Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Sign & Styling Oss
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 maart 2016

Acties

06 april 2016

Wij hebben op onze webshop al verschillende acties gehouden zoals gratis verzending, 20% korting op gehele assortiment, 20% korting op geselecteerde categorieën etc. Nu vraag ik me af of jullie nog leuke acties weten om te houden?
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Acties

07 april 2016

Als je altijd acties hebt, zal men vermoedelijk niet kopen als je geen acties hebt.
Als ik ergens 20% korting krijg heb ik het gevoel, dat ik teveel betaal. Het heeft op mij altijd een averechtse werking.
In het begin om mijn webshop leven in te blazen heb ik in de maand april cadeaubonnen gegeven van een bekend tuincentrum. Ook heb ik wel eens 1/5 staatsloten weggegeven.
 
rzethof
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 augustus 2015

Re: Acties

07 april 2016

Beetje wat de bouwmarkten tegenwoordig doen, elkaars cadeaubonnen accepteren. Altijd korting :-) 

Zelf heb ik nooit acties, de consument koopt toch wel. En gebeurt dat niet verlagen we de prijs gewoon wat zodat er wel verkocht wordt, gewoon wat meer volume... 
 
Gebruikersavatar
Morris
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 juni 2015
Contacteer:

Re: Acties

08 april 2016

Acties doen heeft zeker z'n voordelen. Uit een A/B-test van ons blijkt dat als we 5% korting geven als iemand zich inschrijft op de nieuwsbrief ons conversiepercentage met 20% stijgt.
Zo heb je dus twee vliegen in één klap.

Andere leuke acties zijn: hoe meer je koopt, hoe meer korting. Gewoon 20% korting geven op je hele assortiment is slecht voor je marges en overhaalt misschien niet direct mensen te kopen. Kortingscodes worden enkel gebruikt door mensen die dat echt willen, zo geeft je niet zomaar iedereen die korting.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.