'vaak' (niet altijd) Facebook en/of Twitter.Zijn hier ook pinterest gebruikers? Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Helemaal mee eens. Goede toevoeging.Het is belangrijk dat je het medium kiest dat bij je past en waar je doelgroep zit. Houd het liever bij één à twee media. Door op deze media te focussen, weet je alle ins- en outs en bouw je hier bekendheid op. Liever één medium 100% benutten, dan 5 media voor 20% benutten.
Het is zeker een lange termijngame. Als jouw eerste berichten maar weinig tot geen reacties krijgen, laat je dan niet ontmoedigen. Zelfs niet als je de eerste paar maanden haast geen resultaat ziet. Langzamerhand bouw je bekendheid en vertrouwen op. En voor je het weet.. begint het balletje te rollen.
Dat is een interessante opmerking. Facebook werkt voor jou dus eigenlijk alleen met betaalde campagnes.Facebook werkt goed, zolang ik de berichten promoot. Dan merk ik dat de verkopen omhoog vliegen.
Dat is een interessante opmerking. Facebook werkt voor jou dus eigenlijk alleen met betaalde campagnes.Facebook werkt goed, zolang ik de berichten promoot. Dan merk ik dat de verkopen omhoog vliegen.
Volgens mij wel. Merk van de gewone posts nooit zo heel veel. Met een betaalde campagne is het een ander verhaal.
En.. weet je al wat jij kiest?Helemaal mee eens. Goede toevoeging.Het is belangrijk dat je het medium kiest dat bij je past en waar je doelgroep zit. Houd het liever bij één à twee media. Door op deze media te focussen, weet je alle ins- en outs en bouw je hier bekendheid op. Liever één medium 100% benutten, dan 5 media voor 20% benutten.
Het is zeker een lange termijngame. Als jouw eerste berichten maar weinig tot geen reacties krijgen, laat je dan niet ontmoedigen. Zelfs niet als je de eerste paar maanden haast geen resultaat ziet. Langzamerhand bouw je bekendheid en vertrouwen op. En voor je het weet.. begint het balletje te rollen.
Voor mij is dit meer een inspiratie topic om nu eindelijk meer tijd te gaan steken in deze media, dan een 1 op 1 les welke social media te gebruiken.En.. weet je al wat jij kiest?
Paar jaar geleden? Maak er maar echt jaren terug van en sowieso heb ik wel ooit een hyves account gehad, maar nooit wat mee gedaan en was het voor mij al sinds 2009/2010 gewoon dood. In 2008 begon ik zelfs al te Twitteren, dat vond ik interessanter.(Nu zal facebook heus niet zomaar wegvallen maar een paar jaar geleden was Hyves ook helemaal hip en wie daar lekker bezig was is dat ook allemaal kwijt. Het kan wel zomaar gebeuren dat facebook regels aanpast waardoor ..... tja?)
Nee, je moet dan ook niet je doelgroep meteen bestoken met commerciële boodschappen. Promoot content die je doelgroep graag heeft en minstens even interessant is als de updates van hun vrienden.Dan toch nog een negatief berichtje op de valreep
Zelf gebruiken wij het niet en ontvolgen ook het bedrijf indien het een "Like Share en Win" onzin bericht is. Ik heb nog nooit iets via Facebook gekocht en zal dat ook nooit doen. FB is om te zien hoe het gaat met vrienden, kennissen en familie. Juist dan wil ik niet commercieel lastig gevallen worden.