Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Geosat
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 april 2016

Nederlanders en webwinkels

11 april 2016

Beste,

Ik heb sinds 2 maand een webwinkel in GPS tracking toestellen. Mijn doel is om de brug te vormen tussen de technologie en de gewone particulier. Wij leveren uiteraard ook aan bedrijven en kunnen hierdoor zeer concurentieel zijn. 

Wij leveren uiteraard enkel maar top producten en geen goedkope rommel zonder enige goedkeuring. Het probleem zit er hem echter in dat één van onze producten al danig veel keer is nagemaakt dat mensen soms het verschil niet zien tussen ons product en de goedkopere namaak. Daarover gaat mijn vraag echter niet. 

Mijn website http://www.geosat.be kan op redelijk wat bijval rekenen van de Belgische bezoeker. Nederlanders lijken de weg heel wat moeilijker te vinden en de weg naar de bestelknop lijkt een doolhof. Dat België en Nederland op vlak van E-commerce behoorlijk wat verschillen is niet onbekend. Graag had ik daarom van jullie (hoofdzakelijk Nederlanders) vernomen wat ik aan mijn website kan veranderen om bij Nederlanders toch wat populairder te worden.

Alvast bedankt!

Jens
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Nederlanders en webwinkels

12 april 2016

Welkom op het forum.

Hoe groot is het aandeel Nederlandse bezoekers?

Je zult Nederlanders in de meeste gevallen extra moeten overtuigen van je betrouwbaarheid, aangezien de Nederlander meestal liever shopt in een NL shop. Maar het is zeker niet onmogelijkj om (meer) Nederlanders als klant te krijgen.
 
ikfixhetvoorje
Berichten: 252
Lid geworden op: 09 december 2014
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nederlanders en webwinkels

12 april 2016

Misschien een idee om te kijken of je een Nederlands keurmerk kan krijgen. Dat zal ongetwijfeld helpen kwa vertrouwensfactor voor de Nederlanders.
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: Nederlanders en webwinkels

12 april 2016

Ik zou voornamelijk eens kijken naar een .NL domein; mijn ervaring is dat Nederlandse bezoekers liever op puurhost.NL bestellen en Belgische toch gebruik maken van puurhost.BE. Waarom het precies zo is kan ik niet zo goed verklaren, maar de conversie is significant hoger op domeinen uit het lang van de bezoeker zelf. 
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Nederlanders en webwinkels

12 april 2016

aangezien de Nederlander meestal liever shopt in een NL shop.
idd :D
 
Geosat
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 april 2016

Re: Nederlanders en webwinkels

13 april 2016

Welkom op het forum.

Hoe groot is het aandeel Nederlandse bezoekers?

Je zult Nederlanders in de meeste gevallen extra moeten overtuigen van je betrouwbaarheid, aangezien de Nederlander meestal liever shopt in een NL shop. Maar het is zeker niet onmogelijkj om (meer) Nederlanders als klant te krijgen.
Slechts een tiende van de Belgische bezoekers. Ik heb nog geen enkele bestelling in Nederland binnen gehaald. 
Het jammere is dat de .nl extensie voor mijn domeinnaam reeds ingenomen is door één of ander onderzoeksbureau. Jammer maar valt weinig aan te doen natuurlijk :)
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: Nederlanders en webwinkels

13 april 2016

Welkom op het forum.

Hoe groot is het aandeel Nederlandse bezoekers?

Je zult Nederlanders in de meeste gevallen extra moeten overtuigen van je betrouwbaarheid, aangezien de Nederlander meestal liever shopt in een NL shop. Maar het is zeker niet onmogelijkj om (meer) Nederlanders als klant te krijgen.
Slechts een tiende van de Belgische bezoekers. Ik heb nog geen enkele bestelling in Nederland binnen gehaald. 
Het jammere is dat de .nl extensie voor mijn domeinnaam reeds ingenomen is door één of ander onderzoeksbureau. Jammer maar valt weinig aan te doen natuurlijk :)
Je kan natuurlijk een nieuwe naam voor je Nederlandse shop bedenken en die dan als Magento multishop instellen. Ik denk echt dat een .NL domein wonderen gaat doen ;)
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
 
Gebruikersavatar
Flobbi
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 januari 2016
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Nederlanders en webwinkels

27 april 2016

Ik zelf denk dat het .nl domein ook veel goed zal doen, misschien eens kijken of je dat domein kunt overnemen van dat onderzoeksbureau?
Verder zou je eventueel op basis van IP-adressen een aangepaste landingspagina of iets dergelijks kunnen maken wanneer je een Nederlander in de shop krijgt. Tevens zou je ergens een informatie blokje kunnen opnemen waarmee je de Nederlander direct erkend en herkend; veel shops met .be of .nl domeinen die zich richten op beide groepen plaatsen in hun header (of andere prominente plek) een tekst als "Verzending naar Nederland & België" bijvoorbeeld. Dan heb je direct door dat je daar kunt bestellen. Succes sowieso!
https://www.flobbi.nl
Flobbi - Verkoop je smartphone & tablet!
Hoge vergoeding, gratis aangetekend verzenden en lid van Stichting WebwinkelKeur.
 
