domeinnaam doorsturen of gebruiken?

1
Hallo beste forumleden!

Mag ik jullie het volgende voorleggen?

Ik open binnenkort mijn webwinkel. Deze heeft als webshop naam: "JFVDfietsventieldopjes.com"  (fictief natuurlijk)
Daarnaast heb ik ook nog het domein JFVD.nl en JFVD.com met daarbij de mogelijkheid om er een eenvoudige website aan te koppelen. 

Mijn idee was om voor zowel de nl. als de com. extensie de bijbehorende websites te gebruiken door er bijvoorbeeld afbeeldingen en content op te plaatsen.
Voor het daadwerkelijk kopen zou er dan een duidelijke link naar de webwinkel staan.

Nu is "hier" een meningsverschil ontstaan omdat een ander er de voorkeur aan geeft om de domeinen te forwarden naar de webwinkel.
Dus als iemand JFVD intypt dan direct op de winkel uitkomt....

Volgens mij laat ik daarmee kansen liggen en vraag mij af wat nu wijsheid is.

alvast bedankt

Re: domeinnaam doorsturen of gebruiken?

2
Olex schreef:Mijn idee was om voor zowel de nl. als de com. extensie de bijbehorende websites te gebruiken door er bijvoorbeeld afbeeldingen en content op te plaatsen.
Voor het daadwerkelijk kopen zou er dan een duidelijke link naar de webwinkel staan.
Dus, bij wijze van spreken: je toont content over appels op appels·nl en content over peren op peren·nl, maar linkt voor de verkoop van appels en peren naar fruit·nl. Die techniek is achterhaald en stamt uit de tijd toen men dacht dat wat backlinks meer waard zijn dan goede content. Je kunt in de regel beter alle content over appels en peren rechtstreeks op fruit·nl aanbieden. Daar komt nog bij dat drie sites met voldoende goede content in de lucht houden veel meer tijd, geld en moeite kost dan één.
StoreCore.io

Re: domeinnaam doorsturen of gebruiken?

3
Ward schreef:Dus, bij wijze van spreken: je toont content over appels op appels·nl en content over peren op peren·nl, maar linkt voor de verkoop van appels en peren naar fruit·nl. Die techniek is achterhaald en stamt uit de tijd toen men dacht dat wat backlinks meer waard zijn dan goede content. Je kunt in de regel beter alle content over appels en peren rechtstreeks op fruit·nl aanbieden.
Heerlijk,
moest de reactie wel even drie keer lezen :D
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: domeinnaam doorsturen of gebruiken?

4
Ja Ward, het lijkt een simpel antwoord maar ik moest het ook nog eens lezen! maar iig wel bedankt!

Ik ben trouwens niet bezig met backlinks o.i.d. en zou het alleen over appels hebben op .nl én .com....

Ik zie het meer als etalageruimte op diverse plekken in de stad... met vermelding van het adres van de winkel waar de producten verkrijgbaar zijn.

Maar ik maak uit jou antwoord op dat doorsturen/forwarden beter is dus?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: domeinnaam doorsturen of gebruiken?

6
Ik ben geen voorstander van direct doorsturen. Hoeveel mensen zullen de naam direct intypen?
Als je al op fruitnl verkoopt en er ook veel informatie kwijt wil dan heeft dat als nadeel dat er bij goede info veel bezoekers komen die niet komen om te kopen maar voor de info. Als je die op appelnl en peernl krijgt is dat net zo goed. En een link naar je webwinkel kan daar heel goed en backlinks werken echt nog wel. 
Ik doe ook aan affiliate op websites en daarom bekijk ik het ook zo dat als een appelnl goed loopt je kunt overwegen om ook andere reclame toe te voegen aan die website. Reclame plaatsen op een webwinkel zelf doe ik nooit dat is klanten wegsturen. Maar als appelnl goed gaat en je naar fruitnl stuurt voor de appels kun je ook best bij een appeltaart omschrijving vertellen waar ze de beste mixer verkopen. (Maar voor alleen webwinkel bijhouden gaat dit misschien te ver)

Re: domeinnaam doorsturen of gebruiken?

7
Olex schreef:Ja Ward, het lijkt een simpel antwoord maar ik moest het ook nog eens lezen! maar iig wel bedankt!

Ik ben trouwens niet bezig met backlinks o.i.d. en zou het alleen over appels hebben op .nl én .com....

Ik zie het meer als etalageruimte op diverse plekken in de stad... met vermelding van het adres van de winkel waar de producten verkrijgbaar zijn.

Maar ik maak uit jou antwoord op dat doorsturen/forwarden beter is dus?
Persoonlijk zou dit voor mij heel verwarrend werken. "Klopt het wel dat ik moet betalen aan fruit.nl terwijl ik de appels op appels.nl wou kopen?". Wat je wel kan doen is via een 301 redirect appels.nl sturen naar fruit.nl/appels en hetzelfde voor peren. 
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!