Gebruikersavatar
Morris
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 juni 2015
Contacteer:

Re: Nederlanders en webwinkels

27 april 2016

Zoals al aangegeven, .nl domeinnaam, keurmerk en duidelijk vermelden "verzenden naar België én Nederland".

Om meer bezoekers te trekken moet je eens kijken hoe het komt waarom er zo weinig nl bezoekers zijn. Waarschijnlijk wordt je in google veel minder goed gevonden? Zorg dan voor inkomende links van Nederlandse websites, blogs.
 
msegveld
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 februari 2016
Contacteer:

Re: Nederlanders en webwinkels

28 april 2016

Beste,

Ik heb sinds 2 maand een webwinkel in GPS tracking toestellen. Mijn doel is om de brug te vormen tussen de technologie en de gewone particulier. Wij leveren uiteraard ook aan bedrijven en kunnen hierdoor zeer concurentieel zijn. 

Wij leveren uiteraard enkel maar top producten en geen goedkope rommel zonder enige goedkeuring. Het probleem zit er hem echter in dat één van onze producten al danig veel keer is nagemaakt dat mensen soms het verschil niet zien tussen ons product en de goedkopere namaak. Daarover gaat mijn vraag echter niet. 

Mijn website http://www.geosat.be kan op redelijk wat bijval rekenen van de Belgische bezoeker. Nederlanders lijken de weg heel wat moeilijker te vinden en de weg naar de bestelknop lijkt een doolhof. Dat België en Nederland op vlak van E-commerce behoorlijk wat verschillen is niet onbekend. Graag had ik daarom van jullie (hoofdzakelijk Nederlanders) vernomen wat ik aan mijn website kan veranderen om bij Nederlanders toch wat populairder te worden.

Alvast bedankt!

Jens
Hallo Jens,
Een .nl-domein kan zeker het één en ander voor je oplossen. Je zult namelijk met een .nl-domein beter scoren op Google.nl. En met een .be-domein scoor je dan logischerwijs beter op Google.be.
Een ander alternatief is met een Nederlands-subdomein te gaan werken, bijvoorbeeld: nl.geosat.be. Met hreflang codes kun je aangeven dat het om Nederland gaat. Zie hier meer info over hreflang: https://support.google.com/webmasters/a ... 9077?hl=nl. Echter, een .nl-domein presteert beter in Google.nl dan een Nederlands subdomein.
Wellicht is het een idee om een A/B-test op te zetten en de bestelbutton groen te maken, zodat deze beter opvalt. Het is namelijk nogal rood op de productpagina. :-) En je melding van: "Hoe wilt u het toestel gebruiken is verplicht", mag zeker prominenter. Ik snapte al niet waarom het product niet in de winkelwagen werd geplaatst.
Benieuwd wat je oplossing is.

Groet,
Mike Segveld
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Nederlanders en webwinkels

28 april 2016

Ik verbaas mij vooral over dat dit soort zinnetjes in lichtgrijs op een witte achtergrond staan:

In de prijs zitten het eerste jaar servicekosten inbegrepen. Vanaf het tweede jaar is er een jaarlijkse kost van 19 euro.
Het toestel werkt overal waar het GSM netwerk werkt. Concreet is dit wereldwijd met uitzondering van Zuid-Korea en Japan.


Ik verkoop zelf GPS trackers voor huisdieren. Daarom was het eerste wat ik dacht bij die apparaten 'wat kosten ze per maand?'. Immers zitten dit soort apparaten altijd maandelijkse kosten aan. Ik was best wel even aan het zoeken om daar achter te komen. Dit dan nergens benoemen, behalve op deze manier helemaal onderaan en zo onopvallend mogelijk is echt raar vind ik. Nu weet ik niet hoe het recht van retourneren in België is, maar ik kan mij voorstellen dat dit tot onnodige retouren kan lijden en al helemaal tot ontevreden klanten.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Nederlanders en webwinkels

29 april 2016

Ik sluit me bij de rest aan, zelf bestel ik ook niet snel op een .be domein als er ook .nl aanbieders zijn. Heb je ook al eens gekeken naar de concurrentie in Nederland? Hoe zit het met aanbieders, verzendkosten en prijzen?

Qua domein, GeoSat.nl niet beschikbaar, verzin dan een ander domein. Dat is toch een minimale vereiste om in Nederland te verkopen.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
M&Ms
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 augustus 2014
Contacteer:

Re: Nederlanders en webwinkels

02 mei 2016

Buiten het feit dat een NL domein voor Nederlanders een must is (zoals iedereen hiervoor al zei), zou ik ook zeker even goed kijken naar je website. 
Ik ben normaal gesproken wel van het spitten door een website, maar heb echt 10 seconden naar mijn scherm gestaard vanwege de schreeuwerige uitstraling en niet wist waar ik moest beginnen. Dit komt denk ik door de overvloed aan rood. Het is uiteraard niet om dat hier te bespreken, maar wilde het je toch even meegeven. 
www.smoely.nl | De website met een lach.
Smoely bedenkt en ontwikkeld producten voor ouders, pedagogen en kindercoaches